Vertailua Fighter Magazineen tavalla tai toisella tuskin voi välttää, joten pistän verraten:
Fight Sport yllätti mut totaalisesti laadukkuudellaan. Mä kuulun niihin lukijoihin joista FM pari ensimmäistä numeroa oli laadullisesti täyttä p*skaa, ja vieläkin tökkii silloin tällöin.
+ FS:ssa yllätti kirjoitusten ja juttujen taso. Esimerkiksi Mappelan haastis oli hyvä kokonaisuus eikä lyhyt torso perus kysymys-vastaus -tyylillä. Myös Pankration-juttu oli hyvin kirjoitettu, etukäteen pelkäsin että juttu olis ryssitty ihan totaalisesti, mutta juttu oli tosin hyvin hallittu kokonaisuus! Tälläisiä jaksaa jo lukeakkin.
+ Mappelan haastit oli muutenkin yllättävä ja virkistävä, kun Mappela on muutenkin vähän "unohtunut", joten sitä oli mukava lukea. TÄn tyyppisiä juttuja ehdottomasti lisää!
+ Ulkoasu. Fontti, riviväli ja rauhalliset värit tekstien taustalla on hyvät, niistä huokuu asiallisuus, eikä ällöttävä etelä-Eurooppalainen karkkivärimauttomuus. Säilyttätää valkoiset taustat (pää-asiassa ainakin) ja maltillisuus ulkoasussa! Myös käytetty paperi on mun mielestä parempi kuin FM:ssä. Asialehti-tyyli vakuuttaa.
+ Kokonaisuus oli ehjä. Lehdessä ei ollut täysin naurettavia palkkaritestejä joissa ei kerrota oikeastaan mitään. Mikään ei tökännyt silmään että huhhuh (tätä tapahtuu vieläkin FM:ssä). Olkoon, kyseessä oli eka numero.
+ Martti Napparin kysymyksiä-vastauksia (palsta??). Vastaukset olivat sopivan pitkiä, ja plussaa myös siitä että jutulle oli annettu tilaa enemmän kuin puoli sivua. Tän tyylisiä käytännön juttuja enemmän treenauksesta. Ei sellaista ravintopalstaa jossa luetellaan päivittäiset vitamiinitarpeet tai treenijuttua jossa esitellään yksi liikesarja jostain lajista, ne on aika turhia.
+ Tilaa ei tuhlattu tai "huijattu" Tekstit täyttivät sivut täyteen. On tosi ärsyttävää lukea juttua jossa puolet sivusta on valkoista. Tai jossa tekstin osuus on minimaalinen ja yli puolet tilasta on täytetty huonoilla kuvilla.
Peliarvostelut voi mun mielestä pitää siinä missä leffa-asrvostelut ja jutut näyttelijöistä. Kunhan pelit liittyy jotenkin kamppailuun. Jos ei kiinnosta, ne voi skipata.. Mä skippaan leffa- ja näyttelijäjutut.
Pelkäsin myös etukäteen että tästä tulee toinen FM, vapariin painottunut lehti, mutta lehdessä oli sopivan laaja aihepiiri.
Tän lehden perusteella antaisin Fight Sportille :4: , Fighter Magazinelle (kaikki ilmestyneet) :3: . Ja tilaukseen lähti siinä missä FM:kin.
:thumbs: