Palauteketju FightSport 1/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tilles
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiitos taas hyvästä palautteesta. Tuota päällekkäisyyttä Fighter -lehden kanssa tietysti saattaa tulla myös tulevaisuudessa, erityisesti noiden tapahtumien ja kisaraporttien osalta. Suomessa kun ei nyt kuitenkaan niin paljon näitä isoja tapahtumia vielä olekaan.

On tietenkin selää vettä myös FightSport lehdelle tulee muodostumaan tulevaisuudessa oma lukijakuntansa, jota täytyy palvella. Tällöin ei voi täysin keskittyä siihen mitä kilpailija kirjoittaa, vaan pitää pitää mielessä omat lukijat ja se mitä he mahdollisesti haluavat lehdestä lukea.

Kaiken kaikkiaan on ollut todella mukava että oletta jaksaneet antaa lehdestä näin kattavaa palautetta. Voitte olla varmoja että se on minulle kullanarvoista.

Tuo peliarvostelu setti on herättänyt paljon keskustelua ja ymmärrän sen täysin. Täytyy tässä samalla ilmoittaa että se tulee poistumaan ainakin toistaiseksi lehdestä, sillä peliarvostelijani joutui poitumaan takavasemmalle, eikä tilalle ole vielä löydetty hyvää paikkaajaa. Eli aika näyttää tuleeko pelit takaisin lehden sivuille.

Peliarvostelut ei tosiaan kuulu lehteen, ellei peli sitten liity jollain tavalla kamppailu-urheiluun, onhan noita ufc,wwf ja bokrauspelejä, niistä olisi kiva arvosteluja lukeakin.

Tuossa pankration jutussa oli ekalla aukemalla karsea luettavuus, valkoinen teksti ei irronnut taustasta juuri ollenkaan

Lyhyestä virsi kaunis:

Lehden ulkoasu on miellyttävä, materiaalivalinnat ovat osuneet kohdalleen. Ulkoasu antaa mielikuvan laadukkaasta lehdestä. Artikkeleissa oli sopiva sekoitus kilpailutoimintaa, lajiesittelyitä ja haastatteluita. Mappelan haastattelu oli juttuna oikein hyvä, vaikka kysymyksessä ei välttämättä Suomen tunnetuin kamppailulajien harrastaja ollutkaan. Mappelasta kertova juttu pehmensi sopivasti lehteä.

Myös Kaivosen Villen juttu oli tarpeellinen ja asiantuntevassa, mutta kriittisessä hengessä kirjoitettu. Mielestäni itsepuolustus ja kamppailu-urheilu ovat käsi kädessä kulkevia asioita ja kumpaakaan ei sovi unohtaa, varsinkaan kun Suomessa resurssit tuskin riittävät vain yhden asian lehteen. Tervehenkinen kriittisyys erilaisia kouluttajia kohtaan on siinä mielessä tervetullutta, että se ehkäisee mahdollisesti edes vähän tätä jenkeistä tuttua huuhaa-ilmiötä.

Samoin Vesalan Sepon tekemä DVD+kirja-arvostelu oli toimiva ja mielestäni lehden sisältöön sopiva. Itseoppineena kirjakriitikkona Vesala lienee eräs alan tunnetuimpia ja asiantuntevimpia henkilöitä.

Peliarvostelu oli jotenkin todella kaukaa haettu ja äkkiseltään se toi mieleen aika teinihenkisen lehden. Sen sijaan selvästi kamppailu-urheiluun keskittyvistä peleistä voisi joskus julkaista jonkinlaisen kollaasin, jossa vuoden tärkeimmät pelit käytäsiin läpi.

Eli vielä kerran tiivistelmänä: Lehden nykyinen linja vaikuttaa suhteellisen hyvältä. Mielestäni tällainen kamppailua käsittelevä, lievästi life-style-henkinen lehti ansaitsee paikkansa lehtihyllyissä. Itse en henkilökohtaisesti jaksaisi lukea joka toinen kuukausi melkein sadan sivun pläjäystä kisatuloksista, vaan mukana täytyy selvästi olla jotain muutakin. Kamppailu-urheilu ja itsepuolustusharjoittelu ovat kuitenkin monelle elämäntyyli, joten en keksi mitään syytä miksi asiaa ei voisi käsitellä kokonaisvaltaisesti, kilpailut, lajiesittelyt, kirjat, dvd:t, varusteet ja henkilöhaastattelut huomioonottaen.

Edit: Harmillista sinänsä, että osa artikkeleista oli melko lailla päällekkäistä materiaalia esimerkiksi Fighterin ja Kontrollin kanssa.

Kaivosen juttu vaikutti hiukan itseään markkinoivalta. Toiset tekevät näin, mutta minä teen näin, ja olen viisain. Kaivosenkaan mielipide ei ole se ainoa oikea, joten sitä ei pitäisi sellaisella asenteella esittää. Pois se omia tekemisiä puolusteleva sävy. Asioista voi kirjoittaa korostamatta liikoja itseään. Tahtovat vesittyä nuo jutut, jos lähdetään Budokan pääkirjoitusten tyyliseen linjaan edes osaksi.
Mielestäni ei siis kannata kulkea sinne päin, että olisi itsepuolustus-genressä jumalan viittaa selässään kantava ehdoton auktoriteetti omasta mielestään. Eikä itse huomaisi sitä.:eek:

Tervehdys Kuhmu ja kiitoksia rakentavasta palautteestasi.
Ikävää, jos kirjoituksestani jäi jotenkin markkinoiva sävy, se ei suinkaan ollut sen tarkoitus.
Tarkoitus oli lähinnä ehkä kehoittaa ihmisiä hieman kriittisemmin silmin katsomaan itsepuolustusgenressä hyvin usein esiintyvän "äijäilyn" taakse. Sellainen hyvin usein johtaa siihen, että väkivaltaa aletaan esittämään jotenkin hohdokkaana ja makeena asiana, joka taas ei ole mielestäni ollenkaan hyvä juttu.
En myöskään koe todellakaan ottaneeni mitään "jumalan viittaa" selkääni, ihan harjoittelijoitahan tässä kaiketi kaikki ollaan, joten jos tuollainen kuva on jäänyt niin toivottavasti kykenet sitä muuttamaan koska se ei suinkaan ole ollut tarkoitukseni.:thumbs:

Mielestäni en maininnut jutussani mitään tiettyä tapaa opettaa tai tehdä asioita, tai, että joku tietty tapa olisi parempi kuin joku toinen. Kirjoitus oli tosin tietoisesti tehty hieman "kärkkääksi": Fightsport on lehti, joka koittaa lähestyä joitain kamppailulajeille tyypillisiä stereotypioita ja olettamuksia uusista näkökulmista ja siten koittaa tuoda jotain uutta koko "genreen", niin kamppailu-urheilun kuin itsepuolustuksenkin saralta.

Kiitoksia edelleen palautteestasi, koitan ottaa opikseni seuraavaan artikkeliini!:kippis1:

Minusta fightsport oli ainakin parempi mitä FM. Ainakin itse pidin enemmän. Se harjoittelupalsta(tai mikä lie) oli hyvä juttu ainakin minusta. Siinä oli jopa kulutettu aikaa asioiden selostamiseen. Peliarvostelu oli jotenkin liian irrallinen. Peliarvostelut voisivat olla perusteltavissa ainoastaan jos peli liittyisi jotenkin kamppailu-urheiluun tai taistelulajeihin.

Tuo Kaivosen IP artikkeli oli minusta ihan hyvä. En ainakaan itse saanut sellaista kuvaa, että ylistettäisiin omaa tapaa yli muiden. Enemmänkin heräteltiin vain ajatuksia omien kokemusten perusteella. Tämä aihehan on siitä erittäin hankala, että tapoja lähestyä itsepuolustukseen on lukuisia. Joskus tuntuu, että tapoja on yhtä paljon kuin on ihmisiä. Jos alkaa vähänkään ylistämään omaa tapaa yli muiden(mitä tässä artikkelissa minusta ei tapahtunut), niin joku ottaa aina herneen nenään. Kaikkihan tietää, että oma tapa paras tapa. ;)

Seuraavassa numerossa on taas sitten meitsin ottamia kuvia jos kiviäkään kiinnostaa.

Onhan ne kuvat hienoa katseltavaa:worship:
Mitä ensimmäiseen lehteen tulee niin materiaali kohdallaan.
Napparin voimailuosio oli hyvä. Mappelan haastis oli myös hyvä koska nyt tai oikeastaan koskaan thainyrkkeilyllä ole ollut näkyvyyttä mediassa.
Tosin osa jutuista on otettu aikaisemmista Fightereista joten se hämää.
Hyvä lehti kaiken kaikkiaan.
Täytyy tosiaan harkita jatkaako tuota Fighterin tilausta vaiko vaihtaako tähän...

Luciosta juttu?

En muista onko jo Lucio Linhares:sista tehty isompaa juttu mihinkään lehteen, mutta ois kiinnostavaa tietää enemmän miehen historiasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika hyvin osui tuo Tolppolan haastattelu ensimmäisen lehden kansijutuksi. Juho nimittäin ottelee 30. tammikuuta EU:n mestaruudesta. Asiaa Juho :rock: Täytyy vähän valottaa itse artikkelin taustoja. Haastattelin Juhoa, joskus marraskuussa ja Mike "jälleen kerran" oli ottamassa kuvia. Juho kuvattiin niin studiossa, kuin kahvilassakin. Studiokuvat irroitettiin taustasta ja liitettiin sitten metrossa otettuun kuvaan. Itse kuvasta sain sitten idean Juhon artikkelin otsikoksi - Matkalla menestykseen.

Käy sitten ottelussa mitä hyvänsä, niin se voidaan lukea jo menestykseksi että yleensä pääsee ottelemaan EU:n tittelistä. Itse olen varma, että Juho tuo tittelin kotiin.

Ensimmäisen numeron myyntiluvut tulivat juuri ja meinasin lehtää perseelleni. Lehti oli lähtenyt kaupan hyllyiltä sen verran haipakkaa, että tästä on hyvä jatkaa. Kiitos vielä kerran kommenteista ja että olette jaksaneet näin hyvin lähteä lehteä ostamaan.

Haastattelin Juhoa, joskus marraskuussa ja Mike "jälleen kerran" oli ottamassa kuvia. Juho kuvattiin niin studiossa, kuin kahvilassakin. Studiokuvat irroitettiin taustasta ja liitettiin sitten metrossa otettuun kuvaan. Itse kuvasta sain sitten idean Juhon artikkelin otsikoksi - Matkalla menestykseen.
tolppola-1.jpg

mappela-1.jpg

Ensimmäisen numeron myyntiluvut tulivat juuri ja meinasin lehtää perseelleni. Lehti oli lähtenyt kaupan hyllyiltä sen verran haipakkaa, että tästä on hyvä jatkaa. Kiitos vielä kerran kommenteista ja että olette jaksaneet näin hyvin lähteä lehteä ostamaan.

Ei kai se sinänsä mikään ihme ole, ei ole Suomessa liikatarjontaa laadukkaissa lehdissä ja alan harrastajia on kuitenkin kymmeniä tuhansia. Itse lasken, että suomeksi on vain kaksi laadukasta lehteä Fighsport ja Fighter...

Juttupyynto:
Voisitteko ottaa selville mita jyvaskylalaisen thainyrkkeilija Kinnusen tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu? Mies itse ei pida minkaanlaista metelia itsestaan, ja asioista tietavatkin liian vahan. Nyt parin viikon paasta jarjestetaan amatoorien MM-kisat Bangkokissa, ja huipputaitava Kinnunen ei ole kisakoneessa. Jotkut sanovat ettei hanta kiinnostanut kahtea, toiset ettei edes pyydetty.
Faktojen kaivaminen tulee olemaan vaikeaa. Jyvaskylalaiset ovat surullisenkuuluisia omalaatuisesta huumoristaan joka valittyy myos seuran kotisivujen kautta.
http://www.jyvaskylamuaythai.com/

Juttupyynto:
Voisitteko ottaa selville mita jyvaskylalaisen thainyrkkeilija Kinnusen tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu? Mies itse ei pida minkaanlaista metelia itsestaan, ja asioista tietavatkin liian vahan. Nyt parin viikon paasta jarjestetaan amatoorien MM-kisat Bangkokissa, ja huipputaitava Kinnunen ei ole kisakoneessa. Jotkut sanovat ettei hanta kiinnostanut kahtea, toiset ettei edes pyydetty.
Faktojen kaivaminen tulee olemaan vaikeaa. Jyvaskylalaiset ovat surullisenkuuluisia omalaatuisesta huumoristaan joka valittyy myos seuran kotisivujen kautta.
http://www.jyvaskylamuaythai.com/
Helvetin hyvä idea!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom