Palaako lihakset?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No niin, olen tässä jo viikon ollut kuumeessa joten salilla käynnit ja muu liikunta on jäänyt sen takia pois. Kerran kävin puolikuntoisena jalkatreenin vääntämässä (lähtiessä ei ollut kuumetta) ja kun pääsin takaisin kotiin niin heti oli kuume kivunnut 37,8:aan. Nyt on vielä samalla dietti päällä joten alkaa pelottaa että kuin pahasti tässä nyt palaa lihakset? Hirvee tunne vaan löysäillä kohta toista viikkoo kotona ja katsoa peilistä kun kuihtuu, tai siltähän se tietysti itestä tuntuu. :D :curs: Viikon aikana paino tippunu nyt 1,5kg. Kuinkahan paljo tossa on menny lihasta? Proteiinia olen yrittäny tunkee mahdollisimman paljon naamaan, rahkaa ja tunaa on menny vielä normaaliakin enemmän siinä toivossa että se säilyttäs vaivalla hankittuja lihoja.

Viikon aikana olet menettänyt ainoastaan nestettä, et lainkaan lihasta. Nyt vain Karhunpoika sairastaa soimaan ja annat itsesi parantua kunnolla ja rauhassa. Salille vasta kun olet ehdottomasti terve ja ne vanhat tulokset (ka nesteetkin) palautuvat treenin ja normalin syömisen myötä muutamassa viikossa.

Eli nyt stressi pois ja kunnolla lepoa.

Yhdyn edellisiin ja ehdottomasti vähän plussalle ne kalorit ja lepoa vain, muuten tuo tauti jatkuu ja jatkuu ja sitten alkaa palaan lihastakin. Sairaanahan on hyvä tilaisuus luke pakkista tai alan kirjallisuutta ja käyttää aika näin hyödyksi jos muuten kovasti siitä joutena olosta stressiä repii.

Jatketaan vielä vähän aiheen vierestä:
Kävin tänään lääkärissä kun jo 1,5viikkoo kuume jatkunut. Sain antibioottikuurin ja pari päivää sairaslomaa. Tänään kuitenkin on ollut ensimmäinen parempi päivä ja tuntuu että ehkä tästä joskus paraneekin. Salille lähtö polttelee jatkuvasti ja mietinkin että voiko tuon antibioottikuurin aikana käydä salilla? Jos vaikkapa huomenna tuntuu että olen terve ja ei kuumettakaan ole niin voinko lähteä huoleti salille? Ja onko tuosta antibioottikuurista jotain haittaa noin treenaamista ajatellen, että kannattaako sitä mahdollisesti edes syödä jos tuntuu että nyt helpottaa? Eka nappi tuolla odottelis ottajaansa ja olkopäällä istuu pieni piru joka sanoo että älä kuuntele lääkäriä, siispä kysyn pakkiksesta jälleen apua... :D

Eikös pitäisi odottaa yhtä monta kuumeetonta päivää kuin mitä on kuumetta ollut ennen kuin saa mennä liikkumaan? Vaikeetahan se on, mutta niin olen aina itse tehnyt eikä ole koskaan flunssa uusinut. Nyt pukkaa kyllä uutta, eli taukoa tulee itsellekin varmaan.

Ultimecia sanoi:
Eikös pitäisi odottaa yhtä monta kuumeetonta päivää kuin mitä on kuumetta ollut ennen kuin saa mennä liikkumaan? Vaikeetahan se on, mutta niin olen aina itse tehnyt eikä ole koskaan flunssa uusinut. Nyt pukkaa kyllä uutta, eli taukoa tulee itsellekin varmaan.

Tälläisessä käsityksessä itsekkin olen ollut, tosin henk. koht. en koskaan kipeänä ole joten siltä olen kokoikäni melkeimpä välttynyt. Ja varsinkin kun on kuuripäällä niin kaiketi sitä kannattaisi nyt lepäillä vaikka se persiistä onkin. IMO.

Syökää ihmiset vitamiineja niin ettei sairastu.. ;) Ennen olin vähintään kerran vuodes kuumees. Salilla käynniin myötä on alkanut meneen päivässä reilusti hedelmiä ja vihanneksia + aamulla yksi multivitamiinitabletti, ja voin sanoa että en ole viimeisen kahden vuoden aikana ollut kertaakaan niin kipeä, etten pihalle ja opiskelemaan olisi päässyt. Kait se sit meikäläisellä on jotain vastustuskykyä viruksia vastaan parantanut tai sit tää on vaan oikeesti sattumaan. Siis tietty se on henkilöstä kiinni oli vaan pakko hehkuttaa.. :D

proletaari sanoi:
Tänään kuitenkin on ollut ensimmäinen parempi päivä ja tuntuu että ehkä tästä joskus paraneekin. Salille lähtö polttelee jatkuvasti ja mietinkin että voiko tuon antibioottikuurin aikana käydä salilla? Jos vaikkapa huomenna tuntuu että olen terve ja ei kuumettakaan ole niin voinko lähteä huoleti salille?

Malta odottaa ihan rauhassa vaikka viikon verran. Usko pois. Serkkupoika (R.I.P.) ei näin tehnyt n. viikon kestäneen kevätlentsun jälkeen, vaan vetäisi hokkarit jalkaan heti *yhden* kuumeettoman päivän jälkeen. Noh, tunti kevyttä lätkänpelailua jäällä ja sydänlihastulehdus vei mennessään. Ei riittänyt himourheilijan "kyllä se ohi menee" -fiilis...

Pitäkää nyt hyvänenaika edes sen kuurin ajan lepoa salilta, ei ne lihat parissa viikossa mihinkään häviä, kunnon palautus tekee vain hyvää kropalle. Ja todellakin yhtä monta kuumeetonta päivää kun on itse kuumettakni ollut ja sitten vasta jumpalle.

Tuo sydänlihastulehdus kannattaa ottaa tosissaan, siihen on moni hyväkuntoinen nuori kaatunut. Ja vaikkei noutaja tulisikaan, tulee siitä sitten helposti usean kuukauden tauko ja sitten palaa sitä lihaakin jo aika huolella.

Käytä siis tämä tervehtymisaika vaikka pakkista lukien ja hyödynnä opit sitten salilla terveenä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisäyksenä edelliseen: alku sairauden jälkeen ylikevyesti, eka viikko esimerkiksi.

Salitreenin uudelleen alottamista ennen voi käydä kuulostelemassa kondista jollain kevyemmällä liikunnalla; jos esim. tunnin kävely väsyttää, niin ei olla kunnossa.

proletaari sanoi:
Proteiinia olen yrittäny tunkee mahdollisimman paljon naamaan, rahkaa ja tunaa on menny vielä normaaliakin enemmän siinä toivossa että se säilyttäs vaivalla hankittuja lihoja.
Vinkkinä jatkossa: Ei se proteiini pelkästään säilytä niitä lihaksia, sinuna olisin kahta kauheemmin syönyt riisiä, perunaa tai pastaa. Lisää hiilaria niin ne lihakset tykkää hyvää!!

Suositut

Back
Ylös Bottom