Pala kurkussa

Tässä toinen kerta kun kurkussa tuntuu 'pala'. Siis nielussa.
Veikkaan että tällä on jotain tekemistä närästämisen kanssa, koska minua närästää melko usein. Voisiko nielu olla tulehtunut tai jotain joka aiheuttaisi "pala-tunteen" kurkussa. Todella ärsyttävä vaiva, ja kun ei tiedä mistä johtuu :(

Kurkku ei siis ole kipeä, ei mitään tavallista kurkkukipua!

nimim. happomaha

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos se tuntuu sellaisena jännityksenä kurkunpäässä, sattuu kun nielee tai kääntää päätä, eikä happoisena poltteena kurkkutorvessa/vatsalaukussa, niin saattaa syynä olla kurkkutorven lihasten "kramppaaminen". Itsellä joskus sama vaiva kun oiken pistää kroppaa rajoille, vähän untä, paljon treeniä etc.

Eiköhän tuo ole vain tavallinen nielutulehdus eikä sillä ole mitään tekemistä närästämisen kanssa. Eli tuntuu se pala ja nieleminen on vaikeaa (ja/tai sattuu - ei välttämättä satu). Minulla on parhaimmillaan kestänyt nielutulehdus pari viikkoa niin ettei mitenkään muuten ollut kurkku kipeä, yskä, kuume tms. Usein sitä seuraa kuitenkin muitakin infektioita ja vaivoja muutaman päivän kuluttua "palan" ilmestymisestä.

Jos pala on alempana voi ruokatorven ylimmän sulkijan kohdalle olla juuttunut jotain ja siihenhän auttaa vain syöminen ja juominen.

Jos närästää pahasti kannattaa käydä lääkärissä. Itselläni 3 viikkoa todella paha närästys ja tuollainen "pala" kurkussa. Ilmeisesti refleksitauti. Määräsi 2 viikon kuurin Somac nimistä lääkettä, joka potkii todella hyvin. Eli juuri tänä aamuna otin ja oireet ovat poissa.

Ettei vaan olis pahamaineinen pusutauti;)

elä helvetti pexxi pelottele! :)

Mullakin on ollut palan tunne kurkussa jo jonkin aikaa..
N. vuosi sitten tunne alkoi ja se kesti toosi kauan.. sitten aloin olla ajattelematta sitä ja se lopulta hävisi. No nyt taas tuntuu jotain kurkussa, mutta luulen että flunssa on iskemässä.. ehkä kurkussa siis on vain limaa.. who knows..:urjo:

Tuttu tunne.

Se ei ole tulehdus, vaan se liittyy siihen närästykseen. Varsinaista syytä en kyllä tiedä.

Inhottava olo, kun tuntuu, että nielussa on palikka.

Kannattaa kyl mennä lääkärille, koska omassa tapauksessani närästys oli jo aiheuttanut haavoja ruokatorveen ja siitä voi seurata palleatyrä, joka taas pitää hoitaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom