Pakurikääpä

Kuinka paljon kiskotte tätä litkua päivässä? Ite sillonkun tulee keiteltyä niin menee n. 0,5l päivässä kertahujauksella. Yöllä oli nokka tukossa ja aamullakin vielä vähän ja ääni vähän nuhanen niin piti keittää 3 litran kattilallinen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä juon 1-3 kupillista päivässä niinä päivinä ku juon, joka päivä en edes juo pakuria. Siitä lähtien ku aloin juomaan on flunssa pysyny pois, vaikeekai tuota on sanoa johtuuko pelkästään pakurista mut jotain taikaa tuossa taitaa olla. Laitan termospullon pohjalle reilun ruokalusikallisen ja keitän veden ja kaadan pulloon. Muutaman tunnin päästä tee on valmis ja eikun naamariin. Sit kun loppuu niin teen vielä samoilla puruilla toisen ja kolmannenkin satsin.

No, mites on pysynyt flunssat loitolla pakuria juonneilla? Ite en nyt ole keitellyt pariin kuukauteen mutta jos sitä huomenna.

No, mites on pysynyt flunssat loitolla pakuria juonneilla? Ite en nyt ole keitellyt pariin kuukauteen mutta jos sitä huomenna.

Nyt viime viikkoina olen juonu lähes joka päivä kupin tai kaksi, tänä talvena ollu yksi päivän kestävä (pieni köhä) ja yksi kolmen/neljän päivän kestävä ns, flunssa. Normaalisti olen tähän mennessä joka talvi jo sairastanu vähintään parin kolmen viikon saatanallisen flunssan. Tiedä onko pakurilla paljoakaan vaikutusta vai onko se pahin flunssa vielä edessäpäin tälle talvelle.

Tai itseasissa raakana taitaa olla väärä sana. Eli käytän kuivattuna, mutta en keitettynä.

Itse ymmärsin, että pitäisi keittää, jotta ravintoaineet pääsisivät kovasta rakenteesta imeytymään veteen. En sitten tiedä, kuinka mahalaukku hoitaa sen irrotuksen jos tuolleen "raakana" vetää. Mutua, mutta itse keitän.

Mitään en mistään tiedä, mutta olen sivusta seurannut ex anopin taistelua syöpää vastaan, tätä ei tosiaan hänelle koskaan suositeltu, mutta "wanhan kansan" tietona alkoi käyttää pakurikääpää ja jotkin syöpäarvot yms parani kuulema kuukaudessa huomattavasti. Tietty päällä oli samaan aikaan hoitoja yms, mutta niitä oli ollut jo pitkään ilman vaikutusta, ja ainakin hän oli vakuuttunut että sai apua pakurikääpästä. Ei se kumminkaan syöpää parantanut, taistelu on käsittääkseni valitettavasti hävitty, mutta ajattelin tulla nyt jakamaan kumminkin tämänkin mietteen.

Tuli käytyä vanhempieni metsissä joissa on koivuja kohtuullisesti. Ei sitten yhtään pakurikääpää....

Sen verran monta kymmentä tai sataakin tuntia on tässä itekin tullut metsissä pakuria etsiskeltyä, että olen uskoakseni aikas oikeassa, kun sanon, että harvemmasta kuin joka tuhannesta koivusta sellainen löytyy killumasta. Ja jos löytyy, niin usein on pentele sen verran korkealla, ettei ylety ilman tikkaita tms. apuvälineitä sitä irti iskemään. Niin ja kuinka moni sitten viitsii kanniskella tikaksia mukana metsässä tuntitolkulla, juu-ei. Eli ei se ihan niiin helppoa ole sen etsiminen, löytäminen ja puusta irrottaminen kuin voisi ehkä luulla ja olettaa. Toisin sanoen ihan ns. umpimettästä summa mutikassa ei sellaista kannata lähteä "metsästämään", saalis kun jäänee mitä todennäköisemin hyvin pieneksi. Näin varsinkin talousmetsissä ja wanhempia koivujahan, jotka ovat heikentyneinä selvästi potentiaalisempia pakuri-itiöiden saada pesimispaikkaa, kasvaa enää lähinnä jonkin sortin suojelustatuksen saaneilla maaplänteillä. Eli kyse on jonkin verran hyvästä tuurista, sitkeydestä ja "vainustakin" eli siitä, että tuntee paikkakuntansa metsiä ja vähän sitäkin, minkälaisissa paikoissa pakuria Todennäköisimmin (muttei mitenkään varmuudella) kasvaa & kukkii.

Toinen vaihtoehto on tietysti sitten tilata pakua netistä tai mennä paikalliseen rohdospuotiin tms. paikkaan valmiiksi pilkotun, kuivatun ja pussitetun stuffin hankintareissulle. Milloin toki helposti joutuu ns. maksaan itsensä kipeäksi - kilohinnat kun pyörivät lähempänä 200 euroa tai ylikin eli pikkupussikin maksaa helposti ainakin 20 euroa - ja siitä "vaivasta" parantamiseen ei taida pakurikäävästäkään olla apua. :) Tosin onneksi netistä näyttäisi tätä nykyä jo löytyvän ainakin pari pakurikäävän kerääjän omaa myyntisivustoa, joilta käyttövalmista pakurimatskuu voi jatkuvamyyntisesti tilata ns. suoraostona selvästi edullisemmin kuin isommilta myyjiltä. Mikä tavara on varmaankin ihan yhtä "hyvää", ellei jopa "välikädettömämpänä" parempaa, kuin jonkin tunnetumman Superfood-kauppiaan tms. tahon; siihen vaan ei ole lisätty tukkukauppiaiden yms. tahojen omia voittoprosentteja. Niin ja onhan pakurin kerääminen ja omaehtoinen myyminenkin - niin toripöydällä kuin netissäkin - verovapaata, niin Alvin kuin myyntivoitonkin osalta, mikä tietty osittain selittää sekin sitä, että pakurinkerääjä voi itse myydä kääpää selvästi edullisemmin.

Siis näköjään ainakin nämä sivut löytyy: www.paraspakuri.com ja www.pakurikaapa.com.

Itse ymmärsin, että pitäisi keittää, jotta ravintoaineet pääsisivät kovasta rakenteesta imeytymään veteen. En sitten tiedä, kuinka mahalaukku hoitaa sen irrotuksen jos tuolleen "raakana" vetää. Mutua, mutta itse keitän.

Pakurissa on useita vaikuttavia aineita. Osa lähtee irti keittämällä, ja toinen osa vaatii alkoholilla liuottamisen. Raakana siitä ei varmastikaan irtoa mitään. :)

Pakuripaloina

Itse ajattelin kans pyörähtää metsässä kattelemassa josko noita näkyis ja kaivoin jo vanhan sahanikin valmiiksi :D Kärkkäisellä tänään käydessä huomasin että sielläkin ois tota jauheena myynnissä ja kilohinta vaivaiset 156 € :wtf: Ei sellasta taikajauhetta olekaan että voi olla sen arvoista. Tai ehkä se täyttää veroilmoituksenkin syövän parantamisen ohessa..

Saa olla tyhmä tai rikas jos ostaa kaupasta pakuria. Minulta sitä saa paloina 50€ per kilo, plus mahd. postimaksut.

Yhteydenotot: pakuriapaloina@gmail.com

Täältä löytyy yksi uusi pakurikääpä -hörhö!!

Oon keitellyt teetä ja tehnyt alkoholiuutteita ja rasva-infuusioita..

Tui itselle mieleen et mikä se nyt olis tehokkain keino immuniteetin vahvistamiseen? tee vaiko uutteet/infuusiot?
Olenko ymmärtänyt oikein et käävän vaaleanruskeaa sisäosaa käytetään teen keittelyyn ja mustaa ulkokuorta alkoholiuutteiden valmistamiseen? Näin olen nyt tehnyt..

Yhen jännän jutun oon huomannut sen jälkeen kun aloitin teen ja uutteiden käytön. Verikokeissa valkosolujen kokonaismäärä oli laskenut takaisin viitteiden sisään. Olen sairastanut ylikuntoa viimeisen vuoden ja valkosolut on olleet koko ajan pikkaisen koholla. Oon kirjoitellut aktiivisesti ylikunto-keskusteluun, joka on ollut todella antoisa vertaistuki-palsta!

Mulla on myös tämän luontaistuotteen kohdalla sama tilanne kuin (lähes) kaikkien muidenkin luontaistuotteiden kohdalla. En huomaa mitään eroa olossani ennen kuuria, sen aikana tai sen jälkeen. Jotkut ovat väittäneet sen johtuvan siitä, että yrttien, haudukkeiden ja vitamiinien sun muiden käyttöni on ollut kohtuullisen suurta ainakin viimeiset 12 vuotta. Ehkä kokisin jonkinlaisen romahduksen, jos jättäisin rohdokset nauttimatta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom