Pakokaasumittaukseen vantaalla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
13.6.2006
Viestejä
1 133
Hei,

osaako joku kertoa missä voisi Vantaalla (mieluiten Tiksin lähellä) käydä mittauttamassa & säätämässä auton päästöt katsastusta varten? Tarvitaan siis virallinen lappu mikä kelpaa jälkeenpäin katsastukseen. Hintaa noilla on vissiin jotain 10-20€ per käynti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
joka paikassa sää lapun saat. jollei jostain saa ni ei se sit korjaamo olekkaan.
 
Itsellä pomppas katsastus päästöistä, mitkä liikkeet noita mittauksia ja säätöjä suorittaa?
 
Lähes joka korjaamolla noita mitataan. Jos päästöt olivat ongelma katsastuksessa niin jotain on todennäköisesti rikki, ainakin ruiskulla varustetussa autossa. Lambda ja muut sen sellaiset.
 
Lähes joka korjaamolla noita mitataan. Jos päästöt olivat ongelma katsastuksessa niin jotain on todennäköisesti rikki, ainakin ruiskulla varustetussa autossa. Lambda ja muut sen sellaiset.

Päästöt oli vähän koholla, kuitenkin lambda arvot oli hyvät. Mikähän vittu sieltä on rikki.. toivottavasti seosta vaan säädetään :D
 
Zone-sarja -42%
Päästöt oli vähän koholla, kuitenkin lambda arvot oli hyvät. Mikähän vittu sieltä on rikki.. toivottavasti seosta vaan säädetään :D

Mikäköhän auto ja vuosimalli? Tietyt katilla varustetut autot vaatiivat, että katti ja moottori ovat kunnolla lämpimät, jotta päästöt menevät mittauksessa sallittujen arvojen alle. Eli siis autolla pitää ajaa riittävän pitkä lenkki reippaalla kaasujalalla. Toiseksi katsastusmiestä ei yleensä kiinnosta käyttää paljon aikaa itse mittaustapahtumaan. Hylsy tulee helposti, jos arvot ei heti mene kohdalleensa. Itse käyn nykyään aina korjaamon kautta ennen katsastusta hakemassa päästölaput, koska siellä yleensä yritetään niin kauan, että arvot menevät sallittujen alle. Siis tietenkin olettaen, että arvot ovat vain hieman yli sallitujen eli mitään suurempaa vikaa ei ole.

Se korjaamoiden päästömittauslaite kestää lämmetä noin 10min, jos ei ole ollut käytössä. Yleensä ajan oman auton normaalilla ajolla lämpimäksi, sitten käyn sanomassa korjaamolla, että laittavat mittalaitteen valmiiksi ja sitten käyn odotellessa ajamassa pienen rääkkäyslenkin, että katti lämpeää kunnolla. Näin pääsee ajamaan suoraan siihen mittaukseen. Esimerkiksi katsastusaseman pihalla katti kerkeää etenkin talviaikaan viilentyä odotellessa ja päästöt saattavat ylittyä, vaikka kaikki oliskin koneessa kunnossa.
 
Mikäköhän auto ja vuosimalli? Tietyt katilla varustetut autot vaatiivat, että katti ja moottori ovat kunnolla lämpimät, jotta päästöt menevät mittauksessa sallittujen arvojen alle. Eli siis autolla pitää ajaa riittävän pitkä lenkki reippaalla kaasujalalla. Toiseksi katsastusmiestä ei yleensä kiinnosta käyttää paljon aikaa itse mittaustapahtumaan. Hylsy tulee helposti, jos arvot ei heti mene kohdalleensa. Itse käyn nykyään aina korjaamon kautta ennen katsastusta hakemassa päästölaput, koska siellä yleensä yritetään niin kauan, että arvot menevät sallittujen alle. Siis tietenkin olettaen, että arvot ovat vain hieman yli sallitujen eli mitään suurempaa vikaa ei ole.

Se korjaamoiden päästömittauslaite kestää lämmetä noin 10min, jos ei ole ollut käytössä. Yleensä ajan oman auton normaalilla ajolla lämpimäksi, sitten käyn sanomassa korjaamolla, että laittavat mittalaitteen valmiiksi ja sitten käyn odotellessa ajamassa pienen rääkkäyslenkin, että katti lämpeää kunnolla. Näin pääsee ajamaan suoraan siihen mittaukseen. Esimerkiksi katsastusaseman pihalla katti kerkeää etenkin talviaikaan viilentyä odotellessa ja päästöt saattavat ylittyä, vaikka kaikki oliskin koneessa kunnossa.

Renault Laguna 2.0 16v RXE -96
Kyllä se aika pitkälti lämmin oli, olin ennen katsastukseen menoa heittänyt akan töihin ja katsastus-setä ajoi autolla hetken kun kävi alustan ja jarrut koestamassa. Päästöjä mitattaessa hän sanoi että hän sitä autoa hieman lämmitteli/kaasutteli, mutta päästöt ei silti laskenu tarpeeksi. Kun meen näyttämään pirssiä toisen kerran, voishan sitä vähän kengittää ensin... :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom