Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä jengi on pukujen sekoittamisesta?
Eli tarkoitan vaikka yhdistelmää vaaleat housut, valkoinen kauluspaita ja tumma pikkutakki. Tai tummat housut valkoinen kauluspaita ja vaalea pikkutakki.
Tarkoitus olisi olla vähän rennommin ja jotenkin tuollainen kokotumma asustekokonaisuus tuntuisi liian muodolliselta.

Miksi vaaleat housut? :D
1425696-400_nallenhousut.jpg

Tukholmassa näkyy aika monella olevan keltaisia, punaisia ja pinkkejä housuja irtotakin kanssa-Ei kiitos...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tukholmassa tosiaan näky viime lauantaina ihan katukuvassa paljon värikkäitä pöksyjä, mutta väittäisin sen sopivan ihan hyvin heidän kulttuuriin (enkä nyt viittaa homoseksualisuuteen). Kyllä ne ruotsalaiset vaan osaavat pukeutua, sillä rintamalla suomalaiset ovat vuosikymmenen jäljessä (enkä nyt viittaa noihin värikkäisiin housuihin, jakavat varmasti mielipiteitä myös ruotsissa).
Jos tuohon kuvaan pitäisi ottaa kantaan niin ainoa mikä iskee silmään on kullatut napit, eihän Nalle sentään mikään kapteeni ole.

Kyllähän Wahlroos yleisesti pukeutuu varsin hyvin. Vaikkapa esimerkiksi. Ei häntä suotta ole jopa Suomen tyylikkäimmäksi mieheksi sanottu, vaikka pinkeistä housuista montaa mieltä voikin olla (olen samaa mieltä niistä kanssanne).

Mä en kyllä tiedä osaako ruotsalaiset sinänsä pukeutua mitenkään ihmeellisesti. Aika värikästä massaa ne musta tuntuu olevan. Hyviä pukeutujia siellä sen kummemmin oo kuin Suomessakaan. Toki siellä panostetaan enemmän kuin Suomessa keskimäärin, mutta mun mielestä ruotsalaiset pukeutuu suurin osa melko samalla tavalla.

Onko mitään "pukusivustoa" mistä näkee mitkä värit on in ja out?
:hyper:
Mitähän ihmeen trendipalstan mielipiteitä tohon asiaan nyt tarvittaisi? Menee kyl aika vakavaksi, ellei oma silmä osaa yhtä pukua päättää, vaan hakee apua joltain mukatietäviltä.

Nykyään muoti on niin hairahtunut, miehet haluaa näyttää ämmiltä ja toisinpäin. Miksi ne kaulukset pitää nostaa pystyyn klubeille mentäessä, heittää siihen vielä joku kiltti koulupoika -luukkiin pakollinen villapaita päälle. ettei pääse unohtumaan niin lähes puoli purkkii geeliä päähän vielä ja hedelmäkakku on valmis.:down:

Mä en kyllä tiedä osaako ruotsalaiset sinänsä pukeutua mitenkään ihmeellisesti. Aika värikästä massaa ne musta tuntuu olevan. Hyviä pukeutujia siellä sen kummemmin oo kuin Suomessakaan. Toki siellä panostetaan enemmän kuin Suomessa keskimäärin, mutta mun mielestä ruotsalaiset pukeutuu suurin osa melko samalla tavalla.

Olen vahvasti eri mieltä. Mahtaako ruotsista löytyä montakin ihmistä jotka pukeutuvat tyyliin sandaalit + valkoiset sukat & beiget shortsit+punaruudullinen löysä paita. Vastausta en tiedä, mutta minulla on hyvä arvaus.
Ruotsissa vanhemmatkin (miehet) pukeutuvat nuorekkaasti, eikä tämä ole lainkaan huono asia.

Liimakammatusta tukasta voi sitten vielä keskustella. Sen voin sanoa, ettei mun päähän ainakaan sopisi. :D

Mites muuten monk strap kengät puvun kanssa? Yay or nay?
Voi käyttää. Itse valitsen oxfordit puvun kanssa mutta kyllä noita munkkisolkikenkiä voi puvun kanssa käyttää silloin kun ei tarvitse olla kovin formaali.

Onko mitkään puvun värit in tai out ylipäätään?
In: kaikki perustavan laatuiset värit kuten musta, tumma sininen, harmaa, ruskea jne. Out: kaikki muu (okei, etelämässä voidaan hyväksyä kirkkaampiakin värejä). :)

Onko mitkään puvun värit in tai out ylipäätään?

Just tätä tarkotin. Mun mielestä on eroa minkä värinen puku on.

In: kaikki perustavan laatuiset värit kuten musta, tumma sininen, harmaa, ruskea jne. Out: kaikki muu (okei, etelämässä voidaan hyväksyä kirkkaampiakin värejä). :)

Joku aika sit kysyin ruskeasta puvusta, niin se tyrmättiin. Itse en myöskään nuoremmalla iällä pitäisi sinistä pukua.

Eli kyllä näissä taitaa olla myös näkemyseroja...

Olen vahvasti eri mieltä. Mahtaako ruotsista löytyä montakin ihmistä jotka pukeutuvat tyyliin sandaalit + valkoiset sukat & beiget shortsit+punaruudullinen löysä paita. Vastausta en tiedä, mutta minulla on hyvä arvaus.
Ruotsissa vanhemmatkin (miehet) pukeutuvat nuorekkaasti, eikä tämä ole lainkaan huono asia.

No jos oletetaan, että Ruotsi on muutakin kuin Tukholma, niin veikkaisin, että jopa noita sandaali+tennisskukka -yhdistelmiä kyllä löytyy. Totta mooses Ruotsi näyttää hämmentävän tyylikkäältä jos Tukholma on se Ruotsi, mutta kyllä siitäkin maasta sitä landea löytyy.

Minkälaisia kenkiä pakkismiehet suosivat?

Skeittikenkiä olen tottunut pitämään pennusta asti, ensin harrastuksen takia, nykyisemmin lähinnä tavan ja ulkonäkötottumuksien vuoksi.
Pidempien matkojen kävelyyn nämä lättäpohjaiset skeittikengät eivät kuitenkaan oikein sovellu. Mikäli kävelymatkaa kertyy koulunkäytävää pidemmälti, esim. polkupyörän hajottua tai autokyydin tehtyä oharit, tulee skeittikengät usein kirottua syvimpään helvettiin.

Seuraavaksi ajattelinkin ostaa jonkin muunmalliset kengät, mutta minkämoiset?
Muu (kenkävalinnassa luultavasti huomioonotettava) vaatetus:

Farkut - useimmiten luonnollisesti käytössä kuluneet vaaleansiniset farkut.
Vetoketjuhuppari - Musta, tottakai.
Nahkatakki - Musta puolipitkä nahkatakki vyöllä ja napeilla, taikka lyhyempi ruskea vetoketjulla.

Lenkkareita en suostu lenkkipolun ulkopuolella jalkoihini tunkemaan
(ainakaan näitä perinteisiä valkoisia stereotypialenkkareita, mikä lenkkarista varmasti jokaisen mieleen ensimmäisenä putkahtaa).

Just tätä tarkotin. Mun mielestä on eroa minkä värinen puku on.

Joku aika sit kysyin ruskeasta puvusta, niin se tyrmättiin. Itse en myöskään nuoremmalla iällä pitäisi sinistä pukua.

Eli kyllä näissä taitaa olla myös näkemyseroja...
Käsittääkseni ainakin työkäytössä tummanharmaa ja tummansininen on ns. ne värit. Näyttäisi siltä että ruudukas kuosi tekee tuloaan, näin kertoi myös moni liikkeen asiantuntija.

En tajua miksei nuorena voisi pitää tummansinistä pukua? Enemmän musta pistää silmään esim. kaupungilla nähty musta puku, violetti kauluspaita, caterpillar-kengät ja oakleyn lasit :wtf:

"Ruotsalaiset on styleja" on hieman sama kuin vetäisi johtopäätöksen Suomesta istumalla lounasaikaan espalla ja rakentaa mielipiteensä havaintoihinsa.

Nyt olen töissä käyttänyt 5 eri pukua. Musta, musta liituraita, musta semiliituraita, vaalea harmaa raidoilla ja khaki, eli hiekan värinen.
Joutaako joku jo roskiin?
Bossin tummanharmaata olen vaaninut, mutta ei tunnu hinta putoavan. Alessakin oli -10% tjsp.

Onko muita joilla ei omistuksessa yhtään pukua, kauluspaitaa tai fiksun kenkiä?

Yksi kauluspaita on jota käytän ehkä kerran vuodessa. Kun pukua ei tartte töissä ja häitä tms. juhlia on ehkä parin vuoden välein niin ei ole tarvetta noille. Mielummin pidän muutenkin farkkuja ja t-paitaa kun jotain pukua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom