timba, eikö ole mahdollista että talvivaara saa lisärahoitusta ja toiminta alkaisi pelamaan ja nykyinen osakkeen arvo moninkertaistuisi?
No toki on mahdollista. Mutta sitä ennen, mistä se sen rahan saa? Pankki ei sitä lainaa, ei ainakaan järkevillä ehdoilla jos lainaa millään ehdoilla, tuskin lainaa.
Osakeanti on mahdollinen, tällöin omistajana pistät rahaa peliin tai omistuksesi liudentuu, jopa todella rajusti kuten edellisessä annissa.
Valtio eli Solidium ottaa koko roskan haltuunsa, tällöin käsittääkseni piensijoittajan omistus meneettää arvonsa jopa kokonaan.
Valtio pääomittaa jotenkin muuten, miten? Miten se pääomittaa tämän niin että nykyomistajat ei menetä rahojaan? Miksi se edes niin tekisi? Miksi se voisi niin tehdä?
Joku muu taho pääomittaa? No sitten ei ainakaan piensijoittaja saa yhtään mitään.
Minä vaan en keksi mitään tapaa pääomittaa Talvista ilman että nykyomistaja ottaa kuokkaansa...tai laittaa lisää rahaa peliin. Voi tämä toki olla joskus kannattava, mutta montako antia on ennen sitä?
Eli suuri kysymys on että miksi hitossa olla omistajana juuri nyt? Minä en ymmärrä, siksi en laita edes sitä touhutonnia likoon. Pidän todennäköisempänä saada rahaa Veikkaukselta kuin Talvivaarasta. Voin toki olla pahasti väärässä, haluisin vain jotain oikeita perusteluja miksi olen väärässä...