Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Mikä ja missä se tutkimus on missä tuota Acetiumia on tutkittu?

Pyydä tietoja yritykseltä suoraan. Luulisin, että tutkimusta on pitänyt lyödä tiskiin mm. WHO:lle ja IARC:ille esitelmöidessä sekä patentteja haettaessa.

Biohitin sivuilta:

Onko Acetiumia kokeiltu ihmisillä?

Kyllä. Kliininen koe osoitti, että Acetium sitoo keskimäärin noin 70 % alkoholista muodostuvasta asetaldehydistä niillä potilailla, joilla on hapoton maha.

Kuinka luotettavia asetaldehydistä ja Acetiumin vaikutuksesta tehdyt tutkimukset ovat?

Asetaldehydiä koskevat tutkimukset ovat tieteellisesti luotettavia, arvostetuissa lehdissä julkaistuja ja yleisesti hyväksyttyjä, mutta kaikki viranomaiset eivät ole vielä ehtineet tutustua asiaan. WHO:n alainen syöväntutkimusyksikkö IARC on tutustunut tutkimuksiin ja päätynyt luokittelemaan asetaldehydin I-luokan karsinogeeniksi.
Itellä toimii ja lisäksi osallistuin n. 100 hlö epäviralliseen empiiriseen tutkimukseen, johon osallistujista 90 % koki krapulan tulleen lievempänä tai jääneen tulematta ylipäätään. Omakohtainen kokemus siis kertoo tuotteen toimivan.

Yksi visainen kysymys pakkiksen kirkkaasti laadukkaimpaan ketjuun:

Muutettiin kuun alussa vaimokkeen kanssa yhteen asuntoon, jonka omistan. Hän opiskelee parhaillaan, joten miten tulisi toimia jotta opintotuen asumislisä pysyisi samalla tasolla, kuin vuokralla ollessaan? Keissi on siinä, että minä maksan tällä hetkellä koko lystin ja tämä tuskin jää Kelalta huomaamatta. Tehdäkkö vuokrasoppari minimivuokrasummalla vai onko tässä jotain fiksumpaa keinoa?

Jotta pysyisin aiheessa, niin olisikohan Elisa hyvä ostokohde tällä hetkellä? Hieman aktivoitunut sijoitusrintamalla viime kk ja salkkuun tullut Stokkaa, YIT:tä, TeliaSoneraa ja Elisan ohella myös Caverion mietinnässä. Lähinnä perustylsiä yhtiöitä siis.. :)

Yksi visainen kysymys pakkiksen kirkkaasti laadukkaimpaan ketjuun:

Muutettiin kuun alussa vaimokkeen kanssa yhteen asuntoon, jonka omistan. Hän opiskelee parhaillaan, joten miten tulisi toimia jotta opintotuen asumislisä pysyisi samalla tasolla, kuin vuokralla ollessaan? Keissi on siinä, että minä maksan tällä hetkellä koko lystin ja tämä tuskin jää Kelalta huomaamatta. Tehdäkkö vuokrasoppari minimivuokrasummalla vai onko tässä jotain fiksumpaa keinoa?

Jotta pysyisin aiheessa, niin olisikohan Elisa hyvä ostokohde tällä hetkellä? Hieman aktivoitunut sijoitusrintamalla viime kk ja salkkuun tullut Stokkaa, YIT:tä, TeliaSoneraa ja Elisan ohella myös Caverion mietinnässä. Lähinnä perustylsiä yhtiöitä siis.. :)

Itse tuota asumislisähommaa vähän selvittelin kuukausi sitten, kun meinasin ostaa asunnon. Itse jäin tällaiseen käsitykseen (saa korjata jos olen väärässä!): omistusasunnossa opintotuen asumislisää ei ole mahdollista saada, vaikka tekisit tuon vuokrasopimuksen. Jotta tuo vuokrasopimushomma onnistuisi, pitäisi asumisjärjestely olla selvästi soluasuntotyylinen, eli avopuolisoina tuo ei tule kysymykseen. Yleistä asumislisää sen sijaan on mahdollista saada, mutta tuolloin teidän yhteiset tulot eivät saa ylittää tulorajaa, joka on varsin matala (löytyy kelan sivuilta).

Pyydä tietoja yritykseltä suoraan. Luulisin, että tutkimusta on pitänyt lyödä tiskiin mm. WHO:lle ja IARC:ille esitelmöidessä sekä patentteja haettaessa.

Biohitin sivuilta:

Itellä toimii ja lisäksi osallistuin n. 100 hlö epäviralliseen empiiriseen tutkimukseen, johon osallistujista 90 % koki krapulan tulleen lievempänä tai jääneen tulematta ylipäätään. Omakohtainen kokemus siis kertoo tuotteen toimivan.

Voi olla, mutta silti kaipaisin tarkempia tietoja itse tutkimuksista.

Googlailin vähän:
”En pysty täysin kiistämään N-asetyylikysteiinin mahdollista krapulaa lievittävää vaikutusta, mutta tämänhetkisen tutkimustiedon perusteella pidän sitä vähintäänkin epäilyttävänä. Haittaakaan siitä ei tosin ole”, vastaa dosentti Petteri Piepponen Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnan farmakologian ja toksikologian osastolta.

”Yhtään ihmistutkimusta, jossa olisi selvitetty suun kautta nautittavan asetyylikysteiinin vaikutusta plasman asetaldehydipitoisuuteen saatikka krapulaan, ei ole tehty”, dosentti perustelee kriittistä suhtautumistaan krapulalääkkeisiin.

Tutkimusten tulisi Piepposen mukaan olla monimutkaisia lumelääkekontrolloituja kaksoisssokkotutkimuksia, jotka ovat vaikea toteuttaa. Lisäksi:

”Asetaldehydin krapulavaikutuksen tai kuolemanvaaran selvitykseen voisi olla melko vaikea saada eettisen toimikunnan lupaa. On myös vaikea keksiä tahoja, jotka ylipäätään rahoittaisivat tällaisia kalliita tutkimuksia. Ja kuka ylipäätään haluaisi laboratorioonsa örveltämään ison joukon humalaisia?” hän selittää.

”Urbaanit legendat perustuvat lähinnä yksittäisten ihmisten omakohtaisiin kokeiluihin, joissa tosin osaan saattaa liittyä järkiperäisiä taustoja.”

Mutta teoriassa Acetiumin ja Mucomyst voisivat Piepposenkin mukaan torjua krapulaa. N-asetyylikysteiini muuttuu elimistössä L-kysteiiniksi, joka voi sitoutua mahdollisesti krapulan syntyyn vaikuttavaan asetaldehydiin ja siten vähentää veren asetaldehydipitoisuutta. Pienempi asetaldehydimäärä veressä siis helpottaisi krapulaoireita.

Rottatutkimuksissa N-asetyylikysteenin on kuin onkin havaittu laskevan alkoholin aiheuttavaa verenpainetta ja vähentävän plasman asetaldehydipitoisuutta.

Voi olla, mutta silti kaipaisin tarkempia tietoja itse tutkimuksista.

Tarjoan sulle kolme vaihtoehtoa:

1) Pyydä Biohitiltä tuo tutkimus
2) Testaa itse, ei maksa paljoa
3) Odota saavasi lisää tutkimustietoa

Perkules..uskaltaisko sitä tällä hinnalla vielä Sagan kyytiin hypätä lainalla... oli hetken salkussa aikanaan ja myin pois 27 euron kieppeillä.

Morgan Stanleyn kautta Revenio Groupin lappuja ostettu kyllä nyt jo hyvän aikaa, tänäänkin tuo tahti ollut tasaisen tappavaa, pieniä eriä, mutta "jatkuvasti" ottaen huomioon vaihdon... Liekkö sielä menossa tasaisen tylsä tankkaus kohti valoisampaa tulevaisuutta jollakin kenellä on parempi käsitys esim. jenkkimarkkinoiden tulevaisuudesta?

SSH ~100 kilon vaihdolla 2.70. Tästä vähän iltalukemista: Pörssisäätiö blogi - Pörssin pieni helmi

Lainaus tekstistä: "Ei ole ihme, että sijoittajien keskuudessa herää kysymys, aikooko SSH tehdä stonesoftit, jos iso turvatalo tekee riittävän hyvän ostotarjouksen. Spekulaatiokeskusteluun Ylönen vastaa, että sellaista preemiota on vaikea saada, jolla hän pääomistajana (57,7 %) yhtiönsä myisi."

Perkules..uskaltaisko sitä tällä hinnalla vielä Sagan kyytiin hypätä lainalla... oli hetken salkussa aikanaan ja myin pois 27 euron kieppeillä.

Kaksipiippuinen kysymys. Toisaalta viisarit näyttävät kaakkoon tai jopa pohjoiseen, mutta ketunnahkojen syyskuun hintataso saattaa tuoda kurssille joko nousu- tai laskupainetta. Toisaalta Saga Fursin kurssi on lähes miljoonan euron vaihdolla tänään pysynyt välillä 37.81-38.00. Kyllähän tuo melkoista selkärankaa antaa nykyiselle tasolle...

Morgan Stanleyn kautta Revenio Groupin lappuja ostettu kyllä nyt jo hyvän aikaa, tänäänkin tuo tahti ollut tasaisen tappavaa, pieniä eriä, mutta "jatkuvasti" ottaen huomioon vaihdon... Liekkö sielä menossa tasaisen tylsä tankkaus kohti valoisampaa tulevaisuutta jollakin kenellä on parempi käsitys esim. jenkkimarkkinoiden tulevaisuudesta?

Kyllä ne maailmalla tajuavat arvon. Suomi on pieni ja siksi jää.

Käyttäkö täällä kukaan jotain maksullista palvelua osto/myynti päätöksiä tehtäessä? Kun samposta tuli danske niin mun mielestä ne katsaus ja analyysi palvelut notkahti vähän. Aattelin siirtää osake tilin jonnekin muuallle. Onko vinkkejä?

Onko ihan normaali toi nordean 40e toimeksiantokulu tonne Lontoon pörssiin ? Kiva ois hajauttaa valuutoita, mutta ottaa tämmösessä nappikaupassa jo nii pahasti turpaan tossa ettei mitää järkee.

Onko ihan normaali toi nordean 40e toimeksiantokulu tonne Lontoon pörssiin ? Kiva ois hajauttaa valuutoita, mutta ottaa tämmösessä nappikaupassa jo nii pahasti turpaan tossa ettei mitää järkee.

Pankeilla on tosiaan korkeampia palvelumaksuja yms. kun tehdään kauppaa muualla kuin Helsingin pörssissä. Kannattaa vähän niitä hinnastoja katsella. Nordnet taitaa tuossa suhteessa olla ihan hyvä valinta.

Lontoo on kallis. Lisäksi ei-suomalaisissa on kuukausittainen maksu per yhtiö.
Nordnet varmaan halvin mutta sieltä pitää tehdä Lontoon toimarit puhelimitse, ei löytyne FTSE netin kautta.

Itse tuota asumislisähommaa vähän selvittelin kuukausi sitten, kun meinasin ostaa asunnon. Itse jäin tällaiseen käsitykseen (saa korjata jos olen väärässä!): omistusasunnossa opintotuen asumislisää ei ole mahdollista saada, vaikka tekisit tuon vuokrasopimuksen. Jotta tuo vuokrasopimushomma onnistuisi, pitäisi asumisjärjestely olla selvästi soluasuntotyylinen, eli avopuolisoina tuo ei tule kysymykseen. Yleistä asumislisää sen sijaan on mahdollista saada, mutta tuolloin teidän yhteiset tulot eivät saa ylittää tulorajaa, joka on varsin matala (löytyy kelan sivuilta).

Voi piru jos on noin hankalaksi tehty tämä homma. Eli eihän tässä ilmeisesti voi kuin ottaa kuokkaan tuon asumislisän kanssa ja asumistuki ei tosiaan taida tulla sekään kysymykseen. Onko muilla kokemuksia tällaisesta keissistä, kuinka kiemurrella voittajaksi?

Voi piru jos on noin hankalaksi tehty tämä homma. Eli eihän tässä ilmeisesti voi kuin ottaa kuokkaan tuon asumislisän kanssa ja asumistuki ei tosiaan taida tulla sekään kysymykseen. Onko muilla kokemuksia tällaisesta keissistä, kuinka kiemurrella voittajaksi?

Jätä se!

Käyttäkö täällä kukaan jotain maksullista palvelua osto/myynti päätöksiä tehtäessä? Kun samposta tuli danske niin mun mielestä ne katsaus ja analyysi palvelut notkahti vähän. Aattelin siirtää osake tilin jonnekin muuallle. Onko vinkkejä?

Nordnet halpa ja helppo käyttää, omistuksiesi siirtäminenki sinne taitaa onnistua melko helposti.

Back
Ylös Bottom