Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Mä nyt olen lukenu ETF:stä sieltä ja täältä, mutta onko tuossa swap pohjaisessa nyt käytännössä riskiä sen enempää kuin perus osakerahastossa? Vai onko ainoa riski se 10% mahdollinen menetys?
Melkosen kovaa pakkasta tänään salkunpohjalla. Mutta toisaalta, ostetaan lisää kun kerran halvalla saa. Toivotaan ettei tästä lähtenyt mitkään hirveät kesäpakkaset käyntiin.
Melkosen kovaa pakkasta tänään salkunpohjalla. Mutta toisaalta, ostetaan lisää kun kerran halvalla saa. Toivotaan ettei tästä lähtenyt mitkään hirveät kesäpakkaset käyntiin.
Kyllähän se aina on sinappia persereijälle kun tonni hukkuu päivässä mutta kun ei tyhmä tohri myyrä vaikka kesädippi on tiedossa ollut.. Nooh, tietää miks sitä taas huamenna pistää kellon kilkkaan 6.00 ja lähtee työmaalle.. Tässä olikin kyllä niin hyvät pöhinät ja nousut että vallan unohtu että voihan ne kurssit tosiaan laskeakkin
Kyllähän se aina on sinappia persereijälle kun tonni hukkuu päivässä mutta kun ei tyhmä tohri myyrä vaikka kesädippi on tiedossa ollut.. Nooh, tietää miks sitä taas huamenna pistää kellon kilkkaan 6.00 ja lähtee työmaalle.. Tässä olikin kyllä niin hyvät pöhinät ja nousut että vallan unohtu että voihan ne kurssit tosiaan laskeakkin
Otin mäkin eilisen pörssipäivän aikana kuokkaan reilusti yli mun nykyisen kuukauspalkan verran.Toisaalta päivävaihtelut ovat hyvin spekulatiiviisia ja mä pidän pään kylmänä ja uskon pitkän tähtäimen suunnitelmaan edelleenkin. Päiväkauppaa varten mulla ei oo aikaa eikä osaamista.
Hallinnointikulut liikaa. Joskus selasin niiden hinnastoa niin kaikki tuntui muutenkin maksavan kovasti. Nordnetilla on nyt myös rahastot pelkillä hallinnointikuluilla..Itse mietin SKAGEN KonTiki.
Hallinnointikulut liikaa. Joskus selasin niiden hinnastoa niin kaikki tuntui muutenkin maksavan kovasti. Nordnetilla on nyt myös rahastot pelkillä hallinnointikuluilla..Itse mietin SKAGEN KonTiki.
Kyllä se näin taitaa olla, että nuo hallinnointikulut on tosiaan noin suuret Evlillä. Täytyy varmaan seuraavan kerran miettiä noita sitten jos joskus kupla taas poksahtaa. Tuskin tulee silloinkaan lähdettyä tuohon kelkkaan, mutta täytyy näitä pohdiskella, että pysyy mieli virkeänä.
Jaahas, tuli uutinen että S-Pankki ostaa FIMin. No väkisin tulee mieleen että millos eQ, sitä kun omasta salkusta löytyy. Onko täällä eQ:ta omistavia? Kirjoitin jo Kauppalehden foorumille että alusta asti itse ollut sitä mieltä että tuota kypsytellään myytäväksi.
Jaahas, tuli uutinen että S-Pankki ostaa FIMin. No väkisin tulee mieleen että millos eQ, sitä kun omasta salkusta löytyy. Onko täällä eQ:ta omistavia? Kirjoitin jo Kauppalehden foorumille että alusta asti itse ollut sitä mieltä että tuota kypsytellään myytäväksi.
En omista mutta tuo S-pankin FIMin osto tuskin ainkaan heikentää eQn kurssia. Stone kauppojen jälkeistä pikkuteknojen rallin kaltaista nousua tuskin rahoitussektorin kikkareihin iskee mutta kyllä ainakin itselle heräili pientä kiinnostusta juurikin esim eQn osteluun.
Ei mitään sellaista, mihin sieltä voitaisiin vastata ellei lähdetä levittämään sisäpiiritietoa. Se taas ei ole ihan sieltä fiksuimmasta päästä tekona jos mietitään yritykselle asetettuja vaatimuksia pörssin yms. toimesta.
Ei mitään sellaista, mihin sieltä voitaisiin vastata ellei lähdetä levittämään sisäpiiritietoa. Se taas ei ole ihan sieltä fiksuimmasta päästä tekona jos mietitään yritykselle asetettuja vaatimuksia pörssin yms. toimesta.
Joo, ei varmaankaan tarkoitus ole kertoa, mutta noiden lappujen tarkoituksena on kait varmistaa se, ettei edes vahingossa käynnin yhteydessä tietoon tulleet julkistamattomat asiat lähde leviämään yms. Satut näkemään esim. jonkun Nokian työntekijän kädessä uuden prototyyppipuhelimen tjsp. (Fiktiivinen esimerkki.)
Luin vähän aikaa sitten hyvän artikkelin, kerrottiin että Suomen pörssissä on tuhkimotarina ja kohta kello on kaksitoista yöllä, jos joku löytää sen artikkelin ni linkittäkää tänne. Näinköhän ensviikolla laskee taas? Oma veikkaus on tasaista pientä laskua.