Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Toki. Mun tapauksessa vaan salkkua on nimenomaan tarkoitus kasvattaa, eli jos jotain myyn, niin jossain kohtaa ostan toista tilalle. Eli riskinhallinta mun kohdalla ei tällä hetkellä tarkoita sitä, että salkku myydään lähes tyhjäksi.

Onhan sitä muitakin tapoja hajauttaa riskiä kuin myydä kaikki pois tai hajauttaa ajallisesti tästä maailman tappiin.

Itselle ei asia ole vielä ajankohtainen, mutta noita historiakäppyröitä pitäisi oppia lukemaan paremmin. Ei sekään välttämättä tarkoita hirveästi jos ollaan vuoden pohjilla. Siitä voi lasku vielä jatkua ties miten paljon.

Onhan sitä muitakin tapoja hajauttaa riskiä kuin myydä kaikki pois tai hajauttaa ajallisesti tästä maailman tappiin.

Itselle ei asia ole vielä ajankohtainen, mutta noita historiakäppyröitä pitäisi oppia lukemaan paremmin. Ei sekään välttämättä tarkoita hirveästi jos ollaan vuoden pohjilla. Siitä voi lasku vielä jatkua ties miten paljon.

eipä noi käppyrät kerro oikeen mitään tulevaisuudesta. jos menneiden perusteella yrität ennustaa tulevaisuuden kurssikehitystä, tieteellisesti tarkempi keino olisi piirtää ruutupaperille sokkona viiva ja pitää sitä ennustettuna kurssikehityksenä.

eipä noi käppyrät kerro oikeen mitään tulevaisuudesta. jos menneiden perusteella yrität ennustaa tulevaisuuden kurssikehitystä, tieteellisesti tarkempi keino olisi piirtää ruutupaperille sokkona viiva ja pitää sitä ennustettuna kurssikehityksenä.

Eihän se tuota tarkoita. Vaan sitä, että osaisi suhteuttaa sen onko nykyinen hinta firmalle hyvä vai ei. Se mitä se on tulevaisuudessa on ihan eri asia.

Jos tuntuu ettei osaisi ostaa edes oman firman osakkeita oikeaan aikaan, niin silloin se on muidenkin firmojen suhteen aika lottoamista.

Kerro tuo niille jenkkisijoittajille, jotka ovat luoneet satumaisia omaisuuksia teknisen analyysin avulla. :)

Kerro tuo niille jenkkisijoittajille, jotka ovat luoneet satumaisia omaisuuksia teknisen analyysin avulla. :)

joo no pointti oli siinä että pelkillä käyrillä ei tee mitään. pitää olla paljon muutakin tietoa kuin pelkkä käyrä jotta tuo onnistuisi.

Nyt otti Nordea hyvää nousua. Ja näin jatkunee jos nämä huhupuheet nurkkauksista toteutuu. Hyvää vastapainoa Uponorin luisulle mun salkussa.

Nyt otti Nordea hyvää nousua. Ja näin jatkunee jos nämä huhupuheet nurkkauksista toteutuu. Hyvää vastapainoa Uponorin luisulle mun salkussa.

Eipä ollut yllätys tuo Nordean nousu. Muistaekseni taisin suositella sitä jo tovi sitten salkkuihin.

Hyviä nousuja voi myös katsoa rahastopuolelta. Mandatum China vuosituotto 102% :rock:

Näin se hajautus käytännössä toimii :)

Näin se hajautus käytännössä toimii :)

Jep ja mitä enemmän on osakkeita salkussa, sitä lähemmäksi pääsee indeksin tuottoa.

Mutta silti jotenkin enemmän "kiehtoo" osakkeiden suora omistaminen, yritysten seuraaminen (osarit, vuosikirjat yms.) kuin pelkkä indeksisijoittaminen. Indeksirahastolla on helppoa ja kustannustehokasta (ja monessa tapaa ainut järkevä muotokin) mennä mukaan Suomen rajojen ulkopuolelle.

"Nordean kurssi tulee yhtä nopeasti alas, jos/kun huhupuheet osoittautuvat vain huhupuheiksi" Näin sanoi tänään Raha-akatemian luennolla Nordean analyytikko. Kovin paljon enempää ei sitten kommentoinutkaan :D Mielenkiintoista, mielenkiintoista mutta olen kyllä sitä mieltä, että kävi miten kävi niin Nalle selvinnee maaliin voittajana ;)

ETF:llä saa useimiten paremman hyötysuhteen kulurakenteen puolella.

Hyvä pointti. Itse en ole ETF:iä ostanut, kielitaito on niin surkea, että tarkempaa tutkimusta ei pysty tekemään jos ei tietoa löydy Suomeksi.

"Nordean kurssi tulee yhtä nopeasti alas, jos/kun huhupuheet osoittautuvat vain huhupuheiksi" Näin sanoi tänään Raha-akatemian luennolla Nordean analyytikko. Kovin paljon enempää ei sitten kommentoinutkaan :D Mielenkiintoista, mielenkiintoista mutta olen kyllä sitä mieltä, että kävi miten kävi niin Nalle selvinnee maaliin voittajana ;)

Näinhän tuo varmasti onkin. Ja kannattanee tässä peesata Nallea, eli jos siirtyy kovasti myyntilaidalla, niin Nortit myyntiin ja Sampoa tilalle. Edellyttäen toki ettei kurssit reagoi ennen turhan kovasti.

Hauskaa on, että tunnistautuminen, tilin avaus ja talletuksen tekeminen onnistuu toisen verkkopankin tunnuksia käyttäen. :)

Joo ite katoin ihan samaa. Helpoksi on tehty... Uudet tunnuksetkin tulis luultavasti jo tällä viikolla. Täytyy vielä lukasta noi pdf:t läpi...

En itse löytänyt muuta killeriä kuin 10 € palvelumaksun tilisiirrosta muulle kuin ennalta määritetylle tilille.

Niin näytti olevan. Mutta eipä tuo ainakaan itteä haittais, ajattelin pitää sen tilin "koskemattomana". Joka palkasta vaan siivu sinne niin onpahan edes jotain hyötyä verrattuna normitiliin. Näin maallikon silmin ihan pätevän näkösesti nuo rahastotkin esitelty tuolla.Täytys perehtyä tohon rahastosijoittamiseen ja vois lukasta tämän threadin ja seligsonin sivut sun muut läpi..mut ei ihan yksi ilta siihen riitä :)

mitä tarkoittaa p.a. ? :david:
Niin siis mitä tuo nyt tarkoittaa tuo Glitnirin tarjous? Entäs jos laittaisi vaikkapa 10.000e tilille joulukuun alussa ja ottaisi pois tammikuussa, minkä verran tuohon saa tuottoa, euromääränä?

Back
Ylös Bottom