Laitetaanpa oma Heavyweight top 10 tänne. Lista ei perustu mihinkään tilastoihin vaan ihan omia analyyseja ottelijoista ja sen mukaan olen ne tähän laittanut.
1. Alistair Overeem
Overeem on niin hurjan oloinen äijä että huh huh. Brett rogers lenteli ympäri kehää kuin räsynukke kun Overeem pisti menemään. Tollasilla voimilla ja pystytaidoilla varustettu lihaskimppu on kyllä liian suuri pala mielestäni kenelle tahansa nykyiselle raskassarjalaiselle. Aika näyttää, mutta uskon että Alistair tulee lunastamaan odotukset.
2.Junior Dos Santos
Seurasin innolla Cainia ja Junioria kun he UFC:n tulivat ja pidän kovasti kummastakin ottelijasta. Kumpikin on tällä hetkellä voittamaton UFC:ssä ja mielenkiinnolla odotan miesten kohtaamista. Santosin pysty on kyllä kaunista katsottavaa, eikä mies ole antanut mitään saumaa vastustajilleen. Mattotaidot ovat vielä arvoitus, mutta veikkaan että jos Cain ja Santos jonain päivänä kehään astuvat, niin Santosin pommit nukuttavat Velasquesin.
3.Shane Carwin
Näen miehessä valtavasti potentiaalia. Ottelu Lesnaria vastaan kusi ehkäpä huonon gameplanin takia. Carwin on luotu tuhoamaan vastustajat heti kun ottelu alkaa. Uusi kohtaaminen Lessun kanssa loppuisi mielestäni melko varmasti Carwinin voittoon. Carwinilla on mielestäni saumat nukuttaa kuka tahansa raskassarjalainen maailmassa. Ja siitä kertoo miehen ottelutilastot.
4.Cain Velasquez
Cainin kaltainen terrieri on ottelija minun makuuni. Mies on UFC mestari ja voittamaton MMA ottelija. Jättimäinen Lesnarkin käpristyi nurkkaan Cainin käsittelyssä. Cain on mahtava ottelija joka ei hyydy koskaan. Pahoin kuitenkin pelkään, että edellä olevat iskijät voisivat olla myrkkyä Cainille. Cainin voittamiseen paras ase mielestäni on juurikin ison miehen iso nyrkki joka tulee vauhdilla koteloon pystytilanteessa.
5.Brock Lesnar
Kiistelty herra joka on mielenkiintoinen ottelija. Lesnar jakaa mielipiteitä, mutta omasta mielestäni mies on kehityskelpoinen yksilö. Sillä vapaaottelukokemuksella mikä Lesnarilla on, se recordi mikä on saavutettu on mielestäni loistava. Lesnar on vaarallinen ottelija kokonsa, voimiensa ja paininsa ansiosta. Kun miehen pysty kehittyy ja kyky ottaa damagea ilman paniikkia kasvaa, niin uskon Lesnarin olevan kova luu. Ja jos joku HW kehittyy vauhdilla tällä hetkellä, niin se on tämä mies.
6.Antonio Silva
Silva on mörköjen mörkö. Kolme mustaa vyötä, pää tehty teräksestä ja dinosauruksen koko=NO JOKE. Yksi tappio ja sekin tasaväkisestä ottelusta Werdumin kanssa. Fedor matsin jälkeen aloin oikein miettimään, että kuinka kova mies tämä Big Foot onkaan.
7.Fedor Emelianenko
Keisari on haukuttu jo pystyyn ja miehen uraa haudataan. 31 voittoa ja 3 tappiota. Niistä yhdessä saanut selkäsaunan. Vaikka Fedor sai 2 erässä selkäänsä, niin olin ihmeissäni. Kuka olisi kestänyt vastaavassa tilanteessa erän loppuun? Vielä ei tosiaankaan ole aika haukkua tätä mestaria. Odotan vielä Fedorilta voittoja. Mies kuuluu mielestäni ehdottomasti top 10 ottelijoihin ja minun listallani sijalle 7. Mikään ei ole sen upeampaa katseltavaa, kuin se että perheen isän näköinen pömppömaha laittaa jättiläismäisiä huippuottelijoita ahtaalle.
8.Fabricio Werdum
Voitto Fedorista on nostanut miehen korkealle monilla listoilla. Itse haluan nähdä enemmän. Werdum on mielestäni tällä hetkellä maailman paras HW matossa ja pystyy voittamaan koviakin vastustajia. Mutta itse en miestä tämän korkeammalle nosta.
9.Roy Nelson
Pullukka näytti, että leukaa löytyy Santosia vastaan. Uskomaton kestävyys. En käsitä miten Nelsonin rungolla pärjätään tämän päivän vaparissa, mutta samapa tuo. Nelsonilla kovat iskut ja mattopeli. Mies on ollut vakuuttava lähiaikoina ja on kova pala kenelle vain HW:lle.
10.Frank Mir
Kymppisija oli vaikein valita, mutt se meni niukasti Mir:lle. Mir tuskin tulee pärjäämään kärkikahinoissa enää koskaan, mutta pystyy voittamaan keskiverto-ottelijoita. Tällä hetkellä Mir on listallani sijalla 10, mutta luulen että tämä sija tulee vaihtumaan lähiaikoina.
Sellasta. Hate it or love it. Ja vielä muistutukseksi tämä on ihan oma lista. Palautetta otan mielelläni vastaan (positiivista ja negatiivista)