Pakkotoisto screensaver, osaako kukaan tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan noita screensaverinteko softia esim. Easy ScreenSaver Studio 3.4 ja Flash2X Screensaver Builder version 1.2.0
Pitäisi jopa melko helppoa tuon oman säästäjän tekeminen olla..

Paitsi että taitaa olla aika perseestä noi ohjelmat..
Kaikista parashan olisi ympäri mustaa ruutua lentelevä ja pyörivä pakkiksen 3ulotteinen logo-P..

...Henkilökohtaisesti jäänkin odottamaan kuka Pakkiksen bittinikkareista (joihin itse en lukeudu) suoltaa maailmalle ubertyylikkään Pakkis -saverin...

Stailivirhe sanoi:
Paitsi että taitaa olla aika perseestä noi ohjelmat..
Kaikista parashan olisi ympäri mustaa ruutua lentelevä ja pyörivä pakkiksen 3ulotteinen logo-P..
Tuossa on sairaan hyvä idea. Jos joku osaa, niin mailia tai privaa tänne, niin vippaan takaisin ison pakkislogon.

Mikset ite tee kyllähän sulta hoituu noi graffanteko hommat.
Ainaki osa noista ohjelmista on melko helppokäyttösiä...

Sale sanoi:
Mikset ite tee kyllähän sulta hoituu noi graffanteko hommat.
Ainaki osa noista ohjelmista on melko helppokäyttösiä...
En osaa sitten vittuakaan tehdä mitään grafiikoita, osaan vain muokata kuvia fotarilla. Tuo pyörivä P vaatisi varmaan Studio maxin ja se ei mulla edes pyöri.

Oon joskus vuosia sitten ohjelmoinut jonkun templaten ittelleni screensavereita varten, mutta siitä on jo aika kauan. Kolmiulotteisten objektien pyörittely onnistuu kyllä vaikka OpenGL:llä. Voin jossain vaiheessa kattella josko saisin jotain yksinkertaista aikaiseksi, vaikka aaltoileva pakkis-logo tai vastaavaa. Mitään tajuntaa räjäyttävää on kyllä turha odotella, mun taiteellinen lahjakkuuteni on aika rajoissaan. :rolleyes:

Valmiita:

3DCube
Näytönsäästäjä, joka pyörittelee ruudullasi itse valitsemillasi kuvilla päällystettyä kolmiulotteista kuutiota.

21 Flying Images 2.0
Näytönsäästäjä, joka lennättää ruudulla valitsemiasi kuvia. Voit pistää kuvat esimerkiksi lentämään kohti katsojaa Windows-lippujen tyyliin.

http://www.mbnet.fi/apaja/alueet/tiedostot.asp?AP=#1#10&ParentID=&faid=453

Teko:
Acez Create and Send Screen Savers 1.0
Tee oma näytönsäästäjä

AVI Screen Saver 4.22
Luo helposti näytönsäästäjiä video- ja äänitiedostoista

3D Custom Screensaver 4.51
Luo monipuolisia näytönsäästäjiä ja esityksiä

Easy Screensaver Studio 3.4
Kehitä nopeasti oma näytönsäästäjä

http://www.tietokone.fi/softa/kategoria2.asp?id=10&subid=54&terid=99&sort=name&dir=down

3D Cube on ainakin vaivaton. Valitsee vaan muutaman Pakkisaiheisen kuvan niin se on siinä. Ne pyörii siinä ruudulla sitten kuutiona. Ilmaisversiossa on tosin häiritsevä mainospalkki ruudun alareunassa.. 3D Custom Screensaverilla saa kyllä tehtyä hienon saverin, mutta mä en ainakaan onnistunu saada toimimaan sitä tällä free versiolla.. :( Siinä ois pakkiksen logo ja Miken heinäkuu-kuva pyöriny hienosti kolmiulotteisena.

Osaan kyllä koodata 3d näytönsäästäjän, mutta en osaa tehdä mitään logoja tai grafiikoita. Hommaan myös menee ihan jonkun verran aikaa, kun pitää opiskella ym. siinä sivussa. Helpoimmalla pääsisi, jos käyttäisi jotain tommosta valmista ohjelmaa, mutta jos haluaa ihan oman kustomoidun virityksen, niin se pitää kyllä koodata.

joops, olen jotain tässä sivussa väsäillyt, tein tollasen karkean prototyypin 3D pakkislogosta, mutta pitää vielä jaksaa tehdä modeli converttori OpenGL:ää varten, olen entisen jo onnistunut hävittämään. :rolleyes:

Minkä kokosena sulla muuten Mike ois toi pakkislogo, käytin tota mikä on tuolla palstan yläreunassa, mutta en vielä tiedä miltä se näyttää lopullisessa versiossa. Olis hyvä jos olis TGA tai BMP laatua...

Partsu sanoi:
joops, olen jotain tässä sivussa väsäillyt, tein tollasen karkean prototyypin 3D pakkislogosta, mutta pitää vielä jaksaa tehdä modeli converttori OpenGL:ää varten, olen entisen jo onnistunut hävittämään. :rolleyes:

Minkä kokosena sulla muuten Mike ois toi pakkislogo, käytin tota mikä on tuolla palstan yläreunassa, mutta en vielä tiedä miltä se näyttää lopullisessa versiossa. Olis hyvä jos olis TGA tai BMP laatua...

Rupesin minäkin jo väsäämään jotain. Minulta löytyy jonkinlainen vanha c++:lla kirjoitettu näytönsäästäjän pohja. Tarkoitus oli minunkin tehdä jonkilainen 3d-malli tuosta pakkislogosta ja laittaa se sitten liikkumaan ruudulle :). Mutta tuskin tarvitaan kahta saveria, joten teetkö sinä vaan omasi, kun ehdit ilmoittautua eka? Vai?

Niin joo tuo logo, jonka Mike lähetit pdf:nä ei ole oikein käytännöllinen. Pitäisi löytää joku systeemi, jolla sen saisi muutettua ihan tavalliseen kuvaformaattiin. Kyllä semmoinen varmaan netistä jostain löytyykin. Yritin jo etsiä, mutta en vielä löytänyt.

Oguman,
No miksei niitä voisi olla kaksikin, ja kai tässä voisi tehdä vaikka jonkinlaista yhteistyötä. Tosin mun screensaveri on tehty assemblerilla, mutta eipä sillä nyt niin loppupeleissä ole merkitystä. :D
Meinasitko käyttää DirectX:ää, OpenGL:ää vai jotain muuta? Mun tosiaan pitää vielä kirjottaa ohjelma jolla saan muutettua ton logon vähän luettavampaan muotoon.

Voithan sä varmaan ottaa siitä PDF:stä screenshotin (Prt Scr namiska) ja sitten pasteta sen painttiin? :eek:

Koitin tossa väsäillä näytönsäästäjää, on vähän vielä kesken :D . Eikä ole tietoa toimiiko ilman sitä ohjelmaa millä tein.

edit: turha odottaa mitään 3d säästäjää :)

Partsu sanoi:
Oguman,
No miksei niitä voisi olla kaksikin, ...

Joo voihan niitä olla useampi ja voi sitä yhteistyötäkin tehdä. Directx:ää ajattelin käyttää, kun se on tutumpi ja saan sillä varmaan hienompaa jälkeä aikaan.

Minkälaisen systeemin meinaat tehdä tuosta logosta? Jonkin tyyppinen litteä billboardi vai ihan kunnon 3d-malli, jolla on syvyyttä? Jos teet 3d-mallin, niin miten aiot tehdä sen? Itselläni pitäisi olla 3dsmax jossain kaapissa pölyttymässä. En ole kyllä käyttänyt sitä pitkään aikaan, mutta uskon että mallin luominen onnistuisi.

Mielessä kävi aluksi myös semmoinen viritys, että tekisi itse koodin pätkän, joka kulkee 2d-kuvassa logon reunoja pitkin ja sitä mukaa luo verteksejä. Luodun mallin detailitasoa voisi sitten muuttaa saverin config boxista sliderillä. Tämä olisi kyllä ehkä vieläkin vaikeampi toteuttaa. Helpolla pääsisi, kun vaan päällystäisi jonkun yksinkertaisen 3d-objektin, kuten pallon tai laatikon tuolla logo-tekstuurilla. Ei vaan ole kovin näyttävää.

Juu onnistuin ihan copy pastettamaan sen paint shop prohon :thumbs: Kas kun en itse heti keksinyt :david:

Logosta tulee tosiaan sellanen ihan 3D-malli, toki sen voisi laittaa laatikon kylkeenkin, mutta rumahan siitä tulis. 3dsmaxillahan sen väänsin, piirtelin vaan logon rajoja pitkin ja syvensin 3D malliksi, jota sitten säätelin sopivaksi.

Tietysti vähän ongelma, kun ei tiedä paljonko tohon voi polygoneja laittaa, mutta voihan sitä detailtasoa muutella lennossakin. DirectX:ää en hirveästi ole säätänyt, mutta onhan siellä uudemmissa SDK:ssa progressive mesh esimerkki.

Vielä on vähän kysymysmerkki että millä lailla sen laittaa sitten siinä kuvassa pyörimään, mutta katsotaan sitä sitten kunhan saan logon ensin edes piirrettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom