Pakkotoisto Helsinki City Run:lle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoituksena olisi tuo Helsinki City Run juosta minullakin.. 21km kyllä kuulostaa matkana aika pitkältä kun ei juoksutaustaa kauhiasti ole.
Mutta jotain tavoitetta pitääkin olla! Vielä kun saisi sen ilmoittautumisenkin tehtyä................. :D

Tänään lähti uudet juoksutossut matkaan kaupasta niin ehkä niistä irtoaa lisää motivaatiota kirmailuun. loppuisi vaan toi ketun kaatosade..!

Sanokaas vielä mitä mieltä olette.. Onko puolimaratonia varten treenatessa aivan välttämätöntä juosta pitkiä lenkkejä? Siis puhutaan nyt 1,5 tunnista eteenpäin.
Olen juossut nyt vain 75 min lenkkiä pisimmillään, mutta jos olen oikein käsittänyt, niin ainakin maratonia varten suositellaan yhtä 1,5-3h lenkkiä viikkoon.

Olen kyllä kokeillut pidempääkin lenkkiä, helposti on mennyt. Mutta säännöllisesti en kyllä yli 80 min ole juossut.
Tavoitteena selvitä siis vaan se 21km kunnialla läpi, ei sen suurempia henkilökohtaisia odotuksia :rolleyes:

Sanokaas vielä mitä mieltä olette.. Onko puolimaratonia varten treenatessa aivan välttämätöntä juosta pitkiä lenkkejä? Siis puhutaan nyt 1,5 tunnista eteenpäin.
Olen juossut nyt vain 75 min lenkkiä pisimmillään, mutta jos olen oikein käsittänyt, niin ainakin maratonia varten suositellaan yhtä 1,5-3h lenkkiä viikkoon.

Olen kyllä kokeillut pidempääkin lenkkiä, helposti on mennyt. Mutta säännöllisesti en kyllä yli 80 min ole juossut.
Tavoitteena selvitä siis vaan se 21km kunnialla läpi, ei sen suurempia henkilökohtaisia odotuksia :rolleyes:

Jos pitkät lenkit pisimmillään käyvät n. 17km:ssa, niin puolikkaan läpijuoksussa ei pitäisi mitään ihmeellistä olla. Kuinka pitkiä lenkkejä olet pisimmillään tehnyt?

Eihän pitkien lenkkien tekeminen mitään aivan välttämätöntä ole, jos pohjat vain ovat riittävän hyvät. Jos esimerkiksi 10km pystyy painelemaan 45:een minuuttiin, eikä ole koskaan harjoituksissa tehnyt +10km lenkkejä, niin kyllä puolimaratonin läpijuokseminen pitäisi silti onnistua. Tosin puolikkaan aika on silloin totta kai suhteellisesti todella paljon huonompi kuin esim. kympillä tai vitosella.

Tarkkoja kilometrimääriä on vaikea mennä sanomaan kun juoksen vähän missä milloinkin. Pitäisi varmaan autolla käydä mittaamassa joku lenkki, että pääsisi testaamaan. Mutta luulisin että n. 15km pisimmillään tähän mennessä on ollut. Ainoa varmasti mitattu matka on 8,5km ja siihen meni viimekesänä n. 50min, jolloin en siis kovin säännöllisesti juossut.

Muuten pohjakunto on kyllä hyvä, mutta varsinaista säännöllistä juoksua ei vielä ole kuin nelisen kuukautta. Sitä ennen lähinnä spinningiä ja muuta aerobista useamman vuoden ajan muutamia kertoja viikkoon.
Ehkä sitä sitten selviää näilläkin eväillä.

riippuu aikas monesta asiasta - itselläni max. harjoituslenkit on 15km, joita niitäkin vain muutamia kisaa edeltävinä viikkoina. Muutoin matkat on 6-10km väliltä, tällä juoksumäärällä olen saavuttanut kohtalaisen ajan puoikkaalla. Mutta jos hyvää aikaa haluaisin (1.20 pintaan) niin silloin joutuisin luopumaan viimeisistäkin fileistäni ja sitä en halua. Pitkät harjoitukset eivät ainakaan haittaa suoritustasi puolikkaalla, mutta se että tarvitseeko niitä, onkin jo eri asia...

Hyvää aikaa minun nyt on turha edes lähteä tavoittelemaan. Kunhan nyt läpi saisi juostua edes suunnilleen siinä muiden mukana niin se riittää toistaiseksi.

Kun en minäkään siihen juoksuun pelkästään halua täysillä panostaa, koska silloin joutuisi punttailuista turhan paljon karsimaan pois ja jos valita pitää niin juoksu on vielä kakkossijalla... :)
kiitoksia. Ehkä se näillä vähän lyhyemmilläkin lenkeillä läpi sitten menee.

Tuli ilmoittauduttua tuonne HCR:lle jo muutama viikko sitten. Tavoite olisi päästä mahdollisimman lähelle viime kesän ennätystä mutta en kuitenkaan usko että uutta ennätystä tulee.

Tuntuu tässä vaiheessa kun olen pari kuukautta juoksennellut ensimmäistä puolikastani silmälläpitäen että se ekstrapitkä lenkki voi hyvinkin olla itseluottamuksen kannalta hyväksi silloin tällöin.

Itse ajattelin ottaa ohjelmaan 12km pätkän parin viikon välein ja ehkä kokeilla 15km kipittämistäkin. Pari kuukautta sitten aloittelin 3km pätkällä suhteellisen nollista, nyt on peruslenkki n. 6km ja pidempi 9km.

No kappas vain. Aloin jo vähän aavistella pahaa, kun kilpailun nimi oli muutettu UusiLahti-juoksuksi. No arvatkaas mitä. Nehän on nyt päättänyt jättää raskaat sarjat kokonaan pois ja tilalle tullu jotain perinteisiä 5km:n hölkkäreissuja. Sauvakävelemäänkin pääsee! Siistiä.
http://www.lahdenahkera.fi/mp/db/file_library/x/IMG/13280/file/UusiLahtijuoksu2007korjaus.pdf Perustuu tuon antamiin tietoihin, tuskin tosta huvikseen olisi raskaan sarjaan mainintaa jätetty pois.

Perinteiset 1/4 ja puolimaratonit tuolta kyllä edelleen löytyvät.

Jebu jee, kolme kertaa oon tuon hölkkäillyt ja joka kerta on aika parantunut. Tänä vuonna ei oikein treenimoti riittänyt juoksemiseen, joten tällä kertaa koitetaan vaan päästä maaliin kunnialla, tosin silti niin reippaasti että alle 2h menis.

Mä oon juossu kerran 6km, ettei mene ylikuntoon.

Aloitan harjoittelun nyt sunnuntaina. Uskon vahvasti viimeistelyyn.

:jahas:

Voi vtu enhän mä muistanu että tästä oli täälläkin puhetta.

2:02:47 netto, keskisyke omituisen korkea, 166, en jaksanu seurata sitä edes kun näytti liian korkealta vaikka tuntu aivan iisiltä. Paino jtn 86kg aamulla, eilen tuli aika paljon syötyä, 85 on viime päivät näyttäny.

Jälkimmäinen puoli meni kovempaa ja kotiinkin juoksin, joten hiukan harmittaa liian hitaasti lähteminen ja alun yletön ruuhka, niin helposti olis päässy alle 2h.

Mutta eipä voinu tietää näillä juoksuilla. Noh, aivan sama, evvk, lenkkinä lähin tuon juoksemaan, ja alitin se ainoan tavotteen kuitenkin kirkkaasti.

1:51:03 netto ja viimeinen kymppi meni 47 minuuttiin, joten vauhdinjako onnistui hyvin.

Vain seitsemän lenkkiä(6x6km 1x12km) tuli kevään aikana juostua. Etenkin siihen nähden olen tyytyväinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom