Pakkotoisto.com tuottamat kuvat ja niiden kommentointi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Nyt on aika tehdä muutama asia selväksi muutamille käyttäjille. Kuviani on vähän turhan kärkkäästi viime aikoina alettu kritisoimaan ja se leviää jopa muihin ketjuihin joissa on kuvia muista kisaajista. Poltan rahaa ja aikaa tolkuttomasti tuottaakseni tänne kuvia. Galleriassa on tällä hetkellä noin 6500 kuvaa joista suurin osa mun ottamia. Puitteet ovat mitkä ovat, en aina pääse ottamaan kuvia haluamassani ympäristössä. Jos joku hommaa mulle kuntosalin jossa voin vapaasti kuvata valittuna aikana kisaajia, niin siitä vain. Kisaajat monasti soittavat mulle ja haluavat nimenomaan kuvattavakseni, he haluavat itselleen kuvia ja heidän toiveiden mukaan edetään.

En voi miellyttää kaikkia, toinen sanoo että softaan liikaa ja toinen sanoo että saisi softata lisää. Samoin sanotaan, että kuvat toistavat itseään. Kuvaan salilla, ulkona, studiossa ja kisoissa, mutta kun kuvia on paljon, niin väkisinkin ne toistavat itseään jossain vaiheessa. Jopa maailman huippukuvaajilla on itseään toistavia kuvia. Per Bernal kuvaa aina samaa mustavalkoista kuvaa ja samalla salilla ja usein samoja ukkoja. Chris Lund kuvaa samoja kuvia samoista ukoista samalla salilla ties kuin monetta vuotta putkeen. Voin toki lopettaa kisaajien kuvaamisen ja ostaa 500 millisen putken ja teen tänne kuvien kera haastatteluja oravista ja närhistä.

Eli nyt vähän rajaa siihen "kritiikkiin". Joillain ilmeisesti omasta mielestään on jotain varaa tulla tänne ja valittaa kuvista. Näyttäkää mulle Suomesta joku toinen media joka tekee tätä yhtä kovalla volyymilla?

Aion kuvata jatkossakin kovaa vauhtia, joten se itkeminen kuvista loppuu nyt. Tähän ketjuun voi sitten tuhertaa jos mieltä ahdistaa ja ihan vapaasti voi ostaa myös ne releet ja kuvata itse jos kerran niin paskaa jälkeä teen.

Seuraavaksi ajattelin mennä Tallinnaan ja kuvata marraskuu lopulla Euro elite tourin kutsukisan.

Selvennyksenä, että tuolla Turbon kuvaketjussa maristiin jotain usean viestin voimin. Timppa tuskin halusi offtopic vinkumista kuviinsa.

over and out...

KUKA KEKKONEN USKALTAA NY HAUKKU HEMMETIN HYVIÄ KUVIA!:curs:
Hirteen semmoiset kaverit sanon minä. Mä oon tosi tyytyväinen Miken tuottamiin kuviin ihan :5: luokkaa ei mitään puutetta. Kyllä täytyy myöntää, että se joka Miken kuvia haukkuu niin sen ite pitäisi alkaa kuvaamaan kerta osaa paremmin kuvata.

Jatka vaa hyvää työtä, mutta mä en tajua miksi ihmeessä joku voi valittaa, noh minä en semmoisia tee noin huippu hyvistä kuvista.:worship:worship::worship:

No kai sitä nyt saa sanoa, että värikuvat näyttää paremmalta kuin mv-kuvat ja salikuvissa on parempi fiilis kuin studiossa otetuissa mustataustaisissa kuvissa. Jos kuvia laittaa niin kritiikkiäkin pitää kestää;)

Jos kuvia laittaa niin kritiikkiäkin pitää kestää;)
Minä en kuvia tänne kritiikin toivossa laita eikä se joidenkin kritiikki kiinnosta mua paskan vertaa koska ei ole kuvaa, joka kaikkia miellyttäisi. Joidenkin vain pitää päästä suutaan soittamaan jo ihan periaatteen vuoksi. Sillä offtopic suunsoitolla ei pilata noita kuvaketjuja ja tehdä niistä jotain itkuvirttä.
Tänne saa jatkossa marista kuvista.

Minä en kuvia tänne kritiikin toivossa laita eikä se joidenkin kritiikki kiinnosta mua paskan vertaa koska ei ole kuvaa, joka kaikkia miellyttäisi. Joidenkin vain pitää päästä suutaan soittamaan jo ihan periaatteen vuoksi. Sillä offtopic suunsoitolla ei pilata noita kuvaketjuja ja tehdä niistä jotain itkuvirttä.
Tänne saa jatkossa marista kuvista.

Jos sä et kaipaa kritiikkiä kuvista niin ainahan voit lukita thredit, kukaan ei ainakaan pääsis sitten vittuilemaan niistä.

Ei muutakuin lukkoon ne thredit sitten niin loppuu arvostelu. Positiiviselle palautteellehan ei ole mitään käyttöä jos kritiikkiä ei vastaan oteta. Käsi kädessä menevät.

Jos taas kuvauksen kohde sinällään on oleellinen niin aloituspostiin fontilla 50 "vain kuvan kohteesta keskustelu sallittu, ei kuvasta/kuvaustekniikasta kokonaisuudessaan".

Luulisi menevän perille...

edit: poistin tuon huomautukseni, varmaan tuli jo luettua uudestaan :)

Ei muutakuin lukkoon ne thredit sitten niin loppuu arvostelu....

Ei niitä ehkä kannata lukkoon laittaa kun esim. body-kuvissa on mahdollisuus kommentoida myös mallin kuntoa, joka taas ei liity juurikaan kuvaus-/shoppausteknisiin juttuihin.

Lukottaminen nyt ei ole se ratkaisu, vaan tällä ketjulla juuri viestitän, että lopettakaa se tarpeeton marina. Kuvattavat lukevat ketjujaan ja varmasti ilahtuvat onnentoivotuksista ja zemppaamisesta, mutta heitä tuskin kiinnostaa jos 30 tuhannen käyttäjän joukosta yhden mielestä kuvan olisi pitänyt olla kuvattu Gold´s gymillä jenkeissä värillisenä sunnuntai-aamuna klo 09:00.

Eli ennemmin kuin sulkisin ketjun, poistaisin nuo marisijat forumilta. Suomi24:llä on tilaa.

Eiköhän se tällä mene jo perille. Nyt on vain kyse siitä, että on turhauttavaa nähdä helvetisti vaivaa ja saada muutaman käyttäjän marinat niskaansa. Jos haluan arvostelua teknisesti, niin ilmoitan sen sitten, siihen saakka nämä toimivat fanikuvina.

Ajatelkaa tilannetta, että en kuvaisi ollenkaan, olisiko se ideaali tilanne?

Kyllä mua vaan kinnostais jos useat käyttäjät olisi sitä mieltä että musta otetut kuvat pitäis olla värillisi ym. Rakentava kritiikki on aina paikallaan, jos ei kestä kritiikkiä, voi olla postaamatta niitä kuvia. Näinhän se on tuolla vippien kuvasivuillakin. Tai sit lukkoon vaan, niinku jo mainittiin ylempänä. Jostain tietystä mallista voi sitten vaikka keskustella erillisessä topicissa(ilman niitä kuvia) jos sen haluu niinkin vaikeeks tehdä.

lievä off: alkaa muutenki tuntuu ettei tällä forumilla voi enää esittää mitään eriäviä mielipiteitä. Toistuvasti tulee näitä avautumisposteja jossa joku tekee itsestään marttyyriä .. Zzz

Blaa blaa, tuntuu myös siltä että mitä tahansa teen tai sanon, niin itkemässä on muutama ja tekemässä itsestään jotain tietäjää. Jos ei kestä kuvia katsoa, niin ei kannata avata sitä ketjua.

Vipit nimenomaan laittavat kuvia ARVOSTELTAVAKSI, minä en.

-edited-
Ei viitti sanoa kun täällä ei saa sanoa eriävää mielipidettä.

Ja uusio, mikäs toi sun avautuminen on jos ei eriävä mielipide? Koita nyt päättää voiko täällä esittää niitä vai ei.

Ihan vielä varmuuden vuoksi. Avautukaa kuvista tähän ketjuun, ei enää niihin itse kuvaketjuihin, etteivät ne mene offtopiciksi.

Kyllä mua vaan kinnostais jos useat käyttäjät olisi sitä mieltä että musta otetut kuvat pitäis olla värillisi ym. Rakentava kritiikki on aina paikallaan, jos ei kestä kritiikkiä, voi olla postaamatta niitä kuvia. Näinhän se on tuolla vippien kuvasivuillakin. Tai sit lukkoon vaan, niinku jo mainittiin ylempänä. Jostain tietystä mallista voi sitten vaikka keskustella erillisessä topicissa(ilman niitä kuvia) jos sen haluu niinkin vaikeeks tehdä.

lievä off: alkaa muutenki tuntuu ettei tällä forumilla voi enää esittää mitään eriäviä mielipiteitä. Toistuvasti tulee näitä avautumisposteja jossa joku tekee itsestään marttyyriä .. Zzz

Eihän tuo kai hirvittävän vaikea ollut ymmärtää että noissa podari X:n ja Y:n ketjuissa arvostellaan sitä kuvattua henkilöä ja nillitys kuviten teknisistä mokista tai muista toiveista laitetaan tähän ketjuun. Mikä tässä on ongelma?

Eihän tuo kai hirvittävän vaikea ollut ymmärtää että noissa podari X:n ja Y:n ketjuissa arvostellaan sitä kuvattua henkilöä ja nillitys kuviten teknisistä mokista tai muista toiveista laitetaan tähän ketjuun. Mikä tässä on ongelma?
Ongelma taitaa olla nyt se, ettei täällä saa lausua eriävää mielipidettä ja se ilmaistaan eriävällä mielipiteellä. WTF?:eek: :jahas:

Ei mua ahdista, ihan kiva kun sä nakkaat tänne niitä kuvia, kyllä mä ne yleensä selaan läpi. Enkä mä nyt oo mitään kuvia varmaan edes kommentoinu täällä koskaan. Mielestäni nyt on vaan ihan asiallista ehdottaa vaikka fotarin käytön vähentämistä tai kuvien värittämistä. Tietysti rajansa kaikella.

Ja miks miellät sun kuvien kritisoinnin haukkumiseks? Saa tietty sanoo että jees hyvä kuva, mustavalkokuvat on jees, malli on ihQ, muttei saa sanoo että ois varmaan ollu parempi väreissä siks että...blabla. Ja pitääkö olla joku pro valokuvaaja että saa kommentoida valokuvaa?

e: kylmä tajuun sun pointtis, että ei ne kuvat oo siella arvosteltavissa. Hyvä kun sanot nyt, ehkä se menee jakeluun, mut vois ton turhanpäiväsen vittuilun lopettaa ja mainita ne asiat sillon ku ne on aiheellisia(kun postaat kuvat) niin välttyy tämmösilt avautumisilta. Asioista voi keskustella ilman vittuilua ja tommosta päällekäyvää asennetta.

Voi pillu, että jotkut kehtaa!! Taitaa olla ne valittajat niitä, joita ei edes kiinnosta koko bodybuildingi, mutta joiden on vaan pakko ängetä joka trediin vastavirrankiiskeilemään. Jos joku seuraa bodybuildingi ja fitnessmaailmaa, niin minä. Ja missään.. ei missään.. maailman kolkassa tuoteta tuollaisella volyymilla kisakuvia JA pre contest ym kuvia kuin Mike. (..no flexonlinet ja bb.comit ym erikseen, mutta onhan niillä vähä eri budjettikin...) Miken kuvat alkaa saamaan tosi arvostusta myös muualla esim Pohjoismaissa. Esimerkiksi norskit oli niiin täpinöissään Oslon GP kuvista ja noita PM kisakuvia katellaan pitkin Islannin vuonoja. Mike, teet todella todella arvokasta työtä, jota takuulla jokaikinen vähänkään fani arvostaa yli kaiken.

Mikellä kuten jokaisella muullakin valokuvaajalla on oma tyylinsä tehdä juttuja. Ei varmasti kiinnosta vitunkaan vertaa jonkun ehdotus käyttää värejä, photaria , mitä tahansa. Joten suu kiinni. Sama asia ku menisi hc hevibändille ehdottamaan, että teidän pitäs kyllä veisata noita virsiä..

Onko se jumalauta niin vaikea tajuta, että nuo kuvat ei oo tuolla kuvauksellista arvostelua varten VAAN tajuttoman upeaa materiaalia ja sisältöä Pakkotoisto.comin jäsenille / faneille!

Ei näköjään mene kaikille pointti millään perille.
Itse olen ymmärtänyt näin:
Mike kuvaa juuri niinkuin itse haluaa tai kuvattavan kanssa on sovittu, piste.
Eli kyseessä on esilletuotava palvelu jossa ei ole kyse kritiikin antamisesta tai ottamisesta itse palveluun eli kuvaustapahtumaan liittyen ja minkään kritiikin tai kehumisen ei ole tarkoituskaan tähän asiaan millään tavoin vaikuttaa. Kohdehan on kuvattava henkilö, ei kuvaaja.
Eli ymmärrän täysin ettei Mike haluaa kyseisiin vaivalla tuotettuihin otoksiin offtopicia eli tässä tapauksessa arvostelua aiheen sivusta.
Mutta ketään ei ole tietääkseni tähän päivään mennessä kielletty perustamasta tällaista arvosteluketjua jossa mielipiteitä puidaan vaikkapa juuri kuvausteknisesti.
Eli kaiken lisäksi nyt on luotu lähes kädestä pitäen opastamalla vielä oma ketjukin mm. kuvaukseen liittyvälle arvostelulle, joten antaa palaa vaan. Ja jos vielä tuntuu ettei tämäkään riitä, niin aloittakoon joku ihmeessä vielä toisenkin ketjun muusta asiaan liittyvästä aiheesta... vai pitäisikö Miken tehdä sekin...
Ja jos jonkun mielestä olen ymmärtänyt väärin, niin ainakin mun puolesta saa vapaasti kommentoida tähän jatkoksi, eri asia vaivaudunko itse sen enempää asiaan kommentoimaan :D

Asioista voi keskustella ilman vittuilua ja tommosta päällekäyvää asennetta.
Kyllä pitäisikin pystyä keskustelemaan ja esittämään eriäviä mielipiteitä tästäkin aiheesta, mutta silti tekis itekin mieleni vittuilla kaikille niille , jotka ei arvosta sitä järjetöntä työmäärää/tunteja mitä noiden kuvien tekemiseen menee.

Voishan Mike ne kuvat antaa suoraan vaan kuvattaville ja jättää Pakkotoiston lukijat ilman. Olisko se hyvä idea?

:offtopic:

A. Tokko kyllä pistää sellasta kuvaa kisoista että oksat pois. Eipä liity kyllä tähän aiheeseen mitenkään mutta oli pakko sanoa:)

Voishan Mike ne kuvat antaa suoraan vaan kuvattaville ja jättää Pakkotoiston lukijat ilman. Olisko se hyvä idea?

Voisihan se ollakin.

Kyllä pitäisikin pystyä keskustelemaan ja esittämään eriäviä mielipiteitä tästäkin aiheesta, mutta silti tekis itekin mieleni vittuilla kaikille niille , jotka ei arvosta sitä järjetöntä työmäärää/tunteja mitä noiden kuvien tekemiseen menee.

Eihän se kritiikin esittäminen nyt tarkoita arvostuksen puutetta. Asiallisesti kritisoivathan ovat nimenomaan ottaneet kuvan teoksena jota jaksavat tutkailla ja pohtia.

Jos kyse on taas siitä miten asiansa esittää niin toistaiseksi on metsä vastannut kuin sinne on huudettu. Ja tämä pätee molempiin suuntiin. Vaatii luonteenlujuutta olla vittuilematta takaisin ;)

Älkää hyvät ihmiset enää vetäkö tuota "antaa olla sitten" - korttia edes puolitosissaan, pakkohan tällaiseen foorumiin aika monta idioottia mahtua ja se on pakko hyväksyä.

Tavallisesta poikkavat pelisäännöt jokaisen thredin alkuun ja sen jälkeen kylmän viileästi delete nappulat käyttöön. Ilman että ketään nimitetään apinoiksi tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom