Pakkotoisto.com tuottamat kuvat ja niiden kommentointi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pakkiksella on niin paljon ihmisiä, joita kalvaa käsittämättömät asiat, tämän olen huomannut IRC:n puolella. Ihmisillä on sellasia patoumia, että oksat pois.

Ulkokuori tyyni ja sisällä kiehuu sellainen viha tiettyjä ihmisiä kohtaa. Vihan kohteet eivät välttämättä edes tiedä sitä, ennenkuin vihaaja kännipäissään ja muuten vaan vittuuntuneena alkaa itkeä ja valittaa.

Ja se suomalainen kateus. Sillä ei ole rajoja. Toinen voi olla kateellinen toiselle käytännössä mistä vain. Kateus saa ihmisestä kitkerän ja arvostelevan. Täällä arvostellaan valtavasti johtohahmoja (lue Mikeä) osa syystä, ja osa täysin syyttä.

Lopetuksena tällekin avautumiselle:

Koittakaa pitää ne mölyt mahassa noiden kuvien suhteen. Minuakaan ei juurikaan kiinnosta jonkun Matti Töhökullin kommentti kuvan teknisestä asusta, vaan katson suu auki upeita kuvattavia.

On se kumma kun Googlettaa kisaajan nimellä kuvia, niin Miken kuvathan sieltä pongahtava ensimmäisenä. Sitten kun sieltä pongahtaa toisen suomalaisen body-scene-kuvaajan kuvia, jotka ovat teknisesti paljon parempia kuin Miken vastaavat, niin silloin on aika arvostelulle ja kritiikille.

Nyt kun Mike on ainoa, niin arvostakaa sitä. Kaikki hyvä loppuu aikanaan.

ps, ja muuten sitten kun on Newsmaisterista liikaa erilaisia kuvia, ei välttämättä edes posekuvia, niin siitäkin itketään. Mikään ei kelpaa kaikkitietäville suomalaisille jurpoille.

Ei olisi hyvä tuo Inkerin idea :jahas:. Ja mitä tuohon kuvien itseään toistavuuteen tulee, niin pakostahan sellaista sattuu. Jos herroista X, Y ja Z on otettu leveä selkä takaa -pose kuva, niin eikö sitten herra Q tai neiti X saa esittää samaa posea? Aikalailla noista erilaisista poseistahan nuo kuvat ovat...

Ja kaikkia ei voi miellyttää. Yksi haluaa sitä toinen tätä kolmas tuota, ja kaikille näille kitisijöille se oma mielipide on se ainoa oikea, joita sitten itse taiteilijan tulee mukamas noudattaa. Kuvat ovat tekijän näkemys. Tuskin kukaan menee taidemaalarillekaan sanomaan, että tuossa nyt on vääränvärinen vihreä, tai että tuo impressionismi nyt on ihan ikivanha tyylisuunta, käytä nykyistä. Kyllä minä uskon että Mike tietää mitä tekee, eikä kaipaa sen kummempia neuvoja kuinka saada teoksesta "hyvä", ei teknisiä eikä ns. taiteellisia. Oma tyyli on jokaisella ja sitä tulee kunnioittaa, vaikkei itse tyylistä tykkäisikään. Mulle on ihan sama kuinka paljon kukakin käyttää fotaria tai värejä, tärkeintähän on että taiteilija itse saa käyttää luovuuttaan. Eri asia on sitten jos tehdään töitä tilauksesta, sitten on neuvot paikallaan ja niitä tulee noudattaa. Jopas tuli sepustus...

Eihän se kritiikin esittäminen nyt tarkoita arvostuksen puutetta. Asiallisesti kritisoivathan ovat nimenomaan ottaneet kuvan teoksena jota jaksavat tutkailla ja pohtia.

Tavallisesta poikkavat pelisäännöt jokaisen thredin alkuun ja sen jälkeen kylmän viileästi delete nappulat käyttöön. Ilman että ketään nimitetään apinoiksi tms.

Näin juuri, itse nään noi studiokuvat enemmänkin teoksina, kuin minään tavallisina posekuvina. Varsinkin kun tehdään kuvia 'kun ei jalkojakaan kuvata ja yläkroppa nyt vaan on paljon esteettisempi'-tyylillä. Ei tässä tyylissä oo mitään vikaa, se vaan herättää enemmän keskustelua, jos sitä ei halua voisi asian mainita aloituspostissa.

Aika turhaa lässytystä.

Se on ihan sama mitä maailmassa tekee, niin aina löytyy ihmisiä jotka kritisoivat/valittavat. Turha käyttää energiaa siihen, että pohtii tuommoisia pikkuasioita. Kuitenkin nuo ketjut on suurimmaksi osaksi täynnä positiivisa kommentteja, niin mitä väliä jos siellä on muutama kommentti jostain pikkuasioista. Ihme homma kun aikuiset miehet ei kestä sitä, että ehkä kaikki eivät tykkää ja joku idiootti nyt sattuu sanomaan sen ääneen.

Kyllä munkin mielestä nuo kommentit voisi jättää pois, mutta karu fakta on se, että aina löytyy joku joka haluaa avautua. Antaisitte vaan olla. Siksi pakkiksella on maine foorumina, jossa ei saa sanoa mitä haluaa, koska joka paikassa toitotetaan, että ei saisi kommentoida. Kaikki kiellot sun muut valitukset ja haukkumiset näistä aiheista vain aiheuttaa ärtymystä niissäkin ihmisissä, joita ei edes kiinnosta koko aihe. Itsekään en jaksanu enää uusia vip-tilausta, koska ei yksinkertaisesti jaksa enää kirjoitella kun joka puolella otetaan kaikki nin saatanan vakavasti, ja mitään ei saisi kommentoida kun jonku herkkä mieli voi vaurioutua.

Ja kyse ei nyt ole siitä, että haluaisin jotenkin vittuilla ja valittaa, mutta se vaan ärsyttää kun on tällaisia avautumisketjuja. En usko, että tämäkään ketju auttoi yhtään asiaa. Veikkaisin, että ne, jotka haluavat kritisoida vaan ärtyivät lisää ja ovat juuri niitä, jotka sitten tulevaisuudessa aukovat huvikseen paskaa pakkiksesta suomi24:lla ja muualla.

Mutta näinhän se tulee olemaan täällä aina. Itketään, että miksi pitää kirjoittaa negatiivisia kommentteja ja miksei mikään kelpaa. Kun kuitenkin aina on ihmisiä jotka hankaavat vastaan. Tämäkin on ihan turhaa paskaa tämä minun jauhanta, koska ei näistä asioista keskustelu ole tähän mennessäkään muuttanut mitään, joten miksi se nyt muuttaisi.

Näin juuri, itse nään noi studiokuvat enemmänkin teoksina, kuin minään tavallisina posekuvina. Varsinkin kun tehdään kuvia 'kun ei jalkojakaan kuvata ja yläkroppa nyt vaan on paljon esteettisempi'-tyylillä. Ei tässä tyylissä oo mitään vikaa, se vaan herättää enemmän keskustelua, jos sitä ei halua voisi asian mainita aloituspostissa.
Se on ihan hyvä jos näät kuvat taideteoksina, mutta en niitä arvostelua varten laita. Enemmän kuvissa tuodaan mallia esille, ei niinkään valokuvausteknisiä juttuja. Jaloista ei saa mitään informatiivista kuvaa ja usein ne reidet eivät edes ole siinä kunnossa että ne säväyttäisivät. Ehkä joku reidenojennus salilla törkeen kireässä kunnossa olisi kuvauksen paikka. Pitää myös muistaa, että puitteiden mukaan mennään, olen onnistunut pienessä tilassa kuvaamaan nämä, jos olisi iso studio, niin taustoja voisi vaihdella ja käyttää enemmän valoja. Nyt pitää edetä vielä näillä puitteilla, ei voi investoida erilliseen studiotilaan ihan vielä. Sekin aika tosin vielä koittaa, tai ainakin toivon niin.

Mutta näinhän se tulee olemaan täällä aina. Itketään, että miksi pitää kirjoittaa negatiivisia kommentteja ja miksei mikään kelpaa. Kun kuitenkin aina on ihmisiä jotka hankaavat vastaan. Tämäkin on ihan turhaa paskaa tämä minun jauhanta, koska ei näistä asioista keskustelu ole tähän mennessäkään muuttanut mitään, joten miksi se nyt muuttaisi.
Tässä on kyllä sekin pointti, että joku kuvaketju onnistutaan erittäin hyvin latistamaan ja pilaamaan yhdellä kusipäisellä kommentilla. Miettikää nyt tilannetta että kuvaisin jotain mallia ja julkaisisin kuvat täällä. Antaisin sitten lapsellisten "paska kuva ja kuvalla paska malli ja surkea väri" kommenttien olla. Montako kuvattavaa enää saisin jatkossa jos jokainen tietäisi saavansa paskaa niskaan täällä? Ketjujen on pysyttävä positiivisina kehityksen nimissä jotta saamme lisää materiaalia tänne. Muutamat negatiivisten viestien aiheelliset poistot ovat pieni menetys sen rinnalla jos kuvien tulva loppuu kokonaan.

Kyllä munkin mielestä nuo kommentit voisi jättää pois, mutta karu fakta on se, että aina löytyy joku joka haluaa avautua. Antaisitte vaan olla. Siksi pakkiksella on maine foorumina, jossa ei saa sanoa mitä haluaa, koska joka paikassa toitotetaan, että ei saisi kommentoida. Kaikki kiellot sun muut valitukset ja haukkumiset näistä aiheista vain aiheuttaa ärtymystä niissäkin ihmisissä, joita ei edes kiinnosta koko aihe.
Suomi24:lla taas on maine foorumina, jossa saa taas puhua mitä haluaa. Ja kuinka laadukasta keskustelua siellä onkaan. Sinne suomi24:lle voi aina mennä kirjoittamaan mitä haluaa jos siltä tuntuu ja itkemään kuinka pientä ihmistä potkitaan päähän pakkotoistolla.
Ihan hyvä vaan, että täällä jonkun verran vahditaan mitä kaikkea paskaa kukakin suoltaa näppäimistöltään.

Aukea.net vasta mielenkiintoinen onkin, samoin kameralaukku. Jumalauta mikä itku tulee bodykuvista, tavikset menevät ihan sekaisin niistä. Siellä kuvia tosin pitääkin arvostella, mutta voisin itsestäni silti huomata piirteen, etten kovin hyvin kestä kritiikkiä, varsinkaan jos se tuntuu johtuvan mallista, ei kuvasta itsestään. En ole täydellinen, mutta ei multa myöskään vaadita täällä sitä, että antaisin ketjujen mennä sekaisin kuvien arvostelusta kun tarkoitus on tuottaa fanikuvia.

Aika jännä miten mielipiteitä on niin monelaisia. Mun mielestä toi uusin kuvasetti Jerrystä on ehkä "makein" kuvasetti mitä oon Mikeltä nähnyt. Pesee aika huolella jotkut bodylehden kuvat :) Elkää ottako tätä perseen nuoleskeluna, sillä siitä tuskin on netissä mitään konkreettista hyötyä :)

EDIT: eiku nyt olikin kyse turbon kuvista, puusilmä kun olen :david:

Pitää kommentoida yleisesti, kerran tässä ketjussa se on sallittua.

Aika jännä miten mielipiteitä on niin monelaisia. Mun mielestä toi uusin kuvasetti Jerrystä on ehkä "makein" kuvasetti mitä oon Mikeltä nähnyt. Pesee aika huolella jotkut bodylehden kuvat :) Elkää ottako tätä perseen nuoleskeluna, sillä siitä tuskin on netissä mitään konkreettista hyötyä :)

EDIT: eiku nyt olikin kyse turbon kuvista, puusilmä kun olen :david:

Jep, siinä olet aika oikeassa, tosin itse pidän molemmista seteistä ja tuo Jerryn setin 1:stä kuvasta eritoten.
-------------------------------------------------------------------------

Mitä nyt Miken kehitystä kuvaajan on seurannut enemmän tai vähemmän vierestä ja osallistuenkin, niin kehitys on ollut viimeisen vuoden aikana huimaa. Huomaa, että ala on 'hanskassa' ja kohteen kuvaaminen sen hyvin esiin tuovassa mielessä kiinnostaa. Kehittyminen siinä ohessa tulee nopeammin tai hitaammin, erinomaisen hyvän silmän kun yo. henkilö omaa, niin tässä tapauksessa huimaavan nopeasti.

Huonoa settiä ei paljoa enää tule ja oppiihan se pentele aina jotain pikkukikkaa, vaikka onkin über-'antitekninen' valokuvaaja :D

Eritoten nää salikuvat on aivan ehdotonta Suomen huippua ja siihen saa vetästä monta pitkän uran tehnyttä ammattilaista rinnalle verrokiksi, jopa ulkomaita myöten.

Ps. eikä tämäkään ole persauksen nuolemista, se on vain myönnetty totuus.
Hyvä homma tässä on, että on päässyt jotain juttua antamaankin ko. henkilön kehitykseen..., ei paljoa, mutta ripauksen sinne toisen tänne. Nykyään ne asiat vaan mitä voisin Mikelle kertoa/opettaa on aika vähissä, sillä suunta alkaa olla aikaslailla toinen :eek: :rolleyes:

Se on ihan hyvä jos näät kuvat taideteoksina, mutta en niitä arvostelua varten laita. Enemmän kuvissa tuodaan mallia esille, ei niinkään valokuvausteknisiä juttuja. Jaloista ei saa mitään informatiivista kuvaa ja usein ne reidet eivät edes ole siinä kunnossa että ne säväyttäisivät. Ehkä joku reidenojennus salilla törkeen kireässä kunnossa olisi kuvauksen paikka. Pitää myös muistaa, että puitteiden mukaan mennään, olen onnistunut pienessä tilassa kuvaamaan nämä, jos olisi iso studio, niin taustoja voisi vaihdella ja käyttää enemmän valoja. Nyt pitää edetä vielä näillä puitteilla, ei voi investoida erilliseen studiotilaan ihan vielä. Sekin aika tosin vielä koittaa, tai ainakin toivon niin.

Hulkista on kova kuva "ojentaja poseeraus sivulta" PM-kisoista, siinä kokonaisuudessaan on hyvä poseeraus saatu taltioitua lajin harrastajille.

Klassiset poseeraukset ovat siistejä, jos kehonrakentaja luontevasti pystyy esittämään ja omaa esteettisen kehonrakentajan kropan.

Jos joku kuva motivoi treenaamaan niin tuo Hulkin ojentaja poseeraus sivulta

Pakkiksella on niin paljon ihmisiä, joita kalvaa käsittämättömät asiat, tämän olen huomannut IRC:n puolella. Ihmisillä on sellasia patoumia, että oksat pois.

Ulkokuori tyyni ja sisällä kiehuu sellainen viha tiettyjä ihmisiä kohtaa. Vihan kohteet eivät välttämättä edes tiedä sitä, ennenkuin vihaaja kännipäissään ja muuten vaan vittuuntuneena alkaa itkeä ja valittaa.

Ja se suomalainen kateus. Sillä ei ole rajoja. Toinen voi olla kateellinen toiselle käytännössä mistä vain. Kateus saa ihmisestä kitkerän ja arvostelevan. Täällä arvostellaan valtavasti johtohahmoja (lue Mikeä) osa syystä, ja osa täysin syyttä.

Lopetuksena tällekin avautumiselle:

Koittakaa pitää ne mölyt mahassa noiden kuvien suhteen. Minuakaan ei juurikaan kiinnosta jonkun Matti Töhökullin kommentti kuvan teknisestä asusta, vaan katson suu auki upeita kuvattavia.

On se kumma kun Googlettaa kisaajan nimellä kuvia, niin Miken kuvathan sieltä pongahtava ensimmäisenä. Sitten kun sieltä pongahtaa toisen suomalaisen body-scene-kuvaajan kuvia, jotka ovat teknisesti paljon parempia kuin Miken vastaavat, niin silloin on aika arvostelulle ja kritiikille.

Nyt kun Mike on ainoa, niin arvostakaa sitä. Kaikki hyvä loppuu aikanaan.

ps, ja muuten sitten kun on Newsmaisterista liikaa erilaisia kuvia, ei välttämättä edes posekuvia, niin siitäkin itketään. Mikään ei kelpaa kaikkitietäville suomalaisille jurpoille.

Hoh hoh... Kylläpäs on taas viisasta ja syvällistä tekstiä... Valokuvaus on taidetta. Jokainen tulkitsee taidetta omalla tavallaan ja eikös taiteeseen kuulu, että siitä keskustellaan ja esitetään omia mielipiteitä?
Jos sua ei kiinnosta se Matti Töhökullin mielipide, niin älä lue sitä ja katso vaan niitä kuvia. Jos ei kritiikkiä kestä niin turha niitä omia töitään on laittaa näytille.

Ja Mikelle: Mielestäni sun kuvat on hienoja ja todella ammattitaitoisia. Jatka samaa rataa! :piis:

Puhuinkin tästä jo sisustusthread- threadissa, mutta minusta tuntuu, että lähes joka threadissa, missä joku julkaisee jotain materiaalia (oli se sitten piirros, oma kuva, teksti, uusi olohuneensa sisustus tms) niin aina joku esittää oman mielipiteensä asiasta. "Sinuna treenaisin enemmän olkapäitä." "MIelestäni tuo sohva on liian tumma." "Kamera on ollut vinossa kuvaa otettaessa." tms.

Ihan kuin kyseessä olisi jonkinlainen globaalimpi ilmiö. Analyyttisen kritiikin herääminen valtavirrassa. Tai sitten ihmiset ovat tajunneet, että täällä on oikeita ammattilaisia ja aivan tavallinenkin tallustelija voi kritisoida heitä nimimerkin takaa. Kuinka mahtavaa, että voi kirjoitella näpsähtäviä palautteita esim. kehonrakennuksen TOP3-osallistujille tms ilman vaaraa saada turpiin =).

Ehkä alueen sääntöihin pitäis lisätä, että "keskustelut kuvien laadusta muille osioille, täällä keskustellaan vain ammattilaisten kunnosta".

Enpä ole koskaan harrastanut valokuvausta, saatikka kiinnittänyt kuviin huomiota noin laadullisesti...mutta kyllä nämä Miken kuvat on ollu tosi jees.

Jos mua huvittaa kommentoida kuvien laatua yms, niin en ehkä tekisi sitä pakkotoistolla...en käsittääkseni ole kirjautunut tänne ko.syystä.

Tokihan kuvia saa haukkuakin, mikäli aihetta on.Mutta onko sitä?ei minusta...
Joku sanoi, että kuvat toistaa itteään?mitä niissä sitten pitäs olla?EXTREMEÄ? sehän se on suosittua nykyään?Tässä esimerkkejä:
Juha Hakala rasvattuna vääntämään habaa jonnekkin lumihankeen,Napalmi Vilponen lentokoneessa vääntämässä myrkkypöntöillä habaa+hyppykuvat?

Monipuolisempiahan nuo on kun esim. monessa alan lehdessä...ainakin minusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom