Aika vähän keskustelua ollut itse kisasta?
No, tässä hieman omia ajatuksiani. Olihan taas kisat. Muutamia positiivisia parannuksia ( Olli Kaminen, Hanna Haverinen, Santeri Mukka, Tia Ruhanen, Tiina Vaskelainen!!) Mutta paljon valitettavia tapauksia, jossa kehityksen sijaan oli tullut rasvakudosta. Omissa papereissani Erika oli sekä masterssien että pitkän sarjan voittaja. Vaikka kunto olikin Jutan hyväksi, ei hänkään niin supertiukka ollut. Sitä vastoin malliltaan, rakenteeltaan ja mittasuhteiltaan Erika vei Juttaa todella selvästi. Mutta näin tällä kertaa. Tytöt taitavat kilpailla Serbiassa samassa sarjassa ja uskon, että siellä sijoitukset vaihtuvat. Onnea vaan koko joukkueelle matkaan. Erikseen pitää mainita vielä Iris (vai Iiris) Kivioja, joka esitti hyvän body fitness fysiikan noin junioriksi.
Harmittavaa on se, että missä olivat naiskehonrakentajat?
Kovasti kaipasin edelleen kovatasoista kehonrakennuskisaa. Mihin kuoli Suomen GP?
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä asukeskustelua. Harmittava asia kisoissa oli se, että edelleen säännöt eivät ilmeisesti ole kaikille kilpailijoille yhdenvertaiset. On totta, että IFBB Finland Ry:n kotisivuilla oleva käännös IFBB:n sääntökirjasta ei sisällä säännöksiä kankaan materiaalista ja matta/"shiny"-asiasta, mutta olen takuu varma siitä, että silloin kuin säännöt olivat vielä FITNESSLIITTO.FI sivuilla, moinen sääntö oli sinne käännettynä. Jos sääntö olisi muuttunut tähän kevääseen, eikö siitä viime syksyn sääntötulkintavirheen mukaisesti olisi pitänyt ilmoittaa kuukautta ennen kilpailua, jotta asia olisi ollut kaikille kilpailijoille sama?!!?! Nyt ainakin kolmella oli sääntöjen vastaiset mustat bikinit. Eihän se mitään ratkaissut, mutta taas olemme sen kysymyksen äärellä, että miksi joidenkin pitää noudattaa sääntöjä, mutta toisten ei?
Ehdotus mustan bikinin korvaamisesta vapaavalintaisella bikinillä on täysin perusteeton ja pohjaton. Mitä sillä halutaan saavuttaa, mikä on muutoksen tavoite? Olen varma, että mikä motivaatio taustalla ikinä löytyykin, siihen tavoitteeseen päästään paremmin jollakin muulla muutoksella kuin täysin kansainvälisiä sääntöjä ja käytäntöjä uhmaavalla, lajin luonteen täysin muuttavalla ratkaisulla, joka tekisi lajista Suomessa pelkkää asupelleilyä. Urheilija-asenteella lajiini suhtautuvana taitaa tulla vaihdos classic bodybuildingin puolelle, mikäli asuasiat ja samalla koko lajin luonne viedään Suomessa noin naurettavuuksiin.
Aikaisemmin tässä ketjussa postannut herrasmies käski kilpailijoita ottamaan yhteyttä kilpailijatoimikuntaan. Jollekkin kilpailijatoimikunnan jäsennelle lähetetty maili tuli takaisin, osalle lähetettyihin ei ole tullut vastausta, onkohan edes luettu?
Itselläni ei sattunut kamera mukaan, toki Pakkotoiston kuvia tuli katsottua ahkeraan, kiitos niistä, mutta mikäli kuvamateriaalia löytyy enemmänkin, niiin olisin kiitollinen, jos joku vaivautuisi laittamaan linkkiä.