PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AirPort alkoi temppuilemaan. Olin netissä, suljin yhteyden ja lähdin käymään kaupungilla. Tulin takaisin, enkä enää saa millään keinolla yhteyttä langattomaan verkkoon kotona. AirPort ilmoittaa, että se on määrittänyt IP-osoitteen automaattisesti eikä ehkä saa yhteyttä verkkoon. Ja koska mihinkään asetuksiin en tuossa välissä koskenut, niin olen hämilläni. Pöytäkoneen nettiyhteys toimii ihan normaalisti. Se tosin on piuhalla kiinni koneessa. Mitä seuraavaksi?

AirPort alkoi temppuilemaan. Olin netissä, suljin yhteyden ja lähdin käymään kaupungilla. Tulin takaisin, enkä enää saa millään keinolla yhteyttä langattomaan verkkoon kotona. AirPort ilmoittaa, että se on määrittänyt IP-osoitteen automaattisesti eikä ehkä saa yhteyttä verkkoon. Ja koska mihinkään asetuksiin en tuossa välissä koskenut, niin olen hämilläni. Pöytäkoneen nettiyhteys toimii ihan normaalisti. Se tosin on piuhalla kiinni koneessa. Mitä seuraavaksi?

Mulla oli samanlainen ongelma. Se johtui siitä, että koneen oma palomuuri blokkasi jostain syystä configd nimisen ohjelman ja tämän jälkeen kone ei pystynyt enää hakemaan ip-osoitetta. Kokeile ottaa palomuuri pois käytöstä ja buuttaa kone. Jos sitten netti toimii, on vika varmaankin siinä.

Tuon ongelman korjaaminen olikin sitten hiukan mutkikkaampi prosessi. Kokeilin monenlaisia vaihtoehtoja ja lopulta jostain googlen syövereistä löytyi ratkaisu. En nyt tähään hätään muista, mitä tarkalleen ottaen tein, mutta palailen asiaan myöhemmin, jos törmään siihen sivuun.

EDIT: tässä viestiketjussa näyttäisi olevan ainakin jotain ohjeita: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=406592

EDIT2: ja tässä: http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7158239#7158239

Ei se taida tästä nyt oieta omalla osaamisella ja noillakaan vinkeillä. Palomuurin asetuksen muuttaminen ja buuttaaminenkaan ei auttanut mitään. AiPort määrittelee edelleen itse IP -osoitteen, eikä saa yhteyttä verkkoon jonka se kyllä löytää ja jonka salasanat ja muut asetukset pitäisi olla tallessa. Ja onkin. Höh.

Hieno vekotin tää iMac. Hiiri taasen ei ole. Se hajos kahden viikon kuluttua kaupasta noutamisen jälkeen. Rulla ei rullaa alaspäin. heh. PC:n hiiri käytössä nyt. Pitäisköhän mennä viemään hiiri takas liikkeeseen?

Hieno vekotin tää iMac. Hiiri taasen ei ole. Se hajos kahden viikon kuluttua kaupasta noutamisen jälkeen. Rulla ei rullaa alaspäin. heh. PC:n hiiri käytössä nyt. Pitäisköhän mennä viemään hiiri takas liikkeeseen?

Se mightymouse on kyllä umpisurkea vekotin, ainut oikea moka Applelta. Varsinkin rulla. Vie vaan takaisin kauppaan ja jätä sinne. :D

Jos rulla ei "toimi" niin siellä on jotai roskaa päässy väliin jo. Tosiaan aika ärsyttävää kun sinne vaikuttais kertyvän sitä aika helposti, eikä sitä saa pois. Itse oon kyllä pärjännyt mightymousella jo 3v.

Jos rulla ei "toimi" niin siellä on jotai roskaa päässy väliin jo. Tosiaan aika ärsyttävää kun sinne vaikuttais kertyvän sitä aika helposti, eikä sitä saa pois. Itse oon kyllä pärjännyt mightymousella jo 3v.
Kyllä se siis liikkuu kun sitä rullaa, mutta ruudulla asiat eivät rullaa alaspäin vaikka ylöspäin ne meneekin.

Joo, mutta siinä sensorissa on paskaa edessä joka aiheuttaa sen ettei se tunnista rullaamista. Itte teen yleensä vaan niin että painan rullan pohjaan ja rullaan aika kovaa kaikkiin suuntiin. Tähän mennessä on aina irronnut scheisset em. tavalla. :D

Alkuun auttoi se kostealla liinalla hinkkaaminenkin, mutta yleensä veti viikon sisään uudelleen jumiin. Lopulta ei auttanut enää tuokaan. Tein mahtihiirelle tuon puhdistusoperaation avaamalla koko paskan. Ja myin sen jälkeen hiirulaisen pois. Nykyään hiiren virkaa toimittaa Logitechin avaruuslaiva.

Ei tuo puhdistusoperaatio mikään hirveän vaivalloinen homma ole, kunhan oikeat työkalut löytyy, mutta onhan tuon hiiren suunnittelu tehty ihan päin vittua. Tämän vaietun faktan saa sanoa jopa hopeisella omenalla ilman suurempia murinoita. Ne pikkurullat, joita pallo pyörittää ovat ihan onnettoman kokoisia ja mekanismi on hieman jäykkä, joten ei ihmekään, että vetää jumiin. Luulisin, että tuonne sisälle olisi helposti mahduttanut huomattavasti isommankin mekanismin, tai koko pallurasta olisi voinut tehdä optisen tms.

Varmaankin ainoa keino välttyä tuolta ongelmalta on upottaa sormen päät hetkeksi vahvaan emäkseen ennen hiiren käyttöä ja tuonkin jälkeen lienee vielä suotavaa harjata jäykällä harjalla mahdolliset irtonaiset ihonpalaset pois.

Tarviiko tuota itse edes availla, eikös takuun pitäisi koskea laitetta myös niin että saavat liikkeessä sitä puunata jos haluavat? Ei minun mielestä kuluttajan tehtävänä ole netistä etsiä avaamiskuvasarjoja, työkaluja yms. jos takuu on voimassa. Itselläkin on pallo ollut jumissa päivästä 1 alkaen eikä se siitä ole miksikään muuttunut.

Tarviiko tuota itse edes availla, eikös takuun pitäisi koskea laitetta myös niin että saavat liikkeessä sitä puunata jos haluavat? Ei minun mielestä kuluttajan tehtävänä ole netistä etsiä avaamiskuvasarjoja, työkaluja yms. jos takuu on voimassa. Itselläkin on pallo ollut jumissa päivästä 1 alkaen eikä se siitä ole miksikään muuttunut.
Juu, kuuluuhan tuo takuun piiriin, mutta harva jaksaa kovin usein käydä vaihtamassa hiirtä uuteen/putsauttamassa hiiren. Vielä vaikeammaksi menee jos lähistöllä ei ole virallista mäkkikauppaa.

Alkuun tuntu tuo Mighty Mouse aika paskalta, mutta nyt kun olen sitä käyttänyt, ihan OK rotta se on. Ainoa ongelma on tosiaan tuo rullan toiminta. On vähän liian herkkä lialle. Sen saa kuitenkin toimimaan taas kun pyörittelee rullaa edestakaisin ja ympäri vähän aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom