PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pari kyssäriä:

1) Onko iTunesissa mahdollista jaotella albumit näkymään cover flowssa niin, että tietyn artistin albumit ovat vuosijärjestyksessä? Nyt artistien albumit ovat nimijärjestyksessä.

2) Onko olemassa adapteria MacBookiin jolla saa kuvan s-videona ulos? tarkoituksena olisi liittää kone kuvaputkitelevisioon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1) Onko iTunesissa mahdollista jaotella albumit näkymään cover flowssa niin, että tietyn artistin albumit ovat vuosijärjestyksessä? Nyt artistien albumit ovat nimijärjestyksessä.
Klikkailet albumisaraketta kunnes siinä lukee "Albumi vuoden mukaan".

2) Onko olemassa adapteria MacBookiin jolla saa kuvan s-videona ulos? tarkoituksena olisi liittää kone kuvaputkitelevisioon.
Vanhemmissa MacBookeissa onnistuu Mini DVI to Video -adapterilla. En tiedä onko olemassa Mini DisplayPort to Video -adapteria.

Omppu ei käynnisty tai lataa akku, kuitin mukaan nyt tuli vuosi ja 1,5 viikkoo koneelle ikää, eli hajos heti kun takuu loppu. Applelle tiukka puhelu ja vääntämään?

Ja unohtu valottaa taustaa, ilmeisestikkin kone vetäs vappuna lantringit sisäänsä niin mitenkäs kun takuussa aukasevat koneen niin eikö ton huomaa? Korvaako kotivakuutus?

Aluks säikähin kun ukolla ei ollut laajaa kotivakuutusta, sitten että otetaan nyt sellanen ja kuukauden päästä ilmottelee. Sitten mamin luona käymään ja sillä oli laaja kotivakuutus mikä kattaa tollasen ja taitaapa olla myös joku liiton laaja kotivakuutus missä ei ole omavastuusta. Nytten vaan koneelle kunnon mehu kylpy että menee kaikki osat vaihtoon ja saa tilalle uuden koneen?:D

e. Eipäs mitään tosta liitosta, höpis omiaan. Silti mahtava fiilis, jokusen päivän tässä synkistelly.

Aluks säikähin kun ukolla ei ollut laajaa kotivakuutusta, sitten että otetaan nyt sellanen ja kuukauden päästä ilmottelee. Sitten mamin luona käymään ja sillä oli laaja kotivakuutus mikä kattaa tollasen ja taitaapa olla myös joku liiton laaja kotivakuutus missä ei ole omavastuusta. Nytten vaan koneelle kunnon mehu kylpy että menee kaikki osat vaihtoon ja saa tilalle uuden koneen?:D

e. Eipäs mitään tosta liitosta, höpis omiaan. Silti mahtava fiilis, jokusen päivän tässä synkistelly.

Kiitos, että nostat vakuutusmaksujani.

Jonkun muun ihmisen kotivakuutuksesta ei varmaankaan ole tässä tapauksessa hyötyä. Toisekseen, vakuutuspetos on rikos, josta narahtamisen riskiä ei kannata ottaa. Vakuutustyypin muuttaminen ja kuukauden odottelu ennen vahingon ilmoittamista on erittäin läpinäkyvä temppu.

Virallinen osote on siellä niin toihan menee ihan "sääntöjen" mukaan.

Siis häh? Mitä rikollista mukamas? Mehun kaato oli läpällä heitetty (mikä ois pitäny tajuta hymiöstä) ja mehujen kaato tapahtu oikeassa osoitteessakin vielä kun olin siellä vappuna.

e. Kestipä tyhmällä tajuta.

Ok, no jos mehut on kaatunut siihen vahingossa ihan oikeassa osoitteessa niin sitten.

:D

Osaako joku sanoa että jos kone on korjauskelvoton, niin kustantaako vakuutusyhtiö saman hintaisen koneen vai samoilla spekseillä olevan koneen? Muistelen kun siskolla meni kamerin matkavakuutuksen piikkiin niin vakuutus korvasi samanlaisilla spekseillä olevan kameran mutta nytten ei enään saa samanlaista macbookkia mitä vuosi sitten.

:D

Osaako joku sanoa että jos kone on korjauskelvoton, niin kustantaako vakuutusyhtiö saman hintaisen koneen vai samoilla spekseillä olevan koneen? Muistelen kun siskolla meni kamerin matkavakuutuksen piikkiin niin vakuutus korvasi samanlaisilla spekseillä olevan kameran mutta nytten ei enään saa samanlaista macbookkia mitä vuosi sitten.

Vähän on vakuutusyhtiöstä riippuvaista. Todennäköisesti korvaavat alkuperäisen hinnan mukaan miinus vuotuinen arvon vähennys.

Ei se taida tästä nyt oieta omalla osaamisella ja noillakaan vinkeillä. Palomuurin asetuksen muuttaminen ja buuttaaminenkaan ei auttanut mitään. AiPort määrittelee edelleen itse IP -osoitteen, eikä saa yhteyttä verkkoon jonka se kyllä löytää ja jonka salasanat ja muut asetukset pitäisi olla tallessa. Ja onkin. Höh.

Mulla oli tuon typpinen härö huoltokeikan(emolevyn vaihto) jälkeen. Ite sain muistaakseni netin skulaamaan kun käynnistin, pudotin palomuurin pois ja nettiin(muistaakseni joku 30sek kesti että yhdisti??). Sitten kun yhteys oli niin takas palomuuri päälle.
Tästä nyt on vajaa vuosi aikaa ja silloin en löytänyt tuohon vaivaan vastausta.
Lopulta ajoin käyttiksen uusiksi.

iTunesista ensimmäistä kertaa olen levyä ostamassa, mutta kyllä tässä alkaa kyrpä kasvamaan otsaan. Koko ajan tulee ilmoitus "The iTunes Library cannot be saved. An unknown error occurred (-57)". Vittu, olen maksanut levystä 18 euroa, joten biisien pitäisi tulla ilman herjoja tosta vaan! Vaikka itse olen nykyään aika anti-warez-tyyppiä moraalisesti, niin en oikeastaan ihmettele, jos joku imuttaa levyn koneelle jonkun torrent-viritelmän kautta, ne kuitenkin toimii. Kai se täytyy hyväksyä, että vinyylit ja CD-levyt on ainoa oikea tapa ostaa levyjä.

iTunesista ensimmäistä kertaa olen levyä ostamassa, mutta kyllä tässä alkaa kyrpä kasvamaan otsaan. Koko ajan tulee ilmoitus "The iTunes Library cannot be saved. An unknown error occurred (-57)". Vittu, olen maksanut levystä 18 euroa, joten biisien pitäisi tulla ilman herjoja tosta vaan! Vaikka itse olen nykyään aika anti-warez-tyyppiä moraalisesti, niin en oikeastaan ihmettele, jos joku imuttaa levyn koneelle jonkun torrent-viritelmän kautta, ne kuitenkin toimii. Kai se täytyy hyväksyä, että vinyylit ja CD-levyt on ainoa oikea tapa ostaa levyjä.

Vista käytössä?

Tuo on kyllä loistava palvelu, jonka käytön näkee ikävästi visa-laskusta joka kuukausi :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom