Pakkokanta-asiakkuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt paloi pinna. Onko tämä vain helsingin ilmiö mutta nyt näköjään jopa "pieruverkkarisalit" lähtevät tälle sats-yms linjalle jossa ainoa keino päästä millään tasolla kohtuulliseen kustannukseen on solmia käytännössä kanta-asiakkuus. Oma salini päätti kertarysäyksellä nostaa hintoja reippaasti yli 20 pinnaa siinäkin tapauksessa että solmin pakkokanta-asiakkuuden. Normaalilla kuukausikortilla hinta-erosta vanhaan tulee vieläkin huikeampi. Mutta hei, mitä mä tässä kitisen kun saan NIIN paljon etuja että mähän suorastaan SÄÄSTÄN RAHAA!

1. Kahden muun helsingissä olevan kyseisen "ketjun" kuntosalin vapaa käyttö-oikeus. Siis mitä vittua? Mitä mä tällä teen? Ne kaks muuta on parikytä kilsaa mun kotiovelta. Kuinka moni oikeasti treenaa usealla salilla?

2. Ryhmäliikuntatuntien vapaa käyttö em. keskuksissa. Oih -kiitos kamalasti. Mitä jos mua ei kiinnosta ryhmäliikunta bodycompatin yms. muodossa. Miksi mun on pakko maksaa tästä "edusta"?

3. K-kuntosalien ilmainen käyttö ympäri suomea. K-kuntosalit on näköjään tämmönen vapaamuotoinen yhteenliittymä jossa löytyy kaikenlaisia pääosin yksityisiä saleja ympäri suomen maata. Pääsen kortillani treenaamaan Jeppiksessä olevaan Jeppis gymiin jos mulla on Jeppikseen joskus mitään asiaa. Vau! Tämä saattaisi olla etu jollekin reissulasselle joka työkseen kiertelee suomen kaupunkeja mutta varmaan 95% ihmisistä tekee kyllä töitä samassa spatiotemporaalisessa sijaintipaikassa.

4. Saan omaohjaajapalvelut eli kuntokartoituksen ja kolme kertaa vuodessa ohjelman tarkastuksen. Kivakiva mutta jos koen tälle tarvetta mielummin kyllä maksaisin sen ad hoc.

5. Puolen tunnin ilmainen hieronta. Ok, tämä on ensimmäinen jonka allekirjoitan eduksi. on kivaa kun joku hieroo sua.

6. Neljä ilmaista keilavuoroa (siis niin että pari rataa varattu kaikille jäsenille yhteensä) to ja la siellä ihan toisella puolella helsinkiä kun missä itse asustan. Tämä olisi pieni etu jos asuisin siellä toisella puolella helsinkiä, nyt ei ole.

7. Kuntonyrkkeilyä siellä ihan toisella puolella helsinkiä kuin missä asustan. Hupaisaa kun tossa oman salin vieressä on myös kuntonyrkkeilyä mutta olisikin liian helppoa jos myös sinne pääsisi.

8. kymmenen pinnaa pois hierontapalveluista. ok...pieni etu

9. Kolme 25€ ystäväliikuntalahjakorttia ystäville. Ei ole etu - käytännössä tämä tarkoittaa sitä että ystäväni saavat 25 egee alennusta jos liittyvät jäseniksi tai ottavat kortin. Lahjaksi naamioitunutta "verkostomarkkinointia" jossa mua pyydetää ilmaiseksi suosittelemaan salia muille.

10. Kaksi kahden viikon mahdollisuutta kortin keskeytykseen vuodessa. Oi KIITOS!. Se vallan olisikin kohtuullista jos korttia ei saisi edes lomien ajaksi keskeyttää. Tosin normityöntekijän kesäloma on neljä viikkoa eikä kaksi...

Oikeesti, en tajuu. Nyt puhutaan ihan tavallisesta salista helsingin työläiskaupunginosassa jossa ei ole mitään erikoisuuksia. Ahtaat tilat maan-alla yms. Haluaisin oikeasti maksaa vain siitä mitä käytän eli pari kertaa viikossa punttista ja kerran viikossa kuntopyörää. En pakkoeduista joita en tarvitse. Mike voi halutessa siirtää tän senjasen kaupungin salit tredin alle mutta mielestäni tää on nyt hieman eri asia ja valituksen aihe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt paloi pinna. Onko tämä vain helsingin ilmiö mutta nyt näköjään jopa "pieruverkkarisalit" lähtevät tälle sats-yms linjalle jossa ainoa keino päästä millään tasolla kohtuulliseen kustannukseen on solmia käytännössä kanta-asiakkuus. Oma salini päätti kertarysäyksellä nostaa hintoja reippaasti yli 20 pinnaa siinäkin tapauksessa että solmin pakkokanta-asiakkuuden. Normaalilla kuukausikortilla hinta-erosta vanhaan tulee vieläkin huikeampi. Mutta hei, mitä mä tässä kitisen kun saan NIIN paljon etuja että mähän suorastaan SÄÄSTÄN RAHAA!

1. Kahden muun helsingissä olevan kyseisen "ketjun" kuntosalin vapaa käyttö-oikeus. Siis mitä vittua? Mitä mä tällä teen? Ne kaks muuta on parikytä kilsaa mun kotiovelta. Kuinka moni oikeasti treenaa usealla salilla?

2. Ryhmäliikuntatuntien vapaa käyttö em. keskuksissa. Oih -kiitos kamalasti. Mitä jos mua ei kiinnosta ryhmäliikunta bodycompatin yms. muodossa. Miksi mun on pakko maksaa tästä "edusta"?

3. K-kuntosalien ilmainen käyttö ympäri suomea. K-kuntosalit on näköjään tämmönen vapaamuotoinen yhteenliittymä jossa löytyy kaikenlaisia pääosin yksityisiä saleja ympäri suomen maata. Pääsen kortillani treenaamaan Jeppiksessä olevaan Jeppis gymiin jos mulla on Jeppikseen joskus mitään asiaa. Vau! Tämä saattaisi olla etu jollekin reissulasselle joka työkseen kiertelee suomen kaupunkeja mutta varmaan 95% ihmisistä tekee kyllä töitä samassa spatiotemporaalisessa sijaintipaikassa.

4. Saan omaohjaajapalvelut eli kuntokartoituksen ja kolme kertaa vuodessa ohjelman tarkastuksen. Kivakiva mutta jos koen tälle tarvetta mielummin kyllä maksaisin sen ad hoc.

5. Puolen tunnin ilmainen hieronta. Ok, tämä on ensimmäinen jonka allekirjoitan eduksi. on kivaa kun joku hieroo sua.

6. Neljä ilmaista keilavuoroa (siis niin että pari rataa varattu kaikille jäsenille yhteensä) to ja la siellä ihan toisella puolella helsinkiä kun missä itse asustan. Tämä olisi pieni etu jos asuisin siellä toisella puolella helsinkiä, nyt ei ole.

7. Kuntonyrkkeilyä siellä ihan toisella puolella helsinkiä kuin missä asustan. Hupaisaa kun tossa oman salin vieressä on myös kuntonyrkkeilyä mutta olisikin liian helppoa jos myös sinne pääsisi.

8. kymmenen pinnaa pois hierontapalveluista. ok...pieni etu

9. Kolme 25€ ystäväliikuntalahjakorttia ystäville. Ei ole etu - käytännössä tämä tarkoittaa sitä että ystäväni saavat 25 egee alennusta jos liittyvät jäseniksi tai ottavat kortin. Lahjaksi naamioitunutta "verkostomarkkinointia" jossa mua pyydetää ilmaiseksi suosittelemaan salia muille.

10. Kaksi kahden viikon mahdollisuutta kortin keskeytykseen vuodessa. Oi KIITOS!. Se vallan olisikin kohtuullista jos korttia ei saisi edes lomien ajaksi keskeyttää. Tosin normityöntekijän kesäloma on neljä viikkoa eikä kaksi...

Oikeesti, en tajuu. Nyt puhutaan ihan tavallisesta salista helsingin työläiskaupunginosassa jossa ei ole mitään erikoisuuksia. Ahtaat tilat maan-alla yms. Haluaisin oikeasti maksaa vain siitä mitä käytän eli pari kertaa viikossa punttista ja kerran viikossa kuntopyörää. En pakkoeduista joita en tarvitse. Mike voi halutessa siirtää tän senjasen kaupungin salit tredin alle mutta mielestäni tää on nyt hieman eri asia ja valituksen aihe.

Olet aivan oikeassa! Turha kikkailu on lisääntynyt liikaa tavallisillakin saleilla. Edut on just tollasia hupaisia ilmaisia keilausvuoroja... :jahas:

:offtopic: Mulle tuli ihan mieleen Matti Näsä Simban koko vuodatuksesta! Vaikka kuinka yritin lukea pokkana koko tekstin läpi se muuttui päässäni tampereen murteeksi :D

Valitettavasti tämä on se nykysuuntaus. Olen todella kiitollinen siitä että pääsen treenaamaan työpaikan salilla, sillä muuten kävisi todellakin kukkarolle salilla käyminen.

Eihän nuo edut tosiaan ole varsinaisesti etuja asiakkaalle (ok, harvoille voivat olla) vaan paremminkin tekosyy nostaa hintoja. Joillekin ohjatuilla tunneilla käyville tuo voi olla ihan jees, mutta toisaalta ei välttämättä kovin moni sittenkään lähde sinne >10km päähän jonkun ohjatun tunnin perässä.

Itselläni olisi salikortti mikäli juuri kirjoittamasi ei pitäisi paikkaansa. Itse tahtoisin esim. nyt alkuun harrasta VAIN Spinningiä jotta yleiskunto paranee ja sitten myöhemmin jotain muuta lisäksi. Ottaa suuresti päähän kun joudut maksamaan kaikesta roskasta, salista, solariumista, aerobicistä yms. jos tahdot harrastaa vain yhtä lajia. Vittuako mä niillä muilla lajeilla? Mitä hiton hyötyä on siitä että saan käyttää vaikkapa Jyväskylän salia jos asun Stadissa?

Kaiken järjettömintä on se että on olevinaan "etu" jotta voi keskeyttää jäsenyyden kesäloman ajaksi, Satsilla tuossakin taisi olla joku persekohta, eli sen kortin voi vuokrata eteenpäin kesäloman ajaksi, ei varsinaisesti keskeyttää. Vittuako mä etsimään mitää vuokraajia, en ole mikään välittäjä vaan maksava asiakas. Tämän vuoksi yksikään paskiainen ei saa minusta toistaiseksi asiakasta. Pitänee etsiä joku asennevammaton salinpitäjä.

Viiwi, et ole ainoa. Matti näsä tuli täälläkin mieleen ja tuli repeiltyä.

Pakko kertoa tähän omat kokemukseni noista "kuntokeskuksista" vai mitä ne on. Salia olin kovalla tarmolla aloittelemassa ja katsoin, että siinähän onkin sopivasti Matinkylässä jäähallin vieressä sali ihan kotini vieressä. No ei muuta kuin treenikassi olalle ja paikan päälle.

Minä: Hyvää päivää, ajattelin treenausta aloitella täällä. Paljonko teillä maksaa kuukausikortti.
Respa: No meillähän solmitaan yleensä tälläinen pidempi sopimus kun tänne tullaan...
M: Jaahas paljonkos sellainen sitten kustantaa?
R: No tuota, meidän myyntineuvottelijamme on kesälomalla joten en voi kertoa hintaa sinulle
M: Anteeksi? Siis minua kiinnostaa vain salilla käynti, kai sinä voit nyt sen hinnan kertoa?
R: No en oikein, katsos sinä pitäisit sitä hintaa varmaan vähän kalliinpuoleisena kun siihen kuuluu kaikkea muuta kuin kuntosalilla käynti. Mutta myyntineuvottelijamme tulee reilun viikon päästä lomalta takaisin, että jos silloin palaamme asiaan?
M: Niin mutta minä haluan vain käydä salilla, eikö teillä ole sellaista vaihtoehtoa?
R: No eeei varsinaisesti, tähän katsos kuuluu nämä ryhmäliikunnat, uimamahdollisuus yms...

Pisteet täytyy kyllä antaa siitä, että olisin saanut treenata ilmaiseksi myyntineuvottelijan paluuseen asti. Jostain syystä en kuitenkaan käyttänyt tilaisuutta hyväkseni.

Onneksi olen toistaiseksi aina löytänyt sellaisiakin kaupallisia saleja, missä ei Simban mainitsemaa ole, kun olen kaupallista salia tarvinnut. Muuten olen käynyt joko taloyhtiön salilla tai kunnallisilla saleilla, joissa paria poikkeusta lukuunottamatta reenimahkut ovat hyvät. Ruuhkia on isompien kaupunkien verovaroin maksetuilla saleilla, vars. Oulussa, mutta pikkupaikkakunnilla on saanut reenailla melkein aina lähes yksin.

Eikun hetkinen! Oulussa olin vähän aikaa CMS ketjuun kuuluneen Kunnon Paikan jäsenenä. Noh, silloin oli rahaa pirusti, sali oli riittävän lähellä (noin 2-3km oisko ollu etäisyys, eli ei mitään pyörällä) ja sali oli/on huippulaadukas reenimahkujen puolesta, joten aivan sama sille pienelle CMS miinukselle.

Ed. pointtina lähinnä se, että on olemassa muitakin, kuin kaupallisia saleja. Helsingissä asioita tosin mutkistaa se, että jo kaupungin sisällä liikkuminen voi kestää kauan. Tällöin reenipaikka pitäisi mielellään löytää omasta kaupunginosasta tai ainakin siitä viereisestä. Esim. BBC tai Kisahalli olisivat varmaan Helsingissä huippuluokan reenipaikkoja ja kohtuuhintaisiakin, mutta jos sijainti ei käy, niin se on sitten siinä.

Eihän tossa pakkojäsenyydessä ole muuta pointtia, kuin bisnes. Tottakai on tuottoisampaa moinen meininki, kuin vain ankaraa punttireeniä halajavan ja siitä maksavan asiakkaan palveleminen hyvin. Suurin osa salien tuotoista tulee semmoisten ihmisten maksuista, kuin eräs taannoinen työkaverini. Hän asui isommassa kaupungissa, jonka keskustan kaupalliselle salille hänellä oli kallis jäsenyys. Hän reissasi läheisessä pikkukaupungissa päivittäin töissä ja oli vissiin kaksi kertaa käyttänyt saliaan vuoden aikana. Ei siis kuluttanut salin pesutiloja ja laitteita käytännössä yhtään (kyseessä oli hento nainen, eli vaikka olisi reenannut kuinka kovaa, ei olisi kovin rankasti laitteita kuluttanut), mutta makseli kuuliaisesti kk-maksut. Erään kerran en malttanut olla sanomatta suoraan (kun hän puhui itsekin, kuinka pöljää em. meininki on ja suunnitteli muuttoa työpaikkakunnalle), että oletko harkinnut jäsenyyden lakkauttamista ja siirtymistä reenaamaan työpaikkakuntasi verovaroin maksetulle erittäin hyvät reenimahkut tarjoavalle kunnalliselle ilmaiselle salille, jossa on erinomaiset aukioloajat (arkena klo22 auki ja muistaakseni viikonloppunakin kuuteen). Suoraan sanottuna ihmisillä on liikaa rahaa, kun yleensäkin haluavat ja pystyvät makselemaan hyvästä omastatunnosta esim. 50€/kk. Pistäisivät ennemmin senkin rahan vaikka Punaiselle Ristille tai UNICEFille.

Hirvikolari, tuosta hintapolitiikasta ja siitä tiedottamisesta on ollut julkisuudessa puhetta, että menee laillisuuden rajamailla. Vissiin joitakin saleja on jopa kuluttaja-asiamies asiasta painostanut. Mielestäni tuommoisessa toimitaan ainakin väärin, ellei sitten laittomasti. Esim. Tampereen Atleticolla ei ole nettisaitillaan mitään hintatietoja. Sitten taas esim. Wolfilla ja Powerhousella on erikseen heti nettisivun etusivulla linkki "hinnasto", kuten kuuluukin, samoin hieman syrjemmässä sijaitsevan HH gymin sivulla, tosin otsikon "palvelut" alla. Otin tuon nyt vain esimerkiksi kotikaupungistani Tampereesta.

Sen vallan unohdin mainita että hintojen tarkistuksen jälkeen kertamaksu tälle kyseiselle pieruverkkarisalille maksaa vaatimattomat kuusitoista (16) euroa! Mutta mitä mä tästä kitisen koska se ei olekaan kertamaksu vaan PÄIVÄPASSI!! (uskokaa pois, tossa hinnastossa ihan ihqusti lukee että päiväpassi) joka tarkoittaa sitä että tämän yhden päivän aikana mä saan treenata NIIN PITKÄÄN KUN MÄ HALUAN!! Ihan oikeesti - kukaan ei aja mua pois! Onko joskus jossakin rinnakkaistodellisuudessa ollut sali jossa treenaaminen on nääs tuntihinnoiteltu? Ei vaiskaan - oikeasti pitäisi hinnoitella sarjojen ja toistojen mukaan koska levytanko KULUU siitä mitä useammin sitä nostetaan!

Pienenä sivuhuomiona haluan vaatimattomasti korostaa että 16 egee on aika tarkkaan 96 mummoa joka nyt kun olen suuripiirteinen voitaneen pyöristää sadaksi markaksi. Vuonna 1996 Haagassa olevalla vastaavan tasoisella salilla treenasi kolme kesäkuukautta kolmellasadalla markalla! Jos lasketaan pyöreästi että kuukaudessa on 30 päivää ja leikitellään ajatuksella että treenaisin tällä kyseisellä pieruverkkarisalilla kolme kesäkuukautta joka päivä kertamaksulla olisin maksanut kesäkuun alusta elokuun loppuun kyseisen nimeltämainitsemattoman pieruverkkarisalin kassaan 8640mk (1440€) niiden painojen kulumisesta.

Mutta toisaalta mitä mä tässä kitisen, mä saan kuitenkin keskeyttää korttini kesällä kahdeksi viikoksi ilmaiseksi :)

Kärsiikö sun Simba kertoa, mistä kaupunginosasta on kyse tai jopa salin nimi? Veikkaan, että joku pakkislainen osaisi neuvoa sulle halvemman ja paremman salin sopivan etäisyyden päästä, kun antaisit lisätietoja. Minä en tunne Helsinkiä niin hyvin, mutta olen varma, että joku muu osaa neuvoa.

Kärsiikö sun Simba kertoa, mistä kaupunginosasta on kyse tai jopa salin nimi? Veikkaan, että joku pakkislainen osaisi neuvoa sulle halvemman ja paremman salin sopivan etäisyyden päästä, kun antaisit lisätietoja. Minä en tunne Helsinkiä niin hyvin, mutta olen varma, että joku muu osaa neuvoa.

Joo tossa aika vieressä on Silver Gym joka on samantasoinen, ellei jopa parempi, jossa vuosisopparilla kk-hinta VAIN kuntosalille on about kolmanneksen halvempi (36,67€/kk) - nyt hintojen "tarkistuksen" jälkeen. Kerta kk-maksukin on melkeen kakskytpinnaa edullisempi hintojen "tarkistuksen" jälkeen.

Vaihdan sinne.

Täytyy sanoa, että aika hulvattomaksi on tuo rahastus tämän kuntoilu- ja wellnessbusineksen tiimoilta mennyt. Onneksi itseälläni on takataskussa vain yliopiston ja Espoon kaupungin salikortit, ainakaan kaupungilla tuskin on varaa häätää saleiltaan hikiset ja rumat äijät.

Tossa noi salin tiedot on aika selkeesti esillä saman tien sen salin nimen olis voinu laittaa. :D

Samalla salilla kävin 3kk jossain vaiheessa ja lähin sieltä joskus yli vuosi sitten kun noita hinnastoja rukattiin sellaiseen suuntaan että kuukausi oli todella kallis ja 6kk liian pitkä aika mulle.

Tossa noi salin tiedot on aika selkeesti esillä saman tien sen salin nimen olis voinu laittaa. :D

Niinpä:D Kyseisen nimeltämainitsemattoman pieruverkkarisalin hinnastoa ei muuten kutsuta hinnastoksi vaan "Palveluesitteeksi".

Mut mitä mä tässä kitisen, mähän saan kesällä keskeyttää kahdeksi viikoksi mun kortin ilmaiseksi!

:eek: = *ihmettelee silmät ymmyrkäisinä tätä palveluetua*

Äänestäkää jaloillanne ja kertokaa vielä lähtiessänne kohteliaasti, että ko. salin toimintaidea on täysin paska. Ei tuo ole mitään muuta kuin pakonomaista sitomista kyseiselle salille. Boikotoikaa tuollaista pelleilyä.

Äänestäkää jaloillanne ja kertokaa vielä lähtiessänne kohteliaasti, että ko. salin toimintaidea on täysin paska. Ei tuo ole mitään muuta kuin pakonomaista sitomista kyseiselle salille. Boikotoikaa tuollaista pelleilyä.

Tämä on hyvä peliliike, mikäli on valinnan varaa. Tällä hetkellä pääsen treenaamaan halvalla ja hyvällä salilla, joka on kaupungin omistuksessa, joten ei hirveästi tarvi stressata ketjun aiheesta, mutta välillä tuokin sali on kiinni, joten täytyy turvautua näihin ultramoderneihin kanta-asiakkuussaleihin. 13e kertatreenit. Hirveätä rahastusta. Kertamaksuhinta siksi katossa, että porukka sitoisi itsensä kunnolla sopimuksella. Onneksi sinne voi mennä aika ajoin "tutustumaan" ilmaiseksi, jos muualle ei pääse.:D

Oulussa meni sali (38) vaihtoon, kun se liittyi ketjuun. Hinnat pomppasi kattoon, muutama uusi minulle turha vetkutin ilmestyi ja sopimusta oli heti tarjolla. Ei kiitos.

Business is business ei siinä mitään. Jokainen meistä haluaa enemmän rahaa. Raha ratkaisee.

Ite kävin California Wov (vai mikä v.ttu se nyt onkaan) ketjun salilla Bangkokissa ja oli aivan perseestä. Musa soi helvetin lujaa ja semmosta trancepaskaa ettei mtn rajaa. 70% salista vemppaus laitteita ja sitten vapaat painot jossain pienessä nurkassa. Ihmisiä liikaa, mutta ennen kaikkea sopimus olisi ollut aika suolainen.

Menin sitten hieman kauemmaksi vanhaan tuttuun paikkaan, jossa on iso sauna ja musa kohtuullisen hiljaisella jne. Hinta reilu 20€/kk ja jos haluaa olla kk:n poissa niin maksaa reilu 4€. Suomessa treenaan vippinä tutun salilla ilmaiseksi. Lällällää.. :D

Onko 30€/kk kova hinta normi punttisalille...? emmä tiiä ku en oo käyny muutakun tossa yhessä, muualle mennää pummilla jos on tarvetta. Mut paljon esim hesas on kuukausi lippu?

Onko 30€/kk kova hinta normi punttisalille...? emmä tiiä ku en oo käyny muutakun tossa yhessä, muualle mennää pummilla jos on tarvetta. Mut paljon esim hesas on kuukausi lippu?

Toi on aika halpa hinta. Ite maksan 42€/kk. Tosin tolla rahalla pääsee treenaamaan koska haluaa, salilta löytyy kaikki mitä tarvitsee ja laitteisiin ei tarvitse pahemmin jonotella. halvempiakin saleja olisi mutta tämä on 5min matkan päässä.

Olet aivan oikeassa! Turha kikkailu on lisääntynyt liikaa tavallisillakin saleilla. Edut on just tollasia hupaisia ilmaisia keilausvuoroja... :jahas:

:offtopic: Mulle tuli ihan mieleen Matti Näsä Simban koko vuodatuksesta! Vaikka kuinka yritin lukea pokkana koko tekstin läpi se muuttui päässäni tampereen murteeksi :D

Sori, mutta nyt osuu niin maukkaasti, että on pakko:
http://www.youtube.com/watch?v=vaKhJ82cchk

Toi on aika halpa hinta. Ite maksan 42€/kk. Tosin tolla rahalla pääsee treenaamaan koska haluaa, salilta löytyy kaikki mitä tarvitsee ja laitteisiin ei tarvitse pahemmin jonotella. halvempiakin saleja olisi mutta tämä on 5min matkan päässä.

kolmekymppiä on täältä katsoen ihan vitun halpa. toi 42 on mun mielestä normi, ts. oikea hinta. tämä kyseinen nimeltämainitsematon pieruverkkarisali maksaa nyt korotuksen jälkeen kymmenen sentin tarkkuudella 64 euroa kuukaudessa.

mut mitä mä tässä kitisen. mä saan kuitenkin ilmaiseksi panna korttini kesällä jäähylle kahdeksi viikoksi...

edit: ai niin, unohdin, mähän olen ensi kuusta lähtien silver gymin asiakas...eli terveisiä vaan sinne perssiissiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom