Pakko saada paino tippumaan ja peruskontoa parannettua. Apuja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo oon ollut eikä itelläni ainakaan auttanu tyhjien kalorien syöminen sen kestämistä vaan lähinnä pahensi asiaa kun nälästä ei päässyt eroon kun sillä hetkellä kun suu kävi.

"Kerro kippa millaseks ruokavalio? "

En oo hirveesti viel lukenu ruokavalioista mut lapsikin ymmärtää( oho minähän oon vielä lapsi:D) että nuo pitsta nuudelit ja vaaleet leivät sekä kabanossit veke jos haluu laihduttaa. myöskin perunoita ei mielellään. rehuista plussaa, mut mehunki vois vaihtaa muuhun. sanoppa sitte mitä noitten tilalle kun ite syön tuolleen kun ongelmana mulla on saada painoa:david:

Joo oon ollut eikä itelläni ainakaan auttanu tyhjien kalorien syöminen sen kestämistä vaan lähinnä pahensi asiaa kun nälästä ei päässyt eroon kun sillä hetkellä kun suu kävi.
Ja veden lopottaminen sitten vie nälkää paremmin kuin salaatti, sitähän sä väität? Ei toimis ainakaan mulla, vituttais vaan kusta koko ajan.

En sanonut, että veisi näläntunnetta paremmin vaan yhtä hyvin. Näin se on itselläni ja näin väitin, mutta tietty jollain muulla se voi auttaa kun taas toiselle käy joku muu tapa paremmin. En siis käytä itse vettä enkä salaattia nälän tunteen vähentämiseen vaan terveellistä ruokaa 2-3 tunnin välein, jossa sopivasti proteiinia, hiilaria ja rasvaa.

Niinku muutkin tässä on sanoneet niin ruokavalio uusiksi, niin määrä kuin laatu. Ja ikävä kyllä eväät töihin. Noista ABC:n yms seisovista pöydistä on täysin mahdotonta ottaa ruokaa siten että tietäisit missä mennään. Et sä nälkäsenä ala niitä safkoja puntaroimaan ja jos lihapullat on kastikkeessa niin mitäs sitten tehdään. Eli siis päiväksi eväät.

Joku tällanen ruokavalio:

Aamupala:
Rahka+marjoja

Päiväruoka:
täysjyvä riisiä/perunaa/tummaa makaronia
jauhelihaa/broileria/vaaleaa kalaa
kasviksia
lasi rasvatonta maitoa

Iltaruoka:
sama

Iltapala
Rahka+marjoja

Lykkäät nuo ruoka-aineet kalorilaskuriin ja aloitat nyt vaikka 2500 kcal ja seuraat painon käyttäytymistä.

Mutta siis tärkeintä, edellisenä iltana seuraavan päivän safkat valmiiksi niin kun sulla on se eväsrasia edessä minkä saat syödä sillä kertaa niin ei tartte hairahtua ottamaan vähän lisää ;)

Muut tapelkoon ruokavaliosta ja makrojakaumista, mutta tollasta se ihan yksinkertaisuudessaan on.

e: ja täällä kun huudellaan että vesi vie nälän, niin totta, niin viekin kunhan laskee sen kahvijauheen läpi. Eli kahvia juo niin paljon kuin huvittaa ja pakki kestää, mutta ilman sokeria ja maitoa ;)

e2: ruokaa saa ja pitää maustaa paljon ja erilailla eri päivinä ettei kyllästy makuun. Mutta jauheliha ilman kastiketta, broileri marinoimatonta ja kalaakaan ei syödä kermakastikkeessa :)

Pakko olis saada peruskuntoa edes pikkusen parannettua ja painoa tippumaan, pituutta löytyy 168cm ja painoa 135kg :( Olen ollu lihava nuoresta asti ja nyt vaan ei enää jaksa katella itteensä tässä kunnossa. Vuosi sitten heitin röökin vex ja ajattelin viimke viikonloppuna että jos sen sai lopetettua ni kai sitä nyt Pe***le saa painoaki pudotettua. Olen töissä kuljetusalalla joten liikuntaa ei töissä tule, aamupala on jotain 2x rusleipää. 4x meetvursti, 2xJuusto, 1-2 lasia mehua/maitoa. 2-3 kahvia... päivällä Seisovapöytä lounas. perunaa 4-5kpl, kastike, liha tai kala (N 4dl) siihe rehuja päälle 3-4dl. Pari lasia mehua ja 3viipaletta vaaleeta leipää + 2rkl margariinia. päälle kahvi. iltapäivällä 3-4kahvia... sit menee illalla ruoka yleensä jotain 1-2x saarioisten pitsa. tai sit nuudeleita paketti + 1-2xkabanossi tms....

Siinä jotain tietoa... kertokaa miten saisin pudotettua painoa suhteellisen nopeasti mutta myös silleen et lähtis läskiä eikä pelkkää nestettä ja vaikutuykset ois pysyviä, mikä hyvä ruokavalio ja millä tavalla kannattas alkaa treenaa urheilu/liikunta. Sali? uiminen? lenkkeily? tms... Olen tosissani homman kanssa koska haluun oikeesti parantaa omaa olotilaa, on nii saakelin hankala tän painon kanssa, kohta saa tilata jonku pyyhkimään perseenki jos ei suunta muutu. Tilannetta ei helpota se että olen vasta muuttanu vantaalle (jumbon viereen) enkä tunne täältä vielä ketään, joten tympee lähtee yksin lenkillekkään. Mikä vois olla realistinen arvio painon pudotuksessa vaikka sanotaan syyskuuhun mennessä jos homman ottaa tosissaan? Ja mitä mieltä ootte siitä karppaamisesta? ku aika moni sitä ehottanu mut onko se sit totta? tai jos on niin onko se terveellistä? :dance:
Terve kohtalotoveri. Tiedän tunteen, olen itse ollut vielä härskimmässä kunnossa, aloitin diettaamisen v.2011 alussa painosta 180kg ja nyt mennään 106kg n. 18% kehorasvoilla eli kyllä se läski palaa kun tekee töitä sen eteen ja laittaa etenkin syömisen kuntoon. Toi Archeyn vinkistä kannattaa aloittaa, toimii varmasti! Tsemppiä.

Pakko olis saada peruskuntoa edes pikkusen parannettua ja painoa tippumaan, pituutta löytyy 168cm ja painoa 135kg :( Olen ollu lihava nuoresta asti ja nyt vaan ei enää jaksa katella itteensä tässä kunnossa. Vuosi sitten heitin röökin vex ja ajattelin viimke viikonloppuna että jos sen sai lopetettua ni kai sitä nyt Pe***le saa painoaki pudotettua. Olen töissä kuljetusalalla joten liikuntaa ei töissä tule, aamupala on jotain 2x rusleipää. 4x meetvursti, 2xJuusto, 1-2 lasia mehua/maitoa. 2-3 kahvia... päivällä Seisovapöytä lounas. perunaa 4-5kpl, kastike, liha tai kala (N 4dl) siihe rehuja päälle 3-4dl. Pari lasia mehua ja 3viipaletta vaaleeta leipää + 2rkl margariinia. päälle kahvi. iltapäivällä 3-4kahvia... sit menee illalla ruoka yleensä jotain 1-2x saarioisten pitsa. tai sit nuudeleita paketti + 1-2xkabanossi tms....

Siinä jotain tietoa... kertokaa miten saisin pudotettua painoa suhteellisen nopeasti mutta myös silleen et lähtis läskiä eikä pelkkää nestettä ja vaikutuykset ois pysyviä, mikä hyvä ruokavalio ja millä tavalla kannattas alkaa treenaa urheilu/liikunta. Sali? uiminen? lenkkeily? tms... Olen tosissani homman kanssa koska haluun oikeesti parantaa omaa olotilaa, on nii saakelin hankala tän painon kanssa, kohta saa tilata jonku pyyhkimään perseenki jos ei suunta muutu. Tilannetta ei helpota se että olen vasta muuttanu vantaalle (jumbon viereen) enkä tunne täältä vielä ketään, joten tympee lähtee yksin lenkillekkään. Mikä vois olla realistinen arvio painon pudotuksessa vaikka sanotaan syyskuuhun mennessä jos homman ottaa tosissaan? Ja mitä mieltä ootte siitä karppaamisesta? ku aika moni sitä ehottanu mut onko se sit totta? tai jos on niin onko se terveellistä? :dance:

Jollet jaksa tehdä mitää taustatutkimusta etkä laskee mitään niin syö näin:
Ensinnä: Lopeta mehujen juonti, meetvurstit, perunat ja riisit pois, vaaleet leivät pois, saarioisten roiskeläpät pois, nuudelit ja kabanossit myös pois.

Aamupala: 250g ehrman maitorahka, sekaan ruokalusikallinen vehnälese että saat kuitua. Noi sekotat 1-2 desiin valion vähäkalorista mehukeittoa ja pakastemarjaa sekaan, oot varmasti viimekesänä poiminu pakastimen täytee mustikkaa eikö vain;)?
Lisäks voit vetää 2-3kpl keitettyjä kananmunia mistä heität keltuaiset meneen. Lisäks 1-2 siivua vaasan minihiilari pellava-auringonkukansiemenleipä (hiilaria 3,8grammaa siivussa), saa ihan normi prismasta. Päälle 1 siivu polarin 5% juustoa.

Välipala: Ehrman rahka

Lounas: Vedä siä ruokalassa mutta jätä perunat, riisit pastat ja kaikenmaailman kiusaukset syömättä. Salaattia lautanen täytee ja lisäks sitten se liha tai kala. Ei mehua, ei leipää lounaalla, juomaksi vettä. Kahvia voit vedellä maidon kanssa, mutta älä pistä sokeria sinne.

Välipala: esim keitetty kananmuna ilman keltuaista ja 1 siivu aamupalan yhteydessä mainittua leipää+polar siivu päälle, hyvä olis myös laittaa kurkkua ja tomaattia.

Päivälllinen: Esim 200grammaa paistijauhelihaa jossa vaikkapa 2 sipulia pilkottuna. Kasviksia esim uunissa. Ellet jaksa ostaa eriksee porkkanaa, lanttua, parsaa, paprikaa, papuja yms ja pestä, pilkkoa ja heittää pellille niin osta pakastekasviksia, lyö ne uuniin ja paista kunnnes pehmeitä. Syö jauhelihan kanssa ja pistä päälle vaikka vähän ketsuppia niin ei ole niin ankeeta. Jauhelihan voit maustaa mieles mukaa esim. pippuri, suola, chili on hyvä, valkosipuli yms. Ei kannata kuitenkaan käytellä näitä tacomausteseosjuttuja.

Iltapalaks taas ehrman ja marjoja+mehukeitto.

Syö näin niin vaikket tekis mitään niin aivan varmasti alat laihtua. Tippuu rasvojen määrä reilusti siitä mitä oot ny saanu, samoin hiilarit.

Ei väsyttänyt niin tässä vähän ajatuksia aiheeseen liittyen... Ruokavalioon yms. käytännön asioihin täällä on tullut paljon vinkkejä, mutta sitten vähän sitä muuta. (Olen siis itse "ex-läski", lapsesta asti lihava ja taistelen lopun ikääni lihomista vastaan kaikin keinoin)

Ensinnäkin sanoisin, että ainoa keino laihtua pysyvästi on kokonaisvaltainen elämäntapojen muutos. Ja siihen tarvitaan aito halu muuttua, tahtoa ja voimaa käydä läpi kaikki asiat ja sitkeyttä olla antamatta periksi. Helppoa se ei välttämättä ole, mutta sitkeydellä mikä tahansa on mahdollista.

Kun ruokavalion ja syömiset saa kuntoon, kiloja kyllä saa aluksi helpostikkin lähtemään, mutta urakka ei yksistään ole siinä. Lihavuuden syy ei mielestäni ole koskaan yksistään siinä että söisi liikaa, vaan siinä, miksi niin toimii? Eli ne kaikki taustalla olevat asiat, suoraan sanottuna vika on todellisuudessa korvien välissä. Ainakin omalla kohdallani se henkisen puolen läpi käyminen oli ihan yhtä iso osa laihdusta kuin mitä oli tavallinen syömisten tarkkailu tai liikunta. Eli kannattaa miettiä todella asioita läpi perin pohjin, selvittää itselleen se, miksi on lihava? Mitä tunteita syömiseen tai ruokaan liittyy? Mistä ne väärät syömistottumukset tulee? Laihtuminen sinällään ei ole vaikeaa, vaan vaikeaa on sen saavutetun painon pitäminen alhaalla ja tasapainon löytäminen. Kannattaa myös muistaa, että ne ylimääräiset kilot eivät kerry hetkessä, eikä myöskään niitä millään ihme kuurilla tuosta noin vaan saa pois. Se vie aikaa ja on enemminkin loppuelämän projekti jos haluaa pitää itsensä kunnossa.

Ja vähän yleisellä tasolla, tulin katsoneeksi jokin aika sitten hyvää keskusteluohjelmaa jossa aiheena oli juuri vaikea ylipainoisuus. Siinä mm. pohdittiin sitä, miksi muille syömishäiriöisille ja vaikka alkoholisteille on tarjolla terapiaa, mutta ei lihaville? Kyseessä on kuitenkin useimmiten psyykkisistä ongelmista, siis jos puhutaan sairaalloisesta lihavuudesta. Ja tärkeä asia on myös oman kehonkuvan ja itsetunto, ei riitä että laihtuu fyysisesti jos pää ei pysy siinä mukana ja se mielikuva omasta itsestään ei vastaa todellisuutta. Jos vaikka on lapsesta asti lihava, ne läskit on vahva osa identiteettiä ja laihtuessa menettää myös tämän osan identiteettiä. Ohjelmassa haastateltiin naista, joka oli lihavuusleikkauksen avulla laihtunut nopeasti lähes 200 kiloisesta alle sataan kiloon, mutta sitten lihonnut takaisin. Nainen oli masentunut laihduttuaan, hänellä oli mielikuva että kun laihtuu on automaattisesti onnellinen ja koko elämää muuttuu... Mutta entä jos näin ei käykkään? Tai se oma vartalo ei siltikään miellytä tai vastaa sitä mitä sen haluaisi olevan?

Suurin osa ihmisistä ei tule ajatelleeksi, että kyseessä on todellisuudessa sairaus. Tai ainakin minun mielestäni sairaalloinen lihavuus on sairaus. Sen taustalta voi löytyä yllättävänkin vaikeita ongelmia. Ihmiset jotka eivät koskaan ole olleet lihavia, ihmettelevät "miksi ei tuokin läski laihduta". Kuitenkin varsinainen ongelma on paljon laajempi kuin pelkkä yksi laihdutuskuuri tai pikadieetti. Taustalla voi olla myös hyvin vakavia asioita (tai no, ainakin minulla oli). Perimä vaikuttaa toki jonkun verran, mutta pelkästään geenejä on turha syyttää. Ehkä enemmin vika on niissä huonoissa tavoissa jotka on tullut opittua tai "perittyä".

Tsemppiä siis laihdutukseen! :) Minun osaltani se ei ole koskaan ohitse, käyn omaa henkilökohtaista läskisotaani joka ikinen päivä vaikka en varsinaisesti laihdutakkaan enää, ja olen sen verran sekopää että olen oppinut pitämään siitä.

Terve kohtalotoveri. Tiedän tunteen, olen itse ollut vielä härskimmässä kunnossa, aloitin diettaamisen v.2011 alussa painosta 180kg ja nyt mennään 106kg n. 18% kehorasvoilla eli kyllä se läski palaa kun tekee töitä sen eteen ja laittaa etenkin syömisen kuntoon. Toi Archeyn vinkistä kannattaa aloittaa, toimii varmasti! Tsemppiä.

Offtopic. Vaikka itellä on enemmänkin ongelma toi painon nostaminen tai edes samassa pitäminen niin pakko nostaa iso hattu sun pudotuksesta. Sitten kun pääset haluamaas kuntoon niin Vippi puolelle vaan ennen ja jälkeen kuvia.

Offtopic. Vaikka itellä on enemmänkin ongelma toi painon nostaminen tai edes samassa pitäminen niin pakko nostaa iso hattu sun pudotuksesta. Sitten kun pääset haluamaas kuntoon niin Vippi puolelle vaan ennen ja jälkeen kuvia.

Huomenta. Juu, täytyy hommata noi vipit. Mulla ei ole tarkoituksella otettuja kuvia tuosta alkutilanteesta, mutta eiköhän jostain perhekuvista saa hyvän kuvan tuosta startista. 128kg ja siitä alaspäin on otettu muutama "kehityskuva" jotka kertoo kyllä paljon, laittelen niitä kun olen päässyt tavoitteeseen.

ruokavalio ihan uusiks ja ylö ulos ja lenkille

Tuossa on lähtöpaino niin korkealla, että kunto ei välttämättä kestä mitään ulos ja lenkille juttua.
Mikä sun ikäsi on? Vaivaako polvet vielä?

Ei tuo ruokavalio "snap-shotti" kerro vielä mitään.

Vedätkö karkkia, suklaata, pullaa, viinaa, kaljaa, grilliruokaa?
Jos vedät niin kaikki nuo ekana pois.
Samoin kaikki pitsat ja muut roskaruoat.
Unohda einekset.

Itse suosittelisin karppaamista ja liikunnan aloittamista kävelyllä (jos polvet kestää) tai uinti.
Jos karppaat, niin jätät pois perunat, pasta, kaikki vaaleat leivät ja tumman leivänkin syömistä rajoitat, jos et jätä kokonaan pois.
Sulla on niin paljon ylimääräistä, että tuosta oikeasti saa 15 kiloa pois heittämällä. Toki siinä on nesteitäkin, mutta myös läskiä.

Kannattaa muistaa sekin, että hiilarit ja suola keräävät nestettä, ja kun siistit ruokavaliosi, nestettä lähtee (ja kuuluukin lähteä) paljon pois.
Jokainen nestelitrakin pois tuo sitä lähemmäksi, että jaksat liikkua paremmin.

Olen itse saanut pysyvästi pois 25 kg, pitkälti tuohon tyyliin. Salille menin heti kun kunto vähän parani.

Tsekkaa verenpaineet jossakin ennen rasittavan liikunnan aloittamista.
Melkein kannattaisi tuossa tilanteessa ennen liikunnan aloittamista käydä lääkärin pakeilla ja otattaa verenkuvat yms.
Mun kokemuksen mukaan keskimääräiseltä lääkäriltä et sitten saa apua laihduttamiseen.
Itse olin pudottanut 15 kg ja kävin työpaikkatarkastuksessa.
Lekuri sitten kyseli historiaa ja kerroin pudottaneeni lyhyessä ajassa.
No se sanoi, että nestettä kaikki, ei kukaan kuulemma voi pudottaa oikeasti painoa niin nopeasti.

Kun kyseessä on työssä käyvä ihminen, niin minä suosittelisin ihan personal trainerin palveluja kaupalliselta kuntosalilta. Salin aerobiset laitteet ovat hyvä valinta liikuntamuodoksi. Ne ovat turvallisia ja hommaan sitoutuu paremmin kun ei vain "käy kävelemässä" vaan ihan oikeasti harrastaa liikuntaa. kevyttä painoharjoitteluakin voi ottaa mukaan. Mutta tärkeintä että liikuntamuoto ons ellainen, jonka kokee mielekkääksi.

Juhapekka Tukiaisen Elämäni Kunnossa olisi hyvää luettavaa kuntoiluprojektin suhteen.

Uskon suhun, että onnistut. EvaCecilia heitti aika hyvin tuolla ylempänä.

Usko ittees! Ja tsemppiä! Sitte se olo on mitä mahtavin kun saat tuloksia!

Kyllä se vaan kummast täyttää ja vie dieetillä näläntunnetta ku tekee kunnollisen salaatin. Vesi on vettä, mut salaatissa on sentäs veden lisäks kiinteetä tavaraa joka täyttää mahalaukkua. Eli laittaa sen jäävuorisalaatin lisäks esim. paprikaa, kurkkua, tomaattia ja sipulia. Vaihtoehtoinaha on vaikka mitä banaanista omenaan ja kiiviin. Ja melko turha sössöttää mistään insuliinipiikeistä tai hedelmäsokerista koska noista tulevat sokerit on sieltä luonnollisimmasta päästä eikä varmasti dieettiä noilla saa ryssittyä! Siihen jos heittää viel sekaan fetajuustoa/kanaa ni alkaa olla iha helvetin hyvä ateria dieetille. Bulkillaki tuo on kenties parasta välipalaa mitä tiedän kun heittää tarpeeks oliiviöljyä, tms tuomaan rasvaa, ja kestää rasiassa puol päivää helposti eli kelpaa matkaevääks... :kuola:

e: tämä siis lähinnä jfx:lle joka tuolla väitti et vesi ajaa mukamas saman asian ku salaatti...

e: tämä siis lähinnä jfx:lle joka tuolla väitti et vesi ajaa mukamas saman asian ku salaatti...

No siis ite syön ruisleipää, kalkkunaa, juustoa, mysliä, mansikkakeittoa, paistijauhelihaa, sipulia, paprikaa, puuroa, puolukkahilloa, raejuustoa, tonnikalaa, rahkaa, mustikoita ja mansikoita suunnitelmallisesti pitkin päivää pienillä miinuksilla eikä sen lisäksi tarvitse mielestäni mitään täyttösalaatteja vetää, eri asia jos ne kuuluu suunnitelmaan, mutta jos on 500 kaloria miinusta niin ei siihen montaa banaania tarvitse kun ei enään ollakkaan miinuksella. Muutenkin tuntuu, että kun syö 2-3 tunnin välein eikä revitä vatsalaukkua turhalla niin nälkä pysyy paremmin pois.

No siis ite syön ruisleipää, kalkkunaa, juustoa, mysliä, mansikkakeittoa, paistijauhelihaa, sipulia, paprikaa, puuroa, puolukkahilloa, raejuustoa, tonnikalaa, rahkaa, mustikoita ja mansikoita suunnitelmallisesti pitkin päivää pienillä miinuksilla eikä sen lisäksi tarvitse mielestäni mitään täyttösalaatteja vetää, eri asia jos ne kuuluu suunnitelmaan, mutta jos on 500 kaloria miinusta niin ei siihen montaa banaania tarvitse kun ei enään ollakkaan miinuksella. Muutenkin tuntuu, että kun syö 2-3 tunnin välein eikä revitä vatsalaukkua turhalla niin nälkä pysyy paremmin pois.

Mina en ollut ihan varma alussa mita tarkoitit salaatilla, joten selvennyksen vuoksi tarkoitatko siis pelkkaa vihreaa salaattia (mahdollisesti perinteisten tomaatin ja kurkun kera) vai rehuja noin yleensakin? Vihrean salaatin hyodyista voi olla montaa mielta, mutta on typeraa vaittaa ettei rehuista olisi hyotya dieetilla. Monipuolinen kasvisvalikoima kuuluu ruokavalioon muistakin kuin tayttavyyssyista (vaikka IMO kasvikset ovat hyvia myos tayttamaan vatsaa). En edelleenkaan ymmarra mita hyotya olisi jattaa salaatti tai kasvikset pois?

Listassasi mainitaan paprika ja sipuli seka marjat, mutta mielestani tuo ei viela tayta monipuolisen ja terveellisen ruokavalion vaatimuksia. Parsakaali, kukkakaali, kesakurpitsa, avokado ja pinaatti esimerkiksi tukisivat ruokavaliota entisestaan ja niista saa vaannettya varmasti ruokaisan salaatin.
Lisaan viela, etta en usko etta kukaan pelkkaa salaattia sellaisenaan edes soisi ateriaksi, vaan siina on lahes poikkeuksetta proteiinin lahde. Jos syot vaikka kanafileen, en usko hetkeakaan etteiko se salaatin kanssa olisi parempi ja tayttavampi vaihtoehto kuin ilman sita salaattia.

Viimeisesta lauseestasi olen myos vahvasti eri mielta, mutta en jaksa alkaa vaantaa koska se menisi jo reippaasti ketjun aiheen ulkopuolelle :)

täällä on jo niin paljon hyviä vinkkejä eli nyt vain kokeilemaan, mikä sopii parhaiten sinulle.
aivan huippua haaste!!! tsemiä. tää projekti tuo niin paljon hyvää sulle.

Mina en ollut ihan varma alussa mita tarkoitit salaatilla, joten selvennyksen vuoksi tarkoitatko siis pelkkaa vihreaa salaattia (mahdollisesti perinteisten tomaatin ja kurkun kera) vai rehuja noin yleensakin? Vihrean salaatin hyodyista voi olla montaa mielta, mutta on typeraa vaittaa ettei rehuista olisi hyotya dieetilla. Monipuolinen kasvisvalikoima kuuluu ruokavalioon muistakin kuin tayttavyyssyista (vaikka IMO kasvikset ovat hyvia myos tayttamaan vatsaa). En edelleenkaan ymmarra mita hyotya olisi jattaa salaatti tai kasvikset pois?

Ei kokonaan pois vaan osana muuta suunnitelman mukaista ruokavaliota tietenkin, mutta jos ylitsepääsemätön nälkä iskee, että on pakko syödä jotain niin vika on jossain muualla, eikä silloin auta ottaa päivittäiseksi tavaksi vetää lisäksi salaattia yms. joksi luen nämä vähäkaloriset (lähempänä 10 kcal / 100 g) perinteiset salaatti, kurkku, tomaatti yms.

Mistä jään siis paitsi kun en syö parskakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa jne? Listahan noista vihanneksista on loputon eikä kaikkia eri lajeja voi syödä, joten puuttuuko ruokavaliostani oikeasti jotain oleellista, lista oli siis suurinpiirtein tuon päivittäin jonka laitoin.

^ sama homma viimeksi kuin kysyin täällä jäänkö jostain paitsi kun en noita vihreitä sun muita syö niin paljon. Hiljasta tuli eli ei taida niillä paljon mitään tekemistä olla saliharrastuksen tai dieetin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom