Pakkiksen sairaanhoitajat

Ikä
43
Tuolta talous-osiolta pisti silmään kiivas keskustelu hoitajien palkoista, joten ilmeisesti pakkiksellakin pyörii ko. alan edustajia. Itse työskentelen psyk. puolella (nuorten). No niin! Kaikki pakkiksen hoitajat ulos kaapeista? Missä työskentelettä? Paljonko palkka nousee? (oma veikkaus 300e). :kippis1: Vähä provoa samalla...

Noista palkoista ei ilmeisesti enää parane väitellä kun tuo aikaisempi threadi oli suljettu. Anyway nyt on työntekijän markkinat hoitoalalla, joten parempaan palkkaan tarvita mitään perusteluja!

Sinänsä itse työstä tykkään todella paljon! Itsekkin kritisoin paljon alaa, mutta en kyllä vaihtaisi muihin hommiin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:

Naikkonen jota tällä hetkellä tapaan on hoitaja. Hän pääsee tänään kahdelta töistä, minä puoli neljä. Vaikka samaan aikaan töihin lähdettiin aamulla.. :P prkl

Mua ärsyttää...sori nyt vaan..että kaikkialla puhutaan just sairaanhoitajien palkasta erityisesti. Kovin ja paski duuni on esim. sisätaudeilla/vanhuspuolella työskentelevillä lähi-ja perushoitajilla.
Musta pitäis puahua yleisesti hoitajien palkoista!

Itsellä lähihoitajan, sairaan ja terveydenhoitajan koulutus ja kaikkea työtä teen nykyisessä varahenkilön pestissäni. Mua harmittaa erityisesti se että terveydenhoitajia ei oikein median keskustelussa huomata. Työ ei ole fyysisesti niin raskasta mutta henkisesti ja ammatillisesti vaativaa ja vastuulliista, usein yksinäistä puurtamista.

Toivon että palkat nousee, mut eihän se oo realistista et ne kovin paljoo voi nousta. Meitä hoitajia kun on niin hitosti. Tärkeintä musta ois huomioida myös ne resurssit...erityisesti osastotöissä. Hyvä kun niillä hoitajilla on aikaa edes hutasta ihan perushoidolliset toimet niille potilaille. Mun ainakin sydäntä särki tehdä perushoitoa aiemmassa työssäni, kun mulla ei ollut yksinkertaisesti aikaa ja mahdollisuutta toteuttaa työtänmi hyvin ja tarjota niille ihmislle muuta kun pikaset vessa-pesu-syömis-avut. Ei kukaan voi jaksaa tehdä töitä kauaa tollasilla resursseilla mitä ne nyt on....

Joo sori. Mulla on hiukan herne nenässä tästä jutusta. Toivottavasti ei kukaan ota mitenkään itteensä. Harmittaa vaan niin hitosti tän meidän yhteiskunnan arvomaailma....

No jos nyt jatkaa tätä iänikuista vääntämistä...Resurssien hankkiminen onnistuu vain palkankorotuksilla. Tällä hetkellä ei ole työttömiä hoitajia, joten mistä palkkaat lisää työvoimaa??? ..palkankorotusten kautta alan kiinnostavuus kasvaa ja ihmisiä hakeutuu alalle.

Toinen valituksen aihe: Ei ole rahaa...hoitajia on niin paljon..höpö löpö. Kunnilla ei toki ole varaa, mutta valtiolla on. Valtiolla piisaa rahaa. Sonera sai viikossa 5mrd umts-kauppoihin?? ...(ostivat tyhjää). Samalla rahalla kaikkien lähi-, perus, ja sairaanhoitajien palkkoja ois nostettu 300e 10v ajaksi. Se nyt vaan on niin, että hoitajia ei ole ja niitä tarvitaan jatkuvasti lisää, joten lähitulevaisuudessa pätevät hoitajat voivat kyllä neuvotella itselleen palkkaa. Kysynnän ja tarjonnan laki.

Mutta tämä :offtopic:

Piti siis kysellä niitä pakkiksen hoitsuja :)

En ole sairaanhoitaja, mutta lähihoitaja kylläkin.

Mitä nyt jonkin verran jo töissä ollut, vaikuttaa kyllä siltä että kannattaisi sitä palkankorotusta suunnata lähihoitajien(kin) puoleen ehkä ennemmin kuin sairaanhoitajien.

en ole sairaanhoitaja (tulevaisuudessa jatkan kyllä sairaanhoitajaksi, jos en ihan näänny työn raskauteen).. mutta jos lähihoitaja kelpaa.. lähihoitajana toimin vanhustyössä pitkäaikaisosastolla pirkanmaalla tampereen lähettyvillä. tykkään työstäni, mutta joskus on vain niin raskasta niin raskasta. olis kiva jos ehtis joskus käydä ulkona vanhusten kanssa, eikä vain pesu-syöttäminen-kääntösetillä mentäis. ja jos joku täällä väittää, ettei työ ole raskasta, nyrkillä silmään sitä!:curs:

eikä tarvi kysyäkään, haluaisinko palkan nousevan. meillä laitosapulaiset saavat 50euroa pienempää palkkaa kuin lähihoitajat. laitosapulaisilla ei ole hoitovastuuta, ei tarvi lääkkeitä jakaa, lääkärinkierrot lähi- ja sairaanhoitajilla.. silti kuitenkin nämä laitosapulaiset (tai oikeastaan tällä hetkellä yksi pätemisen haluinen laikkari on meidän osastolla) pääsevät hoitotyöhön kun vastuun kuitenkin ottaa loppukädessä aina lähi- tai sairaanhoitaja. mutta kun henkilökuntaa ei ole, pakko repiä sit epäpätevää sijaista kentälle. vähän offtopic.. ja avautumista.

kyllä kaikkien hoitajien palkka pitäisi nousta. jos palkat ei nouse, on turha kuvitella, että henkilökunta lisääntyisi koska huono palkka työn raskauteen nähden ei houkuttele ketään alalle. työtä tehdään sydämellä jne, mutta raha se ratkaisee laskujen maksamisessa eikä kutsumusta levitetä leivän päälle. jos joku kietää miltä se kutsumus maistuu, kertokaa toki minullekin, voi sitten kuvitella maun:rolleyes:

toivon mukaan olis se 300euroa vähintään sairaanhoitajille, enemmänki pitäisi olla!! turha odottaa, että palkat kerralla nousis edes tuota 300euroa, varmaan jakavat neljälle vuodelle, että saavat vaalilupaukset muka täyttymään:jahas:.

Joo itekki olen työskennellyt vanhustyössä, sinänsä vanhusten kanssa oleminen mukavaa, mutta työn raskaus..No thanks! Sen verran olen mukavuudenhaluinen..
Kaikki kunnia vaan siellä työskenteleville. Kuten myös tk:n vuodeosastoilla työskenteleville. Raskasta ja haastavaa työtä.

Ps. Ei aloiteta nyt tuota iänikuista lähi vs. sairaanhoitaja. Säälittävää...onneks omalla työpaikalla ei näy mitään hierarkioita minkään ammattiryhmien välillä.

Hoitoalalla on aina ollut ongelmana liika tasa- arvoistaminen. Kaikki on aina väkisin laitettu samalla viivalle ja kellekkään ei ole saanut maksaa enemmän palkaa kuin toiselle. Sitä ajattelua on myös ammattiliitto ollut kovasti tukemassa. Eli vaikka kuinka olet pätevöitynyt työssäsi, saanut erilaisia vastuutehtäviä ja hankkinut lisäkoulutusta niin tämä ei ole vaikuttanut palkkaan mitenkään. Ei ole osattu ajatella, että jos jollakin palkka nousee niin se on varmasti myös tukemassa sitä, että muillakin voi joskus nousta.

Nyt tätä painetta palkkojen nostamiselle selvästi on. Oma veikkaus on, että jollakin neljän vuoden liukuma- ajalla nousee 100-200 euroa, eli aivan liian vähän.

Hoitoalalla on aina ollut ongelmana liika tasa- arvoistaminen. Kaikki on aina väkisin laitettu samalla viivalle ja kellekkään ei ole saanut maksaa enemmän palkaa kuin toiselle. Sitä ajattelua on myös ammattiliitto ollut kovasti tukemassa. Eli vaikka kuinka olet pätevöitynyt työssäsi, saanut erilaisia vastuutehtäviä ja hankkinut lisäkoulutusta niin tämä ei ole vaikuttanut palkkaan mitenkään. Ei ole osattu ajatella, että jos jollakin palkka nousee niin se on varmasti myös tukemassa sitä, että muillakin voi joskus nousta.

Nyt tätä painetta palkkojen nostamiselle selvästi on. Oma veikkaus on, että jollakin neljän vuoden liukuma- ajalla nousee 100-200 euroa, eli aivan liian vähän.

No niinpä!...ja sitte kadehditaan ja puhutaan paskaa selän takana jos saadaan tietää, että joku on neuvotellut itselleen paremman palkan. Itse olen ainakin vilpittömän tyytyväinen jokaisesta korotuksesta, jonka kuka tahansa hoitaja saa palkkaansa.

Joo itekki olen työskennellyt vanhustyössä, sinänsä vanhusten kanssa oleminen mukavaa, mutta työn raskaus..No thanks! Sen verran olen mukavuudenhaluinen..
Kaikki kunnia vaan siellä työskenteleville. Kuten myös tk:n vuodeosastoilla työskenteleville. Raskasta ja haastavaa työtä.

Ps. Ei aloiteta nyt tuota iänikuista lähi vs. sairaanhoitaja. Säälittävää...onneks omalla työpaikalla ei näy mitään hierarkioita minkään ammattiryhmien välillä.

joo, ei tarkoitus ollut verrata lähi- ja sairaanhoitajien työtä keskenään. vastuullista kummallakin. lähinnä vertasin lähihoitajien palkkaa laitosapulaisten ja miten pieni palkkaero on kun ottaa huomioon kenellä se vastuu loppupeleissä on. jos esim. iltavuorossa olen minä (lähihoitaja) ja sit vaikka kaksi laitosapulaista, on aika orpo olo kun ei saa toisen hoitajan mielipidettä. kyllähän nämä "olen 40vuotta tehnyt tätä työtä jne", ei tarkoita sitä, että osaisi ottaa vastuun esim. lääkkeistä. tää menee vähän offtopiciksi, mutta itteäni ärsyttää työpaikalla tietyt asiat:(. kun ei tajuta sitä kokonaiskuvaa, mitä on vastuu. esim. osa laikkareista (jotka ollut hoitotyössä) huutavat osaston salissa kenellä kauheat peet housuissa ja siinä samalla voi toisten omaiset kuulla ne sanat:eek:. kyllä itteäni hävettää, kun joskus näkee omaisten katseesta että morjens vain. ei pahalla, mutta vois keskittyä vain siihen laitosapulaisen työhön ja pysyä hoitotöistä pois. vittumainen kun on, sori. arvostan heidän työtään, mutta hoitoalalle vain hoitajia. kun ei tiedetä sitten näitä perusarvoja hoitoalalla (kuten esim. yksityisyys!), ollaan vain tehdään vähän sinnepäin kun vois tehdä kunnolla. turhauttavaa puuhaa:wall:.

ei meilläkään ole mitään hierarkiaa, se nyt vielä puuttuiski. hyvin meillä lähihoitajat saavat ottaa vastuuta ja sairaanhoitajalta voi kysyä, ihania kun ovat meidän osastolla:) mutta kyllä mä jo lomaa odotanki. jaksais vielä reilu kolmisen viikkoa ahertaa. onneksi yövuorot katkaisevat aamu- ja iltavuorojen hektistä juoksemista osastolla.

Tää on kyllä niin totta. Meillä tosin käytössä henk.koht.palkan lisä, jonka harvat ja valitut johtajan harkinnan ja päätöksen mukaan saavat. Ja sekin sellaiset 50e, mikä ei rahana missään juurikaan tunnu, vaikka toki piristää ja kannustaa työntekijää itseään, kun tällaisen tunnustuksen saa. Nuokin lisät on sitten just yleensä niitä kateuden aiheuttajia, joista soulcaptainkin edellä kirjoitti ja senpä takia niistä ei kukaan sitten juurikaan julkisesti viitsi edes mainita tai iloita. Että se siitä kannustamisesta...:jahas:

Hoitotyössä ei useinkaan myöskään verrata tai arvioida työn vaativuutta. Samalla hoitajan koulutuksella voit työskennellä todellakin vaatimuksiltaan ihan erilaisilla osastoilla tai työpaikoilla...

Mä olen monesti miettinyt ja ihan ääneenkin työpaikallani siitä puhunut, että eihän mikään muutukaan, jos työntekijät aina vaan mukisematta nielee kaiken ja suostuu kaikkeen vaan siksi koska aina ennenkin on suostuttu jne. Pitäis vaan rohkeammin ja kuuluvammin alkaa kyseenalaistamaan ja toimimaan sen eteen, että asiat muuttuisi.

Tää on tällästä yleistä höpinää sieltä täältä, mutta halusinpa mäkin kantaa korteni kekoon.:) Ja hieno juttu, mikäli hoitajien palkkoja saadaan nousemaan. Onhan ne tosin viime vuosien aikana nousseetkin vaikka vieläkään eivät ihan vastaa työn vaativuutta ja vastuullisuutta...

Eikös tässä tredissä pitänyt pitää hoitajien ilmottautuminen!?

Noh, minä olen sairaanhoitaja. Työskentelen pelastuslaitokselle ensihoitajana, hoitotason luvilla.

Eikös tässä tredissä pitänyt pitää hoitajien ilmottautuminen!?

Noh, minä olen sairaanhoitaja. Työskentelen pelastuslaitokselle ensihoitajana, hoitotason luvilla.

Kauheen tarkkaa :D No ei kait sitä pidä tehdä kahta trediä, toisessa ilmottaudutaan ja toisessa keskustellaan? :D

Sairaanhoitajana päivystyksessä. (Keskussairaalan)

Hiukan myös sairaankuljetuksessakin joskus ollut, hoitotason luvat suoritettu niinikään joskus.

Pakko avautua tässä eräästä mielipiteestä (jota on aina välillä kuullut sieltä sun täältä), jonka mukaan hoitoalan hekilöstön tulisi miettiä, haluavatko he mielummin lisää rahaa vai paremmat työolot suurempien hoitajaresurssien muodossa. :curs: :curs: :curs:
Ihan kuin elettäisiin jotain ikuista lamakautta

Kuinka monta vuotta TEHY on ajanut hoitajien määrän lisäämistä? Ja nyt kun aletaan (vihdoin) vaatimaan lisää liksaa, pitäisikin (taas) uhrautua jalosti ja olla kiitollisia siitä, että työnantapuoli edes nyt viitsii lisätä henkilöstöä
- samalla kun kemia neuvottelee kaikessa hiljaisuudessa itselleen 10% lisää.
Kohtuu röyhkeää sanoisin...

Röntgenhoitaja ilmoittautuu, työpaikkana keskikokoinen aluesairaala.

Sairaanhoitaja, kirurgisella puolella työskentelen.

:offtopic: Käsittääkseni Tehy ja Super ajavat yhdessä näitä palkankorotus vaateita, joten luulisi että niitä myös tulee lähi- ja perushoitajille.

Lähihoitaja ammattina, ennen psykiatrisen sairaalan suljettu osasto ja nyt jo vuosia yksityisen palvelukodin (edelleen psyk.) palveluksessa..
Vaimo on sairaanhoitaja

Palkkaa sais kyllä tulla lisää siihen nähden kuinka tässä saatana hikoillaan..

Tsemppiä kaikille hoitajille, niin sairaan- kuin lähihoitsuille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom