Pakkasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
No niin nyt on täällä pääkaupunkiseudullakin ideaalit talvipyöräilykelit... Ihan pakko oli tänäänkin mennä pyörällä töihin. Vesi- tai räntäsateessa kysyy paljon enemmän asennetta pyöräillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ainakin kaupungin oma auraus porukka lähtee liikenteeseen yöllä noin 3 aikaan jos lunta tulee tai sitten hiekotus hommiin jos liukasta on. silloin päivä kestää klo:3- 15,30. jos on normaali keli ja hommia ei ole ovat he töissä normaalisti klo 7.00-15.30.

yksityiset auraajathan on sitten erikseen. on mitä kirjavampaa porukkaa. on ihan omia kola partioita. sitten osa on maajusseja jotka käyvät aurailemassa kaupungissa pihoja jne....todella kirjavasti löytyy sakkia tossa porukassa

Sama juttu tuolla L&T:llä. Jos ei ole lunta tehdään huoltohommia normi työajan puitteissa. Jos on lunta/ hiekotustarvetta, päivät venyy helposti 16 tuntisiksi tai ylikin. No joka tapauksessa hyvä että tuli talvi...

Liian paljon pakkasta. Ei oikeen pääse hiihteleen.

Syksy on mun makuun selkeesti ankein/huonoin/pahin vuodenaika ja siksipä onkin ollut aika kovasti :( meininkiä nyt monta kuukautta pimeyden, kosteuden ja talvenpuutteen vuoksi. Sen sijaan nyt, kun on oikeasti lumipeite (edes ohut) maassa, kunnon pakkaskeli ja kirkasta, niin kääntyy yhä useemmin :) puolelle. Mä kaipaan kunnon talvee, paukkupakkasineen, jäisine teineen ja kaikkineen. Semmonen haistpaska mukatalvi, mitä tässä nyt oli, on pahin mahdollinen, ikuinen syksy -> :itku:

Syksy on todellakin aina huonoin vuodenaika, koko ajan on pimeää ja vettä sataa. Syksystäkin selviää miettimällä että kohta tulee taas talvi ja paljon lunta. Tulee paljon valoisampaakin kun on pieni lumipeite maassa.

Talvi, paljon lunta ja pakkaskeli :rock:

Oliskin webastollinen auto niin ois yhdentekevää mikä keli on. Toi pari plussa-astetta oli just jees.

Erittäin samaa mieltä.

On se mukavaa pyöräillä -20 asteessa töihin naama ja sormet jäässä. Jos laittaa enemmän vaatteita päälle niin tulee loppumatkasta hiki. Siinä sitten istutaan jäisessä satulassa ja tapellaan jäätyneiden oikuttelevien vaihteiden kanssa. Kaikista hauskinta on pyöräillä lajitreeneistä hiestä märkänä kotiin ja jäätyä kalikaksi matkalla. Se +5 astetta oli ehkä ankeaa, mutta kyllä se huomattavasti käytännöllisempää oli. Plus että rahaa ja aikaa säästyi ainakin mulla.

Tulis jo kesä. Voisi sitten valittaa niistä +35-asteen helteistä. ;)

Mua masensi tuo ylipitkä syksy niin paljon, että nyt mä oon sitä onnellisempi mitä enemmän on pakkasta! On niin ihanaa lähteä tuonne rapsakkaan talvi-ilmaan lenkkeilemään koirien kanssa, eikä varmasti ole kylmä jos laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. Mä joudun töissäkin olemaan ulkona tai kylmässä maneesissa melkein koko päivän, mut kyllä sitä vaan karaistuu.:)

Nyt on varsinkin niin ihana kun ulkona on joku 20 astetta pakkasta (ei tunnu missään) ja aurinko paistaa! Ooh, ihanaa.. Ihan tuntee miten energiavarastot alkaa pitkän, pimeän ja märän syksyn jälkeen täyttyä..:hyper:
No, kohtahan se kevätkin jo tulee..

En diggaa kylmästä joten tuo vesisade talvi on melkein mullekkin se parempi vaihtoehto kuin 20 astetta pakkasta ja 70cm lunta. Ja kun on pakkasta niin on aina auton ikkunat jäässä ja niitä saa sitten palellessa hangata. Eikä paljon lenkillekkään innosta lähteä jos mittarissa on enemmän kun 5 astetta pakkasta. Noh ei tarvitse kuin muutama kuukausi väijyä sisällä ennen kuin helpottaa.

Kesä= :rock:

Kyllä meinasi paniikki iskeä tänään aamulla kun mittari näytti -15.
cold.gif

pistäkää ihmiset vaatetta päälle,ni ei tarvi uikuttaa kun on niin kylmä,voi voi.................................

Joo tuo toimii silloin jos meinaa liikkua vain ulkona mutta entäs sitten jos joutuu liikkumaan matkan x -20 ulkoilmassa ja sitten pitääkin käyttää samoja vaatteita sisätiloissa jossa on +20. Hikoileminen jossain 4-kerrosasussa ei ole paljon sen hauskempaa kuin jäätyminen ulkonakaan.

Tämä "pistäkää tarpeeksi päälle"-jorina on huvittavaa. Kaikilla ei ole varaa monen sadan euron goretex-takkeihin sun muihin hifivaatteisiin joita tuolla tarvitsisi että lämpimänä pysyisi. Voisi tietysti änkeä monet pitkät kalsarit, toppahousut, monta aluspaitaa jne. mutta kun menet vaikkapa kahvilaan/illanistujaisiin/baariin/muuhun vastaavaan paikkaan niin on varmasti oikein iloinen hiki päällä hetken päästä. Ja jokainen varmasti tietää miten hyvin hiestä märät vaatteet sitten taas pitävät lämpöä pakkasella.

Edit: En huomannutkaan että Laffer vastasi käytännössä saman vastauksen eri sanoilla :)

gore ryijyt ei sinänsä ole lämpimiä sellaisenaan,ja ei ulkona tarvi juosta pää punasena niin että hiki tulee,eiköhän jokainen oman roppansa tunne et kuinka paljon vaatetta tarvitsee päälle laittaa että tarkenee pakkasella., ja osta poika se takki alennusmyynnistä,saat varmasti alle kahen huntin,tahi halvemmal.

No enpä itse ole huomannut, että -20c pakkaseen tarvitsisi vielä mitenkään erityisesti varautua.
Alkutalven vaatetukseen ei tarvitse lisätä kuin pitkätkalsarit, toppatakki (maksoi 20e kun ostin viime vuonna alesta), hattu ja hanskat. Eikä tule kylmä.
Itse vaan olen huomannut, että suurin osa näistä kylmästä valittajista on niitä jotka eivät käytä hattua, saatika sitten pitkiäkalsareita. Sehän on ihan homoa ja raukkamaistakin vielä.
Noista vaatteista saa sitten sisätiloissa kaikki muut paitsi ne pitkäkalsarit pois, ja ne pitkätkalsarit ei kyllä hiosta normaalilämpöisessä sisätilassa yhtään.

Tulispa äkkiä kesä, niin saa valittaa kun on liian kuuma. Ja heti perään syksy niin saa valittaa, kun sataa aina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom