Pakettien toimitusnopeus jenkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Pakko tehdä ketju, ei voi tajuta miten nopeaan paketit kulkee jenkeistä Suomeen. Perjantaina taisin tilata paketin sieltä ja nyt maanantai-aamuna soi puhelin ja paketti tulee ovelle klo. 10:20. Eihän Suomen postikaan kulje viikonloppuna tähän vauhtiin. Käsittämätön vauhti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä firmalla tuli ja oliko toimitusoptio standard tai vastaava vai oliko joku express?

Jeps, Dhl on pirun nopea toimittaja, iso ja painava paketti tuli muutamassa päivässä jenkeistä, samantapainen peruspostilla esim. Saksasta tai Uk:sta vie kauemmin. Eikä ole kallistakaan, mieluusti maksan enemmänkin nopeasta toimituksesta ja vielä kotiovelle.

Samaa olen havainnut itsekkin, tosin monesti jos tulee halvimmalla USPS:n lentopostilla (eikä kuriirilla) niin suomessa viimeistään alkaa huikea hidastelu, varsinkin jos tullin kautta pulahtaa..

Klikkasin ihan tavallista toimitusta ja ajattelin, että muutama viikko menee. DHL toimitti ja näytti toimituskulut olevan tänne 23,75 euroa.
Jeps. Saattaa olla vähän flaksiakin mukana tuossa nopeudessa sitten, kai ne laittaa ne kyytiin jos kiireellisempää kamaa ei sillä hetkellä ole. Ihan vaan sillä, että jos oikeasti tarvitsee jotain tietyllä hetkellä niin ei kannata luottaa tuohon standardilähetyksen nopeuteen.

Saattaa muuten DHL:kin kestää viikon Euroopasta. :rolleyes:

Itse tilannut paketteja ympäri maailmaa. Paketteja tullut kolmessa päivässä texasista ja bangkokista ovelle kannettuna. Ihan käsittämättömiä aikoja.

Yleensä seurannan mukaan pisimmät pysähdykset on ollut Suomessa. Siis jos toimitus on kestänyt niin jossain täällä jumittaa.

Sitten löytyy taas huonompiakin kokemuksia: sekä UPS ja TNT ovat rei'ittäneet (ilmeisimmin trukilla) lavalle taljoitettuja puukontteja. Ei siinä mitään muuten, mutta kun sisällä on aina ollut joku tuollainen useamman kymppitonnin arvoinen laite. Ilmeisesti ne "Fragile"-tarrat ja shokki-indikaattorit ovat punainen vaate joillekin trukkimiehille. ;)

Kerran myös seurasin huolestuneena netissä, kun paketti vietti pari päivää aikaa ihan ihmeellisessä paikassa Eurooppaa ennen kuin se lopulta lähti eteenpäin.

Minulla on vähän samoja kokemuksia.

Yleensä paketti on tullut jenkeistä alle viikossa, joskus muutamassa päivässä.

Huonompia kokemuksia minulla myös. FedEX:in kautta kun firma lähettää, paketin tultua maahan, FedEX:ltä tulee kirje, että pitää maksaa tullit ja ALV ja pitää ottaa yhteyttä sähköpostitse ja lähettää kaiken maailman tilausvahvistukset ym. niille (en tiedä miksi). Sitten kun sen maksaa, pitää niille lähettää kuitti maksusta. Päälle viikko sitten lähettivät paketin ja vielä tässä odotellaan ja tullit ja alvit on jo maksettu.

Oma pakettiennätykseni on 2kuukautta kiinasta. Jostain syystä lojui shanghaissakin yli 2viikkoa. Kiinasta tilatessa menee aina liian pitkään jos ei käytä kuriireja, silloin menee 3-5pv öpaut DHLlä.

Suomessa paketit perseilevät aina postissa, voisivat jo pikkuhiljaa alkaa lajittelemaan/jakamaan myös viikonloppuisin muutakin kuin pikaa.

Mulle on tullut Jenkeistä ja Saksasta todella nopeasti tavara, ainoa hidastelu tosiaan Suomen päässä toisinaan. Viimeksi tuli Saksasta paitoja niin että vappupäivänä tilasin (torstai) ja perjantaina lähti, mutta jumitti Suomessa ~viikon. Uruguaysta on tullut alle viikossa, vaikka kierteli jossain Pariisissakin matkalla, siis kotiovelle (DHL). Kai se riippuu tilatun tavaran arvostakin tuo homma, isoin paketti on mulla tainnut olla vain 20 x 20 x 30 cm. Kuoressa tulevat levyt, patchit jne parissa päivässä.

Tilasin muuten Jenkeistä Converset, ja vaikka postikulut olivat sen 20 euroa niin säästin yli kolme kymppiä verrattuna Suomen normaalihintaan (aleista ja poistoistahan saa toki halvemmallakin).

Tilasin muuten Jenkeistä Converset, ja vaikka postikulut olivat sen 20 euroa niin säästin yli kolme kymppiä verrattuna Suomen normaalihintaan (aleista ja poistoistahan saa toki halvemmallakin).
Aijai, eikö jäänyt tulliin? Suomessa Converset yms ihan sikamaisen hintaisia, täytyypi jenkkilästä katsella.

Aijai, eikö jäänyt tulliin? Suomessa Converset yms ihan sikamaisen hintaisia, täytyypi jenkkilästä katsella.

No ei jääneet, kun kenkien hinta oli noin 19 euroa. Postikulujenkin kanssa lähetyksen arvo oli sen 41,jotain euroa, ja paketin päällä luki vain kenkien hinta. Tilasin Interpunkista, jossain oli vielä pari dollaria halvemmat tossut mutta toimituskulut enemmän. Tulivat vissiin viikossa.

Interpunkista joskus tilaillut paitoja, kerran sitten liikaa kerralla ja jäi tulliin, mutta hintaakin oli liikaa. Täytyypi kokeilla tuolta tilailla, kiitos vinkistä.

DHL:stä on mulla melkein ylipositiivista palautetta. Soitin viimeviikon torstaina DHL:n asiakaspuhelimeen, että josko tulisi hakemaan läppäriä huoltoon. Kyselin että onnistuuko josko kone haetaan huomenna perjantaina vasta ja neiti ilmoitti, että se haetaan vasta huomenna jos ei asu pääkaupunkiseudulla. Lähdin sit tyytyväisenä kotoo ja kohta tulee jo soittoo että konetta ollaan hakemassa :wtf: No eipä se ollut vielä edes pakattu joten eivät sitä mukaan saaneet, ilmoittivat että soitan asiakaspalveluun uudelleen ja tilaan uuden haun. No unohdinhan soittaa sinne ja konetta tultiin hakemaan taas uudelleen. Onneksi oli kone juuri saatu pakattua.

Jo on hyvää toimintaa, ei kauaa nokka tuhise siinä firmassa. Pelkät plussat DHL:lle :5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom