Paketti tuli väärällä nimellä

Hei tilasin ulkomailta paketin ja kävi niin että siinä on väärä etunimi. Se piti tulla postilaatikkoon mutta se oli niin täynnä mainoksia ja muuta paska että postimies oli vienyt postikonttorille. Paketissa ei lue firman nimeä eli niin ei voi lähettää sitä takaisin lähettäjälle mutta en tiedä miten mä saan sen sieltä. Mitä jos en hae sitä, niin tuoko ne sitten uudestan sen mun postilaatikkoon vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei tilasin ulkomailta paketin ja kävi niin että siinä on väärä etunimi. Se piti tulla postilaatikkoon mutta se oli niin täynnä mainoksia ja muuta paska että postimies oli vienyt postikonttorille. Paketissa ei lue firman nimeä eli niin ei voi lähettää sitä takaisin lähettäjälle mutta en tiedä miten mä saan sen sieltä. Mitä jos en hae sitä, niin tuoko ne sitten uudestan sen mun postilaatikkoon vai?

Mulle tulee semmoisia paketteja, jotka ei mahdu mun postiloorasta sisään. Paketin sijaan ne pistää kortin, jossa lukee, että paketti on noudettavissa lähipostista tästä päivästä ja kellonajasta alkaen. Sillä kortilla paketin tai kirjeen voi hakea, eikä tarvi edes näyttää henkkareita.

Aijaa eli saan sen vaikka paketissa on eri nimi kuin mun kun henkkareissa? Onko se niin että ne ottaa ylös mun tiedot ja sitten se on sillä selvä?

Ei sen "Teille on isokokoinen kirje, joka ei mahtunut postilaatikostanne..."-lapun kanssa tarvitse todistaa henkilöllisyyttä. Siitä toisenlaisesta saapumisilmoituksesta löytyy valtakirja toiselta puolelta.

Ihan mielenkiinnosta, miten täytit sen? Kirjoititko valtuuttajan nimeen tämän väärän etunimen ja noutajan nimeksi omasi? Tuliko allekirjoitukseen myös tämä väärä nimi?

Valtakirjan antajan nimikirjoitus=paketissa oleva nimi ja minä olen valtuutettu.

Mike: Okei hyvä!

Mitä siellä paketissa on?

Valtakirjan antajan nimikirjoitus=paketissa oleva nimi ja minä olen valtuutettu.

No älä nyt ainakaan tuommosia väkerryksiä mene sinne tyrkyttämään.

Miksi asia pitää tehdä vaikeamman kautta, kun se selviäsi ihan vain kertomalla Postin virkailijalle ongelma? Ovathan paketin osoite ja sukunimi kuitenkin oikeat. Virheitä vastaanottajan nimessä tai osoitteessa sattuu jatkuvasti ja siitä huolimatta Posti selvittää yleensä oikean vastaanottajan lähetykselle.

Kun sinä menet postikonttoriin paikanpäälle kertomaan minkälainen virhe on tapahtunut, niin ongelma ratkeaa sillä nopeasti ja helposti.
Näytät henkilöllisyystodistustasi sekä vastaanottoilmoituksen (jos sait sellaisen postilaatikkoosi, mutta ilmankin selviää), virkailija tarkastaa koneelta, että sinä tosiaan asut kyseisen paketin osoitteessa ja sukunimesikin on oikea, niin homma on sillä selvä.

No älä nyt ainakaan tuommosia väkerryksiä mene sinne tyrkyttämään.

Miksi asia pitää tehdä vaikeamman kautta, kun se selviäsi ihan vain kertomalla Postin virkailijalle ongelma? Ovathan paketin osoite ja sukunimi kuitenkin oikeat. Virheitä vastaanottajan nimessä tai osoitteessa sattuu jatkuvasti ja siitä huolimatta Posti selvittää yleensä oikean vastaanottajan lähetykselle.

Kun sinä menet postikonttoriin paikanpäälle kertomaan minkälainen virhe on tapahtunut, niin ongelma ratkeaa sillä nopeasti ja helposti.
Näytät henkilöllisyystodistustasi sekä vastaanottoilmoituksen (jos sait sellaisen postilaatikkoosi, mutta ilmankin selviää), virkailija tarkastaa koneelta, että sinä tosiaan asut kyseisen paketin osoitteessa ja sukunimesikin on oikea, niin homma on sillä selvä.

Just täsmälleen näin.

Niitä nimiä kirjoitetaan jatkuvasti väärin, kuten myös osotteita ja välillä molempia. Ja kun jostain Kiinasta jotain tulee niin ne nimet on lähes aina väärin. Duuniin näitä tulee päivittäin useita, milloin mistäkin. Välillä tosissaan naureskeltu että miten päin helvettiä sen nimen voikaan kirjoittaa.

Tää on ihan arkipäivää. Ei mitään erikoista.

Tietty sitten eri juttu jos kysyjän motiivi on jotain muuta kuin se väärin kirjoitettu nimi...

Mä haen ainakin jatkuvasti vaimon paketteja postista ilman mitään valtakirjaa yms. Henkkarit joutuu näyttämään, mutta nehän joutuu näyttämään ommiakin paketteja hakiessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom