Paiseet! Ruoka-aineiden yliannostus syynä?

jnjsdscsd

Banned
Itselläni on tässä lyhyen punttiurani aikana ilmestyny tasaisin väliajoin paiseita ympäri kroppaa. Suuretkin mittasuhteet omaavia tulehtuneita näppylöitä, joista tulee jotain epämääräistä mätää ulos puristettaessa. Lääkäriltä kysäsin aikaan, että mistähän johtuvat. Epäili että piikittelystä, mitä en kylläkään harrasta. (Terveyskeskus!)

Uskaltaisin epäillä, että liittyy ravintojuttuihin kuitenkin. Voiko jokin ruoka-aine, vitamiini etc aiheuttaa tällaista yli- tai aliannostuksen takia?

Muuta haittaa näistä ei ole, muuta kuin että saattavat olla hieman kipeitä ja eivät esteettisesti ainakaan tee minua paremman näköiseksi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No maitotuotteet tulee ensimmäisenä mieleen, mulle ainakin joskus nuorempana ihotautilääkäri tehny listaa siitä, että mitkä ruoka-aineet "riehaannuttaa" ihon. Suurimpina tuli silloin esille suklaa ja juustot (ja jotain muita mitä en muista kun siitä on niin miljoona vuotta jo aikaa). Mut uskaltasin arvella kuitenkin, että maitotuotteista se osasyy vois löytyy. Itsellä meinaan hieman samoja ongelmia. Solkku/aurinko auttaa ihonhoidossa noilta osin jonkin verran, jos ei lääkehoitoa halua.

Juu, voi hyvinkin johtua maitotuotteista. Kyseessä ei siis ole mitkään finnit kuitenkaan. Akne oli joskus paha ja helpotti huomattavasti lääkkeillä.

Noh pieni haitta nuo on toisaalta...

Mun iho huononi selkeästi kun aloin syömään enemmän proteiinia kesällä 2005.

Joo tätä mäkin oon mietiskelly ja osittain vahvistanutkin epäilykseni että proteiini on varmaan kans yks osasyyllinen siihen ihon kukintaan.

Ja tosiaan tajusin ettei ole aknesta kysymys. Mut taipuvaisempi kai on näille jos on jotakin sellaista iho-ongelmaa jo aiemmin ollut...? Mä ku oon ollu ihotautilääkäreiden lempilapsi pennusta asti, niin ei oo enää mitään mikä säikäyttäis :D

itsellä muscle+:sastakin tuleva vähäinen creatiini määrä aiheutti lievää finnien esiintymistä mutta nytten perus hera ja malto kompolla ei mitään oireita.

Karvatupen tulehdus voi kans olla mahdollinen, jos murrosiässä syödään lisäravinteita ja näppylöitä alkaa ilmaantua, niin herkästi syyllistetään lisäravinteet niiden aiheuttajiksi.

Nehän tietääkseni aiheuttaa finnin näköisiä näppylöitä jotka joissakin tapauksissa kutisevat..

Tosin en kiellä etteikö lisäravinteet voisi olla aiheuttaja iho-ongelmiin.

Kreatiini saattaa myös olla syypää, ainakin omalla kohdalla

Voi muuten ollakin.

Karvatupen tulehdus voi kans olla mahdollinen, jos murrosiässä syödään lisäravinteita ja näppylöitä alkaa ilmaantua, niin herkästi syyllistetään lisäravinteet niiden aiheuttajiksi.

Nehän tietääkseni aiheuttaa finnin näköisiä näppylöitä jotka joissakin tapauksissa kutisevat..

Tosin en kiellä etteikö lisäravinteet voisi olla aiheuttaja iho-ongelmiin.
Kyl tuo jo "pari" vuotta sitten meni. Pahin murrosikä ainaki :D

Onko kukaan tehnyt vertailevaa tutkimusta siitä mikä prode pahiten aiheuttaa? Kääntäen siis että mikä on rauhallisempaa noin ihoa ajatellen?

Ei tietoa tästä, mutta aloittaessani joku aika sitten heran käytön huononi iho selkeästi. Toki en voi olla varma tämän syy-yhteydestä, mutta nyt yritän jättää kaikki maitotuotteet hetkeksi pois ja vedän vain soijaa. Kassellaan muutaman viikon päästä onko muutosta. Jos ei niin kokeilen olla täysin ilman lisäprotskua ja jos sekään ei auta niin siirryn takaisin heraan, kun se on kuitenkin paljon parempaa kuin soija.

Jotkut vitamiinitkin puskee ihosta läpi (ainakin minulla), näitä mm. B-vitamiini ja magnesium.

Misukallahan puskee kaikki läpi ihosta. Itse olen huomannut eroa vaan kreatiinin käytössä. Mikään muu ei tunnu vaikuttavan mitenkään, ei ruoka, herkut, dokailu, rotskut, vitskut taikka rasvat. Mutta krean 1-2 vko krean aloittamisesta alkaa huomaamaan jo selvän eron ihossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom