Painonpudotusta ja kuntosalia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SurFACE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Olen käynyt nyt n. 1 vuoden kuntosalilla, ja tulokset ovat miltei jokaisessa laitteessa nousseet. Nyt heräsikin ajatus painon pudottamisesta.
Pituudeltani olen n. 185cm ja painoa on hypähtänyt sinne yli 90 kilogramman.
Olen hieman pallero, eli tuota ylimääräistä tavaraa on kertynyt hieman käsivarsiin, vatsaan ja reisiin. Lueskelin tuossa erilaisia foorumeita ja siellä kehotetaan aloittamaan lenkkeily/kävely aamuisin. Ruokavaliotakin pitäisi myös muuttaa ja olen ajatellut siirtymistä Atkins-painotteiseen ruokavalioon.
Armeijakin lähestyy parin vuoden sisään, joten lihaksien "häviäminen" ei ole niin paha asia. Näettekö mitään järkeä aloittaa tuota atkins-dieettiä ?
Jos käyn esim. 2-3 krt/viikossa n. 3-5km lenkin, niin pitäisikö painon lähteä laskuun ?(onko kuntosalilla käynti 2krt/viikko enää hyödyllistä, Pitäisikö keskittyä kuntosalilla kevyeisiin ja pitkiin sarjoihin ?)

nykyinen ruokavalio on kutakuinkin tämmöinen:
Aamu: Lautanen puuroa ja muutama nokare voita. 0,5 L Maitoa, 1 kasvis-kinkku sämpylä.
Päivä: Kouluruokaa, välillä syödään välillä ei. n 0,5l maitoa, joskus leipää.
Iltapäivä(15-18): Kotiruokaa, eli sitä mitä emäntä laittaa.
Ilta: Vital- tai Juissi-mehua, jogurttia muutama purkki.

Tuleva ruokavalio ?:
Aamu: Vähähiilihydraattinen aamupala ?
Päivä: Viitsiikö kouluruokaa syödä ?
Iltapäivä: Täytyy kotiruokaan tehdä jotain muutoksia, vai voiko esim. Nakkikastiketta ja perunoita syödä ?
Ilta: Mehut pois, jugurtit myös ?

Alecilta hyvät linkit. Kannattaa lukea ajatuksella!

SurFACE sanoi:
Näettekö mitään järkeä aloittaa tuota atkins-dieettiä ?

Ei ole järkeä kun ei sulla tota ylipainoa hirveästi ole. Fiksulla proteiinipitoisella ja puhtaalla ruokavaliolla kannattaa lähteä liikkeelle.
Jos käyn esim. 2-3 krt/viikossa n. 3-5km lenkin, niin pitäisikö painon lähteä laskuun?(onko kuntosalilla käynti 2krt/viikko enää hyödyllistä, Pitäisikö keskittyä kuntosalilla kevyeisiin ja pitkiin sarjoihin ?

Noin lyhyt lenkkeily ei lisää kulutusta kuin muutamia satoja kaloreita. Kaikki riippuu kokonaiskulutuksesta eli sun täytyy syödä vähemmän kuin kulutat. Salitreeni kannattaa pitää mukana ehdottomasti ja voit tehdä ihan normaalisti 6-12 sarjoja. Suurempi lihasmassa kun kuluttaa enemmän energiaa ja näin on jatkossa helpompi pysyä mitoissa.

Ruokavaliosta sun täytyy itse ottaa selvää tarpeeksi, että voit kontrolloida syömisiäsi. Vaikea antaa mitään tarkkoja ohjeita koska kaikki riippuu ruuan laadusta, määrästä jne. Opiskele kaikessa rauhassa ravintoasioita se on kuin laittaisi rahaa pankkiin :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom