Painonpudotus ja proteiniin saanti "hankalissa" olosuhteissa

Tervehdys uudelta kayttajalta.

Olen harrastanut erinaista urheilua koko elamani ja ravintoasiat suomen olosuhteissa ovat hyvin hallinnassa.
Mutta. Nyt olen viettanyt reilun puolisen vuotta taalla Kiinassa ja terveellisen ruokavalion noudattaminen on tullut yllattavan vaikeaksi.
Kaytettavissani ei ole keittiota tai muitakaan ruoanlaittomahdollisuuksia, lisaksi yhtiossamme tarjottava lounas on kaytannossa riisia tai kasviksia, eika maku ole mikaan kovin herkullinen. Kaytannossa talla hetkella ravintopuoli on koostunut kahdesta pullan/leivan aamiaisesta (8am) teen kanssa, lounaalla (11.30am)tassillinen kasviksia, toiden lomassa 4 omenaa ja toiden jalkeen (17.30) iso lasti friteerattua/paistettua oljyista lihaa kasviksilla. Tama taasen hankaloittaa illan urheiluja tukkimalla kropan ihan taysin.

Nyt on tullut aika pistaa ukko takaisin kuntoon ja poistaa 10-15 kilon ylimaarainen lasti joka kertyi aiemman reissun kfc-pizza-olut ruoista.

Kayn talla hetkella 3x vko salilla jossa pyrin tekemaan yksijakoisesti koko ruhon lapi noin 1,5h aikana. Taman lisaksi ohjelmaan kuuluu 1x vko kevyt jalkapallo ja nyt pyrin ottamaan mukaan 3x30 min aamulenkit. Enempaan urheiluun ei vain valitettavasti ole aikaa.. Tyo on kevytta toimistorottailua.

Joten kysymys kuuluu, mista raapia proteiinit ja miten rytmittaa ruokailua? Saliltani loytyy valikoimista nitron proteiineja joihin en viela ole tohtinut perehtya. Vitamiinit olen pyrkinyt absorboimaan twinlabin daily onella.

Kokoa tosiaan 185\110, lihaskunto hyva ja noin 95kg olisi varsin tiukka kunto.

Jos jollakulla olisi hyvia vinkkeja tarjota niin olisin varsin kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjesta.

Aasiassa on kieltämättä hiilihydraattipainotteinen ruokavalio, tuppaavat riisiä syömään ja paljon :) myöskin rasvaa on monessa ruoassa älyttömästi ja paikalliset silti älyttömän laihoja,lieneekö syy sitten hektisessä ilmapiirissä ja jokapäiväisessä kiireessä. Proteiinien saanti kannattaa aasiassa mielestäni keskittää kalaan, eli tonnikalaa luulisi löytyvän ihan paikallisista 7eleveneistä ja lawsoneista yms. Toinen vaihtoehto on etsiä ns. all-you-can-eat paikka josta saa lihaa. All you can eat mestoissa tuppaa ongelmana olemaan vaan tuo älytön rasvan käyttö eli maaru täytyy rasvasta eikä niinkään proteiinista.

Ainakin Japanissa myös torilta saa ihan tuorettakin kalaa ja mielestäni Aasiassa nuo proteiinit kannattaa ottaa kalasta ja mahdollisista lisäravinteista.

Jos sikäläiset lisäravinteet epäilyttävät niin kannattaa varmaan kysyä Mikelta millaisia kustannuksia tulisi jos tilaisit protskut yms. turvallisesti ufs storesta ( ufs.fi )

Miken sposti: mike @ pakkotoisto.com

Moro
Itse olen tuon meidän firman surkean kanttiiniruuan skipannut ja käynyt lähimmässä Lawsonissa ostamassa pakattuja aterioita. Ei siis varsinaista purkkieinestä, vaan lautaselle elmukelmuun pakattuja porsas/kana yms annoksia kasviksilla ja riisillä, jotka tytöt lämmittää sielä kaupassa tai sitten kiikutan toimiston mikroon. Itse syön vaan lihat ja kasvikset, riisiä en juurikaan. (Vuodessa paino putos 105->85kg) Toki myös vastaavanlaisen 3x viikko 30min aamulenkki ja salia 3 kertaa viikko kuuluu ohjelmaan.
Ja Shanghaissa Pudongin puolella ainakin Jinqiao carrefourin sekä Fangdian lu:n carrefourin yhteydestä löytyy lisäravinnekaupat joissa tuontikamaa ameriikasta.

Shanghaissa The Westin -hotellin salilla on myös tarjolla protskujauhoja ja -patukoita, luonnollisesti jenkkituontia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom