WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Georgian maajoukkueen kyykkysessio. Myös Asanidze menossa mukana.

Ei varmaan ihan heti mene Rybakoun tempaus ME uusille lukemille.

Kerrankin mave-video, missä nostaja ei käytä remmejä. Siirtyykö Tokola voimanostoon jos ja kun painonnostoura on taakse jäänyttä elämää?

^Samalta mieheltä 170kg tempaus, ei sinänsä rautana mikään ihmeellinen mutta voi helvetti tuota asentoa pohjassa mistä ukko nousee vielä ylös kuin tyhjää vain :ROFLMAO:.

Joo eikös Milko selkeesti lopettanut painonnostouransa. Mitähän varten treenailee? Ei nyt varmaan vaan ihan omaksi ilokseen kun voimaa on enemmän kun ennen. Onko rigertillä tietoa? Tai kirjoittelihan si Milko itsekin tänne joskus?

View: https://m.youtube.com/watch?v=hCncBQFc5pc
tämmöisen löysin omalta kanavalta . En tiiä miksen oo aikanaan julkaissut. 2014 vuoden parhaat nostot. Kymmenen 200kg+ työntöä, etukyykky 240*2, tempaus 157. Tempaus pukeilta 150*2.

Varmaan joskus asiaa käytykin läpi, mutta mistä johtuu nostajan suhteelliset erot tempauksessa ja työnnössä? Melko samanlaisia nostoja kuitenkin? Sulla näytti olevan työntö hieman tempausta edellä? Mistä se johtui?

Varmaan joskus asiaa käytykin läpi, mutta mistä johtuu nostajan suhteelliset erot tempauksessa ja työnnössä? Melko samanlaisia nostoja kuitenkin? Sulla näytti olevan työntö hieman tempausta edellä? Mistä se johtui?
Kattava vastaus olisi todella pitkä mutta tiivistettynä tempauksen tekniikka on aavistuksen huonompi mikä osittain johtuu tiettyjä lihasten heikkoudesta suhteessa toisiin . Osittain. Jos saisin ajassa mennä takaisin uran alkuun niin nykytiedoilla reenaisin eri tavalla. Ja jotkut nostajat ovat ominaisuuksiltaan enemmän työntöjiä(Ilya Ilin, Mart Seim, Zlatan Vanev, Rasul Sarakajev, Idalberto Aranda) vaikkei tekniikka edes olisi tempauksessa huonompi. Mutta itselleni se on myös tekniikkaa. Tietyssä uran vaiheessa harjoiteltiin todella väärin. En silti ole näistä virheistä katkera koska niiden takia ymmärtää tiettyjä asioita nyt paremmin ja osaa valmentaa porukkaa nostamaan paremmin kuin itse.

Kerrankin mave-video, missä nostaja ei käytä remmejä. Siirtyykö Tokola voimanostoon jos ja kun painonnostoura on taakse jäänyttä elämää?
Nii, koska joka jätkä vetää yli kolmesataa remmeillä. Miks nää remmit on aina niin kauhea asia? Kukaan ei kiinnitä huomiota jos on ollu käytössä painonnostotanko tai vetotanko, mut auta armias jos on vetoremmit nii niistähän saa huomattavasti enemmän hyötyä. Mulla on varmaan aina ollu vääränmerkkiset vetoremmit ku ei oo tankoon saanu laittaa yhtään lisää limppuja.:confused:

Nii, koska joka jätkä vetää yli kolmesataa remmeillä. Miks nää remmit on aina niin kauhea asia? Kukaan ei kiinnitä huomiota jos on ollu käytössä painonnostotanko tai vetotanko, mut auta armias jos on vetoremmit nii niistähän saa huomattavasti enemmän hyötyä. Mulla on varmaan aina ollu vääränmerkkiset vetoremmit ku ei oo tankoon saanu laittaa yhtään lisää limppuja.:confused:
Vyö on kans ihan ok mutta ei saatana remmit.

J

Juurikin näin! Itse saan jopa enemmän ilman remmejä, ristiotteella. Ja kun painonnostajat aina vetävät remmeillä kovia veto treenejä ja lihakset on varmaan kovassa rääkissä melko kireällä ja rasittuneet. On selvää että ristiote on jo riski toisen käden, esim hauislihakselle kun yhtäkkiä käsi käännetään ihan eri asentoon noin 300kg vastuksen kanssa.

Jos ei hyötyä, miksi kielletty kilpailuissa?? Miksi käyttää mitään varustetta jos ei niistä hyötyä ole? Jos tuloksia halutaan esitellä ja kilomäärillä elvistellä, niiden, imo, tekotavan oltava sama kuin kilpailuissa. Remmien käyttö treeneissä on tietysti ihan ok.

Jos ei hyötyä, miksi kielletty kilpailuissa?? Miksi käyttää mitään varustetta jos ei niistä hyötyä ole? Jos tuloksia halutaan esitellä ja kilomäärillä elvistellä, niiden, imo, tekotavan oltava sama kuin kilpailuissa. Remmien käyttö treeneissä on tietysti ihan ok.

Mitäs sinä nyt horiset täällä? Vahvinmies kisoissa lähes poikkeuksetta aina vedetään remmeillä! Ja voimanostossa säännöt taasen ovat omansa. Mutta jos joku painonnostaja tai ihan vittu vaikka suunnistaja vetelee maasta, miksi ei voisi julkaista siitä videota jos ei ole tehnyt sitä voimanostosääntöjen mukaan? Niin ja jos kerran niillä säännöillä vain saa tehdä niin mennäänkö minkä liiton mukaan? Entä onko varusteet sallittuja?

Että eiköhän nyt vain anneta kaikkien voimailla niin kuin itse haluaa, ja arvosteta reilusti niitä jotka tätä hommaa täydellä sydämmellä tekee!

Back
Ylös Bottom