WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Kyllä Naiset on Suomessa nostanut tasoa hurjasti mikä on hienoa.Miehissä on heikompi tilanne huomattavasti, 85 Milkon ollessa kunnossa ja 94 jossa Retulainen tällä hetkellä on hyvässä iskussa. Miesten muissa sarjoissa on heikko tilanne tällä hetkellä johonka toivottavasti tulevaisuudessa tulee muutosta.

Jos nyt ihan tosissaan puhutaan kieltämättä keneltäkään urheilua, niin naisissa on valitettavasti kapeanlainen kärki isompien tyttöjen sarjoissa. Kroatiassa oli Tatjana aika yksinäinen eurooppalaisessa ylhäisyydessään. Jännä nähdä miten uudessa sarjassa tulee jatkossa olemaan kilpailua.

En ainakaan tänään, 95 kiloon jäätiin. Tosin jätin tarkoituksella varaa, kun on tosiaan se kevyt viikko. Ens viikolla voin kokeilla, jos se satanen vielä tulisi.

On muuten niin ruma, tai siis olematon tekniikka kun nyt ekaa kertaa näen kolmannesta persoonasta, että kaipa tota vähän treenailemalla sais helposti lisää kiloja. Yläselkä ei näytä tulevan nostoon mukaan yhtään.

Tiedättekö muuten mistä tunnistaa oikean painonnostoihmisen?

Siitä että todellinen painonnostaja haluaisi että kaikki kynnelle kykenevät tekisivät pystynostoja: nuoret ja vanhat, lapset ja aikuiset, naiset ja miehet. On nimittäin niin hyvä laji että ei tarvetta kieltää keneltäkään, vaan päinvastoin.

Kisoissa kannustetaan kaikkia tiimiläisiä, suomalaisia ja muita omia suosikkeja. Ei nyrpistetä nokkaa naisillekaan. ;)

Sitten on tietysti ne internetin painonnostajat erikseen. Niistä ei tarvitse välittää.

En ainakaan tänään, 95 kiloon jäätiin. Tosin jätin tarkoituksella varaa, kun on tosiaan se kevyt viikko. Ens viikolla voin kokeilla, jos se satanen vielä tulisi.

Ei kai tämä mikään voimatempaus ole? Sähän punnerrat ton tangon ylös. Voimaa on kyllä rajusti, mutta tempaus on vähän eri juttu.

Ei kai tämä mikään voimatempaus ole? Sähän punnerrat ton tangon ylös. Voimaa on kyllä rajusti, mutta tempaus on vähän eri juttu.
No jaa, voimatempauksista näkee kahta eri versiota. Toinen on se tempaustyypillisempi ja toinen on tolla rumalla punnerruksella höystetty.

Toki oon samaa mieltä siitä, että ylemmäs pitäis saada tanko vedettyä. Helpompihan se niin on, kun ei tarvis muutakuin ottaa tanko kiinni yläasennossa. Oon tehnyt tota äpärätempausta alle 15 kertaa ikinä, niin vähän on hakusessa.

Toi täydessä kyykyssä tehty voimatempaus oli ensimmäinen yritys ikinä, että jos se on jotenkin kamala niin menee ihan sen piikkiin.

Tässä vielä tämmönen artikkeli, en tosiaan tiedä onko ihan sontaa:

https://www.google.fi/amp/s/barbend.com/soviet-muscle-snatch/amp/

Viimeksi muokattu:
Tässä Mart Seimin voimatempaus:

Nykyään näyttäis kyllä voimatempaavan kevyemmillä painoilla ja siistimmällä formilla mikä kyllä käy järkeen, koska luulis että voima siirtyy tavan tempaukseen paremmin niin verrattuna siihen, että kyynärpäät ois pakko pudottaa isolla romulla alemmas ja punnertaa.

Eikös voimatempaus nyt oo aika tyylivapaa suoritus? Pointtina on tuo lantiokontaktin puuttuminen mun mielestä. Syyttäkää nyt joku roinaamisesta vielä, ni voidaan alkaa pelaa pakkisbingoo.

Eipä se kontaktin puuttuminenkaan nähdäkseni ole mikään voimatempauksen kriteeri. Kun kyse on liikkeestä, jossa ei virallisesti kilpailla, niin tekniikoita on yhtä paljon kuin tekijöitä. Ainoa yhdistävä tekijä tuntuu olevan allemenon täydellinen puuttuminen. Tässä esimerkki kontaktilla tehdystä voimatempauksesta:

Hemmetin kova suoritus @jsjarvn!

Eipä se kontaktin puuttuminenkaan nähdäkseni ole mikään voimatempauksen kriteeri. Kun kyse on liikkeestä, jossa ei virallisesti kilpailla, niin tekniikoita on yhtä paljon kuin tekijöitä. Ainoa yhdistävä tekijä tuntuu olevan allemenon täydellinen puuttuminen. Tässä esimerkki kontaktilla tehdystä voimatempauksesta:

Hemmetin kova suoritus @jsjarvn!

Oon kans ajatellut niin, että voimatempaus ois vähän sama kuin ns. voimarive, eli muscle clean. Kunhan allemeno puuttuu, niin all's good.

Kiitoksia! Eipä toi oma nyt kummonen suoritus ole, mutta oon tosiaan sen alle 15 kertaa kokeillut, niin kai se siihen nähden on ihan fine.

Veikkaan, että esim. korkeita vetoja tekemällä ja sitä kautta oppimalla yläkerran palikoiden aktivaatiota ois otettavissa helppoa kehitystä, saa nähdä jos sais mahtumaan ohjelmaan.

Kiitoksia! Eipä toi oma nyt kummonen suoritus ole, mutta oon tosiaan sen alle 15 kertaa kokeillut, niin kai se siihen nähden on ihan fine.

Veikkaan, että esim. korkeita vetoja tekemällä ja sitä kautta oppimalla yläkerran palikoiden aktivaatiota ois otettavissa helppoa kehitystä, saa nähdä jos sais mahtumaan ohjelmaan.
Miun näppituntuma on, että satkun voimatempaajat ovat yleensä likemmäs 150 kilon tempaajia, kun puhutaan painonnostajista. Ja noita 150 kilon tempaajia ei tällä hetkellä kovin montaa Suomesta löydy. Siitä perspektiivistä pidän tuota suoritusta ihan kunnioitettavana.

Ite olen joskus saanut 85 kiloa räpiköityä (kisassa oon tempassut 125 ja remmeillä riipusta 130).

Jos ihminen tempoo 100 kiloa päänsä päälle millä tahansa tekniikalla, niin onhan kyseessä ihan varsin melko vahvasta ihmisestä! Jos asiaa epäilee, kannattaa pyytää kaikki kaverit riviin ja laittaa testaamaan. Jää monelta tekemättä. Vaikka tekisi ihan virallisen tempauksen kyykynkin kautta ja lainkaan punnertamatta.

Kyllä Naiset on Suomessa nostanut tasoa hurjasti mikä on hienoa.Miehissä on heikompi tilanne huomattavasti, 85 Milkon ollessa kunnossa ja 94 jossa Retulainen tällä hetkellä on hyvässä iskussa. Miesten muissa sarjoissa on heikko tilanne tällä hetkellä johonka toivottavasti tulevaisuudessa tulee muutosta.

Vaikea valoittaa sinua kun olet jo noin saatanan tyhmä. En enään sano mitään naisten nostoista kun en niitä pidä edes nostajina. Mutta et pidä muita kovina kuin Milkoa Ja Eeroa?

Ensinnäkin Miika Antti-Roiko on Suomen kovin! Vaikea vuosi takana. Sitten näitä jäätäviä nostajia on paljon!
150 tempauksia useammilta miehiltä
175 työntöjä samoin
Ne on todella kovia tuloksia!

Back
Ylös Bottom