WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Hyvä ylostyöntö. Suorituksiin on kokonaisuudessaan tullut vuoden aikana varmuutta mukavasti lisää. Sama rauta viimeistään SM-kisoissa maasta asti käsien nokkaan:thumbs:!

Kiitos! Rautaa ei ole paljon tankoon tullut lisää, mutta varmuutta ja parempaa nostotekniikkaa on hieman äijään tarttunut :) Ja toi rauta maasta asti olisi mukava tavoite sm-kisoihin...

yli 105 kg: Tshingiz Mogushkov/185,1! 435 (195+240).
Oon aina ihmetellyt kun oon eurosportilta painonnostokisoja kattonut, et miks superraskas sarja on +105kg? Mitä muistelen ni sieltä puuttuu käytännössä kokonaan 105-120 kiloiset nostajat... Kun esim. voimanostossa on kuitenkin +125 ja maailmalla jopa +140 sarjat. Mun mielestä vois olla hyvä jos tulis vaikka yks painoluokka lisää, esim just 120.

Oon aina ihmetellyt kun oon eurosportilta painonnostokisoja kattonut, et miks superraskas sarja on +105kg? Mitä muistelen ni sieltä puuttuu käytännössä kokonaan 105-120 kiloiset nostajat... Kun esim. voimanostossa on kuitenkin +125 ja maailmalla jopa +140 sarjat. Mun mielestä vois olla hyvä jos tulis vaikka yks painoluokka lisää, esim just 120.

Olen täysin samaa mieltä. Painonnostossa miehillä superin painorajaa voisi hyvin korottaa esim. 115 tai juuri 120 kiloon.

Ongelmana on vain se, että sarjoja ei kovin helpolla saa enää lisättyä. Vuoden 1998 alussa tehty viimeinen painoluokkauudistus karsi miesten sarjojen lukumäärän aiemmasta kymmenestä kahdeksaan ja naisilla yhdeksästä seitsemään. IWF teki remontin, koska naisten painonnosto sai olympialajikelpoisuuden Sydneyhin 2000 ja toisaalta painonnoston osanottajamäärää ei voinut kokonaisuudessaan juurikaan lisätä. Tuolla taas on ollut sekin vaikutus, että Suomen tapaisilla pienillä ja kansainvälisesti melko vaatimattoman joukkuetason omaavilla mailla ei ole tosiasiallisia mahdollisuuksia saada olympialaisiin kuin korkeintaan yksi mies- ja yksi naisnostaja. Sekin olisi äärimmäisen hyvä saavutus.

On sitä vedetty enemmänki...;) Hyviä yrityksiä kumminkin! Hyvä ku tos toises videos lopus joku huutaa ''kilo lisää'' :D

E: 200kg on kumminki tosi kova rauta. :puntti:

Olen täysin samaa mieltä. Painonnostossa miehillä superin painorajaa voisi hyvin korottaa esim. 115 tai juuri 120 kiloon.

Ongelmana on vain se, että sarjoja ei kovin helpolla saa enää lisättyä. Vuoden 1998 alussa tehty viimeinen painoluokkauudistus karsi miesten sarjojen lukumäärän aiemmasta kymmenestä kahdeksaan ja naisilla yhdeksästä seitsemään. IWF teki remontin, koska naisten painonnosto sai olympialajikelpoisuuden Sydneyhin 2000 ja toisaalta painonnoston osanottajamäärää ei voinut kokonaisuudessaan juurikaan lisätä. Tuolla taas on ollut sekin vaikutus, että Suomen tapaisilla pienillä ja kansainvälisesti melko vaatimattoman joukkuetason omaavilla mailla ei ole tosiasiallisia mahdollisuuksia saada olympialaisiin kuin korkeintaan yksi mies- ja yksi naisnostaja. Sekin olisi äärimmäisen hyvä saavutus.

Kevyimmällä sarjalla ei tee mitään. Se on periaatteessa sarja jossa katotaan kuka pystyy dieettaan ittensä keskitysleirikuntoon mutta silti nostamaan edes tyydyttävästi. Toiseksi kevyimmässä sarjassa nostetaan enemmän suhteessa omaanpainoon kuin kevyimmässä!

Kevyimmällä sarjalla ei tee mitään. Se on periaatteessa sarja jossa katotaan kuka pystyy dieettaan ittensä keskitysleirikuntoon mutta silti nostamaan edes tyydyttävästi. Toiseksi kevyimmässä sarjassa nostetaan enemmän suhteessa omaanpainoon kuin kevyimmässä!

Suomessa ja koko Euroopassa tilanne on tosiaan mennyt tuollaiseksi. SM-kisoissa 56-kiloisissa nähdään nykypäivänä lähinnä junioreita ja kauden pääkisaansa synkästi laihduttavia ikämiesnostajia.

Kansainvälisesti miesten 56 kilon sarja on 2000-luvulla Halil Mutlun jälkeen siirtynyt täysin aasialaisten hallintaan. Nyt Antalyassakin paras eurooppalainen oli Belgian Tom Goebuer, joka sijoittui 13:nneksi. Esimerkiksi vuoden 2009 EM-kisoissa, joissa belgialainen voitti alimman sarjan 252 kilon yt:lla, hänen sinclair-pisteikseen tuli 392,029.

Vertailun vuoksi mm. 94-kiloisiin täysillä painoilla nostavan Miikan tulisi tehdä samaan pistemäärään päästäkseen 345 kilon yhteistulos. Sillä puolestaan olisi sijoituttu vuoden 2009 MM-kisoissa 20:nneksi ja tänä vuonna sijalle 31.

Enpä kyllä usko, että viiskutonen tästä huolimatta kovinkaan herkästi tulee poistumaan miesten painoluokkien alimpana sarjana. Aasialaisten painonnostomaiden vastustus tällaiselle idealle on erittäin kovaa.

Siinä on nuorelle miehelle pakkautunut tuota voimanpaskaa sitten muidenkin edestä. Käsittämättömiä tuloksia kerta toisensa jälkeen. Treenaileeko nyt olympialaisia varten ihan tosissaan, vaiko onpiko edes niihin yrittämässä? Tietäneekö kukaan?

itse edelleen epäilen miehen olympialaisiin tuloa ennen kun näen hänet kisoissa..
MUTTA, eihän sitä kukaan kiistä että kapasiteettia kaverilla on ihan mihin vaan!!!!! tulee tempauksessa aikanaan laittaan idän pojat polvilleen!!
työnnössä tosin pitää tekniikan parantua jos aikoo haastaa Lapikovin ja kumppanit...
mutta on toi Pat kyllä hieno lisä tämän lajin huipulle sitten kun alkaa kisaamaan!!!

Back
Ylös Bottom