• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

Kuli

VIP
On toi Lasha ihme ukko.Olis ollu hienoa ku nähdä ku Lovchevin kanssa kisaisivat mestaruuksista,mut niin ei sit käyny.

Taitaa olla ajan kysymys kun Lasha ylittää sen Taranenkon 266. Jostain syystä tempaus kehittynyt paljon enemmän ainakin superissa kuin työntö sitten 70-80 luvun. Johan esim Vasili Aleksejev työnsi 255 vuonna 1976. Onkohan tähän tempauksen kovempaan kehitykseen joku looginen selitys? Rigert?

Taitaa olla ajan kysymys kun Lasha ylittää sen Taranenkon 266. Jostain syystä tempaus kehittynyt paljon enemmän ainakin superissa kuin työntö sitten 70-80 luvun. Johan esim Vasili Aleksejev työnsi 255 vuonna 1976. Onkohan tähän tempauksen kovempaan kehitykseen joku looginen selitys? Rigert?
Ihan jo se että punnerrus poistui 1972 muutti nostajatyyppiä ja harjoittelua kohti parempia edellytyksiä juuri tempauksessa. Ajatellaan jo sitä että Kalevi Lahdenranta tempaisi MEn 185kg 1974 ja kaksi vuotta myöhemmin Bulgarian Plachkov tempas jo 200. Myös juuri tuo punnerruksen poistuminen mahdollisti Ivan Abadjievin kehittää harjoittelu siihen suuntaan että poistettiin harjoitteita joiden siirtymävaikutus lajiin oli huono. Sitten Aleksander Prilepin(Neuvostoliiton nuorten päävalmentaja 1975-1980 ja miesten päävalmentaja 1980-1985) otti vaikutteita Abadjievin systeemistä ja uudisti venäläisen metodin vastaamaan uutta aikakautta. Muistan joskus nähneeni tilaston jossa oli Andon Nikolovin ja Blagoy Blagoyev tuloksia verrattu josta päätelty harjoittelun kehitystä kymmenessä vuodessa. Molempien kyykky oli sama, työnnön ero 10kg Blagoyeville ja tempaus 25kg blagoyeville.

Aiheesta voisi kirjoittaa tarkasti vaikka kuinka pitkästi mutta tuossa noin karkeasti oma näkemys.

Miettiikö kukaan muu, olisko jopa 500 tehtävissä?
Olishan tuo mahdollisuuksien rajoissa. Jos pysyy ehjänä eikä käryä. Varsinkin tuo tempaus näyttää niin helpolta, että 225 kg on mielestäni ihan realismia. 16 kiloa lisää yhteistulokseen kuulostaa kyllä hurjalta. Mies itse tuntee ja tietää, mitä on varastossa mutta onko kukaan kysynyt. Onko esim. harjoituksissa kokeiltu, tuleeko 270 kg rinnalle?

Olishan tuo mahdollisuuksien rajoissa. Jos pysyy ehjänä eikä käryä. Varsinkin tuo tempaus näyttää niin helpolta, että 225 kg on mielestäni ihan realismia. 16 kiloa lisää yhteistulokseen kuulostaa kyllä hurjalta. Mies itse tuntee ja tietää, mitä on varastossa mutta onko kukaan kysynyt. Onko esim. harjoituksissa kokeiltu, tuleeko 270 kg rinnalle?
Veikkaan ettei siellä paljon kokeilla. Jokainen iso nosto on harkittu koska loukkaantumisriski on iso. Eli välttämättä reenissä ei ihan limitillä ole käynyt. 270 varmasti tulisi rinnalle hyvänä päivänä.

Kuli

VIP
Painonnoston painajainen on meikäläisen mielestä se että joku markkinamies keksii että tässähän lyödään rahoiks.Pro-League,ei testausta,kaikki nostot hyväksytään ja lisäks vielä jotain varustepelleilyä.Nähtiinhän näissäkin kisoissa ainakin yksi tapaus missä sillä venäläisellä naisella oli paidan alla jemmassa toinen nostovyö,tuomarit hokas sen ja myrtsin näkösenä hän otti vyön pois ja meni sit lavalle nostamaan ilman vyötä kokonaan.Ja sillä kiinalaisella naisella oli joku tuki kyynärvarressa joka esti punnertamisen näkemisen,tuomarit oli tarkkana ja side veke.Muutamaan kertaan myös selostajat ihmetteli ku nostajalla oli löysähihainen paita päällä et miten siinä sen punnerruksen voi huomata.

Kyrde

VIP
Miten tuo vyön käyttö menee? Saako sitä käyttää molemmissa lajeissa, mutta ei trikoiden alla? Tuli vaan mieleen just tosta Venäläisestä kun sanottiin ettei vyötä saa käyttää.

Painonnoston painajainen on meikäläisen mielestä se että joku markkinamies keksii että tässähän lyödään rahoiks.Pro-League,ei testausta,kaikki nostot hyväksytään ja lisäks vielä jotain varustepelleilyä.
No tätä olen miettinyt ja olen aika varma että jonain päivänä tapahtuu. Viimeistään silloin jos painonnosto menettää olympiastatuksen.

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
  • Like
Reactions: jjv
Jumalauta on nättiä tekemistä. Mä niin mielelläni kyykkäisin tollai polvia eteen vieden, mutta helvetti kun siinä menee alaselkä pidemmissä sarjoissa ihan pumppiin. Se tuntuu muuten kyllä tosi luonnolliselta tehdä.
Tuolleenhan se alaselkä just rasittuu vähemmän, ellei sitten ole buttwinkiä tekniikassa.
Itse ainakin pystyn jopa yli kymmenen toiston kovia sarjoja tekemään high barilla ilman että alaselässä tuntuu, mutta low barilla se väsyy ja rasittuu vähemmästäkin - etenkin ensimmäisen sarjan jälkeen.

Samaa mieltä siitä, että tuntuu luonnollisemmalta ja helpommalta, kun kyykkää high barilla.

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Tuolleenhan se alaselkä just rasittuu vähemmän, ellei sitten ole buttwinkiä tekniikassa.
Itse ainakin pystyn jopa yli kymmenen toiston kovia sarjoja tekemään high barilla ilman että alaselässä tuntuu, mutta low barilla se väsyy ja rasittuu vähemmästäkin - etenkin ensimmäisen sarjan jälkeen.

Samaa mieltä siitä, että tuntuu luonnollisemmalta ja helpommalta, kun kyykkää high barilla.
Mulla se alkaa ottaan alaselkään, mutta toki siihen vaikuttanee se, että kyykkään tota hirveetä helvettiä 2 kertaa viikossa ja vedän räkkivetoja vielä selkätreeneissä. Ei sitten varmaan ole ihan parhaassa iskussa alaselkä.