WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ainakaan muista tätä vielä nähneeni täällä... Taranenkon 210kg tempaus vuodelta 88 samoista kisoista, joissa nousi kaikkien aikojen työntö + yhteistulos. Aika syvä kyykky allemenossa...

http://youtube.com/watch?v=g6j1w5wtcGM&feature=related

Tosta tuli melkein mieleen Porilainen Juha Koivunen jonka eräs tempaus hylättiin kisoissa ku pussit osu lattiaan..jäi vielä märkä läiskäki.. :hyvä::hyvä:

Ei vittu mikä temppu :eek::eek:. Ei tuon pitäisi olla enää mahdollista :wtf::wtf:.

Vaikuttaa siltä, että jos Misha oikeasti panostaisi painonnostoon jonkun aikaa, niin voisi tempauksessa pistää me-lukemat aivan uusiksi :rock:.

Ei saatana. EEK! Maailman vahvin ihminen. Ehkä kautta-aikojen? Toivottavasti pistäs tuon Krastevin enkan historiaan joku päivä. :)

Uskomaton suoritus!!! Pystyis tuon perusteella rikkomaan tempauksen me:n milloin tahansa -nykyisen ja Krastevin. Siinä ei paljoa 200kg maastairroitus painanut!

En tiedä paljon tempaamisesta, mutta onko tuo niiiiin paljon vaikeempaa tehdä tuolla tavalla, vielä kun otetaan tollee vaihtia polvien alapuolelta?

En tiedä paljon tempaamisesta, mutta onko tuo niiiiin paljon vaikeempaa tehdä tuolla tavalla, vielä kun otetaan tollee vaihtia polvien alapuolelta?

Ei ole. Jotkut nostaa tuosta riipusta enempi kuin maasta asti.

Tosin nosto oli kevyt. Ja onhan Koklyaev todistanut voimansa oikeissa painonnostokisoissa. Uskon kyllä, että voi nostaa enempi kuin Krastev.

Jep, nimenomaan voi nostaa. Mutta siihen asti kunnes nostaa, on täysin turhaa spekuloida. Eräs tuttu sanoi hyvin, että ennätykset nostetaan, niitä ei lasketa.

Sen lisäksi veikkaan että aika moni muukin 210:n tempaaja on pystynyt vastaaviin huuli pyöreänä -tuloksiin. Esim. tuo aikaisemmin esillä ollut Botev taisi tempaista aikanaan "vain" 200. Silti tuo pätkässä ollut 180 ei painanut yhtään mitään. Kun rutiini ja tekniikka on kovaa, niin ei noille nuo 90% raudat paina yhtään.

Mä en sitten taas usko jos nyt ykkös nimet (Steiner ja Chigichev) lyödään vastaavaan tilanteeseen niin ei se kyllä noin lähde!! Spekulaatiot on spekulaatioita mutta ei niin ei!! :D

Jep, nimenomaan voi nostaa. Mutta siihen asti kunnes nostaa, on täysin turhaa spekuloida. Eräs tuttu sanoi hyvin, että ennätykset nostetaan, niitä ei lasketa.

Sen lisäksi veikkaan että aika moni muukin 210:n tempaaja on pystynyt vastaaviin huuli pyöreänä -tuloksiin. Esim. tuo aikaisemmin esillä ollut Botev taisi tempaista aikanaan "vain" 200. Silti tuo pätkässä ollut 180 ei painanut yhtään mitään. Kun rutiini ja tekniikka on kovaa, niin ei noille nuo 90% raudat paina yhtään.

Miksi ei voi spekuloida? Ei tietenkään kukaan ole ME-mies, ennen kun on sen tehnyt, mutta kyllä minun mielestäni voi spekuloida. Kai se nyt on sanomattakin selvää, että se joka tempaa 200 riipusta omaa paljon paremmat edellytykset ME-tempaukseen kun se joka saa vain 160.

Jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Ei varmasti montaa kiloa voi Misha laittaa lisää tuohon suoritukseen.

Näyttävä suoritushan tuo oli! Mutta huippupainonnostajille on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että riipusta temmataan sama tai lähes sama kuin maasta nostettuna. Varsinkin riipusta polven päältä nostettuna päästään ottamaan se kakkosveto optimaalisesti, eikä tarvitse "murehtia" polven kierrosta.

Mishan nostot on näyttävää katseltavaa, mutta ei tuo kyseinen nosto tee hänestä mitenkään ylivoimaista muihin nähden.

Miksi ei voi spekuloida? Ei tietenkään kukaan ole ME-mies, ennen kun on sen tehnyt, mutta kyllä minun mielestäni voi spekuloida. Kai se nyt on sanomattakin selvää, että se joka tempaa 200 riipusta omaa paljon paremmat edellytykset ME-tempaukseen kun se joka saa vain 160.

Jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Ei varmasti montaa kiloa voi Misha laittaa lisää tuohon suoritukseen.

Niin, siis voi totta kai voi spekuloida, enhän niin sanonut. Mutta se vain on mielestäni täysin turhaa, koska kisaennätykset ja mitalit ratkaisevat ja ne muistetaan. Itsekin olen kuullut tuosta Evgenin 220:stä salilla. Onhan se nyt ihan uskottavaa kun yrityksiä on enemmän kuin kolme ja kisoissa on otettu 211. Mutta eihän se tarkoita että mies ikinä kisoissa tuohon pystyisi. Melkoista riskiä sitä olisi yrittääkin kolmen noston kyttäyskorotuspelissä.

Oisko tuosta väitteestä, että lähes kaikki huippunostajat tempaa riipusta saman tai enemmän kuin maasta, heittää joitakin esimerkkejä tai faktaa? Varsinkin kun on kyse 150kg superin nostajasta, joiden allemeno ei yleensä ole yhtä nopea kuin pikkusarjojen miehillä. Olen kyllä sitä mieltä, että 200kg tempaukseen riipuksista ei pysty tällä hetkellä kukaan muu ja tuskin on kovin moni pystynyt aikaisemminkaan. Ja ehkä Koklayeville paras vertailukohta löytyykin juuri tuolta 80-luvun itänaapurista kun kerran kilpailee voimamieskisoissa ja on koko lääkekaappi vapaasti käytössä.

Oisko tuosta väitteestä, että lähes kaikki huippunostajat tempaa riipusta saman tai enemmän kuin maasta, heittää joitakin esimerkkejä tai faktaa? Varsinkin kun on kyse 150kg superin nostajasta, joiden allemeno ei yleensä ole yhtä nopea kuin pikkusarjojen miehillä. Olen kyllä sitä mieltä, että 200kg tempaukseen riipuksista ei pysty tällä hetkellä kukaan muu ja tuskin on kovin moni pystynyt aikaisemminkaan. Ja ehkä Koklayeville paras vertailukohta löytyykin juuri tuolta 80-luvun itänaapurista kun kerran kilpailee voimamieskisoissa ja on koko lääkekaappi vapaasti käytössä.

En tiedä tekniikasta todellakaan paljon, joten luotan sanaasi :) Mutta tuolla perusteella, olisiko esim. Weller pystynyt vastaavaan? Nopea allemeno, mutta toisaalta nopea alkuvetokin?

http://www.youtube.com/watch?v=7J0kQrj3bAc

Joo en itsekään ole mikään tempaus-meedio.. Voihan se olla mahdollista, että toi on normitulos riipuksista vedettynä superin koville jätkille. Näin amatöörin silmin toi kyllä viittais siihen, että maksimi maasta vedettynä ois luokkaa 215-220kg, mutta tää on vaan mun mielipide. Weller oli toki nopea isoksi mieheksi, mutta onhan siinä valtava ero kun vertaa vaikka Tanir Sagiriin (tempaus 172,5/2004) http://www.youtube.com/watch?v=o5yifpd3RBQ

Niin kysehän oli siitä että riipusta nostetaan sama tai lähes sama kuin maasta...ei enemmän. Ei se allemeno nopeus ole mikään autuaaksi tekevä asia siinä nostossa. Kuten jo aikasemminkin olen sanonut niin ratkaisevaa on se miten paljon sitä vetokiihtyvyyttä saa aikaiseksi. Tämä tangon kiihtyvä vauhti tapahtuu pääasiassa sen jälkeen kun tanko ohittaa polvet. Hyvin rankasti jos kärjistetään niin, se polven alapuolella tapahtuva vaihe on aivan turhaan haittaamassa nostoa ja tarpeeton. Eli kakkosvedossa tapahtuu ne tietyt asiat, jotka määräävät kerkiääkö sinne rautojen alle. Toki nopea allemeno auttaa asiaa.

Tuohon uskomukseesi ettei 200kg tempaukseen riipusta kovin moni pysty/ole pystynyt...se ei ole uskon asia ja olet väärässä. Kannattaa tutkia asioita hieman enemmän niin löydät syyn miksi näin on.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom