RRKalle
Team Hymykuoppa
Tekivätkö "palstan miket" kovinkin paljon työntöä tai tempausta, puhumattakaan näistä muista parin markan penkkaajista? Mistä tiedät heidän tuloksensa painonnostossa? mikä tekee siittä "aidompaa" voimaa kuin esim voimanostajien voimasta? Veikkaan jopa niiden "pumppipodarien" olevan vahvempia kuin sinä tai parhaat 12-vee tytöt yhteensäkään olette.
Otin Miken nyt vaan ekana reilusti yli 200 kisapenkkaajana, joka on myöntänyt ettei moisissa liikkeissä paljoa saisi, en loukatakseni. Siksi laitoin loppuun kaneetin että itse kuulun samaan kastiin, ja sitä paitsi omat lajit joiss aolen kilpaillut on juurikin voimanosto ja penkki.
Ylläoleva kommentti antaa vaan käsitystä millainen laji on kyseessä, ja miten nuo 40-kiloiset pikkupojat pesevät levytankolajeista perinteikkäimmässä 95% palstan lukijoista, mukaanlukien monia 200 penkkaajia. Työnnän itse noin 115 ja tempaan 85, että ei mulla todellakaan ole varaa mitään sanoa, minäkään en ole ko. liikkeitä paljoa tehnyt, mutta sitä korjaan parhaillaan.
Katsos aikansa penkkailtuaan ja väännettyään hauista jotkut meistä keitä kiinnostaa enempi voima kuin bodi, huomaavat voiman luonteesta sellaisen mystisen seikan, että esim. penkki tahi kyykkytulos ei korreloi miehen voimaan missään muodossa peruselämän voimanmittelössä. Ei heittämisessä, ei hyppäämisessä, ei painimisessa, ei kantamisessa eikä työntämisessä eikä juuri missään muussakaan. Sen alkaa tajuta kun sinut voittaa painissa 3 kertaa viidestä mies ketä penkkaa 110 kiloa vährmmän kuin sinä ja painaa 40 kiloa vähemmän. Sen tajuaa myös siinä vaiheessa kun töissä pitkäkestoista mutta silti kohtuullisesti voimaa vaativaa työtä jaksaa 60 kiloinen 50 v. juoppo kauemmin kuin 100-kiloinen kuntoileva, hyvin syövä nuori saliharjoittelija. Ja joskus sen tajuaa siitä kun alaikäiset tytöt jaksaa nostaa isomman levytangon kuin sinä sillä tyylillä jolla useimmat ihmiset maailmassa käsittää painojen heiluttelun vaikka omaat noin 4 kertaa heidän lihasmassansa.