Painonnosto ohjelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jv7
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostetaan vanhaa topicia ylös, jos vaikka saataisi kattavampaa keskustelua.
Onko kellään kokemuksia ulkomaisista tai kotimaisista online painonnosto valmennuksista?
Oma kehitys on painonnoston treenaamisessa toivottavasti alussa, mutta tekninen tekeminen on sillä tasolla että itse on vaikea videoiden perusteella enää miettiä mitkä ovat niitä tärkeimpiä kehityskohteita. Paikkakunnalta ei löydy seuraa, ja lähimmän seuran luo on toista sataa kilometriä. Jäljelle jäisi online valmennus ja ohjelmointi pääasiassa videoiden perusteella.
Valmennusten kuvaukset monesti eivät kerro kovin detailisti miten etävalmennus toteutetaan.
Olen miettinyt Gabriel Sincraian 1 on 1 valmennuspaketin ostamista 149e/kk. Tai London olympic weightlifting academyn clubin jäsenyyttä 87£/kk.
Useasti valmentaja tekee ohjelman, ja treenistä toimitetaan jopa päivittäin valmentajalle videoita suorituksista sekä sanallista feedbackia miltä treeni tuntui. Valmentajat sitten kertovat mihin keskittyä ja säätävät ohjelmaa tarpeen mukaan.

Kellää kokemusta? Mistään palveluntarjoajasta? Saa laittaa yv:tä jos siltä tuntuu.

Minä etsisin omalta paikkakunnalta painonnostoa harrastavan ihmisen. Heitä löytyy myös crosfitin, yleisurheilun ja muiden lajien parista. Monessa lajissa painonnosto liikkeet ovat treenin kulmakivi. En usko että painonnostoa voi oppia etävalmennuksella. Kyllä se vaatii livenä jonkun korjaamaan virheet. Mikä paikkakunta ?

Oman haasteensa muiden kanssa treenaamiseen tuo myös oma aikataulu. Treenaan töiden ja perheen vuoksi aikaisin aamulla. Meri-Lapissa tällä hetkellä eniten vietän aikaa. Ei tässä olla painonnostoa nollasta aloittamassa vaan asennot ja nostot on jo ihan ok hallussa ja liikkeitä on tullut jo 15 vuotta epäsäännöllisesti harjoiteltua. Uusi kipinä vaan syttynyt ja salaa haaveilu masters SM kisoista ensi keväänä tai sitten seuraavana. Ei siis ole tarvetta opetella asentoja kädestä pitäen. Toki ihan perusohjelmoinnilla ja tekemisellä mennään pitkälle, mutta hakusessa olisi painonnostoon erikoistunut valmentaja tukemaan itsenäistä harjoittelua tarvittaessa heikkouksiin ja mahdollisiin voimaepätasapainoihin puuttumalla. Itse uskon että etävalmennuksella on paljonkin annettavaa painonnostossa, toki valmennus kasvotusten on tehokkaampaa, mutta samalla valmentajalta ja valmennettavalta paljon enemmän sitoutumista vaativaa hommaa. Valmiiksihan tekniikka ei tässä lajissa ikinä tule ja videoiden käyttö on jo normi kaikessa valmennuksessa.

Tarkoitin jos ei ole painonnostosta paljoa kokemusta silloin tarvitsee live opetusta. Sinulla ilmeisesti jo jotain pohjaa niin se eri juttu 👍

Testaan tota etävalmennusta Mike Causerin kanssa London Olympic Weightlifting academysta. Hieman jo viestejä vaihdettiin ja muutaman nostovideon annoin näytille tasostani. Kommenttina oli että isoin tekijä on nyt saada lisää voimaa ja olen "solid under the bar" joitain teknisiä detaileja myös on tarkoitus hioa. Mike oli laittamassa tavoitetta ensi syksyn European Masterseihin. Tulosraja sinne voisi olla painonnostoon panostamalla ihan realistinen. Mielenkiinnolla odottelen miten tällainen tekniikka ja voimalajin yhdistelmä etävalmennuksena onnistuu. Olen rinnallevetoja treenannut ekoja kertoja 15 vuotta sitten. Tempaus tuli kuvioihin mukaan joku 7 vuotta sitten mutta jäi pois kuvioista taas vuosiksi kun kehopainotreeni ja maastopyöräily vei miestä.
Kaiken olen itse opetellut ilman valmentajaa. Viikonlopun aikana pitäisi käydä tarkemmin läpi ohjelman aloituspäivä ja lähtötietoja. Syysflunssa vaan ottanut vallan perheessä joka ehkä viivästyttää ohjelman aloitusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom