Painon ylläpito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laurao
  • Aloitettu Aloitettu
Olen laihduttanut syömällä järkevästi ja treenaamalla useita kertoja viikossa. Olen jo hyvin lähellä tavoitepainoani, ja uskon sen saavuttavani pian. Olen laihduttaessani pitänyt ruokapäiväkirjaa ja punninnut syömiset. Samaan ohjelmaan olen syöttänyt päivän liikunnat, joten kaloritarpeen arvioiminen on helpottunut.

En haluaisi loppuelämää punnita ruokia ja pitää ruokapäiväkirjaa. Mietin, miten minun olisi helpoin ylläpitää paino saavuttamissani lukemissa? Minulla on perusrunko mitä syön, mutta jotenkin syömiset meinaa lähteä lapasesta, kun lopetan ruokamäärien ja laadun tarkkailun. Ilmeisesti lipsumista tapahtuu jatkuvasti. Nykyinen ruokavalio on pääpiirteittäin puuroa, raejuustoa, rahkaa, kanaa ja kalaa, kasviksia ja pastaa sekä marjoja.

Nyt siis laihduttanut 3 kk:ssa -8 kg, viimeisen 1.5 kk aikana 5 kg eli kalorit ovat olleet aika matalalla, vaikka treenaan puntilla säännöllisesti, ja harrastan aerobisia lajeja lisäksi. Liikuntaa olen harrastanut vuosia, joten se ei ole uusi juttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jojoilua tapahtuu hieman joka tapuksessa, heittelee se paino kiloja päivässä ihan nesteiden ja suolensisällön mukaan.

Syöt edelleen perussiististi, mutta perse tuntumalla omien tuntemuksien mukaan. Puntaria voi välillä kyttäillä, mutta ilman sen suurempia paineita.

Älä kehitä syömisestä peikkoa , muuten on stressi päällä kokoajan. :)

Tuntuu että olisi helpompi olla selvästi bulkilla tai dietillä. Painon pitäminen samassa on vaikeaa ja varsinkin treenaminen rassaa kun ei kehity.

Tuntuu että olisi helpompi olla selvästi bulkilla tai dietillä. Painon pitäminen samassa on vaikeaa ja varsinkin treenaminen rassaa kun ei kehity.

Jossain vaiheessa se tilanne voi tulla vastaan et on tyytyväinen kroppaansa just semmosena ku se on ja haluaa vaan ylläpitää sitä kondista. Voimaa voi tietysti aina hankkia lisää, mutta jos ei kiinnosta niin miksi stressata ja rääkätä? Pakkiis tuolla antoki just sen tarpeellisen ohjeen eli syöt terveellisesti ja liikut riittävästi, peili kertoo kyllä kaiken tarpeellisen kondiksesta ennen ku kerkeet lihoamaan/laihtumaan vaarallisia määriä. Sen mukaan sitten vaan korjaat ruokailua/liikuntamääriä- ja laatua :)

Mä olin tossa kuukauden ihan vahingossa tolleen, ku en tienny oikeen mitä pitäis tehä. Paino pysy samassa aika hyvin, mutta ne maagiset rectus abdominis -lihakset alkoivat tulemaan vähän esiin. Voimaa tuli lisää kyllä ihan normaaliin tahtiin. Lähinnä söin silleen, että en nyt kokoajan herkutellut täysillä, mutta en myöskään katsonut tarkasti, ettei tule grammaakaan sokeria nautittua ja kaikki muukin tulee mahdollisimman puhtaista lähteistä. Ts. söin normaalisti.

Mietin itse samaa, etten todellakaan halua stressiä syömisestä. Pakko vaan jotenkin valmistautua tähän ylläpidon alkuun, etten heti paisu kuin pullataikina :D Ajattelin syödä saman tyyppisesti kuin nyt, mutta vähän enemmän ja pakko puntarilla käydä vaikka kerran 1-2 viikossa. Siinä ajassa ei varmaan ehdi ihan kamalia tapahtua :)

Puntarin sijaan kannattaa katsella sitä peiliä ja tosiaan ylläpidolle kun siirtyy niin pitää ne samat rutiinit. Kyllähän sitä kaloreita laskiessa on aika hyvin sisäistänyt annoskoot ja eri safkojen kalorit. Ei tarvitse kaikkea laskea, mutta se rutiini kannattaa pitää yllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom