Painon nostaminen nuorelle

Moro, olen 16-vuotias miehen alku joka harrastaa jalkapalloa sekä kuntosalilla käyntiä.

Ongelmana on se ettei painoa meinaa millään kroppaan tarttua, syön päivässä 2-3 lämmintä ruokaa,aamu- sekä iltapalan ja lisäksi välipaloja. Annokseni eivät ole mitään pieniä, mutta koko ikänä olen ollut todella laiha. Pituutta löytyy tällä hetkellä noin 178 senttiä ja painoa vain n. 56kg.

Olisiko mitään vinkkejä saada muutama kilo painoa/lihasta kroppaan. Jalkapalloa treenaan 3-5kertaa viikossa ja kuntosalilla tulee käytyä 2-3kertaa viikossa riippuen kuinka jaksaa jalkapallon ohella. Olen harkinnut palautusjuoman ostamista, mitä suosittelisitte ja voisiko muittenkin lisäravinteiden käytössä järkeä, kiitokset etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just olin samaa tulossa sanomaan, että kannattaa lukea ja selailla läpi jo olevia ketjuja. Tuntuu et joka paikasta tuppaa tulemaan, et miten saada sitä muutakin luun ympärille kuin nahkaa, kun pienellä etsimisellä ja viitsimisellä löytäisi helposti neuvoja näihin ongelmiin :)

Valitset jonkun valmiin ohjelman (vaikka 1-2 jakoisen) ja alat treenaamaan punttia ja SYÖDÄ!

"2-3 lämmintä ruokaa,aamu- sekä iltapalan ja lisäksi välipaloja"
Paljonkohan tosta tulee?2000kcal?Alle? Alat laskemaan kaloreita ( www.kalorilaskuri.fi ) ja lisäät myös noi fudistreenit aerobisena harjoitteluna...Muista myös hankkia ruokavaliosta proteiinia ainakin 2g/painokilo.

Prodea min 3g per rasvaton painokilo, rasvaa min 1g ja hiilareita loput harkinnan mukaan, ja kaloreita +500 kokonaiskulutuksen päälle, hyvää treeniä, esim. G6, ja sitten kuukauden päästä tarkastus painon osalta sekä silmämääräisesti, onko kertynyt lihaa, läskiä, kumpaakin vai ei mitään. Jos ei tapahdu mitään, niin lisää kaloreita, ja jos ei vieläkään tapahdu mitään, niin sitten selvittämään mm. kilpirauhasarvot.

AAMIAINEN:
Puuroa + maitoa, leipää + juustoa, leikkeleitä, kananmunia, kurkkua, tomaattia

LOUNAS:
Liha/kana/kala + peruna/riisi/makaroni + salaatti
Maitoa + leipää + päälliset

PÄIVÄLLINEN
Liha/kana/kala + peruna/riisi/makaroni + salaatti
Maitoa + leipää + päälliset

ILTAPALA,
Maitorahka + marjoja + pähkinöitä

VÄLIPALAT (1 - 2 x / pvä)
Riippuen siitä miten saa mukana kulkemaan ja säilymään, mutta esim:

1. proteiinijuoma + hedelmä
2. proteiinijuoma + myslipatukka
3. proteiinijuoma + hedelmä + myslipatukka
4. proteiinijuoma + pähkinöitä
5. proteiinijuoma + hedelmä + myslipatukka + pähkinöitä :thumbs:
6. maitorahka + hedelmää
7. tonnikalaprk + hedelmää
8. paketti leikkeleitä + hedelmää
9. leipää + rasvaa + leikkeleitä + juustoa + kananmuna + vihreää
10. leipää + rasvaa + leikkeleitä + juustoa + kananmunia + vihreää + maitorahka + hedelmää :puntti:

Lisäravinteilla on todellakin paikka harjoittelussa, kunhan ensin ruokavalio on ensin kunnossa, jos painoa ei tule niin syöt liian vähän, laske kaloreita. :)

Ja se on vaan itselleen valehtelemista, jos sanoo ettei voi syödä enempää. Kyllä se perkele on vaan syötävä. Vahva itsekuri on kaiken perusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom