Painoluokat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Keskustelua painoluokista.

Ja ne voisi tosiaan pitää täällä , niin ei tarvitse täyttää noita eri kilpailijoiden topikkeja puhumalla näistä siellä.

Noniin laitetaas tänne tuo sama mitä kyselin toisaalla. Eli tietääkö joku, että mikä on perusteena tuolle 265 ylärajalle HW-divarissa? Onko sille edes mitään järkevää perustetta? Esim. nyrkkeilyssähän kuninkuusluokassa ei ole mitää ylärajaa, enkä itse näe syytä miksi vaparissakaan olisi. Kuten toisaalla jo sanoin, niin en usko, että Akebonot, Choit ja kumppanit yhtään sen paremmin nyt pärjäisivät kun aiemminkaan.

Jos taas halutaan estää friikkiottelut, niin huono perustelu sekin on tuolle ylärajalle. Friikkimatsit saa karsittua pois ihan yksinkertaisesti sillä, että ei oteta paskoja ottelijoita rosteriin.
Edelleenkin uskon, että kovimmat äijät tulevat ja tulisivat olemaan siinä 240-265 painoissa. Lähinnä periaatteen tasolla ihmetyttää yläraja raskaassa sarjassa.

Mun käsityksen mukaan unified rules tuntee myös super heavyweight sarjan, mutta sitä ei käytetä. (voin toki olla väärässäkin)

Vaa`an pitäisi olla häkin / kehän ulkopuolella. Punnituksesta suoraan matsamaan. Ei näissä kokoeroissa ole joskus mitään järkeä.

Vaa`an pitäisi olla häkin / kehän ulkopuolella. Punnituksesta suoraan matsamaan. Ei näissä kokoeroissa ole joskus mitään järkeä.

Eikä ketään kielletä tiputtamasta painoa, se on yksi osaalue ollut kamppailuurheilua aina, nyrkkeily ja paini edelläkävijöinä, siitä on ihan turhaa itkeä imo, jokainen saa vedellä painonsa niin alas kuin huvittaa.

Onhan se sallittu osa peliä, mutta liekö se sallimisessa niin paljoa järkeä. Eihän se matseihi oikein mitään tuo, mutta voi olla haitallista itse ottelijoille.

Onhan se sallittu osa peliä, mutta liekö se sallimisessa niin paljoa järkeä. Eihän se matseihi oikein mitään tuo, mutta voi olla haitallista itse ottelijoille.

No kai se haitallisuus tulee piakkoin esille kun vuosikymmeniä on ollut käytössä jo.

Sinänsä kai sama kun kaikki pudottaa painoa, joillakin vaan ehkä putoaa enemmän kuin toisilla. Voisi kyllä kuitenkin kuvitella että jos jotenkin taattaisiin että kukaan ei pudota painoa (eli punnitukset häkin ulkopuolella tms), ei tulisi hirveästi valituksia (paitsi niiltä jotka kokee hyötyvänsä paljon tuosta, eli jotka saa sitä painoa vedettyä muita reilummin alas). Mutta kun muut pudottaa niin pakko itekin. Vähän kun doping.

Sinänsä kai sama kun kaikki pudottaa painoa, joillakin vaan ehkä putoaa enemmän kuin toisilla. Voisi kyllä kuitenkin kuvitella että jos jotenkin taattaisiin että kukaan ei pudota painoa (eli punnitukset häkin ulkopuolella tms), ei tulisi hirveästi valituksia (paitsi niiltä jotka kokee hyötyvänsä paljon tuosta, eli jotka saa sitä painoa vedettyä muita reilummin alas). Mutta kun muut pudottaa niin pakko itekin. Vähän kun doping.
Poikkeuksiakin löytyy.
40FedorEmelianenkoAF2weigh.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

- Itse olen liputtanut tän asian puolesta jo pidempääkin.. Jaappanissakin kavereille tuntuu olevan jotkut "herrasmies" -säännöt tän asian suhteen tyylin BJ Penn WW:ssä: mennään housut jalassa vaa'alle hivenen alipainoisena. :hyvä:

- Muistaakseni mm. Mayhem Miller on sanonut, että tuo painonveto on mma:n raskain osa-alue.. Joe Rogan on taas sitä mieltä, että tuo painonveto ei saa parasta ottelijoista irti ja pitää mm. Edgarin loistavaa kuntoa sen tuloksena, että mies ei vedä ilmeisesti käytännössä ollenkaan painoa otteluihinsa. Nimittäin, jos tuo painonveto lopetettaisiin, voisi olla että, ottelijat olisivat entistä paremmassa vedossa ja saataisiin vielä parempia otteluita. Ja muistaakseni tuo yksi kuolemantapauskin liittyy liialliseen painonvetoon esim. iskujenkestävyys putoaa. Siis summattuna parempia turvallisempia otteluita :) ..

Olen kyl samaa mieltä että punnitus ennen matsia. Jäisi turha kikkailu pois. Mutta varmaan rahan takia sitä ei siirretä ottelupäivälle. Saadaan yleisöä katsomaan punnitustilaisuutta. Markkinavoimat ovat vahva käskijä.

En itse ole kummemmin puolesta tai vastaan painonvetoa. Mutta säännöt on samat kaikille, vetäkööt ottelijat painoa sen verran kun nappaa ja otelkoon siinä painoluokassa missä haluaa
Tuli mieleen että muistaakseni Bas Rutten joskus ilmoitti uskovansa siihen että liiallinen painonveto vetää myös nesteet pääkopasta mikä puolestaan vähentää aivojen 'vaimennusta' iskuja vastaanotettaessa -> johtaa heikompaan leukaan.
Tiedä sitten?

Sitä oliskin ilo kattoa, kun kaksi kuivan kesän oravaa pompahtaa suoraa puntarilta häkkiin. Voi sitä menoa ja melskettä. Ottelijat kuolis janoon ennen ensimmäistä erätaukoa.

Sitä oliskin ilo kattoa, kun kaksi kuivan kesän oravaa pompahtaa suoraa puntarilta häkkiin. Voi sitä menoa ja melskettä. Ottelijat kuolis janoon ennen ensimmäistä erätaukoa.

Sehän täs just olis pointtina et sinne ei yksinkertasesti voi mennä kuivan kesän oravana...

Justjust. Ihan loistava idea. Ja se vasta on terveellistä, että otellaan nestehukassa, kun ei päästykään rasvoista vetämällä painoihin.

(Sori kun olen äreänä, mutta on just painonveto menossa. 36h vaakaan ja 3,7kg oli yli. Paino kohdillaan ja kestää hyvin syödäkin vielä.)

Olis vielä 50h aikaa jos tää threadin idea menis läpi! Tosin sit ei paljoa palautella! ;)

Justjust. Ihan loistava idea. Ja se vasta on terveellistä, että otellaan nestehukassa, kun ei päästykään rasvoista vetämällä painoihin.

(Sori kun olen äreänä, mutta on just painonveto menossa. 36h vaakaan ja 3,7kg oli yli. Paino kohdillaan ja kestää hyvin syödäkin vielä.)

Nimenomaan. Otellaan siis normipainoisena, niin ei tarvii astua tuulen raiskaamana vinkuheinänä kehään.

Ps. Onnea painon vetoon. Maistuis varmaan kokis ja pari jaffa keksiä? Mites olis Manhattan sipsi pussi ja Americana dippi + jälkiruuaksi riisikebu? ;)

Porukka nyt hakee tolla punnituksen siirtämisellä juuri ennen ottelua sitä, että porukka ei vetäisi painoja.

Kaunis ajatus, yrittäväthän ne ettei kukaan käyttäis douppiakaan kieltämällä sen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom