Paino tippuu, rasva pysyy?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r1ZEE
  • Aloitettu Aloitettu
Moro olen 24-vuotias 184cm 70kg. Olen harrastanut salilla käyntiä enemmän tai vähemmän tosissaan n.4vuotta. Olen aina omannut todella nopean aineenvaihdunnan ja painon nostaminen on ollu todella vaikeaa vaikka kuinka yrittää ylen syödä! Nyt olen pari kuukautta yrittänyt dietata, päätarkoituksena saada vatsapalikat näkyviin. Näyttää kuitenkin siltä, että paino vaan putoaa ja rasva ns. pysyy eli lihakset, etenkään mahanseudulla eivät erotu.

Painan tällä hetkellä 63kg.. Olen kuitenkin 184cm, joten en tiedä uskaltaako tätä kauaa jatkaa vielä.. jos jatkan paino todennäköisesti putoaa viidenkympin puolelle. Ohessa ruokavalioni ja treenit TÄLLÄ hetkellä.

HERÄTYS 8.50 ---> LASI vettä.

9.00 ---> RASVANPOLTTO (joko kuntopyörä tai juoksu) 70-90% maksimisykkeestä. Kesto 45min-1h.

10.00 Aamupala:
Kaurapuuro (1dl hiutaleita), 2x 100% ruisleipä ja rahka/isolaattiproteiini 30g. ||2x L-CARNITINE 2x RIPPED FUEL 1x MASS MULTIVITA 4x SELF CARBOBURN 3x PIIMAX 1x KROMI 1x D-VITAMIINI 125 1x KALSIUM ja OMEGA3.

12.30-13.15 SALITREENI (3 jakoisella ohjelmalla)

14-15.00 Lounas:
Jauheliha max.10% / kana 200g ja proteiinipastaa n.80g.

18.00 Välipala:
Isolaattiproteiini 30g

19-20.00 Päivällinen:
Jauheliha max.10% / kana 200g ja proteiinipastaa n.80g.

0.00 Iltapala:
Isolaattiproteiini 30-50g

Tuossa suurinpiirtein ohjelmani. Tuplapäiviä tulee noin 3-4 viikossa. Rasvanpolttoa 6-7kertaa viikossa ja punttia 4-5 kertaa. Pahoittelen jos teksti on epäselvää ja toivottavasti joku tästä jotain tolkkua saa. Kieliasuun en panostanut lainkaan joten älkää ihmetelkö.

Vinkkejä ja ajatuksia siis kaipaisin, että mitä voisin tehdä toisin ja teenkö kaiken päin persettä. Vai onko vastaus jossain mitä en itse tajua.... Vai olenko syntynyt vain kenialaiseksi maratoonariksi ("huonot" geenit).

Ihmetellen,

Ruipelo-RIPPAAJA:dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaisia tuloksia sulla on salilla? Voimatasoja siis kyykyssä, penkissä, mavessa etc?

Ja oot kyllä helvetin hoikassa kunnossa pitkäks jampaks. Ei tossa oo mitään mieltä enään pudotella painoa.. Kalorit sulla on aika alhaalla ja sit sulla tulee noin tajuttomasti treeniä, ei mitään järkeä. Puhun kokemuksesta. Itsekin omannut aina nopean aineenvaihdunnan ja kun lähin dieetille niin paino putoskin 73 kilosta johon olin sen vuoden aikana nostanut 53 kilosta takas 57 kiloon ja eipä säikeillyt paikat kun ei sitä lihastakaan ollut.. Mulla selvis että oli hormonitoiminnassa häikkää. Mutta ala nyt ihmeessä syömään kunnolla. Tolla meiningilä et saa ku tuhoa aikaan kropassa.

184cm/63 ja oot lihavako?

sanonpa vaan,ettei niitä vatsapalikoita tulekaan näkyville ennenkuin ne on rakennettu.tuossa varressa ei ole yhtään lihasta.ei yhtään.vähän lihaa kielessä

Kaloreita reilusti lisää ja sitä kautta lihasta, niin alkaa ne vatsapalikatkin kasvamaan ja näkymään. Hyviä rasvoja ja kasviksia tuohon ruokavalioon saa ainakin lisätä reippaasti.

Vaihda tuo aamu aerobinen 15 min anaerobiseen HIIT:iin ja vedä vaikka sita ennen EAA:tä tai BCAA:ta, ei vaikuta rasvanpolttoon, mutta ehkäisee kataboliaa.

Lisää hiilareita treenien ympärille.

Minkälaisia tuloksia sulla on salilla? Voimatasoja siis kyykyssä, penkissä, mavessa etc?

Ja oot kyllä helvetin hoikassa kunnossa pitkäks jampaks. Ei tossa oo mitään mieltä enään pudotella painoa.. Kalorit sulla on aika alhaalla ja sit sulla tulee noin tajuttomasti treeniä, ei mitään järkeä. Puhun kokemuksesta. Itsekin omannut aina nopean aineenvaihdunnan ja kun lähin dieetille niin paino putoskin 73 kilosta johon olin sen vuoden aikana nostanut 53 kilosta takas 57 kiloon ja eipä säikeillyt paikat kun ei sitä lihastakaan ollut.. Mulla selvis että oli hormonitoiminnassa häikkää. Mutta ala nyt ihmeessä syömään kunnolla. Tolla meiningilä et saa ku tuhoa aikaan kropassa.

Esim. penkkiä teen 60-65kg 3x 7-10.. tällä hetkellä. Jalkoja en niinkään treenaa kuin aerobisen muodossa. Eli jalkani ovat siis aina olleet hammastikut. Olen myös aikoinani jalkoja täysiä tehnyt (tulokset kasvoivat kasvamistaan, jalat eivät).

Myöskin olen huomannut, että jos lisään hiilareita niin tuntuu, että painoa tulee vain "läskin" muodossa ja se junnaa max 70-71kg. Vaikka syön kokoajan niin paljon, että oksennus on kurkussa 24/7 ja maha aivan täynnä kaikkea mahdollista niin paino ei vain nouse... o/ Myöskin tämä 6-9 kertaa lämpimän ruuan syöminen tulee saatanan kalliiksi ja sitten ei oikeen muuta teekkään enää elämässä kuin syö syö syö syö ja kisoihin tai mitään sellaista en kumminkaan ole menossa joten joten. Pää edellä partsilta maahan vois olla ainut järkevä ratkasu tässä tilanteessa.:rock:

- - - Updated - - -

Vaihda tuo aamu aerobinen 15 min anaerobiseen HIIT:iin ja vedä vaikka sita ennen EAA:tä tai BCAA:ta, ei vaikuta rasvanpolttoon, mutta ehkäisee kataboliaa.

Lisää hiilareita treenien ympärille.

Oisko toi lisähiilarit järkevin vetää esim. mutantin massia? Vai jotain nopeempaa ?

Oisko toi lisähiilarit järkevin vetää esim. mutantin massia? Vai jotain nopeempaa ?[/QUOTE]

Ota tohon aamupalaan mukaan esimerkiksi banaania tms hiilaria, treenin aikana (ja jälkeen eritoten) hiilareita esim maltosta. Lounaaseen ota reippaasti vaikka riisiä.

- - - Updated - - -

Esim. penkkiä teen 60-65kg 3x 7-10.. tällä hetkellä. Jalkoja en niinkään treenaa kuin aerobisen muodossa. Eli jalkani ovat siis aina olleet hammastikut. Olen myös aikoinani jalkoja täysiä tehnyt (tulokset kasvoivat kasvamistaan, jalat eivät).

Myöskin olen huomannut, että jos lisään hiilareita niin tuntuu, että painoa tulee vain "läskin" muodossa ja se junnaa max 70-71kg. Vaikka syön kokoajan niin paljon, että oksennus on kurkussa 24/7 ja maha aivan täynnä kaikkea mahdollista niin paino ei vain nouse... o/ Myöskin tämä 6-9 kertaa lämpimän ruuan syöminen tulee saatanan kalliiksi ja sitten ei oikeen muuta teekkään enää elämässä kuin syö syö syö syö ja kisoihin tai mitään sellaista en kumminkaan ole menossa joten joten. Pää edellä partsilta maahan vois olla ainut järkevä ratkasu tässä tilanteessa.:rock:

- - - Updated - - -

Oisko toi lisähiilarit järkevin vetää esim. mutantin massia? Vai jotain nopeempaa ?
Ota tohon aamupalaan mukaan esimerkiksi banaania tms hiilaria, treenin aikana (ja jälkeen eritoten) hiilareita esim maltosta. Lounaaseen ota reippaasti vaikka riisiä.

Ei ihme, että olet ruipelo. Iskin kalorilaskuriin kaikki ruokasi ja näyttää tältä:

1775 kcal, proteiini 213 g, hiilihydraatit 143 g ja rasvat 36 g. Tietenkin tuohon voi lisätä pari sataa kaloria lisää, jos paistat lihat ja kanat öljyssä tai vastaavaa, mutta siltikin alle 2000 kaloria tuon ikäiselle miehelle tuolla aktiivitasolla on aivan liian vähän. Lisää reippaasti rasvaa ja hiilaria, vähennä proteiinia vaikka vaihtamalla isolaattivälipalat johonkin muuhun. Kaloreita saisi tulla ainakin 3000, luultavasti enemmän, että painosi lähtee nousemaan.

Kuten täällä on sanottukin, lisää ruokaa nyt naamariin ja kovaa treeniä. Sen verran vähän on painoa, että ehkä ennen mitään diettamista kannattaa rakentaa sitä lihasta alle. Itse henk. koht. unohtaisin dietin tässä vaiheessa.

Ei ihme, että olet ruipelo. Iskin kalorilaskuriin kaikki ruokasi ja näyttää tältä:

1775 kcal, proteiini 213 g, hiilihydraatit 143 g ja rasvat 36 g. Tietenkin tuohon voi lisätä pari sataa kaloria lisää, jos paistat lihat ja kanat öljyssä tai vastaavaa, mutta siltikin alle 2000 kaloria tuon ikäiselle miehelle tuolla aktiivitasolla on aivan liian vähän. Lisää reippaasti rasvaa ja hiilaria, vähennä proteiinia vaikka vaihtamalla isolaattivälipalat johonkin muuhun. Kaloreita saisi tulla ainakin 3000, luultavasti enemmän, että painosi lähtee nousemaan.

Tietenkin tiedossa on, että vedän TÄLLÄ HETKELLÄ miinuksella juuri tuosta syystä, että saisi rasvat pois..

Olen noin vuosi sitten vetänyt pelkkää kovaa punttia ja 5000-7000 kaloria päivässä. Tämän seurauksena painoni pysyi tuossa normaalissa 70kg.. Saattoi käydä 72kg, mutta mahan päästäminen överitäydestä vähänkään tyhjemmäksi sai painon taas killumaan tuohon ~70~ kg..

Nyt päädyinkin siihen tulokseen, että perkele, yritetään "erottuvuutta" kun ei painoakaan saa.. Tietenkin nyt alkaa mennä jo aivan sairaalloiseksi kun "normaali" painonikin on niin saatanan nälkiintyneen kehitysmaalapsen lukemissa (tai ainakin melkein). En tosissani tiedä, että mitä tässä pitäisi tehdä kun tiedän, että 3000 kaloria ei saa minua mihinkään suuntaan liikkumaan. Ja nimenomaan tuntuu, että jos vetää överikaloreilla niin ainut asia mikä kasvaa on pelastusrengas vyötäröllä.. Vaikka kuinka lujaa reenaa...:face:

Jos sun painos ei nouse kunnolla 5000kcal niin miksi ihmeessä koitat sitä pudottaa alle 2000 kalorilla? Tuollainen 2000 kalorin heitto on täysin mahdoton. Sun laskelmissa kusee nyt joku pahasti tai sitten tavassa miten olet noita syömisiä vertaillut. Ei ole mitenkään mahdollista että 5000kcal paino ei muutu mihinkään ja sama homma on kun vähentää melkein puolet pois (3000kcal).

Sun tapauksessa ottaisin varmaan personal trainerin, joka kattois sun treeniohjelman ja ruokavalion kuntoon.

Olen noin vuosi sitten vetänyt pelkkää kovaa punttia ja 5000-7000 kaloria päivässä. Tämän seurauksena painoni pysyi tuossa normaalissa 70kg.. Saattoi käydä 72kg, mutta mahan päästäminen överitäydestä vähänkään tyhjemmäksi sai painon taas killumaan tuohon ~70~ kg..

Jos sun nollataso on 5000-7000kcal päivässä niin mikä ihmeen idea on ottaa dietillä -3000-5000kcal? Tuolla tahdilla painoa pitäisi lähteä 3-4kg viikossa ja voi vaan arvata mistä ne kilot irtoaa.. Tosin en hetkeäkään usko että olet syönyt 7000kcal päivässä ja pitänyt painon paikallaan..

En kyllä oikeen usko että olet syönyt 7000kcal ja paino ei ole noussut ton enempää. Mutta tossa Matin biisissä tulee hyvä vinkki: ''Jos ei safka jumalauta auta nii bulkkaa enemmän'' :D

Henk.koht en usko tohon 7000 kalorin määrään. Itekkin olen kuvitellut syöväni vaikka kuinka paljon, mutta tosiasiassa ikinä en ole päivän ruokailuilla päässyt yli 5000 kalorin kun vatsa ei vaan vedä.

Vetele vaan maltillisilla plussilla, ota kalorit ja prodet suurimmaks osaks ruoasta, ja treenaa kovaa! Kyllä se massa tarttuu ajan kanssa muuallekkin kuin keskivartaloon.

Jos sun painos ei nouse kunnolla 5000kcal niin miksi ihmeessä koitat sitä pudottaa alle 2000 kalorilla? Tuollainen 2000 kalorin heitto on täysin mahdoton. Sun laskelmissa kusee nyt joku pahasti tai sitten tavassa miten olet noita syömisiä vertaillut. Ei ole mitenkään mahdollista että 5000kcal paino ei muutu mihinkään ja sama homma on kun vähentää melkein puolet pois (3000kcal).

Siis nyt tällä max. 2k kalorilla on tässä 62-63kg ja sitten kun vetää "normii" 3000-4000 kaloria niin on 68-70kg(NORMAALI PAINONI) ja överisti 5000-6000 (7k oli joo ehkä vähän liikaa.. takuuvarmasti "bulkilla" yli 5k joka päivä) niin maksimissaan oon päässy 72kg (maha kokoajan niin täynnä, että laatta meinaa lentää). Heti ku vähänkää niiailee tosta reilusti yli 5000 kalorista paino onkin taas jotain luokkaa 69.9kg.... ja rahaa menee miljoonia. Tuo aika joskus kun on vetänyt yli 5000kaloria on ollut 2-4kk..

Myöskään aerobista ei tule tehtyä tietenkään noilla yli 5k kaloreilla.. Että joo voihan sitä aina sanoo Richin sanoilla "eat more" mutta kun vittu ei vaa pysty, se on fyysinen mahottomuus ja toi tyyliin 6000 kalorii on aivan maksimi pitkässä juoksussa.. Nyt ku laskin, joskus on tullu viikko pari vedettyä 7000 kaloria aivan oikeasti. Ja käytännössä se tarkoittaa aivan vitun pahaa oloa kokoajan ja oksennuksen pidättelemistä..(jota on myös 6000 kalorin kanssa) JA PAINO EI NOUSE.:wtf::wtf:

Joten ehkä tässä pitää alkaa öisinkin syömään yms, mutta sitten touhu menee taas aivan överiksi? Missä menee kohtuus vai pitääkö lopettaa tämä "yrittäminen" ja alkaa vaikka maratoonariksi kuten aiemmin todettu. Eli pointti on se, että joudun syömään aivan saatanasti, että paino pysyy edes tuossa hemmetin 70 kilossa. Tästä syystä siis aloitin polttamaan rasvaa ja yritän siis saada rasvat johki 6-8% ja painon tuohon 70kg ja siinä pitää sitten.. Saan edes jotain kun isot lihakset tuntuvat olevan mahdottomuus.. Nyt tosin tuokin tuntuu naurettavalta kun paino on niin alhaalla ja rasvaa vielä jäljellä. Noin 1,5-2kk tälläisellä ohjelmalla on menty.

Tulee taas sellasta siansaksaa, että oksat pois! Yrittäkäähän pysyä kärryillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom