Paino tippuu, kuihtuuko lihas?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen tehnyt noin 1,5v ajan about 3-4x viikossa voimaharjoittelua aerobisen harjoittelun lisäksi. Nyt tuossa kuukausi sitten lopetin sen seinään, kun täytyy tammikuun 6. päivä hiihtää maakuntaviestissä kilpaa. Eli koskaan en mikään lihaskimppu ole ollut 188cm/75kg penkki 95kg, maastaveto: 140kg meni ainakin leikitellen, muttakun teen kotisalilla ei enempää painoja ole.. ja tarkoitus olisi maakuntaviestin jälkeen jatkaa punttia ehkä jopa entistä intensiivisemmin!

Nyt olen kuitenkin huomannut että kuukauden aikana 75kg:sta on lähtenyt 2,5kg pois painoa.. tänä aamuna 72,4kg, ja rasvaa on kyllä juuri samanverran kuin ennenkin! Onko mahdollista, että tässä neljässä viikossa on kadonnut 2,5kg lihasta?? :( Ja loputkin voimat ilmeisesti kadonneet sen sileän tien? Niin ja olen 17v.

Ei se lihas tota vauhtia kyllä katoa, ehkä ennemminkin nesteet paenneet hieman lihaksista :eek: samahan se on, kun ollut viikon kaks kipeenä, näyttää kuin olis kuihtunut..mutta nesteet lähtee nopeesti takas kiertoon kun alotat taas treenaamaan, viikko kaksi niin on entisellään.

Jokin tilanne jossa kaikki läski on jo palanut ja ei tule ruokaa yhtään, missä saavutat tollasen tilanteen? ja sun pointti tietysti on että dietillä palaa lihaa ihan vitusti? ja tässä mainitussa tapauksessa on lähtenyt nestettä pois ja osa varmaan läskiäkin.

Hyvä kuulla. Tuon hiihto velvoitteenkun saan alta pois alan taas pumpata rautaa ja tympäisisi suuresti jos lihas olisi kadonnut nyt tämän tauon aikana tuollaista tahtia.. vaikea silti kuvitella että 2,5litraa nestettä olisi lihaksistossa. Hiihtokunto on kyllä suuresti kasvanut tuon puntin lopettamisen ansiosta. Irtonaisempaa ja helpompaa kaikinpuolin, että kyllä se oikea ratkaisu oli, vaikka voimat hitusen heikkenisivätkin. Säikähdin vain, koska joskus kun olen pitäny oikeen laihutuskuurin puntin aikana (syönyt kylläkin ihan hyvin, mutta erittäin terveellisesti välttäen ihan kaikkea vähänkin rasvaista) ei paino ole kuukaudessa kiloa enempää tippunut.. ja nyt 2,5kg ilman minkäänlaista syönnin rajoittamista. Mutta hyvä kuulla, ettei lihas oo juossu karkuu :)

kyllä sitä nestettä aika reilusti on. Ei mullakaan kaikki ole lihasta mitä on vuoden aikana tullut, 69kg->90kg..eikä rasvat ole kamalasti noussut. Ei kaikki kuitenkaan ihan lihasta voi olla :rock:

Yksinkertaista MaTikkaa:
Lihakset on 70%:sesti vettä, keskivertoliikkujalla lihasta kropan painosta jotain 40% (?!?)... 75kg:sta 40% = 30kg... 70%:a 30kilosta = 21kg vettä

Ajattele... Miten muuten esim kevyiden sarjojen nyrkkeilijät tms. pystyy yhdessä yössä pudottaan sen 5-10 kg painoo??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom