Paino putoaa hitaasti

Mulla paikoin paistaa luut rumasti, koska lihaksistoa ei tosiaan tasaisesti ole, mutta toiset paikat peittyy inhottavasti ihraan.

Mulla on tämä sama ongelma nyt ja mietinkin, että miten ihmeessä sen tasapainon tossa rasvan hävityksessä saisi oikein aikaan? Kun juuri noiden yläosastossa paistavien luiden vuoksi lieneisi jo syytä lopetella dieettaus ja siirtyä plussille, mutta kun se alaosasto on edelleenkin reilusti rasvoissaan :( Pienentyneenä tosin, mutta silti. Tarttis vissiin tehdä jotain ja mikäköhän se "jotain" olisi? Kyykkyä, prässiä ja smithiä on vedetty jatkuvalla syötöllä ja painojakin lisätty, mutta onpa ihanaa: läskipe**e on ja pysyy. *huokaus*

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se nyt vain johtuu naisellisista geeneistä. Päärynävartalo. Eipä tämä omenakaan kiva ole, kun heti jos vähänkin lihoo, kasvaa miehekäs kaljapötsi. Tosin on mullakin silti rasvaa reisissä suhteessa eniten biosignature-mittauksen mukaan...

Mikä muuten on ns. rasvaton keho naisella? Bodyfitness-kisakunto? Kun eihän nolla% ole mahdollinen, mikäli aikoo hengissä heilua ;)
Oma tavoitteeni on max 16% rasvat sillä laitteella, jolla viimeksi on mitattu 20%.

No niin. Nyt on syöty 2500kcal tänään, eli mun laskujen mukaan ollaan plussilla se tasan 500. Liikuntana tänään vain 70 min kohtuureipasta kävelyä. Jos tämä ei auta, ei auta kuin lisäillä sitten liikuntaa. Huh huh, oli tosissaan tekemistä että sain tuon kalorimäärän täyteen - kävin hakemassa karkkipussin ja sitten söin kolme isoa voileipää jossa kunnolla voita, juustosiivuja ja kinkkua päällä. Katsotaan mitä tapahtuu - kirjoittelen tänne muutaman päivän päästä niin nähdään mihin suuntaan vaaka heilahtaa! Öitä.

Huomenta. No, nyt on syöty sitten reilusti yli ja paino noussut kilon... oli kyllä työtä syödä tuon verran, mistä aloin itse miettimään, kuinka vähän sitä ns. ei-dieettikaudella onkaan syönyt, vaikka on kuvitellut syövänsä tarpeeksi. Täytyy seurata näitä syömisiä dieettaamisen jälkeenkin jotta sitten se mahdollinen lihaskasvukin joskus ehkä vielä tapahtuu.
Sen verran ällöä toi eilinen syönti oli, että jos tämä ei auta, ei ole mulla mikään pakko toteutella tällaisia. Oli tosi vaikea syödä tuo ruokamäärä, vaikkakin se sisälsi yhden karkkipussin!
Tuirikille: me ei varmaan voida vaikuttaa siihen, mistä se rasva lähtee... se lähtee ekana sieltä, missä sitä on vähiten, ja vikana sieltä, missä sitä on eniten, eli mullakin just noi peppu-reisi-alavatsa- akselilta. Treeni on tärkeä osa mutta tärkein muodostuu tosta ruokavaliosta. Jos sen rasvan haluaa pois, oon vaan syötävä vähemmän kuin kuluttaa. Tai kai se alussa muuttuu lihakseksi aika paljonkin, kun aloittelee treeniä. Nyt kun on jo näin kauan liikkunut paljon, tuollaista ihmettä ei ainakaan mulle valitettavasti enää tapahdu :(.

Mä pidän launtaisin tankkauspäivän, eli yksi päivä viikosta vapaa ruoan punnitsemisesta ja laskemisesta. Viime lauantaina meni pizzerian pizza, pari palaa suklaata, kipollinen jätskiä, päärynöitä, klementiini, banaania, kermarahkaa.. Tänä launtaina eli eilen puuroa maitoon keitettynä voisilmällä, paahtoleipää metukalla ja juustolla. Suklaata muutamia paloja pitkin päivää, hiukan jätskiä ja illalla vielä ruokailu kiinalaisessa ravintolassa. Viikko sitten la saldo oli n. 3500kcal :D eilistä en ole laskenut edes suunnilleen. Ja kyllä noista mässypäivistä huolimatta paino tippuu ja rasva katoaa. Sunnuntait vedetäänkin sitten reilummin miinuksella, mutta eipä ole kovin nälkäkään.. Jatkossa ajattelin ottaa kyllä plussat ns. hyvästä ruoasta, eli niitä mitä syön arkisinkin, mutta enemmän ja sitten lisäksi joku yksi herkku, esim. jätski tai pannaria.

Viime la mulla nousi paino su-aamuksi melkein 2kg :D mut ke-to tienoilla kaikki oli jo pois ja seuraavan lauantain paino olikin taas matalampi.

Mulla ongelmana vatsan seudun rasvat ja sisä- ja etureidet, eli minäkin enempi omena silti. Muualta ei kauheasti tarvis enää lähteä, ettei ala näkyä luut rumasti. Alakropassa mulla hyvä lihaksisto (juoksuharrastus ym), mutta yläkropassa heikommin.

Pakko muuten kysyä mitä sä syöt? Eli millainen ruokavalio sulla on? Vai lasketko vain kaloreita? Voisitko jättää noi ryhmäliikunnat pois ja keskittyä sen sijaan punttailuun? Jos siis lihaksikkuus kiinnostaa.

Itse en noilla mitoilla laihduttaisi, vaan vähentäisin aerobista ja keskittyisin punttiin. Olen saman mittainen kuin sinä ja vatsa oli löysempi 52 kiloisena aerobisen suurkuluttajana kuin nyt 60 kiloisena voimaharjoitteluun keskittyvänä.

Paino nousi ehkä reilussa vuodessa tuon 8kg ja on nyt pysynyt vuoden verran samoissa lukemissa. Sinä aikana kroppa on tiivistynyt ja läski tirissyt. Toki sitä on vieläkin, mutta se on tasaisesti pitkin kroppaa, eikä minään makkarana vatsassa. En edes juurikaan treenaa vatsalihaksia erikseen muuten kuin ehkä yhdellä tai kahdella liikkeellä viikossa tai kahdessa. Salilla teen paljon raskaita etu- ja valakyykkyjä, olympianostoja, maastavetoja, leukoja yms. Ruokavalio on melko vapaa, syön mitä huvittaa, mutta pyrin syömään nälkääni ja itseni kylläiseksi ilman ähkyä :)

Kannattaa vähentää sitä peiliin tuijottelua ja makkaroiden puristelua, ja keskittyä sen sijaan oman kropan hyviin puoliin. Itsellä kroppa on muuttunut pikkuhiljaa mieleiseksi, kun on lopettanut stressaamisen siitä, että sen tulisi olla tismalleen tietyn mallinen. Itselle treenaamiseen asetettujen tavoitteiden saavuttaminen palkitsee niin paljon, ettei paljon kiinnosta, jos joutuu ostamaan kokoa liian isot farkut :)

Moi Ferya!
Mulla on aika tarkalleen tällainen mun ruokavalio tällä hetkellä. Lasken kalorit Kalorilaskurilla:

Aamu:
1 ruisleipä
leivälle oivariinia 5g ja 1 rasvaton kinkkusiivu
Kalinka- mansikkajogurtti (tiedän, hulluna sokeria, mut oon syönyt tätä 20 vuotta...) + 1tl auringonkukansiemeniä
maitokahvi
0,5l vettä

Välipala
maitorahka 250g + sokeroimaton mansikkakeitto 200g
vettä 0,5l
kahvi

Lounas
150g broileria, maustamatonta, omat mausteet (tulisena)
Wok vihanneksia/salaattia 200-250g. Salattissa voi olla myös kananmunia, eli syön niitä 0,5-1 kerrallaan, tai vaikka pähkinöitä. Silloin merkkaan ne ylös.
Raejuustoa 100g AINA
1 ruisleipä, kinkkusiivu, oivariini kuten aamulla
1 riisikakku jos jaksan, ei mitään päälle
vettä 0,5l

Ennen treeniä, tai lepopäivänä muuten vaan:
Pikapuuro 35g rasv maitoon
Raejuusto 100g
Mansikkakeitto 200g
riisikakku, joskus ruisleipä, jos mahtuu
Vettä 0,5l

Treenipäivinä aina Gainomax 250ml treenin jälkeen, treeneissä vettä 0,5l

Iltapalaksi Maitorahka 250g ja ananaspaloja/marjoja/mehukeittoa

Alkoholia en käytä nyt ollenkaan. Vettä vähintään 2l päivässä, treenipäivinä 3l.

Miltä näyttää?
Ja nyt siis ei ole tarkotus kun polttaa noi rasvat pois. Sen jälkeen luulen, että tarviin apua ruokavalion suhteen jos haluan lisää massaa - oon todennäköisesti syönyt koko ajan liian vähän. Huomasin sen eilen, kun söin 2500kcal todella vaivan kanssa (huom sisälsi myös karkit!), eli munhan pitäisi näillä liikunnoilla syödä vähintään toi määrä että saisin kasvuaineksia lihaksille. Enkä varmaan ole syönyt tarpeeksi. Harmittaa. Mutta kuten sanottu, koko ajan tässä oppii!

Ryhmäliikunnat: onko ne huono asia tätä rasvanpolttoa varten? Eikö mun pidä nyt keskittyä ylläpitävään liikkumiseen ja lisätä tota ah ei niin ihanaa aerobista eli kävelylenkkejä, jotta rasva palaa?

Hei tu-i!
En todellakaan stressaa tästä - en ole koskaan mitenkään tavoitteellisesti tehnyt mitään - oman huonon selkäni vuoksi aloin käydä salilla ja jumpissa ja keho on muokkautunut tosi voimakkaasti näiden vuosien aikana. Voimaa ja lihasmassaa on tullut hurjasti ja olen ihan erinäköinen kuin kolme vuotta sitten.
Olen erittäin tyytyväinen kroppaani, eikä tämä ruokavalio nyt ollenkaan stressa minua - päinvastoin, olen nyt ensimmäistä kertaa kokeilemassa dieettamista tavoitteena saada nuo pienet masumakkarat ja selluliiitit jaloista pois. Ja, olen tehnyt kuten sinä - treenannut salilla paljon, hyvinkin raskailla painoilla (vert. kyykkyjä jaksan tehdä suht helposti 3x10 toistoja 65 kilolla, hauiskääntöjä 10kg painoilla, askelkyykkyjä 16kg kahvakuulat molemmissa käsissä 3x20 toistoa/jalka jne jne). Eli kyse on nyt siitä, että olen toki aiemmin katsonut mitä syön, pyrkinyt syömään terveellistä, mahdollisimman alusta asti itse tehtyä ruokaa, mutta joka on sisältänyt hiilareita ja kalorimäärät olleet varmaan +/- 0. Nyt tarkoituksena on tuo rasva saada pois. En keksi nyt äkkiä muutakaan kuin se, että syön vähemmän kuin kulutan.

Ajoittain neuvot ovat jo täällä niin moninaiset, että tuntuu että menee kohta jo ihan sekaisin.... onko mun ajatukset ihan hassuja ja vääriä, miten pääsen tavoitteeseen? Onko vaaka luotettava, vai katsonko senttejä, enkö katso mitään, syönkö tarpeeksi, syönkö liikaa jos paino ei putoa jne...

Mutta otan askeleen kerrallaan, paino on kuitenkin mukavasti pudonnut ja lihaksia alkaa olla jo esillä, varmasti teen jotakin oikeinkin. Kokeilin nyt eilen tuota tankkauspäivää ja katson viikon verran taas eteen päin. Tai vaikka kaksi. Tämä on mielenkiintoinen tutkimusmatka omaan itseen, ja uteliaana katson, johtaako tämä toivomaani tulokseen. Jos ei, minun on ihan hyvä olla näinkin. Ei tässä mitään paniikkia tai stressiä mulla tämän asian kanssa missään nimessä ole. Nyt, kun asiat tällä tavalla kirjoittaa auki ja ihmettelee ääneen, sellainen vaikutelma saattaa varmaan tulla, mutta se ei ole totta.

Eiköhän tuo ihan hyvä runko ole. Paitsi aamupalalta puuttuu proteiinit, vaihda jogurtti rahkaan tai raejuustoon? Aamiainen voisi olla runsaampikin, lisäksi puuroa? Toi sun ennen treeniä-ateria kuullostais hyvältä aamupalalta, tosin puuroa vois mennä enempikin. Etkö syö mitään öljyjä? Oliiviöljy, neitsytkookosöljy?

Iltapalalta jättäisin hedelmät pois, eli ei ananasta, vaan mieluiten mehukeitoilla tai sitten niitä marjoja. Voisit myös lisätä reilusti vihannesten määrää. Sellanen 0,5-1kg päivässä voisi aivan hyvin syödä. Porkkanaa (keskimäärin 120g/kpl), parsakaalia, kukkakaalia, vihreitä papuja, tomaattia, kurkkua, salaatteja. Antaa ruoansulatuksekselle töitä ja niistä saa tärkeitä kasvikuituja ja vitamiineja.

Mä keskittyisin A)kuntosaliin ja B)aamuaerobisiin (30-45min 5-6x vko).

Moikka,
oot oikeassa, aamupalalle pitää varmaan tunkea lisää proteiineja. Jogurttia en vaihda, se on mun suosikki, ainoa "herkku" ja se on vuosien takaa jo niin tapa, melkein kuin tupakointi, en halua siitä luopua... mutta voisin vaikka ottaa vähän raejuustoa.
Öljyä - aina, kun laitan ruokaa, käytän rypsiöljyä. Rasvojen määrä mulla on Kalorilaskurin mukaan oikea, eli 30% kokonaisravinnosta yleensä. Oivariinista tulee rasvaa myös.
Vihanneksissa oot oikeessa, pitäisi niitä alkaa popsimaan. Asia korjataan! Kiitos vinkeistä! ps puuroa en kyllä jaksa syödä enempää, toi on iso määrä mulle tuokin. Mutta yritetään, yritetään... ;-)))

Mun aamupala on aina arkisin 50-70g puurohiutaleita ja 130g raejuustoa tai 160g rahkaa :) Aluksi oli totuttelemista ja aamupala venyi ja venyi. Mut nyt menee ihan hujauksessa :D Pari viikkoa se otti.

Jos rahasta ei ole kyse, suosittelisin hankkiutumaan ravintovalmennukseen. Heiltä saat varmasti tarkat ja hyvät ohjeet, jotka toimii. Itsellä starttaa huomenna siis kolmas viikko ja olen todella tyytyväinen. Mulla valmentaja etänä, eli n 1,5h välimatka. Tsekkaukset n. 3vkon välein, ei paha.

Niin ja voin sanoa et jos jotain haluaa, pitää jostain pystyä luopumaan, ja yleensä ne on ne sokerit, eli sokeroidut tuotteet ja usein makeimmat hedelmätkin. Itse käytän vain banaania hiilarinlähteenä hedelmistä.

Hei tu-i!
En todellakaan stressaa tästä - en ole koskaan mitenkään tavoitteellisesti tehnyt mitään - oman huonon selkäni vuoksi aloin käydä salilla ja jumpissa ja keho on muokkautunut tosi voimakkaasti näiden vuosien aikana. Voimaa ja lihasmassaa on tullut hurjasti ja olen ihan erinäköinen kuin kolme vuotta sitten.
Olen erittäin tyytyväinen kroppaani, eikä tämä ruokavalio nyt ollenkaan stressa minua - päinvastoin, olen nyt ensimmäistä kertaa kokeilemassa dieettamista tavoitteena saada nuo pienet masumakkarat ja selluliiitit jaloista pois. Ja, olen tehnyt kuten sinä - treenannut salilla paljon, hyvinkin raskailla painoilla (vert. kyykkyjä jaksan tehdä suht helposti 3x10 toistoja 65 kilolla, hauiskääntöjä 10kg painoilla, askelkyykkyjä 16kg kahvakuulat molemmissa käsissä 3x20 toistoa/jalka jne jne). Eli kyse on nyt siitä, että olen toki aiemmin katsonut mitä syön, pyrkinyt syömään terveellistä, mahdollisimman alusta asti itse tehtyä ruokaa, mutta joka on sisältänyt hiilareita ja kalorimäärät olleet varmaan +/- 0. Nyt tarkoituksena on tuo rasva saada pois. En keksi nyt äkkiä muutakaan kuin se, että syön vähemmän kuin kulutan.

Ajoittain neuvot ovat jo täällä niin moninaiset, että tuntuu että menee kohta jo ihan sekaisin.... onko mun ajatukset ihan hassuja ja vääriä, miten pääsen tavoitteeseen? Onko vaaka luotettava, vai katsonko senttejä, enkö katso mitään, syönkö tarpeeksi, syönkö liikaa jos paino ei putoa jne...

Mutta otan askeleen kerrallaan, paino on kuitenkin mukavasti pudonnut ja lihaksia alkaa olla jo esillä, varmasti teen jotakin oikeinkin. Kokeilin nyt eilen tuota tankkauspäivää ja katson viikon verran taas eteen päin. Tai vaikka kaksi. Tämä on mielenkiintoinen tutkimusmatka omaan itseen, ja uteliaana katson, johtaako tämä toivomaani tulokseen. Jos ei, minun on ihan hyvä olla näinkin. Ei tässä mitään paniikkia tai stressiä mulla tämän asian kanssa missään nimessä ole. Nyt, kun asiat tällä tavalla kirjoittaa auki ja ihmettelee ääneen, sellainen vaikutelma saattaa varmaan tulla, mutta se ei ole totta.

Mukava kuulla, ettei vartalosi ole mikään stressinaihe! Erilaisia neuvoja tulee varmastikin sen takia, että eri asiat toimivat eri ihmisillä, ja monet ovat päässeet tavoitteeseensa eri menetelmillä. Tärkeintä lienee, että treenaa ja syö silleen, että se tuntuu hyvältä (kohtuuden rajoissa), näin muutos on pysyvämpi ja sitä on helppo ylläpitää.

Oletko muuten synnyttänyt? Treenaat kuitenkin tilkkasen isommilla painoilla (olettaen kyykyn olevan tarpeeksi syvä) ja olet kevyempi kuin minä. Ehkä oma vatsani onkin löllö, enkä vain tajua sitä :D Hyvä näin! Ei vaan, toki geenitkin vaikuttavat siihen miten se rasva jakaantuu kropassa...

Enpä osaa mitään fiksuja neuvoja antaa kuin että painonpudotus ei kuitenkaan aina ole avain onneen. Jos tuosta painosta ei parin kilon pudotus auta, niin ennemmin takoisin lisää lihasta kroppaan. Malttia joka tapauksessa tekemiseen, toivottavasti saavutat tavoitteesi!

tu-i,
kyllä minulla on kaksi lasta. Kyykky ei minulla muuten ole syväkyykky, koska alaselän kivut (vaikeat kulumat mulla) ei anna mun sellaisia liikkeitä tehdä. Mutta syvä se silti on, niin, että reidet tulee 90 asteen kulmaan. Noilla painoilla tekniikkaan tulee keskittyä, jotta se liike olisi tehokas. Ja usein kyykkään toki pienemmilläkin painoilla kuin tolla 65kg:lla.
Mutta tuo sun teoria tuosta treenaamisesta ja kunnolla syömisestä on sinällään mielenkiintoinen. Saattaa nimittäin olla niin, että normaalistikin syön liian vähän "kasvaakseni" lihasten suhteen. Sen tuo eilinen "mättö" todisti. Mutta hyviä huomioita täällä on, ja tuon ananaksen jätän nyt pois, se on varmaan ihan järkevää. Tuhannet kiitokset kaikille avittaneille -tää on kiva foorumi kun ihmiset vastaa kysymyksiin ja on valmiita jakamaan tietämystään ja, ennen kaikkea, kokemuksiaan.

Ja, olen tehnyt kuten sinä - treenannut salilla paljon, hyvinkin raskailla painoilla (vert. kyykkyjä jaksan tehdä suht helposti 3x10 toistoja 65 kilolla, hauiskääntöjä 10kg painoilla, askelkyykkyjä 16kg kahvakuulat molemmissa käsissä 3x20 toistoa/jalka jne jne).

Täytyy sanoa, että ainakin jaloissa sulla on voimaa kuin pienessä kylässä noin pieneksi naiseksi :)

Moi esperance - jalat mulla vastaa hyvin treeniin ja farkut kiristää herkästi kun sinne tulee massaa melkein kysymättäkin... yläkroppa onkin sitten ihan toinen juttu.
Nyt vaan maltillisin askelin eteen päin. Täällä(kin) kun on monenlaisia kokemuksia, ja lisäksi kuulin työtoverilta eilen sellaisenkin kokemuksen, että hänen vaimonsa oli ollut vuosia sitten "tukidieetillä" kehonrakentajakaverilleen sillä seurauksella, että paino ei juurikaan muuttunut mutta kehosta lähti kaikki rasva, ja rva oli todella lihaksikkaassa kunnossa (=lihakse esillä - tuskin niitä miinusdieetillä lisääkään tulee?).
Eli täällä aiemmin olleet kommentit siitä, että itse vaakaa mun ei kauheasti kannata katsoa, ovat varmasti ihan oikeita.

Kuulumisia!
Kahden viikon junnaamisen jälkeen paino on tänä aamuna 55,8kg. Mies sanoo että kroppa on muuttunut todella paljon. Joulun jälkeen painoni on ollut varmaan tasan 60kg (oma paino yleensä 58kg) joten kyllä se on hurjasti tullut alas päin. Mahasta on lähtenyt monta senttiä, samoin reisistä, ja nämä ne on minun ongelma-alueet, edelleen.
Mulla on kuuma koko ajan, johtunee proteiinien määrästä, joka tahtoo olla lähes 3g/kg/päivä. Rasvoja on se 30% ja hiilareita 30-40% max, yleensä jää 35%:iin.
Olen treenannut nyt enemmän kuntosalilla, kolmijakoisella ohjelmalla, ja hyväksyen sen, että terävin treenauskärki on poissa, ihan niin isoilla painoilla ei nyt jaksa tehdä. Olen tehnyt enemmän kävelylenkkejä, joista en kauheasti pidä, mutta nekin näköjään auttavat. Lisäksi olen käynyt pumpissa 1-2xvko ja circuitissa 1x vko siten, että lepopäiviä jää kaksi viikolleen.
Jännittää vain se, mitä täältä alta paljastuu, tai siis se, mitä EI paljastu. Onko niitä lihaksia vai ei? Olenko treenannut oikein? Sitä on itse vähän sokea, tuttavat sanoo että hartiat on leventyneet, mutten itse näe tätä. Kuten en oikein tätä rasvanpolttoakaan. Housut lököttää ja se on ainoa josta sen tajuaa itse, ja tietenkin tuosta painon tippumisesta.

Hienoa :)

Otitko kuvia aloittaessasi? Niistä muutokset huomaa yleensä hyvin :)

Saatko salilla treenatessa itsesi rasitettua kunnolla? Kun kerran kykenet/jaksat ryhmäliikuntatunneillekin noinkin paljon.

Otin minä pari kuvaa, ja siksi vähän huolestuttaakin - kun näki itsensä takaa, huomasi, että a) selkä on ihan aneeminen ja b) pepussa ja reisissä TODELLALKIN on ylimääräistä... eli ei ainakaan tartte pelätä että täältä mikään jättiläinen paljastuu...
Salilla siis huomaan kyllä, että en jaksa enää isoja painoja. Esimerkiksi eilen tein hauis/ojentaja/hartiatreenin, ja hauiksissa tangolla tein vaan 12kg 4x15 toistoa kun yleensä jaksan 20kg tangolla helposti 4x15 toistoa, ja irtopainoilla tein vain 7kg (normaalisti 9, jopa 10kg)... mutta kun olen tajunnut, että ei se autokaan pyöri täysillä jos sitä ei tankkaa, niin ei kai ihminenkään - teen ja treenaan miten jaksan, ja, kuten joku täällä ketjussa (en muista olitko se sinä Ferya) sanoi, päämääränä on maksimaalinen hyvä fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi. Se, että on hyvä olla kaikin puolin. Sitä kohti siis!

Hurjaa meininkiä... Noilla liikuntamäärillä ja kaloreilla olisin itse alta aikayksikön ylikunnossa/ylirasitustilassa (näköjään se uusiutuu helposti). Tuo voimatasojen lasku voisi ylirasitukseen viitata? Mutta olenkin aloittelija vasta, vakavalla burnout-taustalla, ja ns. laiha läski eli vielä aika lailla lihaksia vailla... Stressi minulla vaikuttaa heti ja todella paljon siihen, mitä kropassa tapahtuu (läski lisääntyy silmissä ja lihaskasvua ei tapahdu) ja mitä sydän/syke sanoo. Se on aika uskomatonta sekin. Yritän katsoa enemmän peiliin kuin vaakaan, vaikka minulla on ns. kehonkoostumusvaaka josta kuitenkin kyttään niitä (hyvin epäluotettavia) rasva- ja lihasprosentteja. Mittanauha ja peili ovat kyllä parhaat työkalut.

Miten Bodyfit74 tilanne on nyt edennyt helmikuusta, olisi mielenkiintoista kuulla? (Vähän itse yritän samaa, laskea rasvaprosenttia, tosin lihaskasvu edellä eli en ole miinuksella vaan yritän olla suht plus-miinus-nolla treenit ja palautuminen huomioon ottaen. Painoni onkin niin alhainen, että laihduttaminen ei ole missään nimessä järkevää.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom