Hei tu-i!
En todellakaan stressaa tästä - en ole koskaan mitenkään tavoitteellisesti tehnyt mitään - oman huonon selkäni vuoksi aloin käydä salilla ja jumpissa ja keho on muokkautunut tosi voimakkaasti näiden vuosien aikana. Voimaa ja lihasmassaa on tullut hurjasti ja olen ihan erinäköinen kuin kolme vuotta sitten.
Olen erittäin tyytyväinen kroppaani, eikä tämä ruokavalio nyt ollenkaan stressa minua - päinvastoin, olen nyt ensimmäistä kertaa kokeilemassa dieettamista tavoitteena saada nuo pienet masumakkarat ja selluliiitit jaloista pois. Ja, olen tehnyt kuten sinä - treenannut salilla paljon, hyvinkin raskailla painoilla (vert. kyykkyjä jaksan tehdä suht helposti 3x10 toistoja 65 kilolla, hauiskääntöjä 10kg painoilla, askelkyykkyjä 16kg kahvakuulat molemmissa käsissä 3x20 toistoa/jalka jne jne). Eli kyse on nyt siitä, että olen toki aiemmin katsonut mitä syön, pyrkinyt syömään terveellistä, mahdollisimman alusta asti itse tehtyä ruokaa, mutta joka on sisältänyt hiilareita ja kalorimäärät olleet varmaan +/- 0. Nyt tarkoituksena on tuo rasva saada pois. En keksi nyt äkkiä muutakaan kuin se, että syön vähemmän kuin kulutan.
Ajoittain neuvot ovat jo täällä niin moninaiset, että tuntuu että menee kohta jo ihan sekaisin.... onko mun ajatukset ihan hassuja ja vääriä, miten pääsen tavoitteeseen? Onko vaaka luotettava, vai katsonko senttejä, enkö katso mitään, syönkö tarpeeksi, syönkö liikaa jos paino ei putoa jne...
Mutta otan askeleen kerrallaan, paino on kuitenkin mukavasti pudonnut ja lihaksia alkaa olla jo esillä, varmasti teen jotakin oikeinkin. Kokeilin nyt eilen tuota tankkauspäivää ja katson viikon verran taas eteen päin. Tai vaikka kaksi. Tämä on mielenkiintoinen tutkimusmatka omaan itseen, ja uteliaana katson, johtaako tämä toivomaani tulokseen. Jos ei, minun on ihan hyvä olla näinkin. Ei tässä mitään paniikkia tai stressiä mulla tämän asian kanssa missään nimessä ole. Nyt, kun asiat tällä tavalla kirjoittaa auki ja ihmettelee ääneen, sellainen vaikutelma saattaa varmaan tulla, mutta se ei ole totta.