Paino pudotus/tulosten säilytys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pastori
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 16 vuotias 178cm pitkä ja painan 94 kg. Olen treenannut voimanoston lajeja n. 3vuotta ja tulokset ovat olleet melko hyviä, mutta ongelmana on painon pudotus menettämättä maksimivoimaa. Olen treenannut kotikonstein eli ilman minkäänlaista valmennusta. Ravintolisänä käytän wrangen crea poweria. Minkälaisia vinkkejä voitte antaa?

Taitaa olla aika rankka ylipaino sulla noin nuoreksi. Sun pitää laittaa ruokavaliota uusiksi niin että heilahtaa. Ilmeisimmin syöt paljon ja kovin rasvaistakin, muuten ei noinpaljon noin nuori saa painoa. Ravintolisinä pitäisi olla ehdottomasti myös jotain proteiinivalmistetta, siitä saisit kevyitä välipaloja. Nyt vain aamulenkit mukaan kuvioon ja painoa tiputtamaan, koita saada syötyä noin 200g proteiinia/vrk ja ota se mieluummin vain proteiinia sisältävistä tuotteista (tonnikala, kana, kala, lisäravinteet). Tulokset on siitä ilkeitä että ne melki väistämättä putoavat painon mukana, mutta ei välttämättä kamalasti jos pudotettu paino on rasvaa.

Mä nyt en osaa kummemmin neuvoa, aika alottelija kun oon itekin mut luin just jostain artikkelin, jossa sanottiin et nuorilla suurin osa (suurempi kuin aikuisilla) voiman kasvusta perustuu hermotukseen yms eikä juurikaan lihaskasvuun. Siinä mielessä ne tulokset ei varmaan ainakaan tietystä tasosta pitäs hirveesti pudota mut kai ne aina sen verran et jos on miinuskaloreilla ni kroppa ei jaksa ihan yhtä lujaa pusertaa.
Mut kuten sanottu, mun sanoja ei kannata liikaa uskoa.

Kiitos neuvoista!!

kiitos neuvoista mike!!Täytyy koittaa lenkillä käyntiä ja ruokavalion muuttamista rasvattomampaan suuntaan. Minulla on sokeritauti joten täytyy kuitenkin pitää hiilihydraattitasapaino kunnossa, eikö?

edit: Sori! En oo mikään ATK-ekspertti. Tää tuli vähän väärään paikkaan. Muistan ens kerralla oikein

Kannataisko nuo muuttaa suomenkielisiks nuo
New Thread = Uusi aihe
Post reply = Vastaa
ni ei menis niin usein sekasin.

Kiitos vinkeistä!!:worship: Minkä pituista lenkkiä ehdotat näin poijulle jätkälle? Ruokavaliosta puheen ollen rasvan vähentäminen ja syömisen tarkkailu on hyvä juttu mutta kun minulla on sokeritauti niin hiilihydraatit pitäisi kuitenkin olla tasapainossa, eikö?

Jahas, toi sokeritauti muuttaakin hiukan tuota valiota ja selittää kokolailla ylipainon. Diabetes ei ole kuitenkaan mikään vitsaus voimailussa, vaan pikemminkin plussaa, monet diabeetikot saa aikamoisia gaineja natikkana. Vaikka sulla onkin diabetes, ei se kuitenkaan vaadi ylensyöntiä, joten hiilareitakin voi vähentää. Tasaiset ruokailut, mitkä sulla on varmaankin jo kohdillaan sairauden takia, ovat hyvä pohja kehitykselle. Nyt olisikin kova juttu jos joku treenaava diabeetikko antaisi hiukan ohjeita. Lääkäriltäkin kannattaa kysyä tuosta hiilihydraattien määrästä, eli kuinka alas niitä voi vetää riskittä. Kannattaa painella lääkärille ja ottaa eka selvää ennenkuin uskoo ketään esim täällä.

Tämä diabetes on siitä kinkkinen sairaus, että jokaisella se on hieman erilainen. Diabetes-lääkäri on varmaan jo neuvonut syömään pääasiassa hiillihydraatteja ja muuta sitten vain hieman. Siitä pitää lähteä liikkeelle ja sitten vähitellen vähentämään hiilareita, jos paino ei muuten tipu. Ja tietysti aina kun vähennetään hiilareita, mittaillaan ahkerasti verensokereita ja jos ne laskee liikaa niin vähennetään insuliinia/tabletteja. Proteiinia voi syödä kohtuullisesti, jos ei ole mitään häikkää munuaisissa.

Itse en ole saanut diabeteksen hoitohenkilökunnalta minkäänlaista siunausta tälle harrastukselle eli en näin ollen mitään neuvojakaan. (muuta kuin että pitäisi harrastaa mieluummin aerobista liikuntaa) Kannattaa kuitenkin kysyä hoitavalta taholta.

Back
Ylös Bottom