Paino nousee

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 21 vuotias 185 cm 94 kg tällänen koko elämän urheillut nuori. Lopetin joukkuelajit tossa pari kuukautta sitten ja alotin käymään oikeen kunnolla puntilla ja painoin 88 kg ku alotin käymään. Oon käyttänyt tota kalorilaskuria kaverin neuvosta ja syönyt tosi tarkasti , mutta silti painoa tulee ihan järkyttävään tahtiin . Pitäskö vaan ihan rehellisesti syödä tosi paljon vähemmän vai katoisko kehitys täysin ? En oo vielä vähentänyt syömistä kun pelkään tosiaan et tulokset katoaa. Onnistuisko sellanen että vetäisin päivän proteiinitarpeet ja jättäisin kaloreista vajaaksi ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Okei eli siis mun treenipäivät on maanantai keskiviikko ja perjantai . Oon salilla yleensä sen 75 minuuttia ja käyn salilla juosten (n. 2 km) . Tyypillinen ruokavalio päivässä on 2 sämpylää metukalla ja juustolla ja kahvia aamulla + whey-80 annos . Sitten duunissa ihan normi lounas ( jauhelihaa 400g , kanaa400g tai kalaa + perunat tai spagetti ) . Kotona syön taas jauhelihaa tai kanaa sen 400g ja spagettia + taas whey annos (n.30g). Ennen nukkumaan menoa vedän aina whey annoksen , mutta en yleensä syö . Niin ja tosiaan maitoa menee päivässä se 1 litra tai enemmän. Oon siis urheillut koko ikäni ja oon kropaltani hyvässä ja rotevassa kunnossa , mutta nyt tän lyhyen saliuran aikana on alkanu maha kasvaa nopeasti.

Zone-sarja -42%
Kalorilaskuri on ainoastaan karkeasti suuntaa-antava ja voi heittää paljonkin itse kunkin todellisesta kulutuksesta. Sinun tapauksessasi peruskulutus on ilmeisesti pienempi kuin sillä tilastollisella keskivertojampalla, johon laskuri perustuu. Vähennä syömisiä kunnes paino alkaa pysymään samassa, laske edelleen päivittäiset kalorit ja sitten tiedät todellisen peruskulutuksesi, jolta pohjalta voit alka uudestaan hienosäätämään kalorimäärää hieman plussille tai miinuksille sen mukaan, mihin suuntaan ja mitä tahtia painon haluaa kehittyvän.

Onko palautuminen kunnossa? Mahan kasvaminen voi viitata siihen, että kortisolitaso on korkealla. Muista venyttelyt, palauttavat kävelyt ja mahdollisesti muu lihashuolto.

Annoit ymmärtää, ettet ole käynyt juurikaan salilla ennen? Osittain saattaa myös vaikuttaa, kun tulee lihasta alkuvaiheessa ja elimistö kerää nestettä. Mulla tulee pitkän tauon jälkeen hyvinkin muutama kilo lisää. En jaksais uskoa että on rasvaa mahaan tullut 6kg jos tosiaan syöt noin, tuossahan on spagua lukuunottamatta hyvinkin proteiinipainotteinen valio. Jos sulla ei oo rankkaa duunia, koita jättää hiilarit vaan ennen treeniä, pientä dieetti ketkuilua ja kattoo sitten, mihin paino lähtee. Liian lyhyt aika mun mielestä vielä pelästyä!

Alkuun voi hyvinkin tulla pelkästään nesteistä tuo viitisen kiloa. Ei tuon painoisena 3000 kalorilla paino tuolla liikunnalla mihinkään pitäisi juuri nousta.

Kannattaa huomata myös se katala juttu että jos olet tavallaan vaihtanut jonkun muun urheilulajin salillä käyntiin, niin kulutuksesi todennäköisesti on pienentynyt, lajista ja määrästä riippuen jopa selvästi. Jossain kovassa juoksua sisältävässä treenissä kuluttaa 1000kcal kun salilla n. 300kcal.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom