Paino jumittaa totaalisesti, apua tarvitaan!

Juu tuon olen lukenut ja painonveto on sitten erikseen kisaviikolla, ensimmäisiin kisoihini en kuitenkaan ole tässä menossa :)

Nyt vain tämä itse diettivaihe tuntuu menevän reisille syystä tai toisesta,vaikka treenaan enemmän ja jopa syönkin vähemmän kuin normaalisti dietillä, jolloin paino on tippunut mukavasti.

Pitää taas koettaa pudottaa ruokamäärää, vaikka esim.sunnuntaina n. 1000 kaloria vähemmällä aterioinnilla ja 1h 20 min lenkillä ei saatu painoa kuin ylöspäin. Saattaahaan se olla että kerännyt nestettä/hormoonit yms mutta alkaa vain turhauttaa kun pitäisi kyllä pikkuhiljaa päästä takaisin aikatauluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo kalorivaje pitäisi tietää aika tarkkaan. Mielestäni pitäisi pyrkiä punnitsemaan kaikki syötävät eväät ja laskemaan saatu energia. Vajeen tulisi sitten olla 500-1000 kaloria vuorokaudessa. (Vedät varmaankin saunomalla loput nesteet ennen punnitusta?)

Kroppa pitää tiukasti rasvoista kiinnin, jos kalorivaje on paljon tuon 1000 kalorin yli, kuten sulla voi noilla liikuntamäärillä helposti olla. Tuosta mä nyt lähtisin asiaa purkamaan vaikka en mistään mitään tiedäkään. :)

jooh, pitää nyt vähän vakiinnuttaa noita syötäviä, tuon kouluruuankanssa meneeainavainvähän arvailuksi kun ei niistä kaloreista tiedä. Pyritään siihen tonnin vajeeseen nyt sitten :)

Juu painonvetoon kuuluu sitten paljon nestettä edeltävinä päivinä, hiilareiden poisto ja sauna. Ei vaan kovin montaa kiloa viitsisi saunoa, jaksaa sitten melskata.

Palailen taas palstalle pitkästä aikaa ja nostan vähän vanhaa aihetta...Elikkäs "historiikkini" löytyy tuosta viestien alusta (jos kiinnostaa). Ongelma on edelleen sama eli paino on jämähtänyt paikoilleen ja neuvoja tarvittaisiin.
Pidin taukoa laihdutuksesta joulu-ja tammikuun (samoin treenaamisesta), koska paino jumitti totaalisesti ja ajattelin että tauko voisi auttaa jumiin. Aloitin taas ketodieetin tammikuun lopussa ja kiloja lähti 3kg viikossa mutta nyt paino on jämähtänyt taas noin 120kg jo kahdeksi viikoksi. Tämä 120kg oli se "maaginen" lukema johon paino jämähti jo viime vuoden puolella 1,5 kuukaudeksi ja nyt siis sama juttu, perkele :(.
Onko vinkkejä millä jumituksesta pääsisi nyt eroon (ja toivottavasti pysyvästi)? Kävin viime vuoden puolella myös kilpirauhaskokeissa johtuen tuosta jumista mutta arvot olivat viitteissä (hiukan koholla tosin). En kuitenkaan usko että olisin onnistunut pudottamaan tuota 16kg viime syksynä jos kilpirauhasessa olisi vikaa. Söin tuon dieetin "väliajan" normaalisti joten mahdollinen säästöliekkikin luulisi tulleen selätetyksi. Ja eihän säästöliekinkään pitäisi pysäyttää laihdutusta ainoastaan hidastaa sitä.....
Ajattelin aloittaa taas treenaamisen joten saa nähdä miten se vaikuttaa painoon. Kalorit tällä hetkellä noin 500-1000 kcal miinuksella.
Mutta siis...pistäkään neuvoja siitä miten ruokavaliolla pääsisi tästä jumituksesta eroon eli jatkanko ketolla vai lisäänkö maltillisesti hiilareita ja vähennän rasvaa vai mihin suuntaan pitäisi mennä? Hermot menee perkele kun vaaka näyttää sitkeästi 120kg +-1 kg :itku:....Kiitos jo etukäteen neuvoista ja siitä jos joku jaksoi lukea ja paneutua asiaan.

Kroppa pitää tiukasti rasvoista kiinnin, jos kalorivaje on paljon tuon 1000 kalorin yli, kuten sulla voi noilla liikuntamäärillä helposti olla. Tuosta mä nyt lähtisin asiaa purkamaan vaikka en mistään mitään tiedäkään. :)

Mä en nyt tiedä uskonko sittenkin tohon "säästöliekkiin", vaikka monet lähteet pitävät sitä merkityksettömänä. Olen ollut muutaman viikon -1000kcal(tai jopa yli) dieetillä, hyvin matalahiilarisella ja painon pudottua nopeasti reilusta sadasta kilosta reiluun 98 kiloon, se ei tunnu enää laskevan. Kalorivaje pitäisi olla melko reilu, ja olen tässä ottanut hyvin huomioon laskurien virhemahdollisuuden, joten kulutus pitäisi olla suht realistinen.

Asiaa ei myöskään helpota se, että paskoin oman vaakani. Salille menen harvoin aamulla tyhjällä vatsalla, joten tarkan aamupainon mittaaminenkin on vaikeaa.

Mielenkiintoinen ja höntyilemätön artikkeli aiheesta, ainakin itse pidin varsin informatiivisena. Kirjoittajana uusi painonhallinnan epäjumala Patrick Borg, tuttu naistenlehdistä:

http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441

Hepun dieettijutut on muuten mielestäni varsin fiksuja, silloin jos puhutaan runsaan laardin polttamisesta, eikä siis viimeisistä kiristelyistä siihen "hauissuoni näkyy" tai "vatsapalikat erottuu pimeässäkin" kuntoon. Joka tapauksessa tiivistettynä artikkeli selventää tämän mystisen säästöliekin olemusta, juttuja joita harvemmin tulee ajatelleeksi esim. se että säästöliekki käynnistyy heti, kun kalorit menevät alle kulutuksen. Myös se, että painon putoaminen EI voi pysähtyä täysin, jos energian saanti on kulutusta alhaisempi pitkällä aikavälillä.

Aika iso toi 1000kcal kalorivaje, omakohtaisesta -30kg laihdutuksesta voin sanoa että tahti hidastuu auttamatta. Mulla saattoi olla joka 6kk paino samassa vaikka liikuin tuhottomasti ja kalorivaje oli tosi iso. kaiken järjen mukaan painon pitäis laskea mitä suurempi vaje on ja liikkuu, mutta aina niin ei oo. Itselläni oli juurikin tuo kilpirauhasenvajaatoiminta mikä hidasti sitä painonpudotusta. 35kg tuli toisessa raskaudessa kilon viikkotahtia vaikka söin tosi vähän. Turposin ja turposin. Sit ku pääsin mahansisällöstä eroon alkoi tuhoton operaatio päästä niistä kiloista eroon. Hirveellä työllä ja tuskalla sain 30kg veke mut sit alkoi jumalaton turpoaminen vaikka vajella olinkin. Kilpirauhaskokeissa kävin elokuussa -08. Viiterajoissa olin vaikkakin just siinä rajoilla. Lääkärin mielestä mussa ei ollu mitään vikaa, liikkuva nuori nainen. Vaikka menin sinne A4 kokoisen listan kanssa mitä oireita mulla on niin ei meinannu uskoo millään. Olin epäilly tota kilpirauhasen vajaatoimintaa jo kauan. Kunhan sain lääkityksen niin ei oo enään ollu mitään ongelmia ja kone hyrrää lujaa. Ei tartte ihan niin hirveitä vajeita ja paino ei enää nouse yhden karkkipäivän takia niin et saa kaks viikkoo hikoilla niitä pois. Tsemppiä vaan ja päättäväisyyttä. Stressi kans pahentaa muuten tota painon junnausta.

Aika iso toi 1000kcal kalorivaje, omakohtaisesta -30kg laihdutuksesta voin sanoa että tahti hidastuu auttamatta. Mulla saattoi olla joka 6kk paino samassa vaikka liikuin tuhottomasti ja kalorivaje oli tosi iso. kaiken järjen mukaan painon pitäis laskea mitä suurempi vaje on ja liikkuu, mutta aina niin ei oo. Itselläni oli juurikin tuo kilpirauhasenvajaatoiminta mikä hidasti sitä painonpudotusta. 35kg tuli toisessa raskaudessa kilon viikkotahtia vaikka söin tosi vähän. Turposin ja turposin. Sit ku pääsin mahansisällöstä eroon alkoi tuhoton operaatio päästä niistä kiloista eroon. Hirveellä työllä ja tuskalla sain 30kg veke mut sit alkoi jumalaton turpoaminen vaikka vajella olinkin. Kilpirauhaskokeissa kävin elokuussa -08. Viiterajoissa olin vaikkakin just siinä rajoilla. Lääkärin mielestä mussa ei ollu mitään vikaa, liikkuva nuori nainen. Vaikka menin sinne A4 kokoisen listan kanssa mitä oireita mulla on niin ei meinannu uskoo millään. Olin epäilly tota kilpirauhasen vajaatoimintaa jo kauan. Kunhan sain lääkityksen niin ei oo enään ollu mitään ongelmia ja kone hyrrää lujaa. Ei tartte ihan niin hirveitä vajeita ja paino ei enää nouse yhden karkkipäivän takia niin et saa kaks viikkoo hikoilla niitä pois. Tsemppiä vaan ja päättäväisyyttä. Stressi kans pahentaa muuten tota painon junnausta.

Kuinka kauan sulta meni tuon 30kg tiputtamiseen? Mullakin tosiaan kilpirauhasarvot viitteissä mutta aika ylärajoilla. Mutta sinäkin siis onnistuit tiputtamaan 30kg vaikka arvot olivatkin koholla???En millään viitsisi aloittaa lääkitystä kun muita oireita kuin tää painon jumitus ei ole....

Luin tuon Borgin säästöliekki kirjoituksen ja olen ollut myös kuuntelemassa hänen luentoaan ja on kyllä mielestäni pätevä kaveri. Tuosta kirjoituksestahan tosiaan selviää ettei säästöliekki pysäytä painonlaskua ainoastaan hidastaa sitä.
Elikkä löytyykö muita hyviä neuvoja jumin selättämiseen???

Noita kalorilaskureita ei kannata välttämättä ihan suoraan uskoa. Mä oon laihtunut 6kk:ssa 100kg -> 70kg vähähiilarisella, vähärasvaisella ja hyvin proteiinipitoisella dieetillä syöden n 1200 kcal per päivä.

Ton dieetin terveellisyydestä voi tietty olla montaa mieltä enkä nyt välttämättä suosittelis kellekään, mutta olen itse hyvin tyytyväinen. Pointtina se, että kannattaa kokeilla ihan rohkeasti vaan vähentää niitä kaloreita ja kattoa, mitä tapahtuu. En tiedä, onko mun aineenvaihdunnassa sitten jotain vikaa, kun mä ainakin pärjäsin ihan hyvin ilman pahempia näläntunteita tuolla 1200kcal päivässä, kun siihen tottui. Treenin jälkeen palkkari, jossa on maltoa, ei haittaa dieettiä yhtään.

Ite tiputin 4kk 10kg (185cm/85kg-> 75kg) ja lihasta ei ainakaan tulosten perusteella lähtenyt yhtään. Eikä puhuta kuitenkaan max50kg penkistä.

Noita kaloreita en mitenkään laskenut, mutta panostin nimenomaan tohon proteiinipitoiseen ruokaan ja vähensin hiilareita.

Mä en nyt tiedä uskonko sittenkin tohon "säästöliekkiin", vaikka monet lähteet pitävät sitä merkityksettömänä. Olen ollut muutaman viikon -1000kcal(tai jopa yli) dieetillä, hyvin matalahiilarisella ja painon pudottua nopeasti reilusta sadasta kilosta reiluun 98 kiloon, se ei tunnu enää laskevan. Kalorivaje pitäisi olla melko reilu, ja olen tässä ottanut hyvin huomioon laskurien virhemahdollisuuden, joten kulutus pitäisi olla suht realistinen.

Asiaa ei myöskään helpota se, että paskoin oman vaakani. Salille menen harvoin aamulla tyhjällä vatsalla, joten tarkan aamupainon mittaaminenkin on vaikeaa.

Kyl se paino nyt sittenkin on laskenu, ja suurimpana syynä tohon painon jumitukseen on ollu liian vähäne kuidun ja hiilarien saanti :D kun tavara lähti liikkeelle ni johan putos aamu- ja treenipaino :D

Elikkäs täs on ny noustu sohvalta 130kg+ läskeissä, vedetty kroppa ketoosiin, ruvettu nostelemaan ja juoksemaan.
Uskon että kroppas on hieman hämmentyny tosta touhusta ja taukojaki tulee ku ei saa edes syödä kunnolla.

Kyl mä söisin iha ne hiilaritki ja keskittyisin siihe että urheileminen on jatkuvaa ja pitkäkestosta. Aerobista kyl on aika riittävästi jos tosiaa käyt 3/vko salilla ja sit 4/vko lenkillä.

Tapahtuuko siinä aerobisessa sit mahdollisesti jotai failua jos kerran hormonivikaakaan ei ole?
Hengitys kulkee ku unelma ja ei mee kuitenkaa iha hiipimiseks?

Ja muuten tekstistä ei käynyt ilmi, kuinka tarkkaa on kirjanpito syömisistä? Tulee äärimmäisen helposti arvioitua alakanttiin syömisen määrä, jossei sitä tarkkaile ja merkkaa erittäin tarkasti. Tuosta Borgin Patesta kun olikin jo puhe, niin kannattaa kokeilla tuota kiloklubi.fi sivustoa, jossa mies pyörii asiantuntijana. En ole edes mikään mainosmies, vaikka jo toista kertaa mainitsen palvelun täällä pakkiksessa, itselleni tuo on ollut avain hyvään dieettimotivaatioon, kun noitten syömisten ja kulutusten kynä-paperi merkkailu ei oikeen miellytä. En usko että on kovin merkittävä info tämä, mutta itselläni on nyt ollut makrot rasva n.75-85g/vrk, prot. n.120-140g/vrk ja loppu hiilaria niin, että kokonaiskalorit n.2200-2300kcal/vrk, ja kilo per viikko tahtia on toistaiseksi tippunut painoa, mutta oma dieettini onkin kestänyt vasta merkittävästi lyhyemmän aikaa kuin sun, kohta voinkin olla samassa veneessä, saa nähdä. Itselläni on tuo reload jakso tarkoitus pitää n.2-3 viikon välein, ja aina kolmen päivän mittaisena, tosin noita en ole ehtinyt kun sen yhden ottamaan. Ja tuo nimityskin ehkä on hieman harhaanjohtava, koska ainakin eka pätkä oli aikamoista napostelua, ja siihen kuului myös luvattoman paljon alkoholia. Mutta toisaalta, ainakaan oma pää ei kestäisi pitkäjaksoista dieettiä ilman "lomaa" välillä.

Dieetti- ja treenimotivaatiota muuten itselläni runsaasti lisää tulostavotteiden asettaminen liikkeisiin, joissa ollaan oman painon kanssa tekemisissä - omat ykkösliikkeet tällä hetkellä leuat ja sotilaspenkki, joissa saa aina lisää toistoja sitä mukaa kun paino laskee. Tuskin ihan optimaalista treeniä dieetille, mutta pitää motivaation korkeella.

Kuinka kauan sulta meni tuon 30kg tiputtamiseen? Mullakin tosiaan kilpirauhasarvot viitteissä mutta aika ylärajoilla. Mutta sinäkin siis onnistuit tiputtamaan 30kg vaikka arvot olivatkin koholla???En millään viitsisi aloittaa lääkitystä kun muita oireita kuin tää painon jumitus ei ole....

Luin tuon Borgin säästöliekki kirjoituksen ja olen ollut myös kuuntelemassa hänen luentoaan ja on kyllä mielestäni pätevä kaveri. Tuosta kirjoituksestahan tosiaan selviää ettei säästöliekki pysäytä painonlaskua ainoastaan hidastaa sitä.
Elikkä löytyykö muita hyviä neuvoja jumin selättämiseen???

Mulla meni pari vuotta. Jos olisin hakeutunu aiemmin lekuriin noiden arvojen mittaukseen niin olis varmaan päässy nopeammin. Lääkäri ei meinannu millään antaa mulle koelääkitystä, pikkasen jouduin ääntä korottaa. Oireet katos parissa viikossa ku aloitin lääkityksen. Kyllä se paino tippui sillon mut todi hitaasti ja joutui tekee hitosti töitä. Nyt pitäis alkaa massan jälkeiselle dietille ja pikkasen jännittää et miten tuo lähtee taas käyntiin. Kyllä söi "miestä mäessä" tuo noin pitkä tiputusaika. Välillä itkettiin ja hakattiin päätä seinään.

Mulla oli toi sama ongelma, paino alko jumittaa, kun olin saanut "virallisesta" lähtöpainosta noin 5kg pois. Jos synnytyksestä lasketaan, niin painoa on tipahtanut jo 18kg. Paino on ollut viimeset 5v lähemmäs 90kg (pituutta 168cm) ja pääsin sinne 80kg:oon, siihen sitten jäi. Junnas varmaan kolme viikkoa tuossa lukemassa ja vähän päälle. Pidin sitten kunnon mässypäivän, söin kaikkea mahdollista, mitä mieli teki. Lisäksi olen ottanut käyttöön kookosöljyn ja vihdoinkin olen päässyt sen maagisen rajan alle! En nyt tiedä loppupelissä kumpi on enemmän vaikuttanut, mutta uskon aika voimakkaasti tuon kookosöljyn voimaan. :) Sehän tunnetusti auttaa rasvaa palamaan. Toisaalta on ihan hyvä "huijata" elimistöä välillä näillä mässypäivillä, minulla ainakin tuntuu toimivan. Ja mitä muihin rasvoihin tulee, niin margariinia en käytä ollenkaan, voita reilusti silloin tällöin, kylmäpuristettua rypsiöljyä/oliiviöljyä ja omega 3:sta.
Ainiin ja se vedenjuonti, sitä ainakin 3l päivässä..Sen kun unohdan, niin paino alkaa jumittaa!!

En kehtaa uutta threadia avata niin kysynpä täällä. Itsellä vähän sama tilanne, dieettiä takana 20 viikkoa, 186cm paino 127->99kg, mutta nyt ollaan jäädytty tohon satasen pintaan. Dieetti on ollut tyyliä VHH, hiilareita hieman alle 100g päivässä, proteiinia n. 250g, loput rasvaa niin, että kokonaiskalorit olleet n. 2500 pinnassa. Salia 4 kertaa viikossa, juoksulenkki (45-60min) 4 kertaa viikossa ja kävelyä kouluun/ulkoilua rattaita lykkien n. 5-10km päivässä. Pitäisikö kaloreita vielä tuosta tiputtaa tai säätää liikuntaa suuntaan tai toiseen - vai luotanko että paino alkaa tästä näillä eväillä tippua uudestaan. Salitaustaa n. 4 vuotta, lihakset olen ainakin omasta mielestäni saanut säilytettyä dieetillä suht hyvin, voimatasot ei mainittavasti tippunut dieetillä (palautuminen tosin alkaa hidastua...) Vielä punttitreenistä - onko pidemmällä dieetillä maksimivoimatreeni parempaa, pitäen sarjapainot entisellään hampaat irvessä vai kannattaisiko enemmän keskittyä volyymitreeniin ja kunnon pumpin saavuttamiseen?
Kiitos vastauksista

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom