Paino ei tipu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tzu
  • Aloitettu Aloitettu
"Tässä nyt ei ollut kyse mistään kisadietistä, vaan käsittääkseni tavoitteesta päästä normaalipainon rajoihin. "

Ei Faidran pointti ollutkaan varmaan se vaan lähinnä puhe oli käsittääkseni kohtuudesta ja niistä metodeista miten ruokatottumuksia muutetaan.. Dietti kuin dietti, hyviä metodeja joita voi soveltaa eri tavoin. Foorumin tarkoitus on kuitenkin antaa tukea ja tietoa, ja kisadiettihän on diettaamisen äärimmäisen puhtain muoto niin sanotusti niin miksei sitä sitten tuotaisi myös esiin kun periaatehan on periaatteessa aivan sama, kaloreiden pitäminen alhaalla!

"Tässä nyt ei ollut kyse mistään kisadietistä, vaan käsittääkseni tavoitteesta päästä normaalipainon rajoihin. "

Taisit nyt käsittää hieman väärin Dharmi. Tarkoitin tuolla kommentilla, että kisadietistä ei itselläni ole kokemusta eikä niinkään tietoa, joten siihen en osaa antaa neuvoja. Mielestäni ilmaisin myös sen, että olen Faidran kanssa samoilla linjoilla. Halusin vain tuoda esiin samoin kuin Siekkari, että pysyviä muutoksia hyvinvointiin saadaan myös minun kokemukseni mukaan parhaiten juuri hitaalla painonpudotustahdilla ja tekemällä muutoksi asteittain elämäntapaan. Lisäksi liikuntamäärän äkillinen lisääminen voi altistaa mm. rasitussairauksiin, puhumattakaan jos taustalla sattusi vielä olemaan verenkiertoelimistön sairauksia.

marttuuli, Juu ilmeisesti käsitin väärin, tosin luin tekstin uudestaan ja käsitin vieläkin samalla tavoin mutta toisaalta ymmärsin mitä hait takaa :)

Mä viittasin tuossa kisadieettiin siksi, kun yleensä idea mässypäiviin/tankkauksiin saadaan juurikin lukemalla kisadieetillä olevien kirjoituksia ja blogeja. Mun mielestä tavallisella dieetillä - jossa ruokavalio ei ole niin äärimmilleen optimoitu kuin kisadieetillä (p/hh/r määrät just eikä melkein, ravinnonsaanti ajoitettu juuri tiettyihin aikoihin päivästä, ei lipsumisia jne) eikä treenimäärä ole lähelläkään kisaan tähtäävien treenimäärää (dieetillä jopa 15-20h/vk) - ei ole mitään tarvetta tankkaus/mässypäiville. Usein niitä halutaan ottaa mukaan siksi koska ajatellaan, että niille on muka tarve (kun ei ymmärretä miten erilainen ei-kisadieetti on verrattuna kisadieettiin) ja yksinkertaisesti siksi, koska halutaan mässyttää herkkuja. Tietyllä tavalla ajattelen, että sehän on kuin pirulle pikkusormen antaminen... palataan tarkoituksellisesti vanhoihin syömistapoihin ja toistamaan juuri sitä kuviota, josta yritetään opetella nyt uuden elämäntavan/dieetin avulla eroon. Ei hyvä.

Siekkarin ja marttuulin tekstit voin allekirjoittaa, ei muuta lisättävää tältä suunnalta...

Tietyllä tavalla ajattelen, että sehän on kuin pirulle pikkusormen antaminen... palataan tarkoituksellisesti vanhoihin syömistapoihin ja toistamaan juuri sitä kuviota, josta yritetään opetella nyt uuden elämäntavan/dieetin avulla eroon. Ei hyvä.

Justiinsa samaa mieltä. Mietin vähän tuota samaa, sen jälkeen kun olin edellisen jupinani postannut. Useinhan nopeasti laihduttavalla alkaa kangastella mielessä se ihana tulevaisuus, kun saa sitten taas syödä, mitä lystää. Nuo mässypäivät ovat mielestäni samaa sarjaa. Kun nyt tässä viikon sinnittelen, niin sitten saan syödä yhtenä päivänä niin paljon kuin napa vetää. Ei hyvä!

Tämänkin siis olen kokenut ja nähnyt muutamien tuttujen toimivan juuri tuolla kaavalla. Se ei ole johtanut kenenkään kohdalla pysyviin tuloksiin :D. Pysyvyydestä ei tietysti voi vielä puhua tapauksessani tälläkään kertaa, mutta jos vielä parin vuoden päästä olen suunnilleen näissä lukemissa, voin aloittaa saarnaamisen oikein tosissani :lol2:

Aiheesta CLA...se ei käsittääkseni ole paras mahdollinen vaihtoehto, ellei ole ns. himoliikkuja, eli ellei rasvaa pala dramaattisesti. Tavisihmiseltä CLA ei taio rasvaa pois. Korjatkaa, jos olen hakoteillä. :piis:

Ei tuommoiset järjettömät mässypäivät kyllä ole hyväksi kellekään. Itse ainakin käsitän dietin - tai ylipäätään - herkkupäivällä sen, että syö esim. jonkin verran irtokarkkeja, tai pizzan ruuaksi, tai popcorn-pussin puoliksi vaikka kullan kanssa. En käsitä mitä järkeä on mättää hillittömästi aamusta iltaan. Mun mielestä ruokavaliossa on jotain pielessä jos tuntee tarvetta semmoiseen.

Ei tuommoiset järjettömät mässypäivät kyllä ole hyväksi kellekään. Itse ainakin käsitän dietin - tai ylipäätään - herkkupäivällä sen, että syö esim. jonkin verran irtokarkkeja, tai pizzan ruuaksi, tai popcorn-pussin puoliksi vaikka kullan kanssa. En käsitä mitä järkeä on mättää hillittömästi aamusta iltaan. Mun mielestä ruokavaliossa on jotain pielessä jos tuntee tarvetta semmoiseen.

Mä oon vetänyt kerran viikossa lauantaisin tai sunnuntaisin melko suuren irtokarkki/pähkinäpussin jo puolitoista vuotta, eikä ole paino ainakaan sen johdosta lähtenyt nousuun, laskusuunnassa olen ollut painon suhteen ennemminkin. Että mun mielestä on kyllä järjetöntä ajatella 1) että herkkupäivä pitäisi olla vain kerran viikossa, koska sitten tulee tuo efekti, että vedetään kaikki herkut, joita ei viikon aikana "saa" syödä, pienempiä määriä muutaman kerran viikkoon (esim.jätski yhtenä päivänä ja vaikka suolapähkinäpussi toisena) 2) että painoa ei muka pysty hallitsemaan ihan vaivattomasti, vaikka herkkupäiviä pitäisikin, liian tiukka fiilis täällä nyt jotenkin herkuttelun suhteen vallitsee--> johtaa mulla huonoon omaantuntoon jo pienestä suklaapatukasta.

Ja tämä postaus ei sitten tarkoittanut mitään manifestiä huonon syömisen ja mässäilyn puolesta.

Dahlia, niin mä olen siis paremminkin noilla sun linjoillasi, mässypäivällä ymmärrän tosiaan sellaisen hervottoman mättämisen. Ei mässypäiviä, vaan hallittua syömistä. Se ei tarkoita, että kielletään kaikki. Ja justiinsa sen takia, että täydellinen kieltäymys kasvattaa helposti mielitekoa. Mutta riippuu sitten suolapähkinäpussien suuruudesta yms. voiko niitä joka päivä vedellä. Ja tietty vähän siitäkin, miten paljon liikkuu.

Mulla kun ei itselläni ole tuota makean himoa, en kaipaa karkkipäiviä - ja toisaalta jos niitä on ulottuvilla ne saattavat kuitenkin laukaista jonkin hillittömän kaksin käsin heti kaikki -ilmiön jostain henk.koht. historian hämäristä. Edellinen saattaa kuulostaa ristiriitaiselta - ja sitä se onkin. Se on vaan mun syömisongelmani ilmentymää. Mutta siis mieluiten en hanki tähän huusholliin mitään karkkia :D. Tässä suhteessa täydellinen pidättyvyys toimii.

Dahlia, samaa mieltä - ehkä ymmärsit mun postini jotenkin väärin. Koko sanalla MÄSSY(=pakko olla epäterveellistä)PÄIVÄ (=kokonainen päivä aamupalasta yöpalaan) on mielestäni hyvin negatiivinen kaiku. Samalla tavalla mäkin toimin kuten sinä, kerran viikossa sellainen vapaampi päivä jolloin sekoittelen tavallisia aterioita ihan huolella (syön myös sellaisia ruokia jotka eivät arkipäiviini välttämättä kuulu, vaikka eivät epäterveellisiä olekaan – esim. ruisleipä margariinilla, en syö sitä arkena koska masu ei kestä, tai vaikka kotiruoka mummulassa, illalla karkkipussi tms.). Mä tosin lasken siitä huolimatta aina kaiken syömäni, koska oon todennut että kaikki vaikuttaa kaikkeen... mulla sen viikkokeskiarvon on oltava kunnossa, muussa tapauksessa seuraa rasvamassassa turpoaminen. Mässypäivä kuulostaa omaan korvaani – ja on ollut ainakin minulla aikaisemmin – sellainen päivä, jolloin todella aamusta iltaan vedetään pullaa, karkkia ja sun muuta mässyä. Helposti siihen pahan olon pisteeseen saakka, että illalla sänkyyn mennessä tekisi mieli vaan oksentaa...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Dahlia, samaa mieltä - ehkä ymmärsit mun postini jotenkin väärin. Koko sanalla MÄSSY(=pakko olla epäterveellistä)PÄIVÄ (=kokonainen päivä aamupalasta yöpalaan) on mielestäni hyvin negatiivinen kaiku. Samalla tavalla mäkin toimin kuten sinä, kerran viikossa sellainen vapaampi päivä jolloin sekoittelen tavallisia aterioita ihan huolella (syön myös sellaisia ruokia jotka eivät arkipäiviini välttämättä kuulu, vaikka eivät epäterveellisiä olekaan – esim. ruisleipä margariinilla, en syö sitä arkena koska masu ei kestä, tai vaikka kotiruoka mummulassa, illalla karkkipussi tms.). Mä tosin lasken siitä huolimatta aina kaiken syömäni, koska oon todennut että kaikki vaikuttaa kaikkeen... mulla sen viikkokeskiarvon on oltava kunnossa, muussa tapauksessa seuraa rasvamassassa turpoaminen. Mässypäivä kuulostaa omaan korvaani – ja on ollut ainakin minulla aikaisemmin – sellainen päivä, jolloin todella aamusta iltaan vedetään pullaa, karkkia ja sun muuta mässyä. Helposti siihen pahan olon pisteeseen saakka, että illalla sänkyyn mennessä tekisi mieli vaan oksentaa...

Okei:D, ehkä ristiriitamme olikin määrittelyllinen. En ole itse koskaan sitten määritelmäsi mukaisia mässypäiviä harrastanut, joten se sananakin on mun mielessä saanut eri merkityksen. Ja sitä paitsi, minun syömisiäni ja kisaajan syömisiä ei voi muutenkaan pistää mihinkään vertailuun, koska itse yritän päästä eroon tuosta kaiken ruuan kaloreitten laskemisesta ihan prikulleen joka päivä, ja tämähän taas kilpailijalle on ehkä elinehtokin. Täällä pakkista lukiessa aina vaan tuntuu välillä itselläkin se järki unohtuvan juuri sen suhteen, että monet täällä kilpailevat ja itse on vaan tällainen peruskuntoilija, eikä tarvitse noudattaa samalla tavalla tarkkuutta kaikessa, vaikka siis syönkin kyllä, mielestäni ainakin, yhtä terveellisesti kuin monet kisaajat täällä. Pakkikseltahan olen korvaamatonta tietoutta syömisen suhteen juuri saanutkin.

Mässypäivä on ollut mulle sitä, että viikonloppuna ostan mässyä eli karkkia tai syön leffaa katsoessa sipsejä tms. Ruuaksi yleensä teen jotain isompitekoista ja "parempaa" kuin viikolla, mutta silti kyllä hyvin terveellistä, herkkua siinä saattaa olla se, että pistän ruokaan vaikka homejuustoa, mitä yleensä en muuten syö. Viikolla puolestaan herkuttelen myös, mutta silloin herkut ovat ihan terveellisiä: eilen ostin iltaherkuksi profeelin rasvattoman mustikka-karpalojugurtin, se on kumma miten pienessä purkissa oleva jugurtti tuntuu jotenkin luksukselta verrattuna niihin tavallisiin litran pöniköihin, joita jääkaapistani yleensä löytyy. Tai jos on lämmin päivä, syön sen jätskin.

That's it, pointti on vaan se, että kisaajien pitäisi muistaa, että vaikka tämä foorumi alunperin juuri heidän tarkoituksiaan on palvellutkin, on iso osa meistä kirjoittelijoista kuitenkin mun kaltaisia peruskuntoilijoita, jotka käy salilla jne. vaan pitääkseen yllä hyvää oloa ja hyvää kuntoa. Ja meidän tavan tallukoiden pitäisi muistaa, että kisaajat ovat asia erikseen, että se yksi jätskipuikko ei pilaa mitään! Eikä tämä puheenvuoro tarkoita sitä, että puolustan mitään muuta kuin terveellisiä elämäntapoja.

Ja jos vielä mennään sanaan "mässy", niin ehkä se oli väärin valittu tänne. En nyt tarkoittanut tuolla mässyllä, että vedän kaikki kaupungin hampurilaispaikat tyhjäksi tai että ostan 10kg suklaata, jäätelöä, sipsejä yms rasvasta. Kerroin vain, että tällä hetkellä tekisi mieli syödä karkkihyllyt tyhjäksi. Olisko sana "herkuttelu" parempi? Eli kerran viikossa jotain, mitä tekee sillä hetkellä mieli, vaikkapa se yksi sipsipussi (jossa voi valita kevyemmän vaihtoehdon) tai 1 karkkipussi tai vaikka 1 pulla. Olen nyt tähän asti vetänyt ilman mitään moisia herkutteluhetkiä ja jos tulee ihan hillitön himo, saatan napsia muutaman karkin tai jotain puoli salaa, ettei vaan kukaan huomaa ja niistäkin tulee huono omatunto! Ja nytkin ottaa aivoon koko homma!:curs:

OT: Viitaten mässypäiviin, niin mitä syvemmälle olen luisunut VHH-maailmaan, niin sitä vähemmän on ollut tarvetta varsinaisille mässypäiville. Makeannälkää ei ole, karkkien syönnin olen lopettanut jo aiemmin (paitsi suklaan & lakun), VHH-ruoka sisältää täysrasvaista juustoa muutenkin jne. Joka päivä mässypäivä tavallaan, mutta toisaalta en ole ikinä ennen elämässäni esim. syönyt näin puhdasta ja herkullista ruokaa ja näin paljon kasviksia. Mun mielestä mässypäivän idea ei ole korvata normaalia ruokaa herkuilla vaan se, että syödään joku maltillinen herkkuannos normaaliruoan päälle. Ei ikäänkuin korvata niitä arvokkaita bodyruokakaloreita tyhjillä höttökaloreilla, vaan varmistetaan joka tapauksessa että normaali ravintoannos tulee syötyä - jos ei meinaa maittaa niin kantsii sitten miettiä josko parantaisi normaaliruokiensa maistuvuutta, ennen kuin alkaa paikata pahan ruoan aiheuttamaa nihkeää fiilistä roskaherkuilla... Normaaliruoan syöntipakko myös väkisin rajoittaa mässättävän herkkuruoan määrää kätevästi.

Ja joo, edellisten kanssa samaa mieltä siitä, että peruskuntoilija (eikä kukaan muukaan) mässypäivää herkkuorgioiden muodossa tarvitse mistään ravitsemuksellisista tai treeniin liittyvistä syistä. Mutta kohtuullinen herkuttelu ei munkaan mielestä pilaa mitään. Se faidran 90/10% sääntö on hyvä.

Olisko sana "herkuttelu" parempi? Eli kerran viikossa jotain, mitä tekee sillä hetkellä mieli, vaikkapa se yksi sipsipussi (jossa voi valita kevyemmän vaihtoehdon) tai 1 karkkipussi tai vaikka 1 pulla. Olen nyt tähän asti vetänyt ilman mitään moisia herkutteluhetkiä ja jos tulee ihan hillitön himo, saatan napsia muutaman karkin tai jotain puoli salaa, ettei vaan kukaan huomaa ja niistäkin tulee huono omatunto! Ja nytkin ottaa aivoon koko homma!:curs:

Herkuttelu tuosta kuvaamastasi käyttäytymisestä on tosiaan mielestäni parempi ilmaus :). Ei kannata päästää hillittömään himoon asti. Yksi pulla ei ole mitään, jos se jää siihen. Yksi pieni suklaan pala ei myöskään ole mitään, eikä kaada kenenkään dieettiä, jos se jää siihen. Jos tosiaan onnistut toimimaan noin, ainoa mistä sun kannattaa päästä eroon on huono omantunto :D. Se ei nimittäin auta yhtään ketään missään asiassa.

Mun piti jo aikoja sit laittaa tänne ruokalistaani,mut koulukiireet vieny muualle.Nyt sitten arvioitavaks vasta.Ongelma siis se et mikä on porsaanreikä ruokavaliossani kun paino ei tipu vaik mitä tekisin,elimellistä vikaa kun ei löydy.
Pohjatiedoiks pohdintaan et oon 170cm/70-72kg,treenaan3-4krt viikos tunnin kerrallaan,kävelen 5-10km tai pyäräilen 10-20km 4-5krt viikos.
Täs erään torstain ateriointi:

klo 7.30 150g rasvatonta jugurttia,0,5dl vadelmia, 1appelsiini, 1näkkäri jolla 1tl kasvisvoita,tomaattia,valkoista teetä tilkalla soijamaitoa

klo 10.30 pirtelö:3,5dl vadelmia ja niitten lientä,30g heraproteiinia

klo15.00 näkkäri,puol rkl sinappia,3 juustosiivua(15%)

klo 17.00 kaalia,n,150g kevytraejuustoa,2 soijanakkia,pieni annos ranskiksia,3rkl sinappia ja ketsuppia

klo 20.30 150g rasvatonta jugurttia, 0,5dl vadelmia, 32g lakua(102kcl)

Sit eräs sunnuntai-herkkupv:

klo 8.30 aamupuuro: 1dl kaurahiutaleita, 1,5 dl rasvatonta maitoa,2tl sokeria,1dl soijamaitoa, 2,5dl sokeroitua mehua

iltapv: 1ruisleipä,tomaattipyrettä,herkkusieniä,vähärasvaiseen jugurttiin tehtyä dippiä,4juustosiivua(15%)

iltapala: kaalia,tomaattia,porkkanaa,sipulia, n.100g rasvatonta raejuustoa,rasvattomaan jugurttiin tehtyä dippiä,zell-palautumisjuoma.

päivän mittaan herkuttelua: 200g irtokarkkia,1 jäätelötuutti,200-250g lowfat-sipsejä,dippiä

Tuollaset herkuttelut rajottuu yhelle päivälle/vk,viikol jos iskee makeenhimo tms sorrun johonkin mahd.terveelliseen herkkuun ja kohtuudella,tyyliin pieni lakupatukka.eikä sortumista tapahu kun harvoin,pyrin sinnitteleen aina sinne harkkupäivään.Usein käy just niin,et sillon se pv menee mässyvoittoseks,perusruokaa ei tuu syötyä niin paljon.

Mun piti jo aikoja sit laittaa tänne ruokalistaani,mut koulukiireet vieny muualle.Nyt sitten arvioitavaks vasta.Ongelma siis se et mikä on porsaanreikä ruokavaliossani kun paino ei tipu vaik mitä tekisin,elimellistä vikaa kun ei löydy.
.

Äkkiseltään laskettuna ton torstain kalorit on ~1200 ilman noita sipseja ja irtokarkkeja, käsitin, että ne kuulu tohon mässypäivään(?) 1200kcal on aivan liian vähä ton kokoselle ja noin paljo liikkuvalle - jos tosiaan söisi päivittäin tuon 1200kcal.

Viikonloppuna saa miinus kalorit hyvin nollattua, ja viel plussan puolelle, kun jo pelkästään Taffelin less fatt sipsejä ton 250g syömällä saa 1200kcal ja irtonamuilla 660kcal. Siihen päälle vielä normaali syömiset, niin ei tarvitse miettiä miksei se paino tipu. Vai kuinka?

Mutu-analysoijan silmin tuosta huomaa nyt juuri hyvin sen, mistä itse puhuin ylempänä mässypäivien yhteydessä: kun suhteessa tosi iso määrä kalorinsaannista tulee erilaisesta mässyruoasta, niin tulee ongelmia. Syöt ikäänkuin paljon "tyhjää" eli saat kaloreita, mutta et suhteessa kalorimäärään kauhean paljon arvokkaita rakennusaineita ja kroppa lyö jarrut pohjaan. Kun kalorit on tuolla 1200 kcal tienoilla, niin siinä ei minun mielestäni ole varaa yhdellekään sortumalle sinä päivänä, koska 1200 kcal on tiukkaa muutenkin saada kaikki tarvittava. Vaikka se 32 grammaa lakua onkin vain sata kaloria, niin se on silti lähes 10% juuri sen päivän energiansaannista! Jos kalorit on noin pienellä niin aika pedantisti pitäisi syödä.

Mun nähdäkseni ei ole ihme, jos kärsit makeenhimoista; kunnollisen kokoisia aterioita, siis ihan kunnollista lounasta ja päivällistä ei oikein löydy, vaan syöt oikeastaan melkein pelkkiä välipaloja. Alkaahan se ottaa päähän ja generoida himoja, kun ei koskaan saa syödä mahaansa täyteen. Proteiinin määrä jää mielestäni aika pieneksi, samoin rasvan, ja rasva tulee enimmäkseen bodyruokailijan näkökulmasta huonohkoista lähteistä: juuston kovasta rasvasta, margariinin ja ranskisten teollisuusrasvasta.

Ainakin heti kättelyssä vaihtaisin jogurtin maitorahkaan, pitäisin huolen että kasviksia tulee puoli kiloa päivässä, eli käytännössä sekä lounaalla että päivällisellä iso kasa kypsänä tai raakana, hölväisin kasvisten päälle oliivi-tai rypsiöljyä muutaman rkl kummallakin aterialla, näiden aterioiden yhteyteen molempiin proteiinilähdettä pari sataa grammaa (juusto, kala, liha, muna, tofu) sekä riisiä/perunaa/pastaa oman maun mukaan. Palautusjuoma salitreenin jälkeen.

Juu ja kovin vähän kaloreita tuossa ei-herkkupäivässä. Itse olen sua 5-7 kg laihempi ja pistelen liikuntapäivinä (pyöräily/punttis/juoksu/loikat) 1800-2000 kcal ja paino putoaa oikein hyvin... Lepopäivinä syön vain n. 1300 mutta ne päivät onkin sitten viimeisen päälle tuunattuja sekä herkuttomia. Runsaskalorisempina päivinä saattaa joskus pari suklaapalaa tms kyllä livahtaa ;). Herkkupäivinä syön kuten saarnasin edellisessä viestissäni, normaalisti plus jonkun yhden herkku"annoksen" - mulle tulisi aivan hirveä olo ja myös kamala nälkä tuolla sun herkkupäiväesimerkillä: eihän noista tule kylläiseksi! Ja 1200 kcal ei pidä runsaasti liikkuvaa naista tiellä ja fileitä paikoillaan.

Kohta alkaa usko horjumaan tähän "laihduttamiseen" minullakin...ruokavalio on puhdistettu toukokuun alusta lähtien, liikunnat about samoja kuin ennenkin.
Taustatietoja referoituna....Pituutta minulla on 170cm, lähtöpaino 67,8 kg. Olen jakanut treenini kahdelle viikolle koska harrastan myös potkunyrkkeilyä jonka vuoksi jos meinaisin käydä koko kropan läpi viikossa läpi salilla, on tahti liian rankka ja olen todennut nykyisen jaon varsin mielekkääksi.

Laitan tähän kahden edellisviikon treenit, kulutetut kcal ja syödyt kcal:

Vko 1
ma aamulenkki 35 min -330 kcal, syöty 1453 kcal (pr153 hh154 r25)
ti potkunyrkkeily 1 t. -500 kcal, syöty 1768 kcal (pr168 hh 182 r43)
ke sulkapallo 1 tunti -400 kcal, syöty 1719 kcal (pr166 hh183 r37)
to potkunyrkkeily 1 tunti -500 kcal, syöty 1580 kcal (pr139 hh157 r24)
pe vapaa , syöty 1300 kcal (pr97 hh140 r40)
la salilla jalat -200 kcal, syöty 1504 kcal (pr99 hh175 r43)
su vapaa ja herkkupäivä, en laskenut kaloreita

Vko 2
ma salilla hauis + ojentaja -200 kcal, syöty 2043 kcal (pr225 hh190 r45)
ti potkunyrkkeily -500 kcal, syöty 1696 kcal (pr168 hh187 r30)
ke sulkis 1t.+vähän futista päälle muksujen kanssa -750kcal, syöty 1853 kcal (pr187 hh175 r46)
to potkunyrkkeilyä ei ollut joten salilla rinta + crossari 35 min -200 kcal, syöty 1520 kcal (pr162 hh133 r38)
pe salilla olkapäät + epäkkäät + kyljet -130 kcal, syöty 1623 kcal (pr172 hh144 r41)
la loikkalenkki -200 kcal, herkkupäivä-ei laskettu kaloreita
su salilla selkä + sulkapallo 1 tunti, -780 kcal, syöty 1174 kcal (pr123 hh119 r23)

Kerran viikossa olen pitänyt herkkupäivän, niiltä päiviltä en ole laskenut kaloreita kun syön niin sekalaista ettei jaksa yksinkertaisesti laskea mutta en nyt ole ihan överimättöä vetänyt vaan melko kohtuudella kuitenkin. Suurin intohimo on leipään ja tuoremehuun ja jäätelöön.

Sulkapalloa olen nyt käynyt pelaamassa enemmän kuin yleensä, jos ei ole sulkista niin sen tilalla käyn yleensä lenkillä.
Salit ja potkunyrkkeily on aina vakiot eli ti ja to potkunyrkkeily ja salia vaihdellen ke,pe,la ja su:na. Lenkit lisäksi maun mukaan :) Eli jonkun verran ohjelma elää lenkkien ja sulkiksen merkissä.
Kulutetuista kaloreista en ole täysin varma, joissain treeneissä on ollut sykemittari päällä ja olen ottanut kulutuksen suoraan siitä mutta jotkut on ihan arvioituja.

Paino on ollut vähimmillään 66,4 kg (-1,4kg) mutta esim. tän vkon maanantaina pomppas kunnolla ja vaaka näytti 67,2 kg (-600g).....lohdutonta !
Tuntuu ettei millään paino meinaa pudota ! Missä mättää ?? Laitoin noi proteiini, hiilari ja rasvamäärät näkyville jos huomaatte niissä olevan jotain korjattavaa.
Miltä ohjelma ja syömiset näyttää? Ja miksi ihmeessä paino vaan on ja pysyy melkein samana, usko loppuu kohta kesken ??!!

"Paino on ollut vähimmillään 66,4 kg (-1,4kg) mutta esim. tän vkon maanantaina pomppas kunnolla ja vaaka näytti 67,2 kg (-600g).....lohdutonta !
Tuntuu ettei millään paino meinaa pudota ! Missä mättää ?? Laitoin noi proteiini, hiilari ja rasvamäärät näkyville jos huomaatte niissä olevan jotain korjattavaa.
Miltä ohjelma ja syömiset näyttää? Ja miksi ihmeessä paino vaan on ja pysyy melkein samana, usko loppuu kohta kesken ??!!"

Sen verranhan tuohon voi todeta ettei 0,6 kiloa ole ollenkaan huono pudotus yhdelle viikolle! Päinvastoin! Jos nyt tulkitsin tekstiäsi oikein eikä kyse ollut painon noususta..

Miltä ohjelma ja syömiset näyttää? Ja miksi ihmeessä paino vaan on ja pysyy melkein samana, usko loppuu kohta kesken ??!!

Liikunnan määrästä ei voi paljookaa sanoa, aika yksilöllinen asia, miten paljon kenenkin kroppa jaksaa (onko aloittelija vai tottunut treenaaja jne.) Miinuskaloreilla levon merkitys kuitenkin korostuu ja ainakaa tuolla jälkimmäisellä viikolla ei ollut yhtäkään lepopäivää...?

Syömisistä...6 päivänä viikossa liian vähän. Jonakin päivänä meni jopa alle 1100 kcal (liikunnan aiheuttama kalorivaje mukaan laskettuna) ja siitä ei kyllä pidemmällä tähtäimellä seuraa hyvää! Ja mitä tulee tohon herkkupäivään, sinuna laskisin kalorit silloinkin. Ei ne ylimääräset kalorit mihinkään häviä, vaikka kuinka ajattelis, että vaan yhtenä päivänä... Kokonaiskalorimäärä ratkaisee ja yhtenä päivänä saat helposti "pilattua" viikon kituuttamisen. Tosin ei se tarvitsisi olla tollasta kituuttamista, mitä sulla vaikuttaa olevan. Jos söisi joka päivä vähän enemmän ja jättäisi pois sen yhden herkkupäivän (tai pitäisi sen vaikka kerran kuussa) saattaisi dieetti onnistua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom