Paino ei tipu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tässä tulee taas väliin tällanen threadi jossa ollaan tyttöystävän asialla. :D
Eli kyseinen naishenkilö aloitti noin kuukausi sitten hieman tiputtelemaan painoa ja hankkimaan kuntoa. Näissä pumpeissa ja biceissä hän nyt on kulkenut 4-5 kertaa viikkoon.

Aiemmin ruokailut suhteellisen puissa ja liikunta oli melko vähäistä. Nyt siippani on kuitenkin ottanut hirveän kuntopyrähdyksen, laittanut ruokapuolen uuteen uskoon ja tosiaan lisännyt liikunnan määrää noin 7600% entisestä. Minun silmäni erottavat jo huomattavan muutoksen vartalossa :kuola: , mutta kun ei tytön paino kuitenkaan lähde laskemaan. Häntä se tietysti kovasti harmittaa, vaikka minä kuinka vakuutan että tulokset kyllä jo näkyvät vaikka paino ei laskekkaan.

Kysymys kuuluukin että miksiköhän paino pysyy samana vaikka kuinka on miinuksella ja jumppailee kovasti? Tietysti lähtökohtana ei ole mikään jokinorsun muokkaus vaan normaalivartaloisen tytön loppukiri kesäkuntoon. ;) Olen kyllä yrittänyt sanoa että vaikka miinuksella onkin niin pitäisi kuitenkin syödä usein pieniä aterioita. Lihasta hän ei yritä rakentaa, joten mitään järkyttäviä proteiini määriä en hänelle ole yrittänyt suositella mutta kyllähän tuo rahkaa ja välistä tunaakin tuntuu popsivan. Hiilarit naikkoseni katkaisee tuossa seitsemän aikaan illalla. Olisikohan tähän painon samana pysymiseen syynä niinkin yksinkertainen asia että kun lihaskunto ei aloittaessa mikään loistava ollut niin näistä pumpeista sun muista on sitten vaan kertynyt lihaa palaneen rasvan tilalle? Fiksumpia, loogisempia ja tarkempia päätelmiä aiheesta otan mielelläni vastaan. :worship:

ei se lihaskasvu painoa samassa pidä, jos miinuksella mennään niin rasvaa palaa helposti 0.5-1kg/viikossa ja semmosta määrää ei saa mitenkään lihasta viikossa.

ekana mieleen tulee 2 vaihtoehtoa:

1. uuden ruokavalion siivittämänä tullut syötyä jotakin mikä sitoo kehoon nestettä, joka painaa rasvaa enemmän, tällöin kehon muutokset näkyvät ulospäin muttei paino tipu.

2. vaaka on rikki.

Onko punnitukset tehty aina samaan aikaan samassa tilassa (=alasti, rakko ja maha tyhjänä eli aamulla)? Ei sillä vaa'alla kyllä mitään tee, roskiin vaan. Mulla saattaa iltapaino olla neljä kiloa enemmän kuin aamulla jos on kunnolla syönyt ja jumppaillut, eli en viitsi punnita kuin pari kertaa vuodessa ihan mielenkiinnosta, hulluksi sen kanssa tulee.

Ja kuukausi on muuten normaalipainoisella ihmisellä pirun lyhyt aika, etenkään jos isolla vajeella ei porskuteta. Naisilla varsinkin kierron mittaan voi olla vaikka mitä vispailuja.

Yrität vaan takoa sille että ei se paino mitään kerro siitä miltä näyttää. Ite just mietin että oonko seonnut kun selvästi huomaa että jotkut vanhat housut ei mene kiinni ja painoa on varmaan 6-7 kg enemmän kuin vuosi sitten mutta näytän mielestäni "laihemmalta". Mene ja tiedä.

Kerran viikossahan tuo puntarilla on käyny. Mennään nyt oikein yksityiskohtiin että sunnuntai aamuna vessareissun jälkeen, yritän kovasti painostaa että alastihan se ois tietty hyvä olla :D mutta toisinaan tietty saattaa jäädä joku pieni riepu päälle, jonka painolla ei siis punnitukseen pitäisi olla mitään merkitystä. Kyllähän tuo just sai ostaa kahta numeroa entistä pienemmät housut, että tuskimpa se salassa hirveästi mässyttää. :D

edit: ja punnitukset siis aina samalla vaa'alla.

Mun mielestä vaaka on paholaisen keksintö. Peili se totuuden kertoo :worship: . Jos tuntuu hyvältä ja näyttää hyvältä, ei kiloilla ole merkitystä. Itse olen syyskuun alusta asti treenaillut taas aktiivisemmin ja kiinnittänyt huomiota syömisiin ja protskunsaantiin. Paino on tippunut ainoastaan kaksi kiloa, mutta kummasti se maha on pikkuhiljaa siirtynyt muualle kehoon. Olen pyrkinyt pysymään +/-100-200 kcal linjoilla. Tiedän ettei lihakset varsinaisesti pysty kauhean kauan kasvamaan näillä kalorinsaanneilla, joten kesän jälkeen alkaa maltillisempi bulkki..

Peili näyttää kehityksen niin hitaasti, ettei se ole luotettava mittaustapa yksinään dieetillä. Kyllä se aamupaino on se joka kertoo pureeko dieetti vai ei, eli lähteekö se paino hiljalleen laskuun vai pystytäänkö paikallaan.

Tämä hämmentää ja sotkee entisestään teitä miehiä nyt mutta MULLA voi aamupaino olla 3 kiloa enemmän kuin saman päivän iltana;) Painoni heittelee niin erikoisella tavalla että säännöllinen aamupuntarointi kerran viikossa ei kerro yhtään mitään kehityslinjoista. (Tuskallista on kun harrastan painoluokkalajia. Tosin hiilareiden vähentäminen etenkin iltasyömisistä tuntui hieman auttavan tähän. Tästä nesteen kertymisestä ja mystisestä turvotuksesta onkin jo threadi toimestani toisaalla...)

Mittanauha on peiliä parempi ratkaisu:D ja kuukausi on loppujen lopuksi lyhyt aika, uskon että joku kerta se paino onkin sitten tohinalla lähtenyt alaspäin. Itselläni ainakin menee yleensä kitkuttelun jälkeen aika humauksessa alas.

Timba79 sanoi:
Peili näyttää kehityksen niin hitaasti, ettei se ole luotettava mittaustapa yksinään dieetillä. Kyllä se aamupaino on se joka kertoo pureeko dieetti vai ei, eli lähteekö se paino hiljalleen laskuun vai pystytäänkö paikallaan.

Juuri näin, ja vielä kun sitä omaa peilikuvaansa näkee jatkuvasti niin muutosta on todella vaikea huomata.

Mullakin oli kesällä painoa 95, viikko sitten parhaassa bulkissa 105kg eikä peilikuva omissa silmissä juuri muuttunut. Tosin nyt kun diettiä on viikko takana ja nesteet lähtivät, niin alitajunta jo kertoo että siellä peilissä on pelkkä kynäniska :lol2:

Kyllä se vaaka vaan on se armoton mittari, ja oikein käytettynä korvaamaton apu !

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tuntuu vielä menevän niin, että paino ja ympärysmitat tipahtelee portaittain, vuorotellen.

Mutta samassa tilanteessa olen threadin aloittajan kanssa...

Kyllä se vaan on kuulkaas niin sanon vaan mää että...

proletaari sanoi:
Aiemmin ruokailut suhteellisen puissa ja liikunta oli melko vähäistä. Nyt siippani on kuitenkin ottanut hirveän kuntopyrähdyksen, laittanut ruokapuolen uuteen uskoon ja tosiaan lisännyt liikunnan määrää noin 7600% entisestä. Minun silmäni erottavat jo huomattavan muutoksen vartalossa :kuola: , mutta kun ei tytön paino kuitenkaan lähde laskemaan. Häntä se tietysti kovasti harmittaa, vaikka minä kuinka vakuutan että tulokset kyllä jo näkyvät vaikka paino ei laskekkaan.
En nyt sano mitään ehdottoman varmaksi, mutta minusta tuo näyttää aika selvältä tapauksélta.

Pudota läskinpala veteen ja katso mitä tapahtuu. No sehän perkule kelluu. Pudota lihanpala veteen. Se vajoaa pohjaan. Tästä syystä koukin kauhalla padasta lihakeittoa aina pohjaa myöten.

Siispä lihakset ovat paljon tiheämpää kudosta kuin läski. Jos läski vaihtuu lihakseen, tilavuus kutistuu, vaikka massa pysyykin samana. Ja on myös niin, että lihaksikas vartalo näyttää paremmalta kuin ulkomitoiltaan samankokoinen tutiseva läskimassa. Siispä puntari saattaa kertoa, että paino kasvaa, mutta silti peili kertoo, että entistä paremmalta näyttää.

Mielestäni olet oikeassa siinä, että peili ja muiden ihmisten reaktiot ovat paljon parempia mittareita kuin tarkinkaan puntari. Itse kurkin puntaria nykyään harvoin ja lähinnä uteliaisuudesta. Se ei ohjaa syömistäni. Tarkimmat arviot teen peilin avulla.

Tässä on vain sellainen pieni ongelma, että se lihas ei vaihdu läskiksi. Eli rasvanpoltto ja lihaksen kasvatus ei KÄYTÄNNÖSSÄ toimi samaan aikaan. Paljon rasvaa omaava aloittelija voi ehkä jonkinverran onnistua lihasta kasvattamaan rasvanpolton yhteydessä, mutta se paino tippuu silti 100% varmasti jos sitä rasvaa oikeasti palaa.

itellä kyllä lihakset kasvo ja läski palo urakalla, kun dietin tein ekaa kertaa. tosin silloin aloin vasta syömään proteiinia 2g/painokilo, joten se oli se buusti. muijallas kestää varmaan se kuukausi, ennen kuin lihasten kasvu loppuu ja paino alkaa tippuu. ja sitten tietenkin kalorilaskuri jos ei ala tippuu 1kk päästä. se vaan kun tollein pistää kuntoilun ja dietin samaan aikaan kondikseen, niin ei paino tipu niin nopeesti. se antaa aina sellasen buustin aloittelijoille. mutta joo, voin olla väärässkin

Tosiaan meidän urosten täytyy muistaa että nyt pohdimme maailman monimutkaisimman otuksen, naisen, ongelmaa. :D Ehkä heidän koostumuksessaan on jotain sellaista mitä miehet aivät voi ymmärtää. :) Vaan jos vielä tässä tarinoin lisää niin meillä on tässä sellainen tilanne että naikkonen opiskelee eri kaupungissa kuin minä ja näemme siis vain viikonloppuisin. Tämän takia ajattelin että ehkä minun silmääni on enemmän luottamista kuin puntariin, koska en näe hänen vartaloaan jatkuvasti jolloin kerkeisin koko ajan tottua muutoksiin. Minulla on aina joskus tapana ihan vittuillessani kannustaa tyttöäni näyttämään habaa ja ensimmäisen kerran koin todellisen yllätyksen tuossa noin viikko tai pari sitten kun sieltä jo oikeasti oli selvästi huomattavissa että hän todellakin omistaa lihaksen myös sillä alueella. :D Eli jotenkin minun on hankala uskoa ettei rasvaa olisi ollenkaan palanut, koska ennen hänen hauiksen olemassaoloa ei oikein voinut mitenkään todistaa, mutta nyt voin laittaa vaikka kivekseni pantiksi että siellä ne vaan oleilevat. :thumbs: Varsinaista voimaharjoittelua hän ei ole tehnyt että tuskin se lihas on päässyt noissa pumpeissa sun muissa niin paljon kasvamaan että se yhtäkkiä näkyisi saman vanhan rasvakudoksen alta niin paljon selvemmin. Ja en voi uskoa tytön olevan plus kaloreilla sillä hän tuntuu välillä syövän jopa hulestuttavan vähän ja mitään karkkeja sun muita herkkuja ei suostu suuhunsa työntämään. Mystinen tapaus. :curs:

Ei se peili ole hyvä mittari mielestäni. Tai ainakin tarvii olla helvetin harjaantunut. liian usein peilissä näkee oman fiiliksensä eikä muuta. Mutta jos joku toinen huomaa, se on eri asia.

Ultimecia sanoi:
Onko punnitukset tehty aina samaan aikaan samassa tilassa (=alasti, rakko ja maha tyhjänä eli aamulla)? Ei sillä vaa'alla kyllä mitään tee, roskiin vaan. Mulla saattaa iltapaino olla neljä kiloa enemmän kuin aamulla jos on kunnolla syönyt ja jumppaillut, eli en viitsi punnita kuin pari kertaa vuodessa ihan mielenkiinnosta, hulluksi sen kanssa tulee.

Ja kuukausi on muuten normaalipainoisella ihmisellä pirun lyhyt aika, etenkään jos isolla vajeella ei porskuteta. Naisilla varsinkin kierron mittaan voi olla vaikka mitä vispailuja.

Ei varmaan ole yllätys kenellekään, että olen tasan samaa mieltä Ultimecian kanssa tässä asiassa :D

Oikeasti: kuukausi on todellakin lyhyt aika, varsinkin, kun kyse on normaalipainoisesta ihmisestä (niinkuin aloituspostista ymmärsin asianlaidan olevan). Ja tosiaankin, naisilla on vielä kuukautiskierto ja sen mukanaantuomat vaikutukset pakkaa sotkemassa.

Sekin on kyllä totta, että peilikään ei aina totuutta kerro - harva meistä nimittäin pystyy omaa kuvajaistaan objektiivisin silmin katsomaan - mutta VAATTEET ovat lahjomattomia, ne kyllä kertovat aika pikaiseen, onko jotain lähtenyt ja mistä, tai vastaavasti tullut lisää. Ja jos aloittajan tyttöystävä on kerran saanut siirtyä astetta pienempiin housuihin, niin asiahan on suorastaan kunnossa - mihin sitä pienempää vaakalukemaa enää tarvitaan? :)

Gillyanne sanoi:
Sekin on kyllä totta, että peilikään ei aina totuutta kerro - harva meistä nimittäin pystyy omaa kuvajaistaan objektiivisin silmin katsomaan - mutta VAATTEET ovat lahjomattomia, ne kyllä kertovat aika pikaiseen, onko jotain lähtenyt ja mistä, tai vastaavasti tullut lisää.
:anssi: ... no joo, onhan tuossa paljon perää, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että niillä vaatteillakin on helppo huijata itseänsä, etenkin kun kyseessä on päinvastainen ilmiö, mitä tässä threadissä on ruodittu, painon kertyminen. Naisilla kun monet vaatteet ovat tuota ah-päällä-niin-mukavaa stretchiä, että sellanen viidenkin kilon lisäys hiipii melkein huomaamatta. :jahas:

Sori :offtopic: , jatkakaa.

proletaari sanoi:
Tosiaan meidän urosten täytyy muistaa että nyt pohdimme maailman monimutkaisimman otuksen, naisen, ongelmaa. :D Ehkä heidän koostumuksessaan on jotain sellaista mitä miehet aivät voi ymmärtää. :)

Heh:hyper: Ollaanko me noin hankalia?
Sitä vaan piti sanomani että jos hyvältä näyttää ja vaatekoko on pienentynyt ja kuitenkin vasta kuukausi takana niin tosiaan: miksi tuijottaa vaakalukemia? Jos ei ole painosarjalajissa kisaava eikä ylipainoinen neito kyseessä niin minä kyllä olisin tuollaiseen kehitykseen tyytyväinen ihan ilman puntarilukemien tiirailuakin. Ja jos meinaatte taas sunnuntaina puntaroida niin kuka ties se paino onkin tällä kertaa pudonnut.

OT: painoluokkalajin vuoksi minäkin toivoisin joskus olevani mies :D

Emmah sanoi:
:anssi: ... no joo, onhan tuossa paljon perää, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että niillä vaatteillakin on helppo huijata itseänsä, etenkin kun kyseessä on päinvastainen ilmiö, mitä tässä threadissä on ruodittu, painon kertyminen. Naisilla kun monet vaatteet ovat tuota ah-päällä-niin-mukavaa stretchiä, että sellanen viidenkin kilon lisäys hiipii melkein huomaamatta. :jahas:

Ratkaisu ongelmaan: älkää ostako niistä stretch-kuteita. ;)

Nojoo, ymmärrän kyllä pointtisi, Emmah. Mutta mikä se luotettava mittari sitten olisi? Mittanauhako? En minä sitä ole sanomassa, etteikö vaa'alla saisi käydä ollenkaan, mutta kun nimimerkillä "kokemusta on" tiedän, attä a)moni punnitsee itsensä aivan turhan usein, melkeinpä päivittäin, kun kerran, pari kuukaudessa olisi painontarkkailun kannalta ihan riittävää ja b)vielä useampi antaa sen vaakalukeman vaikuttaa itseensä aivan liikaa - ts. kun vaaka näyttää parisataa grammaa enemmän kuin viimeksi, masennutaan aivan täysin ja nähdään peilissä kammottava ja ruma läski, ja koko päivä (ja monet seuraavatkin) on täysin pilalla. Vanhaa sanontaa mukaillakseni, vaaka voi olla hyvä renki, mutta isäntänä se on kyllä sieltä ja syvältä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom