Paino ei tipu toivotusti! (junnaa)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terveppä terve! Olen mies, lähtöpainoltani olin 140kg ja olen nyt noudattanut vhh-ruokavaliota (en kuitenkaan ns. Atkinsin diettiä, syön n. 100-150g hiilaria päivässä) kaksi kuukautta sekä liikkunut säännöllisesti. Liikuntana oon käyttänyt lenkkeilyä, suurinpiirtein joka päivä n. 45min. Tänään kävin vaa'alla ja aamupainoni oli 133,7kg. Sinäänsä edistystä on tapahtunut ja vyötäröstä on lähtenyt n. 7cm ja tänään ilahduksissani huomasin että housut on alkanu olemaan jo vähän isot mitkä oli ennen lantiolta napakat. :) MUTTA! Kolme viikkoa sitten minulle oli tullut painoa LISÄÄ 2kg, toissaviikolla lähti 0,8kg ja nyt vain 0,4 kg. Tiedän että paino saattaa junnata välillä mutta kyselisin siitä että voiko lihaksiin kertyvä neste tosiaan tuoda noin paljon painoa yht'äkkiä lisää? Vai voiko olla muita syitä? Juon vettä kuitenkin päivässä n. 2l. Kävin eilen punttisalilla ekaa kertaa niin voisiko se olla myös syy tähän pieneen pudotukseen? Kaloreita syön n. 2200kcal päivässä. Mutta jotenkin tuntuu että mun painosella miehellä pitäisi laskea vähän enemmän tuo paino kuin 0,4kg viikossa.. Aijon kyllä jatkaa samalla linjalla mutta nyt vähän huolestuttaa.. Kiitos etukäteen vastauksistanne! :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No yhtäkkiä ajatellen syöt liikaa ja treenaat liian vähän... jooo, kyllä ton painoinen mies ja kahdessa kuukaudessa pudonnu vaan kuusi kiloo - surkeeta ( ellet sitten ole joku kaksmetrinen lihaskimppu). 90/10 eli 90 prosenttisesti ratkaisee se mitä syöt ja loput liikunnasta - jos syöt kuitenkin liikaa/huonosti et millään voi liikkua niin paljoa kuin kulutus edellyttäisi. Ja muutenkin toi aerobinen eli lenkkeily ei ole paras mahdollinen konsti.

Lähtisin siitä, että vaihdat 3 lenkkipäivää punttitreeniksi - eli 3xpuntti ja 3xlenkki viikossa yksi vapaa mässypäivä, jatkat vhh:ta ja painon pitäisi tippua kilo viikossa helposti - niin ja ton painonen kaveri vois juoda vielä enemmän vettä 3 litraaa

Pitkäjänteisyyttä, ei kannata olla liian ahne. Se paino kun harvoin putoaa lineaarisesti, eli saman verran joka viikko. Jatkat samaan tahtiin sen enempää stressaamatta.

Pitkäjänteisyyttä, ei kannata olla liian ahne. Se paino kun harvoin putoaa lineaarisesti, eli saman verran joka viikko. Jatkat samaan tahtiin sen enempää stressaamatta.
Ehdottomasti samaa mieltä. Ja tee hommaa niin että pystyt tekemään niin lopun elämäsi. Sellaisia muutoksia siis. Ei kannata lähteä mihinkään nälkäkuurille. Ja puntti tosiaan mukaan ohjelmaan niin alkaa tapahtua kehonkoostumuksen saralla ja lujaa! Tsemppiä matkaan.

Tsemppiä ja malttia vain täältäkin! Pidemmällä aikavälillä se tulos näkyy. Eli jos vain noudatat tiukasti ruokavaliotasi, niin kyllä se paino sieltä tippuu!

Vähän samaa olen itsekin tässä ihmetellyt, kun ensin tipautin painoa 116 -> 104kg parissa kuukaudessa, mutta sen jälkeen junnannut vaan paikallaan. Ajattelin koittaa taas kiristellä hiilihydraattien saantia, vaikka se saattaakin lihaskasvua hieman hidastaa. Painonpudotus itselläkin kuitenkin oli se ensisijainen tavoite. Kirjoitin omasta tilanteestani eilen pidemmän sepustuksen tänne: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m-183/#post4462998

Aloittaja voisi koittaa tiputtaa hiilareita vielä tuostakin, koska vähähiilihydraattisella se paino vaan putoaa, jos on ylipainoinen. Mitä jos testaisit pari viikkoa alle 50g hiilareilla, jos vaan liikunta onnistuu vielä tuolla määrällä, se saattaisi auttaa :)

En lähtisi tuosta kyllä enää kaloreita yhtään vähentämään. Tuolla painolla ja pienellä aktiivisuudella kulutus kyllä on reilusti päälle 2500kcal. Kyllä se paino sieltä lähtee laskemaan, kun vaan jaksaa hyvällä asenteella painaa!

No yhtäkkiä ajatellen syöt liikaa ja treenaat liian vähän... jooo, kyllä ton painoinen mies ja kahdessa kuukaudessa pudonnu vaan kuusi kiloo - surkeeta ( ellet sitten ole joku kaksmetrinen lihaskimppu). 90/10 eli 90 prosenttisesti ratkaisee se mitä syöt ja loput liikunnasta - jos syöt kuitenkin liikaa/huonosti et millään voi liikkua niin paljoa kuin kulutus edellyttäisi. Ja muutenkin toi aerobinen eli lenkkeily ei ole paras mahdollinen konsti.

Lähtisin siitä, että vaihdat 3 lenkkipäivää punttitreeniksi - eli 3xpuntti ja 3xlenkki viikossa yksi vapaa mässypäivä, jatkat vhh:ta ja painon pitäisi tippua kilo viikossa helposti - niin ja ton painonen kaveri vois juoda vielä enemmän vettä 3 litraaa

Joo alan käymään salilla sen 3x viikko ja myös 3x lenkillä, näin olen jo aikasemmin suunnitellu. Olen vaan vähän hakenut airobista kuntoa lenkeillä kun fyysinen kunto on ollut mikä on.. Jonkun kalorilaskurin mukaan kulutan pelkällä oleskelulla joku 3000kcal päivässä. Eli en usko että syön liikaa.. On vaan vähän huolestuttanut kun paino junnaa melkeen paikallaan.. Aluksi painoa kyllä lähti tosi nopeesti. Kiitos tsempeistänne! :) Jatkan kyllä samalla linjalla! Taistelutahtoa on! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom