Paino ei suostu nousemaan

Hei.

Oon käyny salilla noin 4-5 kuukautta, ja ottanut nyt 1-2kk breikkiä pääosin laiskuuden takia.
Kun alotin salin, olin 175/62, ja olen tällä hetkellä noin 176/63-64

Mun ruokavalio on ihan päin persettä, en syö ollenkaan "protskupitoista" ruokaa (paitsi tietysti normiruoan ja siinä samalla sivulla jotain proteinipitoista)
mutta vedän hera80:ta ja Muscle+:aa.

Ihannepaino olisi toi 70kg mutta se tuntuu mahdottomalta saavutukselta koska mun paino nousee niin hitaasti.

Syön yleensä 3 kertaa päivässä, katon aina kalorit (vähän niinkuin laihduttajat, mutta juuri toistenpäin) että syön vähintään 3000kcal/pvä

Syön pääosin lihaa, kanaa jne.

Vihanneksia tai kalaa tulee harvoin syötyä.

Voisitteko kertoa hyvän ruokavalion joka on hyvä painonnousulle

P.S Aloitan taas salilla käynnin

Kts.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laske että saat 2,5-3g protskua per painokilo. Laske kalorit kunnolla, ei mitään arvioita. Syö kunnon aamupala, vaihda maito täysmaitoon, oliiviöljyä mukaan. Minkä verran ikää? Omalla kohdalla paino ei junnuna noussut vaikka oli syönyt hevosen päivässä, nykyään rupeaa kertymään tuohon vararenkaaksi jos ei oo tarkkana. Minkälaisella ohjelmalla reenaat? G6 on hyvä aloittelijalle, itse sain sillä ainakin kivasti massaa lisää.

Laske että saat 2,5-3g protskua per painokilo. Laske kalorit kunnolla, ei mitään arvioita. Syö kunnon aamupala, vaihda maito täysmaitoon, oliiviöljyä mukaan. Minkä verran ikää? Omalla kohdalla paino ei junnuna noussut vaikka oli syönyt hevosen päivässä, nykyään rupeaa kertymään tuohon vararenkaaksi jos ei oo tarkkana. Minkälaisella ohjelmalla reenaat? G6 on hyvä aloittelijalle, itse sain sillä ainakin kivasti massaa lisää.

Ikää 16 vuotta

Itelläki sama ongelma.. paino ei vaan nouse vaikka kuinka paljon yrittää syödä. Pituus/paino aikalailla samat kuin aloittajalla. Kai sitä sit vaan kuvittelee syövänsä tarpeeksi..

Ite taisin käydä puolivuotta salilla ennenkö paino rupes nouseen,ja kannattaa kattoa tuo syöminen oikein niin alkaa nousta paino.

jos nyt syöt 3000kcal eikä paino nouse, niin syö sitten 3500kcal. Ja ei se pelkkä protskun määrä vaan, pitää muistaamyös syödä rasvaa 1g/painokilo ja sitten jos haluaa kasvaa, niin sitä hiilaria reilusti.

Itellä oli samaa ongelmaa tuossa iässä,mutta tietotaitokin oli kyllä täysin hukassa (voi jospa olisin silloin tiennyt kaiken mitä nyt) Toki kasvat vielä pituuttakin,senkin puolesta pitää syödä oikeasti PALJON jos sulla on hyvä aineenvaihdunta ja haluat painoakin lisätä. 3x päivässä ei välttämättä oo se paras tyyli syödä. Syö 6x päivässä,aamulla puuro,kananmunia,vitamiinit ym. siitä se päivä starttaa. Ja pirusti maitorahkaa muutamalla aterialla ;) Toki lisäravinteistakin saa mukavasti kaloreita tankkiin,mutta eihän ne gainerit ruokaa korvaa. Ja kuten edellä jo kysyttiin,millanen treeniohjelma sulla on?

Hiiliä koneeseen vaan reilusti. Proteiinin syönnistä sun on turha stressata, 150 grammaa on sulle ihan riittävästi ja tulee melkein itsestään kun nostat kalorit yli 3000.

Täysmaitoa koneeseen 1 - 1,5 litraa päivässä ja jos ei ala nousta, niin pikkasen lisää. Yksinkertanen ja toimiva systeemi. Googlesta löytyy lisää laittamalla esim. "GOMAD".

Täysmaitoa koneeseen 1 - 1,5 litraa päivässä ja jos ei ala nousta, niin pikkasen lisää. Yksinkertanen ja toimiva systeemi. Googlesta löytyy lisää laittamalla esim. "GOMAD".
Mun mielestä ehkä vähän huono neuvo. Ei sitä rasvaa tarvitse enempää syödä kuin sen riittävän määrän. Ensiksi kannattaa mun mielestä koittaa lisätä hiilareita.

Mun mielestä ehkä vähän huono neuvo. Ei sitä rasvaa tarvitse enempää syödä kuin sen riittävän määrän. Ensiksi kannattaa mun mielestä koittaa lisätä hiilareita.

Juuri näin. Vituttaa lukea näitä "hyviä" neuvoja missä kehotetaan syömään liikaa proteiinia ja rasvaa.

Täysmaidossa on paljon huonoa rasvaa. Kyllä sitä kaloria saa terveellisemminkin aika helposti.

Täysmaidossa on paljon huonoa rasvaa. Kyllä sitä kaloria saa terveellisemminkin aika helposti.
No ei todellakaan ole huonoa rasvaa vaan päinvasoin.
Tottakai jos pehmeitä rasvoja ei mahdu ruokavalioon yhtään punaisen maidon takia niin katsoisin asiaa uudestaan mutta huonoa sen rasva ei ole.

Päin vastoin kuntosali harjoittelua ajatellen kovat rasvat tukevat normaalia hormooni toimintaa ja olevat näin "anabolisempia."
Tasapainossa on nämä kuitenkin hyvä pitää harvalla kuitenkaan nämä kovat rasvat nostavat kolestoroli arvoja ja kyseessä kuitenkin nuori henkilö.

Itellä oli samaa ongelmaa tuossa iässä,mutta tietotaitokin oli kyllä täysin hukassa (voi jospa olisin silloin tiennyt kaiken mitä nyt) Toki kasvat vielä pituuttakin,senkin puolesta pitää syödä oikeasti PALJON jos sulla on hyvä aineenvaihdunta ja haluat painoakin lisätä. 3x päivässä ei välttämättä oo se paras tyyli syödä. Syö 6x päivässä,aamulla puuro,kananmunia,vitamiinit ym. siitä se päivä starttaa. Ja pirusti maitorahkaa muutamalla aterialla ;) Toki lisäravinteistakin saa mukavasti kaloreita tankkiin,mutta eihän ne gainerit ruokaa korvaa. Ja kuten edellä jo kysyttiin,millanen treeniohjelma sulla on?

Söisin, mutta koulussa ei oikeen pysty syömään sitä 2 kertaa (jos söisin 6 kertaa päivässä) niin se melkeen aina jää siihen 3-4 kertaan

Se on susta itestä kiinni haluutko kasvaa isoks. Ymmärrän kyllä että se kouluruoka on peestä. Mutta ei se oo helppoo meillä tää elämä kun joutuu miettimään miten sitä kasvaa.

No ei todellakaan ole huonoa rasvaa vaan päinvasoin.
Tottakai jos pehmeitä rasvoja ei mahdu ruokavalioon yhtään punaisen maidon takia niin katsoisin asiaa uudestaan mutta huonoa sen rasva ei ole.

Päin vastoin kuntosali harjoittelua ajatellen kovat rasvat tukevat normaalia hormooni toimintaa ja olevat näin "anabolisempia."
Tasapainossa on nämä kuitenkin hyvä pitää harvalla kuitenkaan nämä kovat rasvat nostavat kolestoroli arvoja ja kyseessä kuitenkin nuori henkilö.

Päästään taas ikuiseen rasvaväittelyyn, mutta jos uskoo perinteistä "kovat rasvat on saatanasta" -ajattelua niin kyllähän tuossa täysmaidossa on kovaa rasvaa ja jos sitä litran kaksi joka päivä kiskoo niin siitä tulee jo ihan mukavasti. Itse käytin pitkään täysmaitoa, mutta eri tahot pelotteli rasvasta ja vaihdoin kevytmaitoon. Täysmaidon makua kyllä kaipaan...

Edit: ja mihin ihmeeseen perustuu väite että "harvalla kovat rasvat nostavat kolesteroliarvoja"?

Suositut

Back
Ylös Bottom