Paino ei putoa, neuvoja kaivataan!

Jos sieltä kaivettaisiin oikea tavoite esiin niin varmasti hän haluaisi olla suht vähissä rasvoissa ja siten että olisi myös lihasta, eli ei mikään "laihaläski". Pääsääntöisesti painonpudottaja saa ihanne kropan kun tekee tosissaan myös lihaskuntoharjoitteita, jolloin tulee sitä kaivattua muotoa kroppaan. Nämä on vaan niitä asioita joita tarvitsee monesti sanoa asiakkaalla koska he eivät sitä välttämättä itse ymmärrä.

Kyllä kyllä mutta kuten varmaan tiedät sillä ei ole mitään tekemistä painon pudotuksen kanssa. Väittäisin että yleisin virhe aloittelijalla on yliarvioida treenaamisen vaikutukset diettaamisessa. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Dietillä pudotetaan painoa ja treenillä muotoillaan kroppaa.

e: ei siis mitenkään kärkkäästi ollut tarkoitus ilmaista asiaa vaikka siltä kuulostaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä kyllä mutta kuten varmaan tiedät sillä ei ole mitään tekemistä painon pudotuksen kanssa. Väittäisin että yleisin virhe aloittelijalla on yliarvioida treenaamisen vaikutukset diettaamisessa.
Jep, sen takia en itse ollutkaan innoissan noista pitkistä PK-lenkeistä jota väitettiin lähes pakollisiksi että voidaan painoa tiputtaa.

Kyllä, olen syönyt maanantaina kolme viikkoa samalla ruokavaliolla kuten aloitusviestissäni kerroin. En huijaa itseäni, koska haluan pudottaa painoa. En ole siis ratkennut kertaakaan. Kun teen päätöksen etten syö sokeria tms, niin pysyn siinä. Tämän takiahan ihmettelenkin miten paino ei ole laskenut ollenkaan. Kuten olen maininnut olen aina ollut hoikka, joten nyt tein päätöksen että haluan "oman itseni" takaisin ja olen todella turhautunut kun mitään ei tapahdu vaikka yritän. En siis pidä herkuttelupäivää tms.

Anteeksi nyt vaan, mutta ei se kroppa tukkoon mene ellet ole anorektisen laiha ja edelleen nälkäkidutusdieetillä.

Ihmisruumis ottaa sen energiansa mistä ikinä se sen saakaan; toisin sanoen rasva- ja lihaskudoksesta. Välipäiviä en missään nimessä kieltäisi, mutta niiden vaikutus on pääasiassa mentaalinen.

Riippuen aivan dieetin tavotteista ja ajasta. Jos menet jo överialikaloreilla dieetin alussa niin eipä siinä kauan mene että kroppa alkaa taistelemaan vastaan eikä se paino siitä mihinkään putoa. Toki pitkällä aikajaksolla rasvat ja lihakset kyllä lähtee, mutta jos haluaa pysyvää tasaista laihdutusta pitää niin syytäpä olisi katsoa tuo ruokavalio ja treenaus uudelleen.

Jos tavoitteena on vain pudottaa painoa, niin perkele on parempi olla syömäti ja varmasti putoaa paino.:D Jos tavoitteena on säilyttää edes vähäistäkään lihasmassaa ja samalla kiinteyttää, on parempi katsoa se dieetti kuntoon.

Ihan näin btw, sulla taitaa olla sigusta päätellen juurikin tosi suuri painonpudotus menossa ja tarkoituksena vaan saada paino alemmaks?

Nosta ihmeessä vähän kaloreita. Mun mielestä 1200 kcal on liian vähän. Hädin tuskin kroppa saa energiaa perusaineenvaihduntaan, joka sitten vaan hidastuu entisestään tuolla menolla. Ja sitten sinne punttisalille vääntämään rautaa. Kun saat lihakset kunnolla töihin ja vähän kasvamaan alkaa aineenvaihduntakin vilkastua ja alat kuluttamaan enemmän energiaa levossakin.

Jos oikeasti syöt 1200 kcal päivässä, niin alat pidemmällä aikavälillä näyttää joltain keskitysleirivangilta, eli takuulla putoaa paino. :)

Kannattaa laskea kalorit myös viikkotasolla eikä ainoastaan päivä kerrallaan. Perhepizza kokiksen kanssa krapula-aamuna ja siinä on helposti tullut tuhansia kaloreita liikaa viikkoon. 99% varma että OP pitää massypäiviä ja muuta sen sellaista jos se paino ei tipu

Mites muu liikkuminen, siis normaali elämä, työ jne? Vai onko salin ja pyöräilyn jälkeen vain sohvalla makaamista?

Asioita joita ihmiset eivät tohdi sanoa:

Tohon pitäisi saada ainakin monipuolisuutta tuohon ruokavalioon. Ei noita voi vetää joka päivä. Päädyt sitten mihin tahansa kalorimäärään, niin keksi nyt useita eri menyitä ettei kuuppa hajoa yksitoikkoisuuteen. Pähkinöitä joissa on rasvaa ja proteiinia niin saat niitä kaloreita. Ja vaa`alla on varmaan ekan kerran käyty kuukautiskierron nesteettömimmässä kohdassa juuri paskalla käyneenä ja punnitus on sitten taas tehty juuri syöneenä. Kyllä noilla molemmilla kierroilla on merkitystä vaa`an lukemaan. Aerobista voi lisätä myös kävelyillä jotka polttavat kaloreita ilman tuskaa. Myöskin lisääntynyt :pano: lisää kalorinkulutusta.

OP ilmoittaa aina olleensa laiha ja nyt massaa on painoindeksin 30 verran.. Jos se on tullut masennuslääkkeitä tai ehkäisypillereitä vetämällä, niin vartalon hormonit saattavat olla sekaisin vaikka kyseisistä pillereistä olisikin luovuttu. Ja niitä rasvoja vedetään myös jotta hormonit toimisivat oikein. Jos on syöty liikaa hiilareita, niin insuliiniaineenvaihdunta voi olla pielessä. Kaikki nuo hormonijutut tulevat siis jollain viiveellä joten eiköhän kohta ala tapahtua kun kroppa alkaa toimia normaalisti!

Suositut

Back
Ylös Bottom