Painiessa alkava käsi/kyynärpää kipu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja köh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hep.

Seuraavanlainen vaiva on toistunut minulla nyt kaksi kertaa. Eli vuosi sitten aloin käymään vaapaaottelu treeneissä. Pari viikkoa treenattuani käsi alkoi kipeytyä painiessa tuosta kyynärpään seudulta,ehkä enemmän ojentajan alaosasta. Kipu oli sellaista säteilevää joten tarkkaa kohtaa oli vaikea paikantaa. Särky oli kuitenkin niin voimakasta että treenaamisesta ei tullut enää muutaman kerran jälkeen mitään ja oli pakko lopettaa paini hommat siihen. Sali treenitkin siinä sitten jäi joksikin aikaa, kun yläkroppaa ei ainakaan raskaammilla painoilla voinut ilman kyynärpää kipua tehdä.

Noh. Viime elokuussa taas aloin käymään ihan tosissaan salilla ja koko loppu vuoden pystyin treenaamaan täysipainoisesti koko kroppaa ilman minkäänlaisia käsi ongelmia.

Sitten nykyhetkeen.. Tammikuun alussa aloitin uudestaan tuon vapaaottelun/lukkopainin treenaamisen ja muutaman treenin jälkeen tuo sama kipu alkoi taas nostamaan päätään ja viime treenit olikin jo sitten yhtä tuskaa. Tällä kertaa myös saman puolen lavan ympäryksen lihakset ovat jotenkin jumissa ja kipeytyvät myös siinä painiessa. (Nuo kaksi siis varmaan liittyvät toisiinsa.) Kipu asettuu aina treenien jälkeen n.tunnissa.

Eka kerran kun vaiva tuli niin söin parikin burana kuuria, mutta siitä ei apua ollut. Kävin myös hierojalla/osteopaatilla kertaalleen mutta ei sekään helpottanut.

Eniten tässä ihmetyttää ja sylettää se, että, painoja nostellessa ei noita ongelmia ole ollut (paitsi nyt kun käsi on taas kipeytynyt) mutta tuo painiminen sitten laukaisee nuo kivut. Kamppailulajeja olen harrastanut aiemminkin(vuosia sitten) eikä silloin tälläistä ongelmaa ilmennyt.

Hienoa, jos jollain olis jotakin vinkkiä antaa. Harmittaa suunnattomasti jos joutuu noista paini hommista kokonaan luopumaan. Kiitos.

En tiiä onko enään ajankohtasta, mutta itellä ollut sama juttu pari kertaa, kun painihommia aloteltu enempi tauon jälkeen... Eli parit reenit menee ihan hyvin, mutta jossain vaiheessa kyynärpäät kipeytyvät niin paljon ettei oikeen tiedä mitä pitäisi tehdä. Sitä ei välttämättä huomaa ns. vääntö vaiheessa, mutta kun lopettaa, kipu kestää noin tunnin ja silloin myös kaikenlainen raskas nostaminen tuottaa kipua.

Mulle annettiin ohje, että laita mobilaattia kyynärpäihin ja päälle elmukelmua tai jotain muuta, että siitä tulee sellanen ns. haude/käärö. Se on joku tulehdus, joka syntyy kun kyynerpäät rasittuu tottumattomasti vähän kovempaa ja eri tavalla. Itse oon pähkäillyt, että syy miks ei puntissa tuu on se, että siinä ei kädet yleensä ns. "yliojennu" kyynerpäistä, toisin kuin kamppailu hommissa (lyönnit, lukot yms.) ja painimisessa. Samanlainen kipu tulee itsellä myös silloin jos treeneissä lyö esim pistareihin ja kaveri ei lyö yhtään vastaan, vaan oma käsi ojentuu yli ja tärähdyksen jälkeen ottaa sitten damagea, joka ilmenee säteilevänä kipuna.

Mobilat tai muut vastaavat pitäs kivun lievityksen lisäksi hoitaa sitä tulehdusta siellä.

Back
Ylös Bottom